Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  Bevers  

Organisatie: nieuwe beverspeltak

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Financiële acties met de Bevers Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Klei, maar geen over. Kampvuur?
 Pagina: van 2

hippe_linda

Stad Delft
Provincie Zuid-Holland
hippe_linda heeft 543 posts gemaakt 543
Aangepast
Gepost op 10 mei 2005 :  21:40:58  Bekijk hippe_linda's persoonlijke forum pagina  Stuur hippe_linda een forum prive bericht  Bezoek hippe_linda's eigen website  Beantwoord deze post van hippe_linda met een citaat [quote]
Veel scoutinggroepen hebben geen bevers (meer).
Ik ga zelf in september beginnen in een nieuwe beverspeltak (na vier jaar bevers gedraaid te hebben), aangezien ik een behoorlijke perfectionist ben wil ik dat alles goed gaat. We hebben gelukkig al 8 bevers op de wachtlijst staan dus dat is geen probleem, wel de leiding maar dat komt wel goed als de speltak draait (hoop ik).Zijn er mensen die ook een nieuwe beverspeltak hebben opgestart? Tegen wat voor problemen zijn jullie aangelopen?

hippe_linda's sig
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

Marieke

Stad Zaltbommel
Provincie/Land Netherlands
Marieke heeft 50 posts gemaakt 50
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Marieke aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  13:49:16  Bekijk Marieke's persoonlijke forum pagina  Stuur Marieke een forum prive bericht  Bezoek Marieke's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Marieke's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Marieke met citaat [quote]
Hoi Linda,

Wij van Scouting Zaltbommel zijn in januari 2005 gestart met een nieuwe bevergroep. We gingen van start met 1 meisje en 3 jongens. oP dit moment hebben 1 meisje (helaas) en 5 jongens. En 2 kijkers (ook weer jongens). Wij liepen tegen de volgende punten:
- welke dag
- welke tijd
- leiding
- materiaal.

We hebben gelukkig veel hulp gekregen van een oud beverleidster uit Utrecht. Nadat wij in gesprek zijn gegaan met haar zijn we een stuk wijzer geworden.
Ook gaan we meehelpen tijdens de Bever-Doe-Dag in Vught. Deze wordt gehouden op zaterdag 11 juni. (misschien een idee, als je uit de buurt woont niet, om er naar toe te gaan).

Groetjes
Marieke

Misschien kunnen we ideeen en problemen uitwisselen om er samen uit te komen?

hippe_linda

Stad Delft
Provincie/Land Zuid-Holland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door hippe_linda aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  14:25:57  Bekijk hippe_linda's persoonlijke forum pagina  Stuur hippe_linda een forum prive bericht  Bezoek hippe_linda's eigen webpagina Beantwoord deze post van hippe_linda met citaat [quote]
Tuurlijk, leuk om ideeen uit te wisselen.
Ik ben zelf al vier jaar beverleiding dus weet wel wat af van de 'gewone' opkomst maar niet van het opstarten. Wat de Bever-Doe-Dag betreft is dat idd een goed idee, het geldt alleen niet voor mij want ik coordineer de BDD binnen onze regio.

hippe_linda's sig

de Vaan
Onruststoker

Stad Eindhoven
Provincie/Land Noord-Brabant
de Vaan heeft 1162 posts gemaakt 1162
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door de Vaan aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  14:42:32  Bekijk de Vaan's persoonlijke forum pagina  Stuur de Vaan een forum prive bericht Beantwoord deze post van de Vaan met citaat [quote]
Ik weet de scouting Rudyard Kipling uit Nuenen ook pas een Beverkolonie heeft opgericht. Misschien kan je daar wat vragen.

Mief
Beverbabbelaar

Provincie/Land Gelderland
Mief heeft 1685 posts gemaakt 1685
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  14:50:37  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Ik neem aan dat je het wel kent, maar bij SN is een opstarmap te krijgen voor nieuwe bevergroepen.

http://www.scoutshop.scouting.nl/search.php?n=detail&p=91001

Mief's sig
>> Zwijg! <<

hippe_linda

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door hippe_linda aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  14:57:12  Bekijk hippe_linda's persoonlijke forum pagina  Stuur hippe_linda een forum prive bericht  Bezoek hippe_linda's eigen webpagina Beantwoord deze post van hippe_linda met citaat [quote]
Heeft misschien iemand ook een versie van tekeningen en ... (een oude uitgave van scouting nederland met allerlei bevertekeningen erin) die worden nu namelijk niet meer verkocht.

hippe_linda's sig

Mief
Beverbabbelaar

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  18:20:52  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Ik kan je alleen helpen aan:
http://www.scouting.nl/static/illualto/index.html

Mief's sig
>> Zwijg! <<

hippe_linda

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door hippe_linda aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 mei 2005 -  18:58:22  Bekijk hippe_linda's persoonlijke forum pagina  Stuur hippe_linda een forum prive bericht  Bezoek hippe_linda's eigen webpagina Beantwoord deze post van hippe_linda met citaat [quote]
het heet idd zo, het heeft alleen andere plaatjes (beverplaatjes)

hippe_linda's sig

Mief
Beverbabbelaar

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 mei 2005 -  13:03:18  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
http://www.scouting.nl/static/illualto/bever.html dit bedoel je dan zeker ook niet?

Er was nog een andere site waar je een cdrom kon bestellen met heel veel plaatjes...
Even gezocht, deze bedoel ik:
http://www.sittyweb.com/scoutimages/

Kun je hier wat mee?

Mief's sig
>> Zwijg! <<

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:02:22  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Mijn vraag over de speltak bevers, en met name het opstarten van deze speltak voor een groep die het nog niet kent, en met name leiding die het niet (goed) kent. Wat valt er voor mij als leiding van een andere speltak te leren/kennen van de speltak bevers, en met name waar moet ik als leider rekening mee houden?

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:03:35  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Misschien een beetje voor de hand liggend...
Misschien al bekend...
Misschien een dooddoener...
Misschien toch erg nuttig...

Startmap nieuwe beverspeleenheid
http://www.scoutshop.scouting.nl/search.php?n=detail&p=91001

Staat eigenlijk alles wel in over het opstarten, de rest is te vinden in de spelmap.
Wat ook erg goed is en hier in de regio gebeurd, bij andere beverspeltakken een keer meedraaien en kijken hoe hun dingen doen. Daar leer je een hoop van en kan je keuzes maken over hoe jij je speltak inhoud geeft (en met ervaren stafleden jouw ervaringen en ideeen meteen bespreken).

En zo te zien is het tekeningenboekje er ook weer...

http://www.scoutshop.scouting.nl/search.php?n=detail&p=91003

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:04:31  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Dat laatste hebben we vast te danken aan het nieuwe LBT.

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:05:09  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Het gaat niet zo zeer over de opstart zelf van de speltak, want wij hebben ervaren beverleiding en de map kennen we ook. Maar wat kan ik als leider van een andere speltak verwachten/leren/doen?

AN
Moderator

AN heeft 2404 posts gemaakt 2404
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:17:01  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
De belevingswereld van deze kinderen zal anders liggen als je gewend bent bij oudere kinderen.
Zo zijn de meeste bevers aardig bij de hand en erg eerlijk!

Afijn ik denk dat je met een open houding naar de kinderen toe, een beetje interesse in hun belevingswereld, gekke bekken, wat grapjes en flink improvisatievermogen al een heel eind bent. Jij bent hun grootte voorbeeld en alles wat je doet vinden ze vaak al interessant, zo is een beetje knutseltalent/ lekker ravotten/ leuke spelletjes/ leuke thema's/ etc al geweldig interessant voor de kids!

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:18:47  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Hm verwachtingen heb je over het algemeen zelf...
Leren doe je alleen als je zelf iets wil...
Doen kan je natuurlijk altijd...

misschien weer voor de hand liggend maar je bekijkt het dan vanuit een ander perspectief, door dan vervolgens je ervaringen te analyseren leer je.

Kan zijn dat ik de vraagstelling niet correct begrijp. Gaat het erom waar jij als leiding van een andere speltak rekening mee moet houden als je Bevers wil gaan draaien of waar je als ervaren Beverleiding rekening mee moet houden als je een nieuwe groep wil opstarten in een groep die dit programma noh niet kent.

Bij eht eerste ga ik pleiten voor het snel volgen van de 'verhuiscursus'. Die is ideaal als je overstapt van de ene naar de andere speltak. Je krijgt dan een meta-visie op de speltakken (los van hoe je moet programmaren etc ) puur het leeftijdsspecifieke deel.

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 februari 2006 -  17:24:28  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Hm ja en het tempo ligt ENORM hoog... hun spanningsboog is korter, zowel in activiteiten als vooruitzien. Ze gaan vol enthousiasme leuke dingen aan, zonder rekening te houden met wat erna komt. Spelletjes wisselen sneller af, kinderen zijn heel ongeduldig en reageren erg impulsief op wat je zegt ('we gaan dadelijk naar buiten ...' dan staan ze al bij de deur voor je de zin af hebt). Ook vragen ze veel aandacht en werken minder zelfstandig. Stafleden verbazen zich soms dat wij na een weekend echt uitgeput zijn (de kids trouwens ook dus dat is goed) terwijl hun zomerkamp een week duurt.

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 februari 2006 -  18:20:04  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Niemand stapt over, maar als verkennerleider (waar ik geen verandering in wil) komt het er op neer, dat er een extra speltak zal draaien tijdens mijn opkomst. Kortom, wat doet dat kleine grut, waar moet ik op letten? Ik hoef geen bevers te draaien, maar wat kan ik verwachten van dat grut?

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 februari 2006 -  18:57:16  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Als je heel lief bent gaan ze aan je hangen en word je een knuffel- en klimobject.

Wat je kan verwachten is veel spelletjes spelende, knutselende en kleurende kinderen. Ik denk dat jouw verkenners eerder een last zijn voor de beverspeltak dan andersom.
Waar je op moet letten... nou heel simpel, niet meer vooruitkijken maar ook vaker naar beneden, er zijn een hoop onvoorspelbare verplaatsende obstakels erbij in het gebouw.
Hoe beheerst de groep is ligt vooral aan de leiding, er zijn groepen waar de bevers heel vrij zijn en waar het wat rommeliger loopt en er zijn groepen waar de bevers flink onder de duim zitten en geen stap doen zonder toestemming.

Beverleiding

Stad Koog aan de Zaan
Provincie/Land Noord-Holland
Beverleiding heeft 1 posts gemaakt 1
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Beverleiding aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2006 -  19:43:00  Bekijk Beverleiding's persoonlijke forum pagina  Stuur Beverleiding een forum prive bericht Beantwoord deze post van Beverleiding met citaat [quote]
Hoi,

zelf ben ik vanaf september beverleiding. We zijn nu weer aan het 'opstarten', dus proberen de verhaallijn en figuren weer terug te krijgen bij de kinderen. Wat hierbij erg belangrijk is dat we in onze lappenzak/pompedomp etc. kleding lopen. En ik moet zeggen dat de kinderen ons tijdens de opkomst ook echt bij de naam gaan noemen. Ook beginnen wij elke ochtend met het beverlied en de beesten een plaatsje in het huis geven. (doen de kinderen)

Kijk ook waar de kinderen behoefte aan hebben. Zijn ze druk ga lekker voetballen o.i.d., willen ze vertellen wat ze beleeft hebben luister hierna. Hoeft niet meteen bij de opening. Maar kan ook bij het limo drinken.

Met het sluiten hebben we een jel bedacht, zodat ze niet weer een liedje hoeven te zingen. En dat slaat zeer goed aan.

gewoon-joey

Provincie/Land Utrecht
gewoon-joey heeft 7 posts gemaakt 7
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door gewoon-joey aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2014 -  16:44:38  Bekijk gewoon-joey's persoonlijke forum pagina  Stuur gewoon-joey een forum prive bericht  Bezoek gewoon-joey's eigen webpagina Beantwoord deze post van gewoon-joey met citaat [quote]
Wij willen met onze groep ook een beverspeltak gaan oprichten. Nu zijn we druk aan het zoeken naar materiaal hoe we dit moeten doen, maar helaas hebben we dat nog nergens kunnen vinden. De links in deze topic doen het helaas ook niet allemaal meer. Wie kan mij helpen aan een document over het oprichten van een beverspeltak?

_Ari

Stad Alkmaar
Provincie/Land Noord-Holland
_Ari heeft 337 posts gemaakt 337
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door _Ari aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2014 -  17:40:51  Bekijk _Ari's persoonlijke forum pagina  Stuur _Ari een forum prive bericht Beantwoord deze post van _Ari met citaat [quote]
Staat er misschien wat nuttigs in het beverkompas (handboek voor leiding, te koop bij de ScoutShop)?

In de downloadrubriek van scouting.nl staat helaas alleen een handleiding voor het oprichten van een nieuwe groep. Je kunt wel een vraag achterlaten via de box rechts onderaan de webpagina, misschien dat dat meer duidelijkheid kan geven?

Pagina: van 2 Bekijk het onderwerp: Financiële acties met de Bevers Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Klei, maar geen over. Kampvuur?  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg