Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Scouting dure hobby?

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel
 Pagina: van 5

Karin---

Stad Nijmegen
Provincie/Land Gelderland
Karin--- heeft 4 posts gemaakt 4
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Karin--- aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 januari 2006 -  11:31:43  Bekijk Karin---'s persoonlijke forum pagina  Stuur Karin--- een forum prive bericht  Bezoek Karin---'s eigen webpagina Beantwoord deze post van Karin--- met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door Mona weet raad

Ik weet even niet of de volgende regel voor iedere gemeente geldt,maar als je kinderen van ouders met een uitkering hebt,kunnen die een beroep op de sociale dienst doen.Uniform,contributie en kampen worden dan betaald.Als ze willen,stort de dienst het bedrag direct op je groepsrekening.Zo uit m`n hoofd was/is dit voor 1 kind per gezin,maar op indicatie kan daar van worden afgeweken.

Dat is per gemeente verschillend. Het ligt aan het gemeentelijk beleid, en staat niet omschreven in de wet (WWB). Maar over het algemeen hebben de meeste gemeentes wel een regeling voor lidmaatschappen van verenigingen van kinderen, omdat "deelname aan deze activiteiten in het kader van maatschappelijke participatie" vaak als noodzakelijk geacht wordt. De vergoeding is niet altijd 100%, maar 75% toch vaak wel.

Raad ouders met een minimum inkomen of een bijstandsuitkering aan om bij de gemeente 'bijzondere bijstand' aan te vragen. Proberen kan altijd (je hoeft dus niet perse een bijstandsuikering te hebben om voor bijzondere bijstand in aanmerking te komen).

Karin---'s sig
http://www.noordzuid.scouting.nl/ http://www.victorgroep.nl/

AC

Stad Castricum
Provincie/Land Noord-Holland
AC heeft 8 posts gemaakt 8
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AC aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 oktober 2006 -  11:40:01  Bekijk AC's persoonlijke forum pagina  Stuur AC een forum prive bericht Beantwoord deze post van AC met citaat [quote]
Ik vind het niet een dure hobby, de kosten vallen onwijs mee. Dingen die dan zo nu en dan wel duurder zijn, zijn het dan ook echt waard.

bertus

Stad Asten
Provincie/Land Noord-Brabant
bertus heeft 667 posts gemaakt 667
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bertus aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 oktober 2006 -  21:21:23  Bekijk bertus's persoonlijke forum pagina  Stuur bertus een forum prive bericht  Bezoek bertus's eigen webpagina Beantwoord deze post van bertus met citaat [quote]
tja..... ligt eraan wat je allemaal meetelt natuurlijk...
Maar ik vin t nie zo heel duur....... tenzij je al het geld meetelt wat je zou kunnen verdienen op de dagen die je voor scouting-activiteiten vrij meot vragen van je werk/ bijbaan

bertus's sig
Ik ben niet klein......maar minder groot....!!

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  01:38:07  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door bertus

tja..... ligt eraan wat je allemaal meetelt natuurlijk...
Maar ik vin t nie zo heel duur....... tenzij je al het geld meetelt wat je zou kunnen verdienen op de dagen die je voor scouting-activiteiten vrij meot vragen van je werk/ bijbaan

Dat tikt wel aan inderdaad

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

Piet the destroyer

Stad Veghel
Piet the destroyer heeft 1845 posts gemaakt 1845
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  08:55:30  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
dat ligt er ook maar wat voor een werk en arbeidscontract je hebt. ik heb bijvoorbeeld een vast aantal dagen vrij in het jaar en of ik die nu wel of niet opneem ik krijg toch evenveel per maand

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  09:51:41  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
tja ik heb alleen een baantje op zaterdagmiddag. Als ik niet werk krijg ik ook geen geld

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

rdruiter

Stad Spijkenisse
Provincie/Land Zuid-Holland
rdruiter heeft 102 posts gemaakt 102
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door rdruiter aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  15:24:31  Bekijk rdruiter's persoonlijke forum pagina  Stuur rdruiter een forum prive bericht  Bezoek rdruiter's eigen webpagina Beantwoord deze post van rdruiter met citaat [quote]
Bij de Hartelgroep worden das en insignes worden betaald van het inschrijfgeld. Hoofddeksels, uniformen en dasringen moet men zelf betalen.

rdruiter's sig
:D Proud to be a old-Airscout-, old-cup- and current BE Scoutsleader :D
SMILE! You're on my photo's!
Scouts malgré tout!

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  16:08:42  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Piet the destroyer

dat ligt er ook maar wat voor een werk en arbeidscontract je hebt. ik heb bijvoorbeeld een vast aantal dagen vrij in het jaar en of ik die nu wel of niet opneem ik krijg toch evenveel per maand

Je kunt ze ook uitbetalen laten, daar kan ik een leuk fortuin aan ophalen.

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
17 oktober 2006 -  16:19:20 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  16:18:18  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Niet-opgenomen vakantiedagen laten uitbetalen is zelden financieel gunstig. Daar gaat namelijk een smak belasting overheen waar je niet goed van wordt. Kun je ze beter opsparen totdat je ze wel op kunt nemen. Ik verzamel ze gewoon en dan kan ik nog eens een dagje extra vrijnemen.

Aan vakantiedagen kost scouting me toch per jaar wel zo'n 10 a 15 dagen.... (2x kamp en dan nog wat losse dagen ter voorbereiding van het een of ander).

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

Piet the destroyer

Stad Veghel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 oktober 2006 -  18:55:37  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Jaeder

Je kunt ze ook uitbetalen laten, daar kan ik een leuk fortuin aan ophalen.

ja idd dat kan maar je hebt de vakantie dagen niet voor niets.

ook is het idd financieel niet zo heel gunstig om ze op te nemen. of je moet er echt heel veel over hebben (als je bijvoorbeeld veel hebt over gewerkt) maar juist dan is het nog belangrijker om ze ook op te nemen

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Blauwbeertje

Stad Leeuwarden
Provincie/Land Friesland
Blauwbeertje heeft 35 posts gemaakt 35
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Blauwbeertje aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  15:45:15  Bekijk Blauwbeertje's persoonlijke forum pagina  Stuur Blauwbeertje een forum prive bericht  Bezoek Blauwbeertje's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Blauwbeertje's MSN Messenger adres is. Bezoek Blauwbeertje's eigen Weblog/blog site Beantwoord deze post van Blauwbeertje met citaat [quote]
Scouting kan volgens mij zo duur worden als je zelf wilt. Als je puur kijkt naar het uniform en de contributie valt het echt super mee. Er zit maar een korte zomerstop in er vallen bij ons ook maar weinig opkomsten uit door vakantie.
Maar dan komen de kampprijzen er nog overheen, maar je mag zelf naar hoeveel je er gaat

voor mij komt dat hier op uit

weekendkamp: 7,50
NHW: 18,00
Poolkamp: 20,00
NPK: 45,00
Zomerkamp 90,00
extra 12,50

totaal 193,50

Ja dat mag je met recht wel prijzig noemen. Hier van betaald mijn moeder alleen zomerkamp zelf steek ik dus ongeveer 100 in de kampen per jaar. (ben 16 en doe dit vanaf ongeveer mijn 13e)

Dan komen de kosten van je slaapzak,rugzak,schoenen, en alles er over heen. Ook is het eerst zo je neemt wel genoegen met schoenen van de scapino, die zijn daarna niet goed genoeg meer zelfde geld voor je slaapzak moet steeds kleiner en warmer.
Maar ja het kan heel goed koop zijn maar het kan ook wel best wel duur worden

afhankelijk van je zelf dus denk ik...

Blauwbeertje's sig
Even niks even heel veel even scouting!
http://utrecht.studentenscouting.nl

Piet the destroyer

Stad Veghel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  16:10:23  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
193,50 per jaar vind ik niet duur hoor.

als ik op de manier van jouw gaat rekenen. dan kom ik voor volgend jaar veel hoger uit

reken maar mee

Contributie 0,- (ik ben leiding ik betaal ook niets voor mijn weekend en zomerkamp)
afrika challenge 1800,-
Scout-in 45,- (schatting, de prijs is nog niet bekend)
bouwweekend jota 10,-
Jota 7,50
bouwweekend carnaval 10,-
carnaval 10,-

dat is bij mekaar 1872,50

Piet the destroyer's sig

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Mief
Beverbabbelaar

Mief heeft 1685 posts gemaakt 1685
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  16:59:52  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Oké, misschien is het niet duur, toch is het voor een aantal mensen te veel geld.
Vorige week vroeg een moeder me om informatie omdat iemand het haar had aangeraden voor haar dochter. Na het verhaal wat Scouting is kwam de vraag wat het moest kosten.
Veel verder dan de contributie kwam ik niet, want toen gaf ze zelf al aan dat dat samen met een uniform al een erg grote aanslag was op haar budget.

Je kunt niet in iemands portemonee kijken. Natuurlijk zijn er regelingen, gemeentelijk of bij je eigen Scoutinggroep wellicht. Maar of iemand er voor in aanmerking komt, of wil komen is de volgende vraag.
Jammer hoor dat sommige kinderen daardoor niet mee kunnen spelen

Mief's sig
>> Zwijg! <<

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  17:45:05  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Voor dat dure uniform hebben we een stapel 2e hands liggen, ouders laten ze vaak achter bij ons als hun broedsel overvliegt.
We verpatsen ze meestal door voor €15 aan nieuwe leden met weinig geld

n/a's sig
Primus inter pares...

tomvanlamoen

Stad Boxtel
tomvanlamoen heeft 581 posts gemaakt 581
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  08:32:28  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Heel (leuk uitziende leiding)lig als ouders het niet kunnen betalen... maar zover ik weet is er maar 1 hobby 'goedkoper' dan Scouting... en dat is hangjeugd zijn.

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/tomvanlamoen
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

Piet the destroyer

Stad Veghel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  09:48:42  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
ja idd een uniform kost ongeveer 30 euro en de contributie is 50 ofzo.

ik kan me niet voorstellen dat zo'n laag bedrag een hele grote inbreuk maakt in je budget. ik vraag me af wat die vrouw doet als haar wasmachine of iets dergelijks kapot gaat.

Piet the destroyer's sig

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

richardjager
EX EM RA71

Stad landgraaf
Provincie/Land Limburg
richardjager heeft 1126 posts gemaakt 1126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door richardjager aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  09:53:02  Bekijk richardjager's persoonlijke forum pagina  Stuur richardjager een forum prive bericht  Bezoek richardjager's eigen webpagina  Klik om te kijken wat richardjager's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van richardjager met citaat [quote]
rond de zomerkampen lijkt het even duur vooral omdat mijn hele gezin mee gaat. welens waar allemaal bij een andere speltak maar het is best prijzig. Maar aan de andere kant bij andere verenigingen heb je weer andere kosten.

Wat de verlof dagen aan gaat, Ik krijg van mijn baas 10 dagen per jaar bijzonder verlof om met de scouting op kamp te gaan en/of andere dingen te doen.

Nu ben ik op het werk zo los op verlof regelingen dat ik mijhn gewone dagen amper op krijg

richardjager's sig
Life is a B#tch en than you marry 1

Peen

Stad Vlaardingen
Peen heeft 19 posts gemaakt 19
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Peen aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  12:48:37  Bekijk Peen's persoonlijke forum pagina  Stuur Peen een forum prive bericht Beantwoord deze post van Peen met citaat [quote]
Scouting kost geld, voor de een is dit prijzig voor de ander een schijntje. In vergelijking tot wat er tegenover staat is het het waard.
Bij onze groep betaalt de leiding wel contributie en tijdens zomerkampen de helft van het bedrag wat de kinderen betalen, om zo de kosten laag te houden. Daar staat tegenover dat er geen brandstofkosten worden verrekend.
Ik ben tevreden met hoe mijn groep het geregeld heeft. Wij hebben ook een "potje" voor de minder bedeelden, zodat deze kinderen toch mee kunnen op kamp. En leiding meekan op leidersweekend.

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  13:31:18  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Peen

Wij hebben ook een "potje" voor de minder bedeelden, zodat deze kinderen toch mee kunnen op kamp. En leiding meekan op leidersweekend.
Mmmmmm,
Wel een nobel streven, maar hoe beoordeel je of iemand minder bedeeld is of niet? Ik ken ook kinderen die minder bedeeld zijn en dan problemen hebben met het betalen van contributie, uniform en kampen, maar wel veel aan het knutselen zijn aan brommers en hier een hoop geld in steken. Is dus ook een kwestie van prioriteiten stellen.

De opmerking van leiders op leidersweekend kunnen snap ik niet helemaal?

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

rock-addict
Yee-Haa!

Stad Ouderkerk aan den IJssel
rock-addict heeft 1798 posts gemaakt 1798
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door rock-addict aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  13:32:16  Bekijk rock-addict's persoonlijke forum pagina  Stuur rock-addict een forum prive bericht  Bezoek rock-addict's eigen webpagina  Klik om te kijken wat rock-addict's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van rock-addict met citaat [quote]
voor mezelf gaat er ongemerkt een aardig bedrag per jaar inzitten.

zomerkampgeld 125 eu
pinksterkampgeld 75 eu
speltakkas stam 12*2,50 = 30 eu
diverse programma's als klimmen en lasergamen totaal ongeveer 100 eu

enzenzenzenzenz

rock-addict's sig
http://www.scoutingouderkerk.nl
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg