Zelf maken van oude binnenbanden van fietsen. Eventueel dubbel uitvoeren als je bang bent dat deze breekt of scheurt. Ventielen snij ik er altijd uit ivm veiligheid. Even langs wat fietsenmakers gaan en de magische woorden scouting, vrijwilliger en kinderen uitspreken.
Oude banden is inderdaad de meest eenvoudige methode. Ik(plus 20 knoopgekken) heb er ooit eentje van 3600 (of zo)elastiekjes gemaakt. 9 snoeren maken door de elastiekjes aan elkaar te koppelen,en deze 3x3 op de touwbaan zetten en er een touw van draaien. Werkte best goed.Een heftruck maakt een aardige stuiter toen hij de rek wilde testen.Hij is in Hamburg in een havenmuseum te bewonderen.Niet de meest makkelijke klus..
De Vlaardingse zeekadetten hebben vorig jaar gebungeeroeit tijdens het Vlaardingse loggerfestival. Ik meen dat ze daar een flexibele sleepkabel voor gebruikten zoals die normaal bij het slepen van auto's werden gebruikt. Anders gewoon eens daar informeren?
De zeekadetten deden dit eigenlijk om het bungeeroeien uit te proberen voor de Schiedamse Brandersfeesten waar de scoutinggroepen en de zeekadetten dit samen organiseren. Hierbij was er echter wel een roeispaan gebroken.