Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  Bevers  

Programma's: Super Stoere Beverprogramma's

Vorige Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Komende zaterdag maar 4 Bevers, wat nu?? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Sinterklaas
 Pagina: van 4

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 december 2008 -  23:05:32  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Jawel, maar dat stukje bovenaan de startpost maakt het zo ongeveer onmogelijk:

Oorspronkelijk gepost door AN

In navolging van het 'Superkickuh Welpenprogramma'-topic is het vast leuk om ook bij de Bevers een topic te hebben voor die programma's en activiteiten die zo ontzettend stoer en gaaf zijn dat je er nog jaren over napraat. Eigenlijk alles wat de Bevers tot de stoerste speltak maakt waardoor zelfs kabouters en welpen graag mee willen draaien ;)

Want die ken ik niet. Of het zou zo moeten zijn dat "het ook een Super Kickuh Wek/Scouts" programma mag zijn. Dit klinkt natuurlijk als muggenziften, maar er zit misschien wel wat achter.

De superkickuh reeks wordt momenteel per speltak gehouden, maar de meeste superkickuh ideeen hebben een groot leeftijdsbereik. Omdat ik denk ik niet de enige ben die af en toe naar inspiratie zoekend de SK (anders tik ik tevaak superkickuh) topics raadpleeg, maar bijvoorbeeld nooit bij de Bevers kijk (en veel beverleiding waarschijnlijk niet bij WEK/Scouts, mis je aan de ene kant veel, terwijl aan de andere kant veel gedubbelpost wordt.

Zou het misschien een idee zijn een subforum SK programma's te openen? Eén spel per topic plus een algemeen brainstorm/slowchat topic? Houdt de discussies ook per spel gescheiden. Als je dan iedereen vraagt om bij de opening van een topic een standaard layout aan te houden (leg ik zo uit) met in de topic titel de doelleeftijd, krijg je een heel inspirerende database, die doordat dit een forum is, een grotere toegevoegde waarde heeft dan de bestaande spellendatabases.

Met layout bedoel ik het volgende. Je moet er wel makkelijk doorheen kunnen fietsen, dus je kunt bijvoorbeeld een layout voor de titel en startpost verplicht stellen:

TOPIC TITEL: [LEEFTIJD VAN-TOT] [CATEGORIE] [NAAM SPEL]

Voorbeelden:
[07-18] [Wild spel] Hollandse Leeuwen
[07-13] [Creatief] Luciferbaantje/Pyrodomino
[05-12] [Drama] Verboden woorden
[07-99] [Binnenspel] Weerwolven

Het voordeel wordt dan ook dat je de zoekfunctie naar binnenopkomsten kunt laten zoeken wanneer het je dun door de broek loopt na Piet Paulusma's weerbericht.

Dan zou ook de startpost een soort standaard layout moeten hebben, met in één oogopslag de volgende zaken:

Aantal spelers/aantal leiding:
Aantal groepjes:
Kostprijs opkomst: (gratis, goedkoop, gemiddeld, duur)
Voorbereidingstijd: Ca..

En verzin nog maar wat..

Dan om ook nog iets bij de Bevers aan te dragen..

De combi bevers en super kickeh/superstoer geloof ik nooit zo in. No offence, maar de beperkingen van de leeftijdsgroep maakt dat nou eenmaal erg moeilijk. Wat niet zegt dat ik bevers minacht, maar wanneer ik een keertje met Bevers op moet trekken wordt ik enigszins kriegel van het gebrek aan mogelijkheden. En ben geloof ik niet de enige, want hoeveel leiding ken jij die zegt "alles te kunnen draaien behalve bevers?"

Omdat Bevers weldegelijk de "kraamkamer" van de gemiddelde scoutinggroep zijn (meeste nieuwe leden per seizoen), ben ik echter heel blij met de speltak.

Maar wat is dan superstoer? De Airborne! Een wandeltocht in Oosterbeek, het grootste één daagse wandelevenement ter wereld (10-15-25-40 km). Vanuit de regio doen VEEL scouts mee, maar jaarlijks zie ik 2 a 3 (het zullen er meer zijn, maar ik zie niet alle 34.000 deelnemers) bevergroepen die "gewoon" de 10 km lopen. Respekt! (En doen! Net als Kaa PM Ede!). Woon je binnen 50 km van Arnhem? Opschrijven in agenda! Eerste zaterdag van september! Gewoon met de trein, prima te doen.

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

Mief
Beverbabbelaar

Provincie/Land Gelderland
Mief heeft 1685 posts gemaakt 1685
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 december 2008 -  13:43:54  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Ik snap wat je bedoelt Paddo, maar ik denk dat de meeste Beverleid(st)ers wel één of meer prgramma's kennen die hun Bevers superstoer vinden. Voor anderen zijn het misschien niet de stoerste programma's, maar voor de Bevers zelf wel. Maar ik schat in dat jij dit wel begrijpt

Je voorstel is trouwens iets om eens over na te denken, je mist inderdaad leuke informatie als je alleen bij de posts over je eigen speltak kijkt. Dingen waar je zeker wat aan kunt hebben.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

AN
Moderator

Provincie/Land Gelderland
AN heeft 2404 posts gemaakt 2404
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 februari 2009 -  16:53:38  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
Nog mensen met superstoere beverprogramma's. Het is weer even geleden dat er wat superstoers is toegevoegd, dus vandaar..........

Ingrid68

Stad Amsterdam
Provincie/Land Noord-Holland
Ingrid68 heeft 10 posts gemaakt 10
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ingrid68 aan de moderator van dit forum. Gepost op 25 maart 2009 -  00:00:54  Bekijk Ingrid68's persoonlijke forum pagina  Stuur Ingrid68 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ingrid68 met citaat [quote]
Vorige maand hebben de bevertjes van scouting Phoenix uilen braakballen uitgeplozen.
Één van de Bevers was op vakantie naar Frankrijk geweest en had in een schuur aardig wat uilenballen gevonden.
De kinderen [op 1 meisje na] waren razend enthousiast].
Hoe meer botjes ze vonden, hoe enthousiaster de kinderen werden.
Van te voren had ik allemaal leuke informatie, foto's, detimeervellen [=onderzoek documenten, waarop de kids hun bevindingen konden vermelden over de uilenbal] gedownload.
Ze voelden zich echte grote onderzoekers, [onze kleine biologen in de dop].
Allereerst moesten ze de uilenballetjes meten, daarna ruiken, de vorm en kleur bekijken.
Daarna moesten ze kijken of ze veertjes zagen of haren, daar aan konden ze zien of het een muisje was of een vogeltje. ze schreven/ tekende alles keurig op hun detimeervel.
Na het vooronderzoekje, mochten de kids in lauw water, met een beetje sop, de uilen braak ballen laten weken. Met behulp van twee sateprikkers gingen de kinderen voorzichtig de uilen braakbal uit pluizen.
Het nam de hele opkomst in beslag.
De botjes hebben we goed laten drogen. Iedere bever had een sigarenkistje, die zij kleurijk beplakt haden.
Op de bodem hadden ze donker blauw papier geplakt, zodat je de botjes duidelijk kon zien.
De tweede opkomst gingen de bevers Op de schatkaart van muizenbotjes, aan vinken welke botjes ze hadden gevonden. Hierdoor konden ze ontdekken wat voor een muisje de uil opgepuizeld had.
Aan de hand van de lengte, breedte, en kleur van de braakbal konden ze ontdekken, welke uil de bal uitgebraakt heeft.
Het uilenbraakbal onderzoek sloten we af met een leuke uilenspeurtocht.
De bevers waren laaiend enthousiast en waren blij dat ze het kistje metbotje mee naar huis mochten nemen.

Ssuzzette

Stad Wijchen
Provincie/Land Netherlands
Ssuzzette heeft 1 posts gemaakt 1
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ssuzzette aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 april 2011 -  15:56:18  Bekijk Ssuzzette's persoonlijke forum pagina  Stuur Ssuzzette een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ssuzzette met citaat [quote]
Hoi allen! Wat een geweldige programma ideen hier allemaal! :) Superleuk om te lezen en waarschijnlijk ook zelf te gaan uitproberen.
Bij ons kwam vorige week Bas Bos langs (Hij is trouwens al meteen omgedoopt tot BisBasBosBes) en hij had een geheimpje. Hij was laatst de weg kwijt geraakt in het bos, en hij schaamde zich er heel erg voor. Dus de bevers moesten maar snel een kaart maken voor Bas.
We hadden al een beginnetje getekend op een vel en zijn met twee groepen het bos ingetrokken om alles vast te leggen. Niet alleen de paden maar ook belangrijke dingen als omgevallen bomen, grote bomen, velden, beekjes en niet te vergeten; schapen. Tip: plak het vel op een stuk hout, dat tekent een stuk makkelijker.
De kinderen vonden het hardstikke leuk en het was een goed vullend programma.

Jeaninedekleine

Stad Zuidlaren
Provincie/Land Drenthe
Jeaninedekleine heeft 4 posts gemaakt 4
12 oktober 2012 -  11:45:24 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jeaninedekleine aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2012 -  11:44:50  Bekijk Jeaninedekleine's persoonlijke forum pagina  Stuur Jeaninedekleine een forum prive bericht  Bezoek Jeaninedekleine's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jeaninedekleine met citaat [quote]
Ik denk dat ik ook een goede bijdrage heb voor dit draadje. Wij hebben met de bevers een keer bootjes gemaakt van melkpakken. En dan geen gewone bootjes, maar bootjes met een elastiekmotortje. Hoe je dit kan maken vind je op: http://www.e-nemo.nl/file.php?uri=files/File/3.%20Beweging,%20een%20Boot.pdf

We hadden een zwembadje gepionierd en daar een groot zeil ingehangen. Zo hadden we een langwerpige 'rivier' waar we de bootjes konden testen.

Het versieren van de bootjes gebeurde met veel geduld, de bootjes kregen namen, masten, vlaggen bestuurders, diamantjes...
En het varen zelf was natuurlijk helemaal geweldig!

Jeaninedekleine

Stad Zuidlaren
Provincie/Land Drenthe
Jeaninedekleine heeft 4 posts gemaakt 4
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jeaninedekleine aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2012 -  13:18:54  Bekijk Jeaninedekleine's persoonlijke forum pagina  Stuur Jeaninedekleine een forum prive bericht  Bezoek Jeaninedekleine's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jeaninedekleine met citaat [quote]
Hier nog een filmpje van de bootjes (ik hoop dat het werkt) http://www.tout.com/m/mivlb1?ref=tw75193g

Pagina: van 4 Bekijk het onderwerp: Komende zaterdag maar 4 Bevers, wat nu?? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Sinterklaas  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg