Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Scouting dure hobby?

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel
 Pagina: van 5

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  13:39:46  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door timon

Oorspronkelijk gepost door Peen

Wij hebben ook een "potje" voor de minder bedeelden, zodat deze kinderen toch mee kunnen op kamp. En leiding meekan op leidersweekend.
Mmmmmm,
Wel een nobel streven, maar hoe beoordeel je of iemand minder bedeeld is of niet? Ik ken ook kinderen die minder bedeeld zijn en dan problemen hebben met het betalen van contributie, uniform en kampen, maar wel veel aan het knutselen zijn aan brommers en hier een hoop geld in steken. Is dus ook een kwestie van prioriteiten stellen.

Dat verwijs je door naar de penningmeester en dan mag die dat beoordelen.

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

Mief
Beverbabbelaar

Provincie/Land Gelderland
Mief heeft 1685 posts gemaakt 1685
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  14:11:28  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Piet the destroyer

ja idd een uniform kost ongeveer 30 euro en de contributie is 50 ofzo.

ik kan me niet voorstellen dat zo'n laag bedrag een hele grote inbreuk maakt in je budget. ik vraag me af wat die vrouw doet als haar wasmachine of iets dergelijks kapot gaat.

Jij weet wel makkelijk te praten...
Ik wens het je niet toe, maar misschien zou het goed zijn als jij eens een jaartje in de schoenen van sommige ouders kon staan.
Maar goed, nu oordeel ik misschien ook te makkelijk over jou.

Maar jij komt in je berekening op 80 euro uit, ik denk dat het al snel meer is.
Uniform kan voor een gebruikt exemplaar vrij goedkoop, maar inclusief das, blouse, hoofddeksel en insignes ben je die 30 euro al snel kwijt. Voor een nieuwe aanzienlijk meer.
Contributie is helaas niet overal maar 50 euro, bij ons is het al 94,50 euro inmiddels. Leiding betaalt de landelijke afdracht.
Verder komt daar nog gemiddeld 3 keer per seizoen een weekendkampje bij wat samen ook snel 20-25 euro kost (bij de scouts ook nog een districtskamp wat iets duurder is).
Zomerkamp 50-150 euro.
Hoe ouder hoe duurder meestal, maar dan kunnen ze misschien ook al zelf wat bijverdienen, als is het maar met klusjes.

Je kunt inderdaad kiezen om je kind niet mee te laten gaan met een kampje. Maar is dat echt een serieuze optie? Hoe waardevol zijn die kampjes voor een groep wel niet, het zijn toch hoogtepuntjes in het Scoutingseizoen?

En oh ja, als de wasmachine van deze vrouw kapot gaat heeft ze inderdaad een groot probleem. Ik vind dus echt dat je er te makkelijk over praat.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

Piet the destroyer

Stad Veghel
Provincie/Land Noord-Brabant
Piet the destroyer heeft 1845 posts gemaakt 1845
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  14:25:39  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
voor de tere kinderzieltjes alvast een waarschuwing vooraf deze opmerking kan redelijk bot overkomen

En oh ja, als de wasmachine van deze vrouw kapot gaat heeft ze inderdaad een groot probleem. Ik vind dus echt dat je er te makkelijk over praat.

dan moet zij mischien iets doen aan haar eigen financienen en de manier waarop ze geld uitgeeft. je moet genoeg reserves in kunnen bouwen om wat leuke dingen te kunnen doen of onverwachte tegenvallers te kunnen opvangen.

en als je niet genoeg geld hebt om kinderen te nemen dan moet je dat ook niet doen. als ouder heb je een verantwoordelijkheid om je kinderen goed op te voeden en daar heb je geld voor nodig.

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 oktober 2006 -  16:41:02  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Op mijn beurt ook niet echt rot bedoeld Piet,maar je laat met deze reactie zien dat je nog niks hebt mee gemaakt.
Ik geef hier zomaar een schrijnend geval uit mijn groep weer.Niks is hier van overdreven!
Gezin bestaat uit 12+ kinderen.
Pa plus Moe analfabeet,licht geestelijk beperkt,of compleet apatisch.
Een schuld wat zo van een derde wereldland kon zijn.
Meerdere malen uit huis gezet,kinderen in tehuizen gezeten,etc
Toen ik de eerste keer bij dit gezin thuis kwam ,dacht ik echt dat ik in de set van MontyPyton`s film 'the Meaning of life' was beland.
Dit gezin was gewoon door iedereen opgegeven!
Ik heb de kinderen toch met heel veel inzet van andere ouders een halfjaar een gezellige tijd kunnen geven.Erg jammer dat ze weg gingen,want het hadden keien van verkenners kunne worden.
Wel aardig om te vermelden dat de ouders die de helpende hand toe staken het zelf ook niet echt breed hadden.
Nem van mij aan Piet.Je zal gek opkijken als je op een dag een verkenner bij -5 graden en sneeuw in een totaal versleten spijkerbroek,zomerjack,en gaten in z`n gympies op de groep ziet komen.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 oktober 2006 -  08:04:49  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Ik vind de situatie niet helemaal te vergelijken Mona...

Piet heeft het over iemand die bij zijn/haar volle verstand is en niet goed kan omgaan met geld/werk en toch kinderen neemt. Dan kun je problemen verwachten inderdaad, dat is onverantwoord gedrag.

Jij schetst een situatie van mensen die duidelijk niet bij hun volle verstand zijn en een uitzichtloze situatie zelf hebben gecreeerd. Maar wat ik veel kwalijker daar vind: hoezo grijpt er niemand in bij dat gezin??? Kerk, buurt, school, artsen, school, weet ik wat?? Dat de jeugdzorg het niet voor elkaar krijgt zal inmiddels niemand meer verbazen, maar dit is toch juist iets voor de samenleving om op te springen en in te grijpen (en dan bedoel is dus iets meer dan inderdaad de helpende hand bieden).

Maar dat terzijde, de twee situaties zijn niet te vergelijken.

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

tomvanlamoen

Stad Boxtel
tomvanlamoen heeft 581 posts gemaakt 581
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 oktober 2006 -  08:25:34  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Alleenstaande ouders (bijvoorbeeld) kunnen het financieel best zwaar hebben. Ik denk niet dat het aan ons is te beoordelen of dat wel of niet zo is. dDe stelling is dat Scouting een dure hobby is... dat is niet zo, als je het vergelijkt met andere hobbies.

Als je een heel krap budget hebt dan is natuurlijk alles duur, maar gelukkig zijn er dan bij de gemeente of groep wel potjes van waaruit de contributie of kampgeld gefinanciert kan worden.

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/tomvanlamoen
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

Sietske

Sietske heeft 246 posts gemaakt 246
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sietske aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 november 2006 -  12:14:03  Bekijk Sietske's persoonlijke forum pagina  Stuur Sietske een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sietske met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl

Uniform 25 euro, das 6 euro, pet 15 euro, opnaaisel 7 euro, en 1 keer in de 4 a 5 jaar komen deze kosten terug.

Jaarlidmaatschapgroep 100 euro, kampgeld 2x per jaar 30 euro.
Voor de wat oudere speltakken nog een rugzak 50 euro...
(alles afgerond naar boven)

Is scouting een dure grap?
Edit door Hopman A: jaarlidmaatschap is van de groep, niet van S.N.

Bij mijn oude groep betaalde je borg voor de das, en de blousen kon je tweedehands bij de leiding kopen (en naderhand ook eventueel weer verkopen). Dit was volgens mij om zeurende ouders nog een beetje tegemoet te komen.

Sietske's sig

Een goed uitgangspunt is nooit meteen een compromis.

richardjager
EX EM RA71

Stad landgraaf
Provincie/Land Limburg
richardjager heeft 1126 posts gemaakt 1126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door richardjager aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2006 -  10:40:47  Bekijk richardjager's persoonlijke forum pagina  Stuur richardjager een forum prive bericht  Bezoek richardjager's eigen webpagina  Klik om te kijken wat richardjager's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van richardjager met citaat [quote]
Als je moet rond komen van het minimum loon of de bijstand dan kan scouting een dure hobby zijn. vooral als je meerdere kinderen hebt. Je kunt ook niet altijd wat doen aan je financiele situatie. Als je in de wao terrecht komt door een ziekte of ongeval dan heb je het echt niet breed. Veel van die ouders doen er toch alles aan om de kinderen dan hun hobby te geven. Als er dan groepen zijn die die ouder tegemoed komen in de uniform kosten door bv een tweede hands uniform aan te bieden is dat alleen maar goed.

richardjager's sig
Life is a B#tch en than you marry 1

david.jansen

Stad Leiden
Provincie/Land Netherlands
david.jansen heeft 2123 posts gemaakt 2123
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door david.jansen aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2006 -  10:56:33  Bekijk david.jansen's persoonlijke forum pagina  Stuur david.jansen een forum prive bericht  Bezoek david.jansen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat david.jansen's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van david.jansen met citaat [quote]
En als je het vergelijkt met andere hobby's zoals de meeste sportclubs, dan is scouting zeker niet duur

david.jansen's sig
Saga/David

Mief
Beverbabbelaar

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2006 -  14:22:31  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Bedankt Richard, dat was wat ik bedoelde.
En laten we niet alle ouders over één kam scheren en als zeurend bestempelen Sietske.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2006 -  18:00:52  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Zijn er hier leidinggevenden die een reisvergoeding krijgen van de gemeente/groep?

n/a's sig
Primus inter pares...

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2006 -  19:23:26  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
Voor het heen en weer reizen naar het clubhuis 1x per week krijg ik geen vergoeding, dat zou ik ook niet willen. Ook als ik geen leiding zou zijn zou ik immers elke week op het clubhuis zijn voor de stamopkomst. Dus die kosten maak ik toch al (en wil ik niet eens vergoed hebben). Alle overige vervoerskosten (uitstapje, dropping op de Veluwe, zomerkamp) mag ik gewoon declareren. Als het om korte stukjes gaat vindt ik het alleen niet de moeite waard en schiet het er dus bij in. Maar een kamp in het buitenland, of in 1 week 4 retourtjes buitenzorg tikt natuurlijk flink aan en daarvan zijn de kosten ook gewoon in de begroting opgenomen. Als de leiding niet met eigen auto's zou rijden, dan ben je gebonden aan OV en dat is nog veel duurder voor de groep. Of je bent gebonden aan ouders, maar het is wat lastig om voldoende ouders te vinden die je even 400 km wegbrengen en daar ook weer ophalen.

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 november 2006 -  13:11:03  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Hee goed nieuws, de progammatraining is in de regio NHN de helft goedkoper geworden...

n/a's sig
Primus inter pares...

Sietske

Sietske heeft 246 posts gemaakt 246
15 november 2006 -  11:38:48 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sietske aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  11:36:51  Bekijk Sietske's persoonlijke forum pagina  Stuur Sietske een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sietske met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Mief

Bedankt Richard, dat was wat ik bedoelde.
En laten we niet alle ouders over één kam scheren en als zeurend bestempelen Sietske.

Dat was heus niet mijn bedoeling, ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Geef toe dat het tenslotte een feit is dat de meeste ouders over geld zeuren, ook als de overgrote meerderheid de kosten van het lidmaatschap best kan betalen.

Ik had trouwens dat bericht even daarboven over de "schrijnende armoedegevallen" niet gelezen, en reageerde eigenlijk alleen n.a.v. de berichten op de eerste pagina. Excuses dat mijn bericht dus als ietwat "lomp" overkwam op de mensen die alle andere berichten wél hadden gelzen.

Sietske's sig

Een goed uitgangspunt is nooit meteen een compromis.

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  11:50:32  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Sietske

Geef toe dat het tenslotte een feit is dat de meeste ouders over geld zeuren, ook als de overgrote meerderheid de kosten van het lidmaatschap best kan betalen.

Gelukkig gaat dit bij onze groep niet op. Duidelijkheid en goede communicatie over de totale kosten van een jaar scouting bij onze groep helpen een hoop gezeur uit de weg van de mensen die het best kunnen betalen.
De contributie is all-in, dus ouders hoeven niet elke keer over 5 of 10 euro te vallen voor een weekendje, een uitstapje of wat dan ook. Ook het zomerkamp bedrag staat vast en is inbegrepen in de contributie.

Fred29

Stad Tilburg
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  13:28:43  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
De contributie bevat alle activiteiten die wij normaal jaarlijks hebben (zaterdagen, kamp en weekenden). Is excl uniform.
We hebben 2e hands kleding en daar wordt toch door alle ouders altijd wel even naar gekeken, want onze welpen zitten natuurlijk volop in de groei en willen nog wel eens uit hun blouse groeien.

Er is bij ons een ouder die gebruik maakt van een gemeentelijke stichting die geld geeft aan mensen die het niet breed hebben.
Wij als leiding weten niet welk gezin het is, want wat heb ik aan die informatie?

Mief
Beverbabbelaar

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  13:49:31  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Is goed Sietske, bdankt voor je reactie.

Bij ons hoor ik ook geen klachten van ouders over de contributie. Toevallig sprak ik laatst een moeder die overwoog om haar kind op scouting te doen, maar die het een flinke hap uit haar budget vond.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  15:00:08  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmm
aar zijn er andere (alternatieve) verenigingen die goedkoper zijn dan Scouting?

En in hoevere kunnen wij gaan om Scouting zo goedkoop mogelijk te maken voor leden en moeten wij dit eigenlijk wel doen?

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Schrandere Goudvink

Stad Brussel
Provincie/Land Belgium
Schrandere Goudvink heeft 99 posts gemaakt 99
15 november 2006 -  17:47:34 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Schrandere Goudvink aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  17:45:15  Bekijk Schrandere Goudvink's persoonlijke forum pagina  Stuur Schrandere Goudvink een forum prive bericht  Bezoek Schrandere Goudvink's eigen webpagina Beantwoord deze post van Schrandere Goudvink met citaat [quote]
In de mate van het mogelijke vind ik eigenlijk wel dat je met de groep inspanningen kan doen om de financiêle drempel zo laag mogelijk te houden en de ouders goed te informeren over waar het geld naartoe gaat en welke de andere opties zijn.

De leden betalen bij ons 55 euro jaarlijks (waarin het lidgeld van 23 euro dat per persoon aan FOS Open Scouting doorgestort moet worden) verder zit in dit bedrag 7 euro werkingskosten (post,papierwinkel,..) 5 euro voor de tak, 5 euro voor het eenheidsmateriaal, 5 euro voor badges, 5 euro sociale kas en 5 euro voor een nieuwe das (we hebben net nieuwe kleuren). Kind 2 van hetzelfde gezin betaalt 45 euro en Kind 3 35.
Het minimumtarief (enkel na aanvraag) is 23 euro, het verschil passen we dan bij door de sociale kas.

Als je je leden een beetje kent en ook op huisbezoek gaat, je ogen een beetje open houdt en wat gezond verstand gebruikt dan weet je wel wie voor het minimumtarief in aanmerking komt; (alleenstaande ouders, grote gezinnen,.....)

Ik zeg het bij het inschrijven er ook altijd bij dat de groep kan tussenkomen en als ik merk dat het nodig is doe ik wel een extra voorstel of een compromis want je moet de mensen ook hun waardigheid laten.

Voor kampen/weekends hebben wij een hele simpele regeling, de maximumprijs is 11,20 euro per dag. En dit is ook precies de dagprijs die de ouders van hun belastingen kunnen aftrekken voor kinderen onder de 12 jaar. Dit is een regeling in België en die is ook van toepassing op andere soorten jeugdkampen en dergelijke. Kamp van 10 dagen kost dus ongeveer 110 euro.

Verder betalen een hoop ziekenfondsen/ziekteverzekeringen en mutualiteiten ook ofwel een deel van het inschrijvingsgeld terug ofwel een deel van het kampgeld.

Natuurlijk kan je de aankoop van duur kampeermateriaal een beetje spreiden over de speltakken. Bevers hebben een slaapzak nodig, de eenheid zorgt voor veldbedden, welpen een slaapmatje, vanaf 12 jaar een rugzak,..... Ook hebben we met de leiding samen genoeg kampeerrugzakken en gerief dus als iemand iets nodig heeft lenen we het gewoon uit

Veel hangt ook af van de manier waarover je scoutsgroep over geld communiceert naar de ouders toe, en als je dit op een open manier doet dan heb je gelijk ook minder zeurende ouders (van het soort dat het zich wel kan permitteren maar graag de leiding lastigvalt).

Schrandere Goudvink's sig

Schrandere Goudvink
Akela
XIV FOS De Faunaten
Brussel

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  17:46:04  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
voorstel 1.

Maak het uniform goedkoper, geen duur overhemd maar een groene trui(?) die je overal kunt kopen.

voorstel 2.

Fusieer met een andere scoutingvereniging (VVKM, Euroscouting)

voorstel 3.

Hou vrijwilligers blij, die kosten geen geld

voorstel 3.

zoek sponsers die je kamp/materiaal willen lappen

voorstel 4.

sluit je clubgebouw en trek in bij een andere (buurt)club

n/a's sig
Primus inter pares...
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg