Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  BE  

Opkomsten met andere speltakken

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Leiding gezocht voor BE-groep in Enschede e.o. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Blauwe Vogels..
 Pagina: van 2

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
Provincie Overijssel
BVV heeft 1201 posts gemaakt 1201
Gepost op 17 januari 2006 :  23:05:16  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen website  stuur BVV een ICQ Bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV  Beantwoord deze post van BVV met een citaat [quote]
De groepen die één of meer BE-speltakken hebben, zullen het er allemaal wel mee eens zijn: bij groeps- of regio-acitiviteiten zijn ook de Blauwe Vogels welkom! Maar hoe pak je dat aan? Contact tussen deze kinderen en kinderen uit andere speltakken verloopt vaak moeizaam, is mijn ervaring. De Blauwe Vogels zijn dan wel aanwezig tussen andere speltakken of groepen, maar doen verder hun eigen ding, in hun eigen vertrouwde groepje. Is dit bij meer groepen het geval? Wat wordt er aan gedaan om communicatie met andere speltakken te bevorderen?

HenriekeR

Stad Tiel
Provincie/Land Gelderland
HenriekeR heeft 278 posts gemaakt 278
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 januari 2006 -  23:46:14  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
die ervaring heb ik niet binnen regio activiteiten, maar dat is precies de reden waarom wij (al Be-groep) niet meedoen aan regio activiteiten.

Ik heb deze ervaring wel binnen de groep. Onze groep heeft 13 speltakken, waarvan 2 BE. De BE groepen draaien erg op zichzelf en er is weinig interactie.

De eerste reden die ik bij ons zie is de leiding zelf. De BE-leden zijn eng, en je kunt er blijkbaar moeilijk mee om gaan. Zo krijgen wij regelmatig de vraag om een blauwe vogel weg te halen, want hij loopt bij hun. Onze reactie: "nou en". Naar mijn mening begint de nteractie bij de leiding, zij geven immers het voorbeeld.

Als tweede weet ik dat het niet makkelijk is om voor een groep kinderen met een hadicap een programma te maken, voor mensen die dat niet gewend zijn. Laat staan een programma waarbij beide kinderen het leuk hebben. ER zijn best veel dingen om rekening mee te houden.

Daarnaast is er bij de kinderen veel onbekendheid over kinderen met een handicap. Ik hoor vaak: "hij doet raar" of "waarom loopt hij zo gek ?"

Voor wie met zijn speltak eens bezig wil met intergratie van gehandicapten is er een leuke site van het NSGK. Het NSGK heeft ook een erg leuk lesprogramma ontwikkeld (eigenlijk voor scholen).
Kijk eens op www.deblauwevogel.nl

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  11:06:24  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door BVV

De groepen die één of meer BE-speltakken hebben, zullen het er allemaal wel mee eens zijn: bij groeps- of regio-acitiviteiten zijn ook de Blauwe Vogels welkom! Maar hoe pak je dat aan? Contact tussen deze kinderen en kinderen uit andere speltakken verloopt vaak moeizaam, is mijn ervaring. De Blauwe Vogels zijn dan wel aanwezig tussen andere speltakken of groepen, maar doen verder hun eigen ding, in hun eigen vertrouwde groepje. Is dit bij meer groepen het geval? Wat wordt er aan gedaan om communicatie met andere speltakken te bevorderen?

Wat is je punt hier eigenlijk ???wat wil je bereiken

Gedwongen intergratie ofzo. Als de communicatie tussen de groepen kinderen moeizaam verloopt zal daar wel van weerszijde een reden voor zijn. Maar als bij de groepen "perfectly happy" zijn dan is er toch ook geen reden toe om ze streven naar vermenging.En ik verwacht echt niet van mijn scouts dat ze kunnen omgaan met kinderen met een handicap. Daarnaast zou ik niet weten waar je moest beginnen met een gemengd programma op te bouwen. Ik heb daar trouwens ook totaal geen behoefte aan. MOcht een van mijn kinderen zelf door een val ofzo gehandicapt raken blijft ie uiteraard in de groep daar is geen discussie over mogelijk. Maar om nu direct aan de slag te gaan met een groep kinderen waar ik zelf geen affiniteit mee heb pffff nee die beker sla ik over.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

Drinta

Drinta heeft 3 posts gemaakt 3
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Drinta aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  11:12:02  Bekijk Drinta's persoonlijke forum pagina  Stuur Drinta een forum prive bericht  Bezoek Drinta's eigen webpagina Beantwoord deze post van Drinta met citaat [quote]
Wij hebben een groep blauwe vogels, momenteel 12 kinderen en 6 leiding. Wij zijn afgelopen jaar begonnen weer mee te gaan doen aan de regioactiviteiten. De regioactiviteit van dit jaar was een dagje dierentuin. De groepen werden allemaal gesplits en liepen dus samen met 1 leiding van hun eigen onderdeel. Ook de blauwe vogels hebben zich opgesplits, bij onze groepjes gingen er alleen wel 2 leiding per groepje mee. Zodoende liepen welpen en kabouters met blauwevogels samen. De groepen die smaen liepen met de blauwe vogels hadden we van te voren wel ingelicht. Hun leiding wist daarom wat er zou komen en had de kinderen al iets verteld over scouts met een handicap. Zowel de leiding als de kinderen hebben deze dag als leuk ervaren. Er zijn zelfs leuke vriendschappen ontstaan tussen blauwe vogels en kabouters en welpen.

n/a
verwijderd

18 januari 2006 -  11:23:46 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  11:23:20  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door Drinta

Wij hebben een groep blauwe vogels, momenteel 12 kinderen en 6 leiding. Wij zijn afgelopen jaar begonnen weer mee te gaan doen aan de regioactiviteiten. De regioactiviteit van dit jaar was een dagje dierentuin. De groepen werden allemaal gesplits en liepen dus samen met 1 leiding van hun eigen onderdeel. Ook de blauwe vogels hebben zich opgesplits, bij onze groepjes gingen er alleen wel 2 leiding per groepje mee. Zodoende liepen welpen en kabouters met blauwevogels samen. De groepen die smaen liepen met de blauwe vogels hadden we van te voren wel ingelicht. Hun leiding wist daarom wat er zou komen en had de kinderen al iets verteld over scouts met een handicap. Zowel de leiding als de kinderen hebben deze dag als leuk ervaren. Er zijn zelfs leuke vriendschappen ontstaan tussen blauwe vogels en kabouters en welpen.

Hier pas je dus het programma aan in het voordeel van de Blauwe vogels. Dat is maar tijdelijk houdbaar. Om dit een keer te doen is geen probleem. Zeker niet als je een activiteit als een dierentuin of museum doet. Maar mijn Scouts bouwen ook nog wel eens een toren, Of moeten het bos in met bijlen en scheppen. Dat belang dien ik in het oog te houden en niet die van het gehandicapte kind van een andere groep.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

Drinta

Drinta heeft 3 posts gemaakt 3
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Drinta aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  11:25:50  Bekijk Drinta's persoonlijke forum pagina  Stuur Drinta een forum prive bericht  Bezoek Drinta's eigen webpagina Beantwoord deze post van Drinta met citaat [quote]
Ja maar hier pas je dus het programma aan in het voordeel van de Blauwe vogels. Dat is maar tijdelijk houdbaar. Om dit een keer te doen is geen probleem. Zeker niet als je een activiteit als een dierentuin of museum doet. Maar mijn Scouts bouwen ook nog wel eens een toren, Of moeten het bos in met bijlen en scheppen. Dat belang dien ik in het oog te houden en niet die van het gehandicapte kind van een andere groep.

Dat klopt, en ik denk ook dat er dan een keuze moet worden gemaakt voor of intergratie of extra toezicht bij de andere kinderen. Wij als leiding bepalen daarom ook of we meedoen of niet, of het voor onze kinderen intressant is en of het geen extra risico's met zich meebrengt.

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  11:37:54  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oke maar dan blijft de vraag "over" hoe kom je aan voldoende leiding ??
Jij draait 6 leiding op 12 kinderen. Das een luxe die de meeste reguliere groepen niet hebben. Hoewel ik moet zeggen dat het bij mij nu wel wat beter gaat op dit moment.

n/a's sig

HenriekeR

Stad Tiel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  17:13:02  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
Bij grote groeps-sctiviteiten vragen wij enkele vrijwilligers om ons te komen helpen met onze blauwe vogels. Die mensen zijn vaak erg enthousiast.

Daarnaast zijner vaak een paar R/S-ers of Pivo's die liever met de blauwe vogels helpen dat meeden met de activiteiten.

HenriekeR

Stad Tiel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  17:15:19  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
quote:

Hier pas je dus het programma aan in het voordeel van de Blauwe vogels. Dat is maar tijdelijk houdbaar. Om dit een keer te doen is geen probleem. Zeker niet als je een activiteit als een dierentuin of museum doet. Maar mijn Scouts bouwen ook nog wel eens een toren, Of moeten het bos in met bijlen en scheppen. Dat belang dien ik in het oog te houden en niet die van het gehandicapte kind van een andere groep
quote:

1) het gaat om een regioactiviteit, die heb je eens per jaar. En dan ga je ook niet met bijlen het bos in.

en 2) mijn Blauwe vogels kunnen ook pionieren en ik durf een aantal ook wel een bijl te geven. Het gaat er niet om wat je doet, maar hoe.

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  17:41:11  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door HenriekeR

1) het gaat om een regioactiviteit, die heb je eens per jaar. En dan ga je ook niet met bijlen het bos in.

en 2) mijn Blauwe vogels kunnen ook pionieren en ik durf een aantal ook wel een bijl te geven. Het gaat er niet om wat je doet, maar hoe.

Hier in de regio ('t Gooi) gebeurt het bij de scouts dus wel dat er met gereedschap gewerkt wordt tijdens het regioweekend. En durf je ze ook zonder 1 op 1 toezicht een bijl te geven? Bij de workshop "hakken en zagen voor beginners" hadden we 2 man leiding voor 8 scouts (4 bijlen). Dat is bij 'normale' beginners al behoorlijk intensief voor de leiding. Ook op andere workshops is de nodige extra aandacht vaak niet aanwezig.

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
Provincie/Land Overijssel
BVV heeft 1201 posts gemaakt 1201
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BVV aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2006 -  19:02:52  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen webpagina  Stuur BVV een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV Beantwoord deze post van BVV met citaat [quote]
Mmmmmmm,
aar een tekort aan leiding is het probleem niet. De meeste BE groepen zullen ongeveer 1 op 2 draaien denk ik. Als je dan een paar kinderen wil laten hakken, dan heb je daar ook de begeleiding wel voor. Met groepsactiviteiten blijft bij ons de BE-leiding ook bij hun eigen kinderen. Deze kinderen blijven dan echter alleen bij hun eigen speltak, en nog steeds is er geen interactie met andere speltakken.

Hoewel sommigen daar misschien anders over denken, Anomalie, denk ik dat dit wel jammer is. Je maakt als BE-speltak toch deel uit van een groep en een regio, en daar horen ook gezamenlijke activiteiten bij.

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 januari 2006 -  00:37:00  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
1 op 2 draaien... mocht je willen. Mijn groep draait 1 op 5. Maar dan zijn we ook wel een groep die al een jaar of 15 BE-takken met licht verstandelijk gehandicapten heeft.

Dat samenwerken met regioactiviteiten kan wel, maar hangt ook sterk af van de leeftijdsgroep. Bij DWEK is het goed te doen, bij Scouts minder.

Persoonlijk denk ik dat je als regioactiviteit wel minimale aanpassingen kan doen, maar geen hele programma's moet omgooien. Is er extra begeleiding nodig kun je afspreken als BE-groep daarvoor te zorgen.

Het omgaan is overigens ook geen probleem, onze zeeverkenners gaan goed met onze BE-scouts om. Gewoon een kwestie van wennen. Worden ze betere mensen van.

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 januari 2006 -  08:42:17  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door BVV

Mmmmmmm,
aar een tekort aan leiding is het probleem niet. De meeste BE groepen zullen ongeveer 1 op 2 draaien denk ik. Als je dan een paar kinderen wil laten hakken, dan heb je daar ook de begeleiding wel voor. Met groepsactiviteiten blijft bij ons de BE-leiding ook bij hun eigen kinderen. Deze kinderen blijven dan echter alleen bij hun eigen speltak, en nog steeds is er geen interactie met andere speltakken.

Hoewel sommigen daar misschien anders over denken, Anomalie, denk ik dat dit wel jammer is. Je maakt als BE-speltak toch deel uit van een groep en een regio, en daar horen ook gezamenlijke activiteiten bij.

Ja nogmaals wat wil je nu hiermee zeggen. Ligt een deel van die verantwoording niet bij de BE groepen zelf. HEt is erg gemakkelijk om vanuit een soort zieligheids positie te zeggen "wat jammer dat reguliere groepen niet samen operen met BE groepen, en de reguliere groepen weten niet wat ze missen, maar in onze regio waar de Athabascan groep super, super, actief is komt er ook geen een blauwe vogel groep aankloppen. En aangezien de Athab onze zustergroep is en wij daar veel contact mee hebben moet ik je ook zeggen ze kloppen ook niet bij ons aan. En juist onze groep staat er om bekend dat we alles in overweging nemen. En op een regio dag mogen ze komen ik zie geen bezwaar. Maar waarom zouden mijn scouts zich massaal op de BE'ers storten. Vergeet niet ze storten zich ook niet op de andere groepen.

n/a's sig

IvoW

Stad Bussum
Provincie/Land Noord-Holland
IvoW heeft 633 posts gemaakt 633
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door IvoW aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 januari 2006 -  17:22:40  Bekijk IvoW's persoonlijke forum pagina  Stuur IvoW een forum prive bericht Beantwoord deze post van IvoW met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door anomalie

Vergeet niet ze storten zich ook niet op de andere groepen.

Vooral dat laatste is zeker iets wat hier niet moet worden vergeten.
Het probleem wat gesteld wordt is niet specifiek voor BE-speltakken van toepassing, maar op vrijwel alle groepen mensen hier op aarde.
In eerste instantie zal iedereen voornamelijk met bekenden optrekken, ook tijdens regioweekenden. Als verschillende groepen wat vaker samen draaien, zal er langzaam aan wel wat interactie plaats vinden, maar de eigen groep blijft toch het meest vertrouwd. Wil je dit doorbreken (onafhankelijk van of er BE-groepen betrokken zijn of niet), zul je vrijwel elke maand wel een gezamenlijke activiteit moeten houden. Een band opbouwen met andere mensen kost tijd, 2 gezamenlijke opkomsten per jaar zijn daarvoor niet voldoende.
Echter, de meeste groepen zullen niet direct staan te springen om een (twee)maandelijks contact. zeker niet als dat zomaar vanuit het niets komt. Een dergelijk contact met een andere groep is alleen mogelijk als de leiding van beide groepen zich hier voor langere tijd voor inzet EN de kinderen van beide groepen er voor open staan. Waarschijnlijk zal het in het geval van BE groepen zelfs nog iets moeilijker zijn, omdat vooral ook de 'gezonde' kinderen zullen moeten wennen aan het gedrag van de kinderen uit de BE-groep.

HenriekeR

Stad Tiel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 januari 2006 -  14:33:00  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
quote:

"Een dergelijk contact met een andere groep is alleen mogelijk als de leiding van beide groepen zich hier voor langere tijd voor inzet EN de kinderen van beide groepen er voor open staan. Waarschijnlijk zal het in het geval van BE groepen zelfs nog iets moeilijker zijn, omdat vooral ook de 'gezonde' kinderen zullen moeten wennen aan het gedrag van de kinderen uit de BE-groep."
quote:

Inderdaad leiding van beide groepen moeten hier tijd en aandacht insteken (als we iets samen willen doen) dat is nou juist het probleem.

Maar wij draaien lekker is ons lokaal met onze kinderen..... En zullen ons niet met de anderen mengen.

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 januari 2006 -  15:14:29  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
quote:
Oorspronkelijk gepost door HenriekeR

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Tahoma, Tahoma, Verdana, Arial" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
"Een dergelijk contact met een andere groep is alleen mogelijk als de leiding van beide groepen zich hier voor langere tijd voor inzet EN de kinderen van beide groepen er voor open staan. Waarschijnlijk zal het in het geval van BE groepen zelfs nog iets moeilijker zijn, omdat vooral ook de 'gezonde' kinderen zullen moeten wennen aan het gedrag van de kinderen uit de BE-groep." <blockquote id="quote"><font size="1" face="Tahoma, Tahoma, Verdana, Arial" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">[/quote]

Inderdaad leiding van beide groepen moeten hier tijd en aandacht insteken (als we iets samen willen doen) dat is nou juist het probleem.

Maar wij draaien lekker is ons lokaal met onze kinderen..... En zullen ons niet met de anderen mengen.

[/quote]

Hela mijn hopman bedoelt het niet kwaad.Inprincipe is iedereen welkom. Dus als je met ons wil kennis maken als groep is dat geen probleem. Wij reachen aardig uit. Maar de hand moet wel aangepakt worden.

n/a's sig

HenriekeR

Stad Tiel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 januari 2006 -  21:31:07  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
Ik bedoel het ook niet kwaad, iedereen zijn mening.

Maar als ik het goed begreep is dit item opgezet door iemand die wel graag contact wil, maar waar het niet lukt.

ik heb ervaring dat het niet lukt omdat de leiding van reguliere speltakken het niet durven of willen. Dat is niet erg, maar uit je dan niet negatief t.o.v. BE-leden. En dat doen zij wel.

anneke

anneke heeft 77 posts gemaakt 77
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door anneke aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 september 2006 -  21:13:53  Bekijk anneke's persoonlijke forum pagina  Stuur anneke een forum prive bericht Beantwoord deze post van anneke met citaat [quote]
Hallo,

Ik zit bij de groep van Jeader. Zelf hebben we 3 BE groepen. Ik zit zelf in de organisatie van het groepsweekend waar iedereen aan mee doet. We bedenken het thema, doen een aantal algemene spelen en er is geen seconde dat we er over twijfelen dat de BE groepen niet mee kunnen doen. Blijkt dat een spel te moeilijk is? Dan maken we het toch simpeler op het kamp zelf? Kost het wat meer tijd? dan wachten we even.

Na 2 jaar zijn onze zeeverkenners druk aan het gebaren met onze dove verstandelijk gehandicapte jongen. Gaan de BE esta's gewoon met de " gewone" esta's op kamp.

het is wat je er zelf van maakt. Niet zo bekrompen mensen laat ze meedoen en waar het niet lukt versimpelen. We zijn scouts! Bijna alles is mogenlijk!

anneke, ex leidster BE groep

BE groepen en hun leiding zijn net zoals je ze benaderd.Doe je het positief

Fred29

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 september 2006 -  20:19:07  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Ik denk niet dat het geen contact met elkaar zoeken goed is. We vormen nl in zn totaliteit Scouting. Het is leuk om te zien wat andere groepen doen. Zo wist onze groep weinig van waterwerk en hebben we een uitwisseling gehad. Erg leuk.
Hetzelfde zie ik ook bij BE groepen. Wij hebben deze groep niet, maar er lijkt mij niets mis mee om eens samen met een groep te draaien.

Ik wil ook zeker geen kinderen dwingen, maar aan de andere kant, onbekend maakt onbemind. Ik denk zelfs dat onze kinderen geen benul hebben dat er ook BE groepen bestaan. Er is niets mis mee dat alle kinderen samen iets kunnen doen, gehandicapt of niet. Kwestie van het aanpassen en leren omgaan met...Dat is ook Scouting.

rdruiter

Stad Spijkenisse
Provincie/Land Zuid-Holland
rdruiter heeft 102 posts gemaakt 102
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door rdruiter aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 februari 2007 -  10:32:49  Bekijk rdruiter's persoonlijke forum pagina  Stuur rdruiter een forum prive bericht  Bezoek rdruiter's eigen webpagina Beantwoord deze post van rdruiter met citaat [quote]
@fred29:
Zoek eens een BE-speltak in de buurt om een opkomst mee samen te draaien.
Of ga eens kijken bij een logeerhuis voor gehandicapte kinderen.

Zelf ben ik niet zo lang leiding van BE-scouts en dat bevalt me goed.
Er zitten aantalkinderen met een verstandelijke handicap, maar ook met een lichamelijke of zelfs meervoudig.

rdruiter's sig
:D Proud to be a old-Airscout-, old-cup- and current BE Scoutsleader :D
SMILE! You're on my photo's!
Scouts malgré tout!

Jomariek

Stad utrecht
Provincie/Land Utrecht
Jomariek heeft 16 posts gemaakt 16
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jomariek aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 oktober 2008 -  22:19:03  Bekijk Jomariek's persoonlijke forum pagina  Stuur Jomariek een forum prive bericht  Bezoek Jomariek's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jomariek met citaat [quote]
Ik maak deel uit van een plusscoutkring (oftewel een stam), waar de helft van de leden een lichamelijke beperking heeft. En de andere helft dus niet. Gaat prima samen. Wellicht scheelt het dat we allemaal volwassen zijn (leeftijd is van 18-40 jr). We zijn momenteel met 16 leden en kunnen dus wel wat versterking gebruiken ;).
Maar waarom ik reageer is, dat een uitwisseling ons heel erg leuk lijkt met een soortgelijke groep. Alleen ik ken geen groepen ala de onze. Wellicht één van jullie wel?
Voor ons is het ook lastig om deel te nemen aan de 'reguliere' regiobijeenkomsten, ondanks de helft uit niet gehandicapten bestaan. De moeilijkheid zit 'm in, dat veel activiteiten gewoon niet toegankelijk zijn als je rolstoelgebonden bent (we zijn echt de beroerdste niet als het gaat om iemand een trappetje af te tillen, want dat doen we met regelmaat), (aangepaste sanitair, activiteiten die plaatsvinden op een zanderige ondergrond e.d.) we ondernemen met onze groep 2 activiteiten per maand, maar deze zijn altijd voor iedereen toegankelijk.

Kent iemand een leuke groep ala de onze of een jongerentak met enkel lichamelijk gehandicapten, dan houden we ons aanbevolen ;)

Pagina: van 2 Bekijk het onderwerp: Leiding gezocht voor BE-groep in Enschede e.o. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Blauwe Vogels..  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg