Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  DWEK  

super Kickuh WEK programma's

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kosten kamp
 Pagina: van 15

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Provincie/Land Netherlands
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2004 -  12:58:42  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
kickuh!!

ga ik zeker proberen te doen... lijkt me heel vet

Buurman

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
Buurman heeft 281 posts gemaakt 281
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Buurman aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2004 -  16:34:09  Bekijk Buurman's persoonlijke forum pagina  Stuur Buurman een forum prive bericht  Bezoek Buurman's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Buurman's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Buurman met citaat [quote]
Wij hebben een keer "FEAR FACTOR" gedaan met zes opdrachten van makkelijk naar moeilijk. Als je afging dan lag je eruit, zodat uiteindelijk alleen de allerdappersten overbleven. Onze zes opdrachten waren:

-een peperkoeken drol eten (1 afvaller)
-met hun vinger hun naam schrijven met varkensbloed (0 afvallers)
-hand door een gat steken om te voelen wat erachter lag (varkenspoot en -ingewanden)(0 afvallers)
-zich op laten maken als een meisje (13 afvallers, blijkt zwaar voor Welpen :-) )
-een snoepje uit een mollenklem halen (de klem stond uiteraard op de veiligheidspal, maar dat wisten de Welpen niet)(0 afvallers)
-slakken eten (6 afvallers)

Uiteindelijk bleven er 4 winnaars over.

thijsvdb

Stad Nuenen
thijsvdb heeft 38 posts gemaakt 38
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door thijsvdb aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2004 -  17:01:58  Bekijk thijsvdb's persoonlijke forum pagina  Stuur thijsvdb een forum prive bericht  Bezoek thijsvdb's eigen webpagina Beantwoord deze post van thijsvdb met citaat [quote]
quote:
Originally posted by Buurman

-hand door een gat steken om te voelen wat erachter lag (varkenspoot en -ingewanden)(0 afvallers)

Hoewel het idee me op zich erg aanspreekt, zal ik zeker andere opdrachten bedenken. Mij gaan deze opdrachten en beetje tever... Geen negatieve reacties gehad van ouders/groep?

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
Provincie/Land Overijssel
BVV heeft 1201 posts gemaakt 1201
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BVV aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2004 -  17:19:11  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen webpagina  Stuur BVV een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV Beantwoord deze post van BVV met citaat [quote]
Ik neem aan dat het vooral rode verf was?

Buurman

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Buurman aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2004 -  13:30:05  Bekijk Buurman's persoonlijke forum pagina  Stuur Buurman een forum prive bericht  Bezoek Buurman's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Buurman's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Buurman met citaat [quote]
quote:
Originally posted by BVV

Ik neem aan dat het vooral rode verf was?

Nee hoor, was wel degelijk varkensbloed.

Ik was er van tevoren ook niet zo voor dat we die opdracht erin zouden stoppen, maar toen we eenmaal aan de gang waren, zag ik er het probleem niet zo van in.
We hebben geen klachten van ouders gehad.

asg baloe

Stad Rotterdam
asg baloe heeft 247 posts gemaakt 247
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door asg baloe aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2004 -  14:36:03  Bekijk asg baloe's persoonlijke forum pagina  Stuur asg baloe een forum prive bericht Beantwoord deze post van asg baloe met citaat [quote]
buurman super programma dat fear factor!!!

asg baloe's sig
Beren goed

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2004 -  15:08:34  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Tijdens regioactiviteit ooit Fear Factory voor explorers gedaan. Een aantal eetbare zaken, hoofdzakelijk uit het "Allochtonen Assortiment" van de plaatselijke Albert Heijn, was ingeslagen. Dmv een dobbelsteen werd het aantal ingredienten bepaald, wat geblenderd werd per deelnemer. Deze moest daarna een beker vol hiervan opdrinken.

Na afloop heeft de organisatie het goede voorbeeld gegeven, en alles wat over was geblenderd opgedronken.

Ingredienten warem zaken als olijven, ontdooide diepvries spinazie, mosselen, azijn, melk (gaat schiften bij aanraking azijn!), en een hoop mij onbekende zaken uit eerder genoemde supermarkt.

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

akeel
Padvinder

Stad Amersfoort / Zeist
Provincie/Land Utrecht
akeel heeft 366 posts gemaakt 366
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door akeel aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  09:53:48  Bekijk akeel's persoonlijke forum pagina  Stuur akeel een forum prive bericht  Bezoek akeel's eigen webpagina  Klik om te kijken wat akeel's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van akeel met citaat [quote]
quote:
Originally posted by thijsvdb

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Tahoma, Arial, Verdana" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Originally posted by Buurman

idd vind dit ook iets te ver gaan,
al kan je natuurlijk veel aan de verbeelding overlaten,

maar ik denk dat simpele dingen als geblindoekt over een balk lopen veel enger zijn voor een welp.

Hoewel het idee me op zich erg aanspreekt, zal ik zeker andere opdrachten bedenken. Mij gaan deze opdrachten en beetje tever... Geen negatieve reacties gehad van ouders/groep?
[/quote]

akeel's sig
www.catchx.nl beleef het mee! :)

Buurman

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
18 februari 2004 -  12:50:48 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Buurman aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  12:50:23  Bekijk Buurman's persoonlijke forum pagina  Stuur Buurman een forum prive bericht  Bezoek Buurman's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Buurman's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Buurman met citaat [quote]
quote:
Originally posted by akeel

Maar nee... geen problemen van ouders. Wat is er nu vies aan wat slachtafval?

FoG_Ogre
Oachkatzlschwoaf!

Stad Amersfoort
Provincie/Land Utrecht
FoG_Ogre heeft 160 posts gemaakt 160
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door FoG_Ogre aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  16:53:26  Bekijk FoG_Ogre's persoonlijke forum pagina  Stuur FoG_Ogre een forum prive bericht Beantwoord deze post van FoG_Ogre met citaat [quote]
De kinderkens kunnen tegenwoordig niks meer hebben... :)

(Komt naar mijn mening ook wel een beetje door de ouders, hoor...)

FoG_Ogre's sig
Everything you do can get you killed, including doing nothing...

-------------
Vanuit het land van Herkomst:

I find, des war heut´ wieder recht a liabe G'schicht. Grüß' Gott beinander.

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BVV aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  17:09:34  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen webpagina  Stuur BVV een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV Beantwoord deze post van BVV met citaat [quote]
Ik denk dat de meeste kinderen het ook wel kunnen hebben. Die vinden dat juist wel gaaf. Maar als ze enthousiast thuis komen met verhalen als "We moesten vingerverven met echt varkensbloed" kan ik me goed voorstellen dat er ouders zijn die dat nogal raar vinden en er problemen mee hebben.

akeel
Padvinder

Stad Amersfoort / Zeist
Provincie/Land Utrecht
akeel heeft 366 posts gemaakt 366
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door akeel aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  17:18:52  Bekijk akeel's persoonlijke forum pagina  Stuur akeel een forum prive bericht  Bezoek akeel's eigen webpagina  Klik om te kijken wat akeel's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van akeel met citaat [quote]
quote:
Originally posted by BVV

Ik denk dat de meeste kinderen het ook wel kunnen hebben. Die vinden dat juist wel gaaf. Maar als ze enthousiast thuis komen met verhalen als "We moesten vingerverven met echt varkensbloed" kan ik me goed voorstellen dat er ouders zijn die dat nogal raar vinden en er problemen mee hebben.

ja idd.

maar mijn punt is vooral dat het voor een welp geen reet uitmaakt of het echt bloed is of niet, als hij het maar denkt. Kinderen in de WEK leeftijd hebben nog genoeg fantasie en juist dingen die ze niet weten of zien kan je mooier maken dan t is. Daarom zou ik het nogal overdreven vinden echt slachtafval te gebruikern.

akeel's sig
www.catchx.nl beleef het mee! :)

maaikeHKG

Stad Zwolle
maaikeHKG heeft 3 posts gemaakt 3
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door maaikeHKG aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  22:57:25  Bekijk maaikeHKG's persoonlijke forum pagina  Stuur maaikeHKG een forum prive bericht  Klik om te kijken wat maaikeHKG's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van maaikeHKG met citaat [quote]
quote:
ja idd.

maar mijn punt is vooral dat het voor een welp geen reet uitmaakt of het echt bloed is of niet, als hij het maar denkt. Kinderen in de WEK leeftijd hebben nog genoeg fantasie en juist dingen die ze niet weten of zien kan je mooier maken dan t is. Daarom zou ik het nogal overdreven vinden echt slachtafval te gebruikern.

Tsja... We maken ook gebruik maken van de rimboe of bambilie, wat toch bedenkseltjes zijn! Waarom dan echt bloed gebruiken? Ik zou het niet eens zelf bedenken! Al is het wel heel erg tof natuurlijk, maar ja die ouders hé... Ik vind het idee echt super, maar ik ga voor de ketchup!

FoG_Ogre
Oachkatzlschwoaf!

Stad Amersfoort
Provincie/Land Utrecht
FoG_Ogre heeft 160 posts gemaakt 160
18 februari 2004 -  23:13:55 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door FoG_Ogre aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 februari 2004 -  23:12:10  Bekijk FoG_Ogre's persoonlijke forum pagina  Stuur FoG_Ogre een forum prive bericht Beantwoord deze post van FoG_Ogre met citaat [quote]
Misschien moet ik hier maar is een apart topic voor openen:

-= Aangepast door timon =-
Net gebeurd. De nieuwe topic is te vinden op: http://www.scoutingforum.com/topic.asp?TOPIC_ID=1345

FoG_Ogre's sig
Everything you do can get you killed, including doing nothing...

-------------
Vanuit het land van Herkomst:

I find, des war heut´ wieder recht a liabe G'schicht. Grüß' Gott beinander.

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 maart 2004 -  16:56:36  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
idd....

het is weer tijd voor nieuwe super kickuh wek programma's....

wie heeft zijn beste programma hier nog niet geplaatst OF heeft nog zo'n super ding dat het wel genoemd moet worden???????????

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BVV aan de moderator van dit forum. Gepost op 21 maart 2004 -  14:38:38  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen webpagina  Stuur BVV een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV Beantwoord deze post van BVV met citaat [quote]
Onze welpen hebben gisteren de Pyromino opkomst gehad.

Meer foto's staan op http://voorst.xs4all.nl/fotoproject/index.php?collection=61

x-Baloe-x

x-Baloe-x heeft 545 posts gemaakt 545
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door x-Baloe-x aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 mei 2004 -  11:41:21  Bekijk x-Baloe-x's persoonlijke forum pagina  Stuur x-Baloe-x een forum prive bericht  Klik om te kijken wat x-Baloe-x's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van x-Baloe-x met citaat [quote]
Het is niet zo kickuh als dat kratklimmen en het fearfactor... maar de welpen en bevers vonden het wel leuk. een soort Apekooi.
Je maakt door een bebost stuk een lang touwspoor (net als blindspoor dus) maar dan met meerdere splitsingen en wegen. Je maakt ergens een kleine apenbrug en nog wat andere dingen en je stelt 2 tikkers aan. De kinderen mogen overal langs, zolang ze het touwspoor maar vast blijven houden. Dat geld ook voor de tikkers. Als een kind getikt is gaat hij op 1 van de 3 krukjes aan de zijkant van het speelveld zitten. Als het vierde kind op het krukje komt, mag de eerste weer meedoen.
Hoe moeilijk je het gaat maken, ligt aan de creativiteit van de leiding en de moeite die ze ervoor willen doen!

x-Baloe-x's sig
Heb ik iets gemist?
ja

klimpaal

klimpaal heeft 47 posts gemaakt 47
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door klimpaal aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 juni 2004 -  18:10:56  Bekijk klimpaal's persoonlijke forum pagina  Stuur klimpaal een forum prive bericht Beantwoord deze post van klimpaal met citaat [quote]
Ook leuk, maar niet echt tijd vullend.

Maak een rechthoekig speelveld, liefst een zanderige.
Maak twee achterlijnen met daarop in het midden een emmer water
Vul een juten zak met zand
leg deze tussen de twee achterlijnen in het speelveld
Maak groepen van ongeveer 6/7 man
Zet deze op een achterlijn
Op het fluitsignaal moet men proberen om de zak in de emmer van de tegenstander te krijgen
Maak er een competitie van.
Succes gegarandeerd.

Onze Esta's (gemengd) kun je er goed mee plezieren. Alleen zorg wel dat het zonnetje schijnt om de oude kleren weer op te laten drogen voordat de kids weer in de auto van paps mee naar huis moeten.

klimpaal

klimpaal heeft 47 posts gemaakt 47
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door klimpaal aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 juni 2004 -  18:25:20  Bekijk klimpaal's persoonlijke forum pagina  Stuur klimpaal een forum prive bericht Beantwoord deze post van klimpaal met citaat [quote]
Nog even de agenda erop nageslagen voor wat leuke ideeën:

OOk leuk zomerprogramma:

Megablubberpowerrace; Zomerstormbaan met waterelementen door de kinders zelf gefabriceerd, hieraan gekoppeld zitten een paar opkomsten Knopen doe je zo!, zodat ze zelf meekunnen helpen bouwen.

Ook hebben we sinds dat ik in mijn eerste jaar als leiding op zaterdag jarig was om ieder jaar "Wouters feestje" te organiseren. Inmiddels niet alleen meer voor mezelf maar ook voor de andere leiding. Hier maken we er een traditioneel feestje van alleen heb je hier niet de moeders die de kinderen afremt omdat er anders te veel vlekken in het tapijt komen. Maar merk ook dat steeds meer kinderen tegenwoordig moderne feestjes geven en niet de ouderwetse koekhap, tippie, cakeversier, stoelendans en dergelijke feestjes. Heel mooi programma op een regenachtige dag, maar lekker afwisselend en voor ieder wat wils en motiverend.

Zeker ook een leuk programma is een proefjes middag
De meest simpele natuur/scheikunde proeven kunnen kinder 2 en half uur boeien.
Denk aan vaccuum zuigen van negerzoen/spek/bossche bol
Allerlei trucen met water en oppervlakte spanning (zeepbellen etc.)
zuur base reacties en kleurveranderingen van oplossingen
stroom genereren uit augurk en of citroen etc.

En niet te vergeten de proef met maizena

Recept: Koop een pak maizena
pak een bak en schud het pak leeg
voeg dan water toe totdat je een papje hebt gekregen, niet te dun.

Om te weten of het goed is:

Sla er snel met je hand op: Je roept dan auw!
Ga er langzaam met je hand in: Je roept dan He, maar net was het nog keihard en nu is het zacht!

Kinderen zijn echt verbaasd net als leiding, maar is echt supergaaf!

Tot zover, zal eens verder gaan graven in het archief!

marcovische

Stad Eindhoven
marcovische heeft 658 posts gemaakt 658
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door marcovische aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 juli 2004 -  10:49:24  Bekijk marcovische's persoonlijke forum pagina  Stuur marcovische een forum prive bericht  Bezoek marcovische's eigen webpagina  Klik om te kijken wat marcovische's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van marcovische Beantwoord deze post van marcovische met citaat [quote]
Recept: Koop een pak maizena
pak een bak en schud het pak leeg
voeg dan water toe totdat je een papje hebt gekregen, niet te dun.

Om te weten of het goed is:

Sla er snel met je hand op: Je roept dan auw!
Ga er langzaam met je hand in: Je roept dan He, maar net was het nog keihard en nu is het zacht!

hahaah lol!!

Volgende week maar eens proberen...

marcovische's sig
..: www.scouting-sinclair.nl :..
 Pagina: van 15 Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kosten kamp  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg