Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  Bevers  

Organisatie: Bevers werven!

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Spelgids BDD 2014: Waterproof Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: spelgids BDD 2013: Een holbewoner op bezoek
 Pagina: van 4

kenbeimer

Stad Oldenzaal
Provincie/Land Overijssel
kenbeimer heeft 28 posts gemaakt 28
15 juni 2012 -  10:03:50 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door kenbeimer aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2012 -  10:03:10  Bekijk kenbeimer's persoonlijke forum pagina  Stuur kenbeimer een forum prive bericht  Bezoek kenbeimer's eigen webpagina Beantwoord deze post van kenbeimer met citaat [quote]
We hebben twee jaar terug een open dag georganiseerd, we hebben met welzijnsorganisatie Impuls samen gewerkt en gaan dit a.s. woensdag weer doen. Tijdens pasen vorig jaar met een spandoek door de stad gelopen, terwijl we een speurtocht deden. Zelf heb ik stichting OKids opgezet en biedt gratis activiteiten aan kinderen in mijn woonplaats aan. Hier geef ik de Bevers veel ruimte om zichzelf te presenteren. We lopen de avondvierdaagse mee en we doen zoveel mogelijk actief aan andere dingen mee. Verder organiseren we 2x een vriendjesochtend per jaar.

Allemaal lijkt het tevergeefs te gaan worden, want we zitten al 3 jaar met het conflict dat er veel overvliegen en weinig terug komen. Voorgaande jaren liep het goed af, want in de loop van het jaar kwamen er toch een paar bij. Nu is het alleen al de loop van het jaar. We hebben 9 leden, maar houden er straks maar 3 over. Ik zou het heel erg vinden, als we onze groep straks moeten opheffen.

In de zomervakantie geef ik de bevers de kans om zich weer bij OKids te presenteren.

Iemand nog een paar tips? Ik wil me met de volle 100% inzetten.

kenbeimer's sig
Als Kinderen voor kinderen eens een lied over Scouting maakte: http://kvk.vara.nl/Stuur-je-idee-voor-een-liedje.11516.0.html (Beste reclame)
Doe dit en spread the word!

bob

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
bob heeft 338 posts gemaakt 338
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bob aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2012 -  10:27:54  Bekijk bob's persoonlijke forum pagina  Stuur bob een forum prive bericht Beantwoord deze post van bob met citaat [quote]
Veel gemeentes hebben 1x per jaar (meestal vlak voor de zomervakantie) een activiteitenmarkt. Hier kan je met je leiding gaan staan om leden te werven.

wegena

Stad Den Haag
Provincie/Land Zuid-Holland
wegena heeft 1247 posts gemaakt 1247
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wegena aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2012 -  11:39:09  Bekijk wegena's persoonlijke forum pagina  Stuur wegena een forum prive bericht  Bezoek wegena's eigen webpagina Beantwoord deze post van wegena met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door kenbeimer

We hebben twee jaar terug een open dag georganiseerd, we hebben met welzijnsorganisatie Impuls samen gewerkt en gaan dit a.s. woensdag weer doen.

Het zijn activiteiten die je wel bekendheid geven maar er niet snel voor zorgen dat ze ook lid worden, activiteiten vaak toch anders dan normale opkomsten.

Een groep uit mijn regio heeft tijdens koninginnendag aan iedereen die aan activiteiten meegedaan heeft een uitnodiging voor een opkomst eind mei meegegeven.
Misschien is dat ook voor jou eenvoudig te realiseren. Woensdag bekendheid en iedereen die daar meegedaan heeft ook een uitnodiging voor begin september.

Maria50

Stad Oosterhout
Provincie/Land Noord-Brabant
Maria50 heeft 38 posts gemaakt 38
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Maria50 aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2012 -  11:49:38  Bekijk Maria50's persoonlijke forum pagina  Stuur Maria50 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Maria50 met citaat [quote]
Wat bij ons heel erg goed werkt is een spreekbeurtkoffer. Het kost even tijd om de koffer goed samen te stellen maar we hebben hier dit jaar al 8 nieuwe leden door gekregen.

Belangrijk is dat je er een doosje in hebt zitten met uitnodigingskaartjes.
Deze mag het kind uitdelen aan alle klasgenootjes om een keer mee te doen.
De belangrijkste info op het kaartje is de website en een telefoonnummer.

Hier een link van meer info: http://www.scoutingmariagroep.nl/content/spreekbeurt.html

geert h
elke week een feestje

geert h heeft 972 posts gemaakt 972
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2012 -  17:32:39  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door kenbeimer

Iemand nog een paar tips? Ik wil me met de volle 100% inzetten.
Van onze wervingsacties was de circus-editie nog het meest succesvol, en die gaan we nu naar 3 jaar weer herhalen. Ik zou dat als ik jou was ook proberen, kinderen komen dar echt op af. Bij ons is het niet bijzonder maar 3 of 4 bevers na de zomervakantie over te houden. Zolang er een actief leidingteam is zullen de bevers niet opgedoekt worden bij ons.

kenbeimer

Stad Oldenzaal
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door kenbeimer aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juni 2012 -  19:00:26  Bekijk kenbeimer's persoonlijke forum pagina  Stuur kenbeimer een forum prive bericht  Bezoek kenbeimer's eigen webpagina Beantwoord deze post van kenbeimer met citaat [quote]
Ik heb vandaag gesproken, om een "open maand" te houden. De tip van het circus is geen verkeerd idee, want ik ben naast Scouting ook werkzaam bij het Jeugdcircus. Misschien kan ik wel iets regelen. :)

Bedankt voor alle tips! :D

kenbeimer's sig
Als Kinderen voor kinderen eens een lied over Scouting maakte: http://kvk.vara.nl/Stuur-je-idee-voor-een-liedje.11516.0.html (Beste reclame)

djpamm34

Stad Eindhoven
djpamm34 heeft 140 posts gemaakt 140
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door djpamm34 aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2012 -  21:54:52  Bekijk djpamm34's persoonlijke forum pagina  Stuur djpamm34 een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van djpamm34 Beantwoord deze post van djpamm34 met citaat [quote]
Wat de scouting groep van mijn dochter doet is het volgende.In het voorjaar hebben ze een vriendjes en vriendinnetjes dag.Ze mogen een vriendje/vriendinnetje meenemen.Daarnaast organiseren ze hier In oktober een vlooienmarkt in combi met opendag..Ze flyeren hier 1 maand van te voren,2 weken van te voren halen ze de spullen bij je op.
Op de dag zelf,kunnen mensen (op het groepsterein zelf) naar de vlooienmarkt spulletjes kopen.Goedkoopste prijs 10 cent en de duurste 25 euro(groot ding,maar spelletjes zijn 50 euro cent)
Daarnaast draaien de speltakken groep.Verder kan je als kind zijn de een kaart krijgen,die afgestempeld word,Je kan een pannenkoek bij de gidsen halen,bekertje ranja,schminken,zelf een broodje bakken aan een stok(met worst),diverse spelletjes doen en papa en mama,kunnen snuffelen op de vlooienmarkt en natuurlijk staat er een promotie/inschrijf kraam,waar je je kind kunt inschrijven.
Het heeft altijd gewerkt.Ze ben ik de 1e keer daar naar toe gegaan,toen mijn oudste 3 was,ze zei:" mama ikke scouting" maar helaas moest ze een paar jaar wachten en inmiddels zit ze er een jaar.Nu mijn jongste nog,maar dat heeft nog een aantal jaar de tijd.:)

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 augustus 2012 -  22:11:43  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
De posters en flyers van dit jaar zien er bijna hetzelfde uit als 3 jaar terug, maar ouders van de doelgroep van nu zullen dat toch niet herkennen. Dit jaar bovenop de posters/flyers ook een persbericht, deze week in meerdere huis-aan-huisbladen:

djpamm34

Stad Eindhoven
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door djpamm34 aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 augustus 2012 -  23:35:45  Bekijk djpamm34's persoonlijke forum pagina  Stuur djpamm34 een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van djpamm34 Beantwoord deze post van djpamm34 met citaat [quote]
Mijn dochter haar groep heeft een open dag met een vlooienmarkt samen,waar mensen een paar weken van te voren een flyer in de bus krijgen.Op die dag draaien de bevers ook.
Daarnaast vriendjes en vriendinnetjes dag.Ze mogen die dag een vriendje meenemen.

djpamm34

Stad Eindhoven
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door djpamm34 aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 augustus 2012 -  23:41:30  Bekijk djpamm34's persoonlijke forum pagina  Stuur djpamm34 een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van djpamm34 Beantwoord deze post van djpamm34 met citaat [quote]
Wij hebben enkele jaren geleden (toen we een tekort aan leden bij onze groep hadden) de scholen in ons dorp gebeld met de vraag of ze een adressenlijst wilden verstrekken aan ons met alle kinderen erop. Hierna zijn alle kinderen (die nog niet bij onze vereniging waren) uitgenodigd om tijdens de opendag te komen kijken.

Een school mag niet zo maar gegevens van kinderen zo maar verstrekken.Ik denk als dat bij de school van mijn dochter zou gebeuren,dat het een hele rel zou worden.Je kan dan beter flyers maken en vragen of evt de school,ze willen uitdelen aan de kinderen.

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 augustus 2012 -  22:24:59  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
En we hebben net gedaan alsof we gek waren, en naar het meest gelezen huis-aan-huisblad uit het dorp het persbericht nogmaals ingestuurd. Tot mijn grote verbazing stond het er deze week weer in, dus gewoon 2 weken achter elkaar inzenden loont

JanL

Stad Beemster
Provincie/Land Noord-Holland
JanL heeft 125 posts gemaakt 125
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door JanL aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 augustus 2012 -  22:57:01  Bekijk JanL's persoonlijke forum pagina  Stuur JanL een forum prive bericht  Bezoek JanL's eigen webpagina Beantwoord deze post van JanL met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door geert h

En we hebben net gedaan alsof we gek waren, en naar het meest gelezen huis-aan-huisblad uit het dorp het persbericht nogmaals ingestuurd. Tot mijn grote verbazing stond het er deze week weer in, dus gewoon 2 weken achter elkaar inzenden loont

Mooi hoor. Het is natuurlijk komkommertijd.

MvH MontySCOUT

Stad Huizen
Provincie/Land Noord-Holland
MvH MontySCOUT heeft 808 posts gemaakt 808
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MvH MontySCOUT aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 augustus 2012 -  00:56:15  Bekijk MvH MontySCOUT's persoonlijke forum pagina  Stuur MvH MontySCOUT een forum prive bericht  Bezoek MvH MontySCOUT's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van MvH MontySCOUT Beantwoord deze post van MvH MontySCOUT met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door geert h

Nice! Ga ik ook eens proberen!

MvH MontySCOUT's sig
Scouting is een permanente verslaving!

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 augustus 2012 -  20:25:29  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Volgens mij kijken ze echt niet naar wat ze de week ervoor publiceren, want deze week stond het er voor de derde keer in... Het moet niet gekker worden. Maar voor de 4de keer gaan we niet proberen, het is komend weekend te doen. Enige spanning is er wel, er blijven er maar 3 over en dat mogen er gerust 3 keer zoveel worden.

Maria50

Stad Oosterhout
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Maria50 aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 september 2012 -  18:35:56  Bekijk Maria50's persoonlijke forum pagina  Stuur Maria50 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Maria50 met citaat [quote]
Geert hebben jullie nog nieuwe bevers na de circus opkomst?

We hadden een stukje gezet in het weekblad en gelukkig kwamen er 10 kijk bevertjes.
Er waren 14 overvliegbevers, 10 nieuwe is een geweldig score.

Hoe groot is jullie speltak nu, en wat is het maximum bij jullie?

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 september 2012 -  19:01:01  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
We begonnen het circus iets te chaotisch, het kwam binnen druppelen en konden pas 10 over 10 van start. Er waren een hoop kinderen, maar dat kwam ook door broertjes/zusjes. Toen de ouders weg waren bleven er 6 nieuwe over, een mooi aantal. Nu 2 weken verder weten we dat er 3 van die 6 blijven, dus hebben we totaal 6 bevers. Omdat we bij de bevers al een aantal jaar onder de 10 draaien hebben we het eerlijk gezegd nog nooit over een maximum gehad. Zou ik uitgaan van wat Scouting Nederland voorschrijft op basis van leiding met/zonder erkenning zouden wij er 16 mogen hebben.

Maria50

Stad Oosterhout
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Maria50 aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2012 -  07:06:36  Bekijk Maria50's persoonlijke forum pagina  Stuur Maria50 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Maria50 met citaat [quote]
In ieder geval weer nieuwe aanwas. Jammer dat er dan toch 3 afvallen, weet je de rede?
Wij hadden een nieuwe bever en het zusje was nieuw bij de welpen. Alles was hartstikke goed gegaan, krijg ik een email van moeder dat ze beide geen lid worden omdat het oudste meisje (7) moeite had met t bos.
Moeder had me eerder gevraagd of haar kinderen bij ons iets leren over de natuur, gaan ze naar het bos krijg je dit.....

Ik ga me verdiepen in advies van Sc Nederland.

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2012 -  18:55:39  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Van 1tje weet ik dat die nog te jong was, konden we aan het kind ook goed merken. Bij de andere 2 weet ik het niet zeker, maar het meest gehoorde van de afgelopen jaren was dat ze eerst zwemles af moesten maken. Niet zelden zien we ze dan later bij de welpen instromen.

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2012 -  13:15:28  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Maar om weer terug te gaan naar de werving:

Een paar weken geleden begonnen met de buddy badge van SN, vorige week 1 kijker die zeker lid word en vandaag weer 2 nieuwe kijkers die erg enthousiast waren we gaan zo de goede kant op

kenbeimer

Stad Oldenzaal
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door kenbeimer aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 november 2012 -  08:55:36  Bekijk kenbeimer's persoonlijke forum pagina  Stuur kenbeimer een forum prive bericht  Bezoek kenbeimer's eigen webpagina Beantwoord deze post van kenbeimer met citaat [quote]
We hebben vorige week zaterdag met de kinderen in de stad geflyered, we gaan binnenkort op school tijdens de gymles een paar workshops geven (waarvan enkele tips via dit forum vergaard) en we hopen nog vele andere acties te doen, want ik weet niet hoelang onze groep anders nog kan bestaan. :(

kenbeimer's sig
 Pagina: van 4 Bekijk het onderwerp: Spelgids BDD 2014: Waterproof Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: spelgids BDD 2013: Een holbewoner op bezoek  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg