Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Scouting dure hobby?

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel
 Pagina: van 5

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  19:19:41  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl

voorstel 1.

Maak het uniform goedkoper, geen duur overhemd maar een groene trui(?) die je overal kunt kopen.

Een trui met zelfgemaakte opdruk die het 4 scoutingseizoenen uithoudt koop je niet voor een tientje. Een bevertrui is slechts 4 euro goedkoper dan een welpenblouse. Verspreid over de 4 jaar dat een kind bij een speltak zit is die besparing dus vrijwel te verwaarlozen.

voorstel 2.

Fusieer met een andere scoutingvereniging (VVKM, Euroscouting)

En schaalvergroting is goedkoper omdat...? Er zal in de jaren rondom zo'n fusie dusdanig veel geld gaan zitten in het gelijk trekken van beide afzonderlijke verenigingen dat het zoiets pas na een jaar of 15 a 20 financieel voordeel kan gaan opleveren. Afgezien nog van het feit dat de regelgeving en gewoontes in Nederland en Belgie op sommige vlakken nogal verschillen, wat tot vele praktische bezwaren zal leiden.

voorstel 3.

Hou vrijwilligers blij, die kosten geen geld

En daardoor wordt het goedkoper? Nee, tuurlijk niet. Als de afdracht voor vrijwilligers verdwijnt, dan zal die voor jeugdleden omhoog gaan. Waardoor de totale afdracht die jouw scoutinggroep moet doen vrijwel gelijk blijft.

voorstel 3.

zoek sponsers die je kamp/materiaal willen lappen

Dit is wellicht een reeele alternatieve inkomstenbron. Echter moet je zorgen dat je NOOIT afhankelijk wordt van 1 of 2 sponsors (en subsidie zie ik hierbij ook als sponsorgeld).

voorstel 4.

sluit je clubgebouw en trek in bij een andere (buurt)club

En dat lijkt me in de meeste gevallen dus een hele slechte oplossing. Tenzij je in en om dat andere clubhuis genoeg ruimte hebt om daadwerkelijk als 2 aparte groepen naast elkaar te draaien. Beide groepen moeten dan dus over eigen ruimtes beschikken, eigen materiaalopslag etc.

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 november 2006 -  20:19:03  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Tja, wat zijn jouw oplossingen?

n/a's sig
Primus inter pares...

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
Provincie/Land Gelderland
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  08:58:46  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Schrandere Goudvink

De leden betalen bij ons 55 euro jaarlijks (waarin het lidgeld van 23 euro dat per persoon aan FOS Open Scouting doorgestort moet worden) verder zit in dit bedrag 7 euro werkingskosten (post,papierwinkel,..) 5 euro voor de tak, 5 euro voor het eenheidsmateriaal, 5 euro voor badges, 5 euro sociale kas en 5 euro voor een nieuwe das (we hebben net nieuwe kleuren). Kind 2 van hetzelfde gezin betaalt 45 euro en Kind 3 35.
Mmmmmm,
aar als ik deze prijzen bij ons bestuur zou noemen dan zouden ze zich kapot schrikken. Van 55 euro per jaar zouden wij onze vaste lasten (gas, water, electra, hypotheek clubhuis) nog niet eens kunnen betalen.

Ik weet dat je bij het draaien van een groep niet veel kosten hoeft te hebben, maar persoonlijk vind ik € 5,- pp voor het eenheids materiaal stiekem best weinig. Hiervan zouden wij waarschijnlijk de boten van onze zeeverekenners net kunnen onderhouden om vervolgens geen geld meer over te hebben voor ander materiaal.

Hoe komen jullie in België met zo weinig geld uit? Waar betalen jullie de vaste lasten van en welke materialen hebben jullie en hoe gaan jullie om met de afschrijving van materiaal.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Fred29

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  10:10:55  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Reactie op padvinde-nl:
Ik weet niet waarom ik moet bezuinigen? Het zo goedkoop maken is geen doel op zich. Ik denk dat het belangrijker is dat wij de kosten naar ouders kunnen verantwoorden.
Iedere ouder begrijpt dat een uniform geld kost en dat hun kind hier een paar jaar mee zal doen. Ook dat een gebouw geld kost (ivm veiligheid, hygiene etc).
Veel ouders zijn bereid om wat te betalen zolang ze maar "waar voor hun geld krijgen".

Scouting moet mijns inziens laagdrempelig zijn en blijven, maar de voorstellen van padvinder hoeven voor mij ook weer niet.
De groene trui uit de winkel verdwijnt als hij uit de mode is, wat dan? Krijg je verschillende kleuren groen, diverse modellen?

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  10:20:43  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Ik zou ook niet weten waarom we de prijzen omlaag moeten doen.
we hebben nu eenmaal onze kosten. Het moet ook geen doel op zich zijn om aan iedereen ruimte bieden.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  12:37:20  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
Je moet het voor (bijna) iedereen betaalbaar houden. Dat is belangrijk maar een streven om het veel goedkoper te maken lijkt me ook niet echt nuttig.

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  12:40:59  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door wouter

Je moet het voor (bijna) iedereen betaalbaar houden. Dat is belangrijk maar een streven om het veel goedkoper te maken lijkt me ook niet echt nuttig.

En je moet niet vergeten om binnen je groep een paar "moelijke"gevallen toe te laten.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  13:15:47  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door timon

[quote]
Hoe komen jullie in België met zo weinig geld uit? Waar betalen jullie de vaste lasten van en welke materialen hebben jullie en hoe gaan jullie om met de afschrijving van materiaal.

Wat in Nederland voor de meeste groepen de grootste kostenpost is, daarvan is het in Belgie veel gebruikelijker dat het gebouw of in elk geval de grond voor het gebouw beschikbaar wordt gesteld door de gemeente, zonder dat daarvoor echt huur betaald moet worden. Zo heb je geen kosten voor het onderkomen. Nou moet ik zeggen dat veel groepen in Nederland het toch ook wel erg 'luxe' maken wat betreft het onderkomen. Het aantal afzonderlijk ruimtes en het aantal vierkante meters van het clubhuis kan bij veel groepen best wat minder. Maar dit komt waarschijnlijk deels ook door de norm die SN hanteert voor het aantal M2 per lid. We zijn als scouting toch meestal buiten? Waarom hebben we dan ook binnen een zee van ruimte nodig? Dat drijft de kosten soms aardig op. Daarnaast is het hebben van 'secundaire' inkomsten voor een vereniging veel gebruikelijker dan hier in Nederland. Denk aan groepsloterijen, verkoop van het een en ander aan de deur etc.

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  14:52:11  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door IvoW

Wat in Nederland voor de meeste groepen de grootste kostenpost is, daarvan is het in Belgie veel gebruikelijker dat het gebouw of in elk geval de grond voor het gebouw beschikbaar wordt gesteld door de gemeente, zonder dat daarvoor echt huur betaald moet worden. Zo heb je geen kosten voor het onderkomen. Nou moet ik zeggen dat veel groepen in Nederland het toch ook wel erg 'luxe' maken wat betreft het onderkomen. Het aantal afzonderlijk ruimtes en het aantal vierkante meters van het clubhuis kan bij veel groepen best wat minder. Maar dit komt waarschijnlijk deels ook door de norm die SN hanteert voor het aantal M2 per lid. We zijn als scouting toch meestal buiten? Waarom hebben we dan ook binnen een zee van ruimte nodig? Dat drijft de kosten soms aardig op. Daarnaast is het hebben van 'secundaire' inkomsten voor een vereniging veel gebruikelijker dan hier in Nederland. Denk aan groepsloterijen, verkoop van het een en ander aan de deur etc.
Mmmmm,
aar als ik kijk naar de groepen met een groot en luxe clubhuis dan zijn dit toch de groepen die door de gemeente hierin erg ondersteund worden.

Bij ons is de gemeente niet zo erg behulpzaam. Wij mogen blij zijn met een stukje grond waarvan het niet zeker is of we hier langer dan 10 jaar op kunnen zitten.
Wij hebben hier zelf een clubhuis op moeten bouwen. Dit is voor het grootste gedeelte gebeurd door vrijwilligers en is zeker geen luxe gebouw. Het bestaat uit 4 keten die met de hoeken tegen elkaar staan en waar een dak overheen gemaakt is. We hebben gebruik gemaakt van een hoop hergebruikt materiaal, maar alsnog was dit gebouw zo duur (precies durf ik het uit mijn hoofd niet te zeggen, maar was volgens mij rond de €35.000,-) dat we hiervoor een hypotheek moesten nemen. Dit halen we er echt niet uit met een bijdrage van € 5,- per lid per jaar. Dit is geen extreem groot en luxe gebouw. En aangezien wij nu al problemen hebben als er speltakken samen in het gebouw moeten draaien, denk ik niet dat het erg slim zou zijn om op oppervlakte te besparen.

timon's sig

Schrandere Goudvink

Stad Brussel
Provincie/Land Belgium
Schrandere Goudvink heeft 99 posts gemaakt 99
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Schrandere Goudvink aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 november 2006 -  16:24:44  Bekijk Schrandere Goudvink's persoonlijke forum pagina  Stuur Schrandere Goudvink een forum prive bericht  Bezoek Schrandere Goudvink's eigen webpagina Beantwoord deze post van Schrandere Goudvink met citaat [quote]
Timon,

Zoals IvoW al zei zijn er in België best veel groepen die gronden/gebouwen etc van de gemeente krijgen. Verder zijn er ook een hoop die vergaderen in scholen, culturele centra, die een terrein delen met een sportclub,... . Groepen die over een eigen lokaal beschikken (in eigendom of anders) beheren dit lokaal meestal door middel van een VZW (stichting) en de VZW zorgt voor eigen inkomsten die niets te maken hebben met de contributie. (eetfestijnen, nog meer eetfestijnen, spaghetti-avonden, mosselsoupers,...) Veder krijgen ze in sommige gemeenten ook steun voor wat de vaste kosten betreft of subsidie voor infrastructuurwerken aan lokalen (tot 90% van de kosten in Brussel, vb)

En tja hoe doe ik dat met materiaal ? We zijn gelukkig geen zeescouts dus denk ik dat we ons al een hoop kosten besparen en ik ken ook wel een paar zeescouts groepen waar de contributie hoger is dan 55 euro.
Voor het materiaal gaan we als volgt te werk
1. koop zo min mogelijk aan en hoor rond bij ouders/vrienden/sympathisanten/kennissen wat je kan krijgen. In ons geval gaat dat van spelgerief/gezelschapsspelletjes/strips (van leiding die er te groot voor werd) over kookpotten naar glazen, microgolfoven, koelkasten, diepvriezer, zeildoeken, zagen,oud meubilair,oude tuinstoelen.....
2. aankoop rest van het keukenmateriaal/spelmateriaal twéé adressen : kringloopwinkel en Ikea. Ga naar de eerste in je uniform, het is niet de eerste keer dat ik gratis spullen krijg in de winkel in uniform. (afgelopen zaterdag nog bij de groenteboer)
3. idem voor buitensportwinkel, we hebben een adresje waar we 20% krijgen omdat we scouts zijn (voor gaslampjes en dergelijke)
4. tenten op www.tentshop.nl en die zijn echt wel goed en zeer betaalbaar.
5. voor de rest doen wij regelmatig (één keer op de drie maanden) kasacties gaande van een barbecue ( 800 euro winst) tot een oud-ijzer ophaling( 300 euro winst). car-wash (120 euro voor een namiddagje) Andere mogelijkheiden zijn marsepeinslagen, vlaaien-slag, kerstkaarten-verkoop, klusjesdienst,....
Pedagogisch verantwoord ? Tja, het zijn meestal wel de oudere takken en de leiding die de kasacties organiseren, maar vanaf 12 jaar hebben de meeste kinderen al wel een besef van geld en weten ze ook dat het ergens vandaan moet komen. Trouwens, een patrouille die zelf voor haar eigen tent en patrouille-koffer gewerkt heeft respecteert het materiaal ook. Als een tak een kostelijke activiteit wil doen (buitenlands kamp,..) dan organiseren ze ook zelf met de leiding de nodige acties om aan geld te geraken en zo de prijs redelijk te houden. Vorig jaar zijn we met de verkenners 9 dagen naar Tsjechië geweest, naar de Orbis-Jamboree en iedereen heeft 180 euro betaald, vervoer, eten en deelname aan de jamboree inbegrepen.
6. voor aankopen van materiaal zijn we ook erg zuinig dus géén dure alpino-tenten of shelterzielen van een paar honderd euro
7. vooral veel sparen en op alles beknibbelen (een scout is spaarzaam, niet waar?)
8. tenten lenen of huren ( in België kan dat bij de algemene jeugddienst (ADJ) voor een prikje ( 7 of 8 euro per patrouilletent per kamp) of bij het Belgisch leger )
9. het subsidiegeld ( 1000 à 1500 euro jaarlijks) gedeeltelijk investeren in materiaal
10. Je niets aantrekken van scoutsgroepen die proberen hun "status" of "reputatie" te halen uit hopen en stapels duur materiaal dat maakt voor de kinderen geen moer uit, een tent is een tent en een kookpot is een kookpot en daarmee basta
11. Natuurlijk als je over een lokaal beschikt zijn de zaken wel ingewikkelder maar je kan ook altijd je lokaal in de vakanties verhuren aan andere jeugdgroepen/scoutinggroepen voor weekends of kampen.
Eerlijk gezegd, wij hebben een studentenfeestzaal ter beschikking, maar we doen eigenlijk nooit vergaderingen/opkomsten binnen. Ik herinner me één keer vorig jaar toen onze jongverkenners een fietstocht hadden maar verrast werden door een sneeuwstorm, na het fietsen hebben we ze binnen gestuurd op op te warmen. Alle kinderen (kleinste bever tot stoerste verkenner) weten dat we altijd buiten zijn en zijn er in de winter ook op gekleed. Niemand is van suiker en als het echt te koud is dan maken we een vuur op het veldje. Tot mijn grote verbazing beginnen we om die iedereen-altijd-buiten weking nog leden aan te trekken ook!

Schrandere Goudvink's sig

Schrandere Goudvink
Akela
XIV FOS De Faunaten
Brussel

tomvanlamoen

Stad Boxtel
tomvanlamoen heeft 581 posts gemaakt 581
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  11:12:24  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Ik vind af en toe een finaniële actie wel goed voor het besef dat activiteiten geld kosten. Maar ik ben leiding omdat ik Scoutingprogramma's leuk vind. bij Schrandere Goudvink lijkt het erop dat er meer tijd in acties gaat zitten dan mij lief is.

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/tomvanlamoen
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  13:19:05  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmm,
aar bedankt voor de uitleg Schrandere Goudvink. Dit maakt wel duidelijker hoe jullie met jullie budget uitkomen.

Een hoop van de dingen die je noemt doen wij zelf ook al. Het zo goedkoop mogelijk of gratis aan spullen proberen te komen is iets wat wij ook zo veel mogelijk proberen. Wij weten ook wel waar we als Scout korting kunnen krijgen en vragen hier ook regelmatig naar. Wij houden ook verschillende activiteiten om geld in te zamelen, maar hierbij verschilt het heel erg hoeveel winst er gemaakt word.

timon's sig

Fred29

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  16:23:44  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Ik ben ook geen groot voorstander van allerhande acties. Kinderen worden snel actiemoe, ook ouders. Gaat het niet over een actie bij ons dan is er wel weer een loterij bij het voetbal of op school. Kortom de kinderen hebben teveel acties en gaan steeds bij dezelfde mensen langs.
Wij hebben 1 actie per jaar en dat is de scoutingloterij. Dat levert ons zoveel geld op dat we hier een kamp mee kunnen financieren, mbt huur gebouw.

Verder hebben wij een gebouw dat eigendom is van de gemeente, maar wij zijn de enige gebruiker. Het is een mooi, groot en luxe gebouw waarbij iedere speltak (11) een eigen lokaal heeft.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  16:46:21  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Kan me voorstellen dat als je je kids voor iedere loterij zoals de "grote prut actie" ."Jantje Beton rot" of "SM" de boer op stuurd ze actiemoe worden. Wat ik er van oppikte was dat ze met dit soort acties geen direct resultaat zagen.Lootje verkopen,poen vangen,afgeven,en klaar ben je!Dat stimuleerd op de een of andere manier niet.Met acties zoals de appelflappen,of carwash waarbij ze iets moesten presteren waren ze altijd bloed fanatiek in het verkopen.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  16:48:38  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Ik ga het voor het eerst proberen met vogelvoerbollen verkopen....kijken hoe dat gaat.

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  16:49:07  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmm,
aar ik denk ook dat het scheeld als je weet waar het geld naar toe gaat. Als jij aan het werken bent voor je eigen kamp, een eigen activiteit of idd je eigen patrouillekist dan stimuleerd dit veel meer als dat je aan het werken bent voor de grote pot van de vereniging.

timon's sig

Sietske

Provincie/Land Zuid-Holland
Sietske heeft 246 posts gemaakt 246
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sietske aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2006 -  16:57:35  Bekijk Sietske's persoonlijke forum pagina  Stuur Sietske een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sietske met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Mona weet raad

Kan me voorstellen dat als je je kids voor iedere loterij zoals de "grote prut actie" ."Jantje Beton rot" of "SM" de boer op stuurd ze actiemoe worden. Wat ik er van oppikte was dat ze met dit soort acties geen direct resultaat zagen.Lootje verkopen,poen vangen,afgeven,en klaar ben je!Dat stimuleerd op de een of andere manier niet.Met acties zoals de appelflappen,of carwash waarbij ze iets moesten presteren waren ze altijd bloed fanatiek in het verkopen.

Bestaat de jaarlijkse actieweek "Heitje voor een karweitje" nog, voor de kabouters en de welpen? Dat leverde bij mijn kaboutergroep destijds toch altijd wel een paar honderd gulden op. Sommige kabouters geneerden zich er een beetje voor, maar anderen vonden het een echte sport om zoveel mogelijk geld binnen te halen!

Sietske's sig

Een goed uitgangspunt is nooit meteen een compromis.

Fred29

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 november 2006 -  18:22:04  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Kinderen begrijpen heus wel waar diverse acties voor zijn, maar ik wil zeggen dat als ze bij ons moeten lopen voor een nieuwe tent, dat de voetbalclub een nieuwe tribune nodig heeft, de school een schoolreisje wil maken etc etc. Kortom kinderen worden overvraagd.
Wij hebben daarom jaarlijks slechts 1 grote actie, verder niets.

Schrandere Goudvink

Stad Brussel
Provincie/Land Belgium
Schrandere Goudvink heeft 99 posts gemaakt 99
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Schrandere Goudvink aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 november 2006 -  18:41:29  Bekijk Schrandere Goudvink's persoonlijke forum pagina  Stuur Schrandere Goudvink een forum prive bericht  Bezoek Schrandere Goudvink's eigen webpagina Beantwoord deze post van Schrandere Goudvink met citaat [quote]
Nou dat valt echt wel mee hoor. We doen een financiële actie ongeveer één keer om de drie à zes maanden, dat hangt natuurlijk ook af van de noodzakelijkheid en de staat van de kassa,.... We hebben ze nog nooit rondgestuurd om deur aan deur wat te gaan verkopen, we zorgen er altijd voor dat ze zelf concreet iets kunnen doén (vb. carwash, oud ijzer ophalen (checken of iedereen z'n tetanos-prik gehad heeft ;-) ). We proberen er ook altijd een concreet doel aan te geven als het een actie voor de hele groep betreft en dan wordt het 'doel' als het er eenmaal is ook duidelijk aangeduid. "Kijk eens, daar hebben we nou samen voor gezorgd en daar hebben jullie mee voor gewerkt ". Elke welp of verkenner is dan toch wel fier.
Voor de oudere takken (jonggivers 11-13 en givers 14-16) zit het een beetje anders in elkaar, want zij hebben per patrouille namelijk ook een patrouille-kassa en dat is geld dat zij zelf verdiend hebben en wat zij zelf in de patrouille beheren, de leiding komt daar m.a.w niet (of zo min mogelijk) in tussen. Dat geld wordt meestal gebruikt als ze met de patrouille een keer willen gaan schaatsen of extra gerief willen kopen voor op kamp (hangmat, vb)...

Schrandere Goudvink's sig

Schrandere Goudvink
Akela
XIV FOS De Faunaten
Brussel

david.jansen

Stad Leiden
Provincie/Land Netherlands
david.jansen heeft 2123 posts gemaakt 2123
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door david.jansen aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 november 2006 -  15:43:25  Bekijk david.jansen's persoonlijke forum pagina  Stuur david.jansen een forum prive bericht  Bezoek david.jansen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat david.jansen's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van david.jansen met citaat [quote]
Actie-moeheid komt inderdaad behoorlijk veel voor. Dan zijn er ook weer ouders die zeggen: kunnen we niet gewoon een x-bedrag betalen om van dat gedoe af te zijn. Tja, kan, donateurs zijn welkom natuurlijk. Maar in ieder geval weet je dan dat je te veel vraagt van je leden, tijd om een beetje te minderen, 3 of 4 financiele acties in het jaar moet genoeg zijn

david.jansen's sig
Saga/David
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg