Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Activiteiten  Regionaal, Nationaal en Internationaal  

WereldJamboree 2019 onbetaalbaar

Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: FSE kamp op Adas hoeve. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Mr Intercamp Piet Deckers overleden.  

Sophia

Stad Delft
Provincie Zuid-Holland
Sophia heeft 579 posts gemaakt 579
Gepost op 04 juli 2017 :  23:19:43  Bekijk Sophia's persoonlijke forum pagina  Stuur Sophia een forum prive bericht  Beantwoord deze post van Sophia met een citaat [quote]
Geachte forumgasten, De prijzen zijn bekend voor de WJ2019: Deelnemers€ 4.500, Troepstaf € 3.350 en IST € 1.510 (exclusief reiskosten). Dat is afgerond € 3.000. Wie kan deze kosten dragen. Mij gaat het zeker niet lukken, voor mij is het geld over de balk gooien.
Dus mijn vraag luidt: wie van jullie kan deze gepeperde reis veroorloven.

Quidam2014

Quidam2014 heeft 111 posts gemaakt 111
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Quidam2014 aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 juli 2017 -  12:47:17  Bekijk Quidam2014's persoonlijke forum pagina  Stuur Quidam2014 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Quidam2014 met citaat [quote]
naar Amerika

echt veel geld

dat is een hoop krantenpapier ophalen en flessen ;-)

Quidam2014's sig
één tekening verteld en verhaal van duizend woorden.

chefjohn

Stad Nijmegen
Provincie/Land Gelderland
chefjohn heeft 698 posts gemaakt 698
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door chefjohn aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 juli 2017 -  22:19:38  Bekijk chefjohn's persoonlijke forum pagina  Stuur chefjohn een forum prive bericht Beantwoord deze post van chefjohn met citaat [quote]
Je kan nog 2 jaar sparen :)
Als je het geld over de balk gooien vind, met je gewoon niet gaan. Ik moet zeggen dat ik het ook flinke bedragen vind. Zijn de prijzen voor deelnemers en troepstaf ook ex reiskosten? Dan gaat het voor een deelnemer al richting de 6000?

Sophia

Stad Delft
Provincie/Land Zuid-Holland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sophia aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 juli 2017 -  00:04:11  Bekijk Sophia's persoonlijke forum pagina  Stuur Sophia een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sophia met citaat [quote]
Prijs voor deelnemers is inclusief reiskosten. In tegenstelling tot IST, die moeten de reis zelf regelen. Rainer (patrouillemaat uit Oostenrijk). Die betaalde ca. € 3.000 bij de Oostenrijkse Scouting (inclusief reiskosten).

Zoals mijn gezin zegt, van € 3.000 kun je een uitstekende familievakantie houden.

chefjohn

Stad Nijmegen
chefjohn heeft 698 posts gemaakt 698
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door chefjohn aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 juli 2017 -  11:11:46  Bekijk chefjohn's persoonlijke forum pagina  Stuur chefjohn een forum prive bericht Beantwoord deze post van chefjohn met citaat [quote]
Ja, ik begrijp zeker dat het niet voor iedereen zomaar op te brengen is. Zeker voor IST, de medewerkers dus, vind ik dat ze erg geld veel vragen, zelf denk ik dat je als organisatie blij mag zijn met iedereen die daar komt helpen.
Persoonlijk kan ik het zelf makkelijk betalen, maar vrijwillig vrijwilligerswerk gaan doen en er ook nog een flinke lap geld voor neerleggen gaat mij te ver. een kleine bijdrage kan nog, voor de lokale RSW heb ik als medewerker 5 euro betaald, komt mede doordat het daar elk jaar erg gezellig is en er elk jaar veel meer medewerkers zijn dan echt nodig is en voor iedereen die blijft slapen moet betaald worden op het kampeerterrein, elke medewerker moet ook eten en het was of een kleine mederwerkersbijdrage vragen of de prijs voor de deelnemers omhoog doen.

Dik P

Stad Katwijk
Dik P heeft 4244 posts gemaakt 4244
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 juli 2017 -  16:28:11  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Japan schijnt ook duur te zijn geweest en toch voldoende deelname.

Sophia

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sophia aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2017 -  11:43:33  Bekijk Sophia's persoonlijke forum pagina  Stuur Sophia een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sophia met citaat [quote]
De organisatie van een WJ is een teer punt. Het is bekend dat er vaak zaken fout gaan, die IST-ers ter plekke moeten corrigeren. B.v. de Check-in en de medewerkerskeuken in WJ2011/Zweden.
Omdat Nederland een 'Rijk' land is, wordt door de WJ-organisatie de hoogste deelnemers/troepstaf/IST afdracht opgelegd.

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7161 posts gemaakt 7161
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 juli 2017 -  22:17:31  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Ja het is een hoop geld. Of je het op wilt/kunt brengen zal iedereen voor zich moeten bepalen. Er zijn alternatieven genoeg in de vorm van regionale jamborees, intercamp, eigen kampen e.d.
Als ik eerlijk ben kan ik me daar niet druk of kwaad om maken. Waarom vind jij dit een probleem?

Je laatste opmerking mbt de WJ kan overigens voor ieder kamp gelden. Heb hier tijdens de WJ in Zweden als IST-er overigens geen last van gehad.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Sophia

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sophia aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juli 2017 -  00:08:26  Bekijk Sophia's persoonlijke forum pagina  Stuur Sophia een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sophia met citaat [quote]
In Zweden had ik geluk om in de beveiliging te belanden. We verveelden ons niet door aanrandingen, diefstal en verdwenen personen, zieke deelnemers en een foute Amerikaan die badges verzamelde via deelnemers.

Een Regionale Jamboree (kleine uitvoering) is inderdaad goedkoper.

Ian

Provincie/Land Noord-Holland
Ian heeft 131 posts gemaakt 131
17 juli 2017 -  16:45:27 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ian aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 juli 2017 -  16:44:20  Bekijk Ian's persoonlijke forum pagina  Stuur Ian een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ian met citaat [quote]
Wat een hoop geld zeg.

Oorspronkelijk gepost door Sophia

een foute Amerikaan die badges verzamelde via deelnemers.

Ha zo iemand hadden wij in '95 ook, dat was ook een Amerikaan, zou toch niet dezelfde zijn?

praeses

praeses heeft 1939 posts gemaakt 1939
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door praeses aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juli 2017 -  12:42:45  Bekijk praeses's persoonlijke forum pagina  Stuur praeses een forum prive bericht Beantwoord deze post van praeses met citaat [quote]
Het is een trend geworden en tevens een verdienmodel. Onder het mom van een unieke belevenis geld verdienen over de rug van naïeve padvindertjes.
Maar he, wil je dit betalen, vooral doen. Persoonlijk geef ik die 4.5 rug liever aan iets anders uit dan aan een overgewaardeerd fenomeen als een WJ.

praeses's sig
You can't do business sitting on your ass en daarom: wees realist; ga voor het onmogelijke.

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 juli 2017 -  10:28:10  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
En nou ben ik wel benieuwd voor wie het dan een verdienmodel is... (volgens praeses dan)

praeses

praeses heeft 1939 posts gemaakt 1939
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door praeses aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 juli 2017 -  12:46:22  Bekijk praeses's persoonlijke forum pagina  Stuur praeses een forum prive bericht Beantwoord deze post van praeses met citaat [quote]
De overkoepelende scoutingorg van het organiserende land.
Nou zal niet iedereen hetzelfde betalen, maar 40.000 deelnemers tegen gemiddeld € 1500 per hoofd?
Da's 60 miljoen....
Kun je een aardig kampie voor bouwen hoor en nog wat centjes overhouden.
Alleen niet mijn centjes

praeses's sig
You can't do business sitting on your ass en daarom: wees realist; ga voor het onmogelijke.

Sophia

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sophia aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 juli 2017 -  19:02:48  Bekijk Sophia's persoonlijke forum pagina  Stuur Sophia een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sophia met citaat [quote]
Hallo allemaal! Deze week een bericht ontvangen over een kleine Jamboree in Oostenrijk/Sankt Georgen Attersee. Het heet HOME2018. vindt plaats van 6 tot 15 augustus 2018. Deelnemerskosten zijn € 300,-. De link is www.home2018.at.
Het is een mooi terrein cq omgeving.

Dik P

Stad Katwijk
Dik P heeft 4244 posts gemaakt 4244
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 augustus 2017 -  09:57:53  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Je kan ook naar de Jamborette in Haarlem. Scheelt ook nog reiskosten. Er zitten daar veel groepen uit de UK.

En ik begreep dat SN veel geld heeft overgehouden van de laatste jamboree in Nederland, dus er kan inderdaad verdient worden.

Bekijk het onderwerp: FSE kamp op Adas hoeve. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Mr Intercamp Piet Deckers overleden.  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg