Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  DWEK  

super Kickuh WEK programma's

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kosten kamp
 Pagina: van 15

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Provincie Netherlands
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
Gepost op 19 februari 2002 :  22:52:36  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen website  Klik om Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres te zien  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede  Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met een citaat [quote]
Hebben jullie een keer een super kickuh programma gedaan wat de kinderen nooit meer vergeten en wat eigenlijk andere groepen ook een keertje zouden moeten doen, zet het dan ff hier neer.............

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Provincie/Land Netherlands
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 februari 2002 -  22:59:40  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
Hier meteen eentje van ons:

Raketten schieten

Met luchtdruk raketten die kinderen zelf gemaakt hebben van lege flessen enorm hoog de lucht in schieten, super gaaf.

idee komt vanaf (en hier staat ook precies hoe het allemaal werkt):
http://www.xs4all.nl/~kropveld/raket.html

als afsluiting twee fototjes.........

meer foto's op http://welpen.pietermaritz.nl/0102_7.htm

groeten
Kaa,
Harmen Quast
http://welpen.pietermaritz.nl/

sebastiaan
Webmaster

Stad Eijsden
Provincie/Land Limburg
sebastiaan heeft 6036 posts gemaakt 6036
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door sebastiaan aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 februari 2002 -  00:01:21  Bekijk sebastiaan's persoonlijke forum pagina  Stuur sebastiaan een forum prive bericht  Bezoek sebastiaan's eigen webpagina Beantwoord deze post van sebastiaan met citaat [quote]
hahah, das leuk , wie heeft het hoogte record gehaald?

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 februari 2002 -  14:01:19  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
Helaas moeilijk te meten, wij schatten dat sommige 50 meter de lucht in gingen maar dit is niet te controleren, was echt super gaaf programma en niet heel moeilijk te realiseren..........

ben benieuwd wat van top programma's jullie voor ons hebben :)

n/a
verwijderd

n/a heeft 36 posts gemaakt 36
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 februari 2002 -  17:59:16  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
hmm dit heb al vaker geprobeerd het is me alleen nog nooit gelukt:(

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 februari 2002 -  19:32:30  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
wat bedoel je met 'dit'
dat mensen hun gave programma ideeën gaan delen of het raketschieten zoals wij dat deden?

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 februari 2002 -  16:44:35  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Tja, zelf speelgoed knutselen blijft leuk.

Wij maakten ooit zelf echt rijdende autootjes van hout, zeilbootjes voor op de beek en kabelbaan-vliegtuigjes. Onze volgende missie wordt een middeleeuws dorp bouwen waarbij elke welp een huisje voor zijn rekening neemt. Realisatie wordt moeilijk omdat we er nog niet uit zijn hoe die huisjes gemaakt moeten worden. Momenteel denken we nog steeds aan gips-steentjes. Werkt alleen vrij moeilijk.

monique-ske

Stad Maastricht
Provincie/Land Limburg
monique-ske heeft 1138 posts gemaakt 1138
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door monique-ske aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 februari 2002 -  17:05:20  Bekijk monique-ske's persoonlijke forum pagina  Stuur monique-ske een forum prive bericht  Bezoek monique-ske's eigen webpagina Beantwoord deze post van monique-ske met citaat [quote]
wat dacht je van takken te laten binden en zo een huisje te maken? dit werkt ook erg leuk op kleine schaal dan en ze leren meteen hoe ze hout moeten binden. En erg moeilijk is het niet....

Paddo

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2002 -  10:24:29  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Takken binden? Hoe gaat dat?

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2002 -  17:22:33  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
De kinderen een Middeleeuws kasteel of dorp laten maken lijkt mee ook wel erg gaaf.... maar eh.... wat kosten die stenen, en waar haal je dat, en hoe maak je het aan elkaar enzo....... vertel eens hoe jullie dat gaan doen of gedaan hebben.... lijkt mij wel een echt welpen creabea programma......

takken binden snap ik ook nog niet zo goed, hebben jullie geen foto's ofzo dan ken ik zien hoe kickuh het is.........

ook een super leuk programma is het maken van fotostripverhalen.......
zie http://welpen.pietermaritz.nl/tekeningen.php?deel=strip voor waarom en hoe enzo.....

groeten,
Kaa,
Harmen Quast

monique-ske

Stad Maastricht
Provincie/Land Limburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door monique-ske aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2002 -  18:53:35  Bekijk monique-ske's persoonlijke forum pagina  Stuur monique-ske een forum prive bericht  Bezoek monique-ske's eigen webpagina Beantwoord deze post van monique-ske met citaat [quote]
Ik heb dit gedaan op mijn stage school met kinderen van groep 5. Dit vonden ze super leuk ik heb helaas geen foto's.
Nou takken binden is niet zo heel moeilijk; je zorgt dat je takjes (ligt eraan hoe groot je huis wordt) of voor gras, stro. Je pakt een aantal takjes, en touw. je bind touw zoals je sjort om de takjes heen zodat ze bij elkaar blijven. Hierna is het lijm erop smeren en dan de gebonden takken op elkaar plakken.
Snappen jullie het? Zo neit meldt dat ff dan probeer ik het zelf nog een keer te maken met foto's.

Massols
MOnique-ske

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 maart 2002 -  22:06:34  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
ik denk dat ik het takkenbinden een beetje snap maar ik weet nog niet of ik het leuk vind, waarschijnlijk omdat het me nog niet zo goed voor kan stellen....... misschien moet ik het maar een keer gaan uitproberen en kijken wat het wordt........

dat van die gipsstenen stond ook in een ouder topic hier, ( http://dutch.scoutingforum.com/link.asp?TOPIC_ID=113 ) leuk idee, en het lijkt me wel wat om daar met onze welpen ons ook aan te wagen, kastelen bouwen klinkt heel gaaf........ maar ehhhhh hoe maak je zoveel van die steentjes, heeft iemand tips?

KAA

Edited by - Kaa_pmw_Ede on 02 March 2002 22:08:05

wams

Stad Ommen
wams heeft 94 posts gemaakt 94
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wams aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 maart 2002 -  22:56:56  Bekijk wams's persoonlijke forum pagina  Stuur wams een forum prive bericht  Bezoek wams's eigen webpagina Beantwoord deze post van wams met citaat [quote]
in je vrije tijd heel vaak naar het clubuis gan en steentjes maken. zo krijg je kwantiteit, en kwaliteit kun je volgens mij nog wel en dat oude topic lezen

Greetz Wams

Paddo

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 maart 2002 -  12:41:57  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Ach ja, het oude topic. Zoals ik het geschreven heb, leek het of we er al mee begonnen waren. En inderdaad waren we al steentjes aan het maken, maar dat is geen doen. Je kunt kant en klare steentjes kopen, maar daarvan zijn de kosten zo hoog dat de lol er dan wel een beetje afgaat. We zoeken nog steeds naar een goed idee voor het maken van de steentjes. Dit kasteel is danook het enige wat er ooit gebouwd is bij ons. (klikken op 'dit kasteel' geeft de foto's weer)

* Paddo denkt erover om de draad weer eens op te pakken om steentjes te gaan maken.

Paddo

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 maart 2002 -  12:24:05  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
* Paddo gaat nog ff wat uploaden

De gipssteentjes waren weggehaald bij mijn gratis provider..

Zoals hieronder te zien, hebben we met negen meter plastic strip van de Praxis een raster gemaakt. Gewoon in stukken van 30 centimeter zagen, alle stripjes samenplakken met sterke tape, en met een cirkelzaag tot de helft inzagen om de zoveel centimeter. Afhankelijk van de gewenste steengrootte. Tape verwijderen, en je kunt er een raster van maken:

Laagje vuilniszak eronder binden, en op een vlakke ondergrond vastzetten. Volgieten met gips, en ondertussen even gaan computeren. Als het gedroogd is kan het raster voorzichtig uit elkaar gehaald worden, en heb je gips steentjes.

Kwam trouwens ook de andere projectjes nog tegen:

Vliegtuig-kabelbaan:

Heel simpel met wat latjes en veel schuurpapier, een hamer en spijkers in elkaar geflansd. Buiten een stuk of zes 'kabelbanen' gemaakt van een meter of veertig, waarvan een aantal parallel voor wedstrijdjes, een hele stijle en een 'rustige' voor de zweefvluchten. Was best leuk. Helaas, de kinderen hebben de vliegtuigjes nu nog thuis, dus deze opkomst kan volgend jaar pas weer (dan is iedere welp die erbij was overgevlogen naar de scouts).

En als we dan toch bezig zijn, de buggy's. Deze autootjes rijden leuk van hellingen af. Zijn alleen wel snel stuk. Voor dit speelgoed zou het ideaal zijn wanneer de speltak de beschikking over meerdere hot-glue guns heeft. Die zijn regelmatig bij bijv. een Aldi in de aanbieding en ze kosten haast niets. Lijm is met twintig seconden droog, en lijmt bijna alles. De meeste autootjes zijn danook alleen gelijmd, omdat de hamertechniek van de meeste welpen het MDF toch wel snel liet splijten. Deze illustratie was ooit bedoeld voor een website over kinderknutseldingen (net als vliegtuigje trouwens), dus is een beetje aparte vormgeving. Maar ik denk dat e.e.a. wel duidelijk is:

Ja, sorry, fok de layout een beetje op.

Paddo

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 maart 2002 -  11:52:38  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Sla ik nou een goed lopend topic dood?

rikki

Stad Leusden
Provincie/Land Utrecht
rikki heeft 864 posts gemaakt 864
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door rikki aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 maart 2002 -  13:19:31  Bekijk rikki's persoonlijke forum pagina  Stuur rikki een forum prive bericht  Bezoek rikki's eigen webpagina  Klik om te kijken wat rikki's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van rikki met citaat [quote]
quote:

Sla ik nou een goed lopend topic dood?

Tja door jouw geweldige opgaaf van programma's wordt het best moetilijk om dat nog te over treffen.

Ik ben bang dat bijna elke welpen leiding die dit gelezen heet toch wel last krijgt van een niet-gaaf-genoeg-programma-complex

--
Rikki

monique-ske

Stad Maastricht
Provincie/Land Limburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door monique-ske aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 maart 2002 -  15:29:15  Bekijk monique-ske's persoonlijke forum pagina  Stuur monique-ske een forum prive bericht  Bezoek monique-ske's eigen webpagina Beantwoord deze post van monique-ske met citaat [quote]
Haha ben ik blij dat ik estastaf heb krijg ik dat complex niet heb je ook zoiets maar dan met een krukas (of iets in die richting) ik moet nl iets voor school maken dat beweegt en een krukas heeft maar ik zou totaal niet weten wat ik zou moeten maken en kan ook nergens iets vinden. Het liefst iets simpels :)

massols
Monique-ske

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 maart 2002 -  18:53:36  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
een niet gaaf genoeg programma complex heb ik niet, alleen het uitwerken van alle super kickuh programma's kost veel tijd.... dus is het lastig om ze allemaal te beschrijven......... daarom heb ik 1tje hier neergezet en hoop ik dat alle andere wekleiding dat ook doet en dan hebben we samen een heleboel kickuh ideeen.......

als ik een keer heel veel tijd heb knal ik al onze gave programma's een keer op onze site op een speciale afdeling maar dat is echt nog lang niet aan de orde.......

groeten,
kaa,
harmen quast

ps. nog een uitgewerkt programma van ons op:
http://www.scoutinggelderland.nl/act-progr/DWEK.html#Handelsspel

mssl!!

de

Stad hengelo
Provincie/Land Overijssel
de heeft 164 posts gemaakt 164
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door de aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 april 2002 -  20:52:33  Bekijk de's persoonlijke forum pagina  Stuur de een forum prive bericht  Klik om te kijken wat de's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van de met citaat [quote]
ja oke ik zal dit topic even een beetje nieuw leven in blazen pfffffff. zo zal wel gelukt zijn denk ik.
maar nu even zere neus. weet er nog eimand een gaaf welpen programma wat met de lente te maken heeft. zoeits als kiikervisje vangen en dergelijke het mag best knutselenen wezen
daar zijn ze helemaal wilt van namelijk.

thanks

grtjs dennis

Paddo

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 april 2002 -  15:18:17  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
quote:

maar nu even zere neus. weet er nog eimand een gaaf welpen programma wat met de lente te maken heeft. zoeits als kikkervisje vangen en dergelijke

benodigdheden:

3, 5 of 7 kikkerbillen per persoon
2 eetlepels olijfolie + 1 eetlepel braadmargarine
2 teentjes look
1 eetlepel kerrie
2 eetlepels sherry
1/2 glas droge witte wijn
1/3 pak sojascheuten
peper, zout.

saus: 1 dl tomaten- of kerrieketchup
1/4 liter melk
1/4 pakje kruidenmengeling
braadvocht van de kikkerbillen

Gaar de sojascheuten in gezouten water en hou ze warm. Meng de kruiden met de ketchup. Verhit de olie en de margarine en laat hierin de kerrie even branden. Voeg de kikkerbillen toe en laat ze garen. Voeg de wijn toe en laat verder garen. Kruid af met peper, zout en sherry.

Haal de kikkerbillen uit de pan, hou ze warm en leng het bakvocht aan met de ketchup. Kook nog even in en dresseer de borden.

Is dit iets?

Pagina: van 15 Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kosten kamp  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg