Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Scouting dure hobby?

Vorige Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel
 Pagina: van 5

Fred29

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 november 2006 -  17:44:00  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Schrandere Goudvink

Nou dat valt echt wel mee hoor. We doen een financiële actie ongeveer één keer om de drie à zes maanden, dat hangt natuurlijk ook af van de noodzakelijkheid en de staat van de kassa,.... We hebben ze nog nooit rondgestuurd om deur aan deur wat te gaan verkopen, we zorgen er altijd voor dat ze zelf concreet iets kunnen doén (vb. carwash, oud ijzer ophalen (checken of iedereen z'n tetanos-prik gehad heeft ;-) ). We proberen er ook altijd een concreet doel aan te geven als het een actie voor de hele groep betreft en dan wordt het 'doel' als het er eenmaal is ook duidelijk aangeduid. "Kijk eens, daar hebben we nou samen voor gezorgd en daar hebben jullie mee voor gewerkt ". Elke welp of verkenner is dan toch wel fier.
Voor de oudere takken (jonggivers 11-13 en givers 14-16) zit het een beetje anders in elkaar, want zij hebben per patrouille namelijk ook een patrouille-kassa en dat is geld dat zij zelf verdiend hebben en wat zij zelf in de patrouille beheren, de leiding komt daar m.a.w niet (of zo min mogelijk) in tussen. Dat geld wordt meestal gebruikt als ze met de patrouille een keer willen gaan schaatsen of extra gerief willen kopen voor op kamp (hangmat, vb)...

Je zegt zelf dat het meevalt, maar ik zie toch bij jullie al een paar acties per jaar. En kinderen hebben dan nog wat meer acties van bijv voetbal en school.
Er zijn idd ouders die ook actiemoe zijn en liever de contributie omhoog zien gaan dan dat ze de kinderen weer op pad moeten sturen.

Verder is de zaterdagmiddag mijns inziens niet bedoeld om alleen geld te verdienen, zoals jullie de acties hebben, maar om de kinderen een goed programma te geven.
Ik weet ook niet welk persoon een goed gevoel heeft als een welp van 7 de auto goed gaat wassen?

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
Provincie/Land Gelderland
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 23 november 2006 -  09:24:04  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmmm,
aar wat kinderen op school of op voetbal doen zal mij een grote worst wezen. Acties voeren voor de vereniging waar je lid van bent is een onderdeel wat simpelweg bij het lidmaatschap hoord. Als je bij 2 verenigingen lid bent, moet je ook voor 2 verenigingen met acties mee doen.
Dat ouders actiemoe worden interesseerd mij nog minder. Het zijn de ouders dioe kinderen op meerdere verenigingen doen en hier ook de gevolgen voor moeten dragen.

Ik denk dat je je heel erg vergist als je steld dat kinderen het houden van een financiele actie niet leuk vinden. Ik weet dat ik voreger het doen van heitje voor een karwijtje heel leuk vond en dat de welpen dit ook altijd vonden. Wij hebben afgelopen jaar met de Scoutingloterij mee gedaan en alle leden van de welpen vonden dit harstikke gaaf.
Zelf ben ik ook geen voorstandere van een hoop financiele acties, maar aangezien de leden het nog steeds leuk vinden (en het voor de speltakkas heel prettig is) doen wij hier toch veel aan mee.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Fred29

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 23 november 2006 -  17:09:03  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Ook erg makkelijk Timon,
Kinderen zijn juist lid van een club omdat ze graag willen voetballen, knutselen, tennissen etc. Ze zijn geen lid geworden om acties te lopen.

Dat je een actie houd, daar is niets mis mee want het geld moet tenslotte ergens vandaan komen. Ik denk echter wel dat je moet waken voor teveel acties in een jaar. Dan treedt zeker moeheid op.

Verder heb je zeker wel met actiemoeheid van ouders te maken: Als zij er niet achter staan dan gebeurt er thuis weinig bijv tijdens het verkopen van loten voor de Na.Sco.loterij.
Je kunt de kinderen enthousiast maken, maar thuis moet het gebeuren.
Ouders begrijpen bij ons ook goed dat er geld nodig is voor de extra dingen, maar een overkill is dodelijk.

Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Als ze je kunnen naaien... Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Troep of vendel  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg