Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  DWEK  

Asterix en Obelix

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: HELP! Logo Kabouters (oud logo) Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Radiospel rond 1980  

Sander_Kaa

Sander_Kaa heeft 286 posts gemaakt 286
Gepost op 24 april 2014 :  11:35:39  Bekijk Sander_Kaa's persoonlijke forum pagina  Stuur Sander_Kaa een forum prive bericht  Bezoek Sander_Kaa's eigen website  Beantwoord deze post van Sander_Kaa met een citaat [quote]
Hoi!

Binnenkort hebben we asterix en obelix kamp en binnen het themateam mag ik me dus met de aankleding en spellen bemoeien. Nu hebben we al een leuke rode draad maar ben ik nog op zoek naar leuke 'gimmicks' en aankleding ideeen.

De welpen slapen in tenten en tezamen met een legertent willen we de sfeer van het Gallische dorp nabootsen. We hebben tot nu toe:

- namen voor de tenten
- grote richtingaanwijzer
- zetel voor abracourcix
- de minstreel waarvan de welpen voor iedere maaltijd zijn harp moeten verstoppen. Vind hij deze dan komt hij 'zingen' tijdens het eten.

Als jullie leuke ideeen hebben hoor ik die graag, dan verwerken we deze in het draaiboek. Als het allemaal klaar is zal ik ons speldraaiboek hier posten.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 april 2014 -  18:16:49  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Je zou de toiletten Latrinix (voor de Galliers) of Hudonia (voor de Romeinen) kunnen noemen.
In het thema zou je(heel komkommecieel) een toverdrankje kunnen laten maken waarbij ze een rode stier hoorn moeten vinden om het drankje te laten vliegen
Ik zou eens gaan branstormen wat je met een menhir kan doen.
Romeintje werpen..(kegelspel)
Maretak snijden (zakmes hobby gedoe)
Vis werpen.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

geert h
elke week een feestje

Provincie/Land Noord-Brabant
geert h heeft 972 posts gemaakt 972
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 april 2014 -  18:25:33  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Voor als je hem nog niet kent: http://nl.scoutwiki.org/Asterix_en_Obelixkamp

chefjohn

Stad Nijmegen
Provincie/Land Gelderland
chefjohn heeft 709 posts gemaakt 709
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door chefjohn aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 april 2014 -  21:26:40  Bekijk chefjohn's persoonlijke forum pagina  Stuur chefjohn een forum prive bericht Beantwoord deze post van chefjohn met citaat [quote]
Hebben wij met de groep een aantal jaren geleden ook gedaan, was erg leuk. Ik was Obelix en een deel van mijn rsa groep destijds waren romeinen. In mijn enthousiasme heb ik er eentje een bloedneus geslagen :)
Nou ja, het zag er in ieder geval uit als een realistische Obelix!

chefjohn

Stad Nijmegen
Provincie/Land Gelderland
chefjohn heeft 709 posts gemaakt 709
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door chefjohn aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 april 2014 -  21:28:21  Bekijk chefjohn's persoonlijke forum pagina  Stuur chefjohn een forum prive bericht Beantwoord deze post van chefjohn met citaat [quote]
Volgens mij hadden wij toen een soort 6 kamp waarbij de kinderen in groepjes bij een 6 tal bewoners van het dorp langsgingen en daar een spel/opdracht moesten doen.

Quidam2014

Quidam2014 heeft 111 posts gemaakt 111
12 juni 2014 -  18:08:38 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Quidam2014 aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 mei 2014 -  22:21:17  Bekijk Quidam2014's persoonlijke forum pagina  Stuur Quidam2014 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Quidam2014 met citaat [quote]
met latex een Obelix neus maken

het is geweldig materiaal.

stap 01. van was heb ik een grote neus gemaakt.
stap 02. vervolgens in een posterkoker gestopt.
stap 03. de posterkoker vol gegoten met gips.

stap 04. de koker met gips op een vuurtje gezet.
door de hitte smet het was en druipt uit de mal.

stap 05. de posterkoker met gips is de mal geworden voor de latex. breng meerdere keren een dunne laag latex uit.

stap 06. de latex neus met sminklijm opplakken werkt geweldig!!!

Sander_Kaa

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sander_Kaa aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 juni 2014 -  10:17:13  Bekijk Sander_Kaa's persoonlijke forum pagina  Stuur Sander_Kaa een forum prive bericht  Bezoek Sander_Kaa's eigen webpagina Beantwoord deze post van Sander_Kaa met citaat [quote]
Ons kamp zit erop en was heel erg leuk. Bedankt voor de ideeen!
Wil je ons speldraaiboek? PM me even en dan stuur ik je deze toe.

wildkampeerder
leunstoel akela

Stad Oude Sluis
Provincie/Land Noord-Holland
wildkampeerder heeft 1174 posts gemaakt 1174
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wildkampeerder aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 juni 2014 -  18:54:01  Bekijk wildkampeerder's persoonlijke forum pagina  Stuur wildkampeerder een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van wildkampeerder Beantwoord deze post van wildkampeerder met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Sander_Kaa

Ons kamp zit erop en was heel erg leuk. Bedankt voor de ideeen!
Wil je ons speldraaiboek? PM me even en dan stuur ik je deze toe.

Waarom plaats je hem niet gewoon?

Sander_Kaa

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sander_Kaa aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juni 2014 -  11:58:00  Bekijk Sander_Kaa's persoonlijke forum pagina  Stuur Sander_Kaa een forum prive bericht  Bezoek Sander_Kaa's eigen webpagina Beantwoord deze post van Sander_Kaa met citaat [quote]
geen probleem. hoe?

Quidam2014

Quidam2014 heeft 111 posts gemaakt 111
12 juni 2014 -  18:48:50 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Quidam2014 aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juni 2014 -  18:09:24  Bekijk Quidam2014's persoonlijke forum pagina  Stuur Quidam2014 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Quidam2014 met citaat [quote]
Heel simpel

als een word document toevoegen

bij

Upload een bestand of afbeelding naar deze post

1. druk eerst op het potloodje boven je geplaatste bericht.
dan vierde van onder is bestand toevoegen.

ik ben nieuwsgierig naar je speldraaiboek

Quidam2014's sig
één tekening verteld en verhaal van duizend woorden.
  Bekijk het onderwerp: HELP! Logo Kabouters (oud logo) Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Radiospel rond 1980  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg