Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  DWEK  

Hoe maak je met kids een perssonllijke dasring?

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Toren maken Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Hulp gezocht met speluitleg: Estratego.  

WernerWatervrees

Stad Lisse
Provincie Zuid-Holland
WernerWatervrees heeft 6 posts gemaakt 6
Gepost op 19 oktober 2015 :  19:19:52  Bekijk WernerWatervrees's persoonlijke forum pagina  Stuur WernerWatervrees een forum prive bericht  Beantwoord deze post van WernerWatervrees met een citaat [quote]
Ik ben leiding bij een groep esta's/welpen en loop tegen het volgende probleem aan: de kids weten niet welke das van hun is. Daarom leek mij het een leuk idee om ieder kind een eigen dasring, het liefst met naam erop, te laten maken. Ik heb rondgekeken op internet, maar daar kwamen alleen dingen uit met branden of schrijven, wat ik een beetje eenvoudig vind.
Hebben jullie ideeën of ervaring met zoiets? Ik hoor het graag.

PiPo

Stad Made
Provincie/Land Netherlands
PiPo heeft 2335 posts gemaakt 2335
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PiPo aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 oktober 2015 -  09:57:38  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PiPo's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo Beantwoord deze post van PiPo met citaat [quote]
Met Welpen vind ik een dasring branden al een hele uitdaging hoor. Zo eenvoudig is dat voor die leeftijd niet.
Wij doen dit als volgt:

We nemen een stuk leer wat we in een vorm knippen en twee sleuven in snijden waarin de das uiteindelijk in kan.
Tussen deze twee sleuven wordt met potlood de naam geschreven.
Vervolgens gaan we branden. We doen dit met een spijker welke in een kurk is geprikt. De spijker wordt verhit boven een gasstel en vervolgens wordt stukje bij beetje de tekst op de dasring ingebrand.
Dit vergt geduld, wat altijd al een uitdaging is bij Welpen.
Let tevens op dat bij ieder gasstel begeleiding is zodat de kinderen verantwoord de spijker opwarmen en uitkijken voor hun vingers én buurmannen...

Succes!

PiPo's sig
Ik wilde hier nog iets leuks neerzetten maar ik had al op 'Submit' geklikt...

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 21 oktober 2015 -  09:33:48  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
Anders kom je uit op een dasring van hout maken. Maar met Welpen is dat misschien toch wat uitdagend.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 oktober 2015 -  08:48:05  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Tja..... Nodig mij een middagje uit en ze hebben er eentje die ze nooit meer willen wegdoen
Ik ben de man die je op de Duinenmars met z'n knopenkraampje terft
Ik heb inmiddels al bij meerdere speltakken waar onder welpen een workshop gegeven en merk dat ook de jongere kids met een beetje inzet een turkseknoop kunnen maken.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

praeses

praeses heeft 1947 posts gemaakt 1947
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door praeses aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 oktober 2015 -  12:36:53  Bekijk praeses's persoonlijke forum pagina  Stuur praeses een forum prive bericht Beantwoord deze post van praeses met citaat [quote]
Stond jij nou ook onlangs met je kraam op de Hippiemarkt in R'dam-Blijdorp Mona?

praeses's sig
You can't do business sitting on your ass en daarom: wees realist; ga voor het onmogelijke.

WernerWatervrees

Stad Lisse
Provincie/Land Zuid-Holland
WernerWatervrees heeft 6 posts gemaakt 6
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WernerWatervrees aan de moderator van dit forum. Gepost op 23 oktober 2015 -  14:41:16  Bekijk WernerWatervrees's persoonlijke forum pagina  Stuur WernerWatervrees een forum prive bericht Beantwoord deze post van WernerWatervrees met citaat [quote]
Branden is inderdaad wel een optie. Turkse knoop lijkt mij niet handig, gezien de groep die we hebben.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Bekijk het onderwerp: Toren maken Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Hulp gezocht met speluitleg: Estratego.  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg