Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Auw, dat doet pijn...

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: taken bestuur Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Dronken zeeverkenners gooien met bierflessen
 Pagina: van 3

Fred29

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  08:10:46  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Wij hebben een EHBO-er, is ook goed dat er iemand is die idd de situatie in kan schatten en daar naar kan handelen. Verbandje leggen en een pleister plakken kan echt iedereen hoor.
Dat verhaal van padvinder mbt aanranding etc, wat een grote flauwekul. Als jullie hier discussies over hebben vraag ik me af waar jullie mee bezig zijn, in ieders geval niet met het nemen van verantwoordelijkheid!!

TOUAREC

Stad Arnhem
Provincie/Land Gelderland
TOUAREC heeft 240 posts gemaakt 240
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door TOUAREC aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  10:46:48  Bekijk TOUAREC's persoonlijke forum pagina  Stuur TOUAREC een forum prive bericht Beantwoord deze post van TOUAREC met citaat [quote]
Tsja... beetje doorgeschoten discussie...

Tuurlijk moet je altijd zorgen voor een back-up persoon. Niet alleen om straks in de rechtzaal te kunnen getuigen maar ook om te helpen waar nodig. Persoonlijk zou ik denk ik niet twijfelen om te handelen(eerder achteraf zie posts elders).

Was overigens ook een van de discussiepunten tijdens mijn laatste herhalingscursus EHBO. Daarbij werd als regel gesteld dat je wel aangeklaagd kan worden als je niet helpt (plichtsverzuim als EHBOer). Helpen is dan een breed begrip (dat wat in je kunne ligt); hulpdiensten waarschuwen kan dan al voldoende zijn. In praktijk blijkt dat het Europees rechtssysteem uit gaat van de goed bedoelingen van de EHBOer. Betekent niet dat je niet aangeklaagd zal kunnen worden maar dat de kans op een veroordeling verwaarloosbaar klein is. VS is natuurlijk een ander verhaal...

Tevens kun je in Europa ook niet als EHBOer aangeklaagd worden omdat je handelingen verricht die de toestand onbedoeld erger maken.

bertus

Stad Asten
bertus heeft 667 posts gemaakt 667
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bertus aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  13:49:50  Bekijk bertus's persoonlijke forum pagina  Stuur bertus een forum prive bericht  Bezoek bertus's eigen webpagina Beantwoord deze post van bertus met citaat [quote]
wespengif uitzuigen(met behulp van zuigdingachtig iets) op iemand z'n reet.... (verekenner) tja... is niet grappig, voor hem niet maar voor ons ook niet, maar hoort er nu eenmaal bij.

maar om op ehbo diploma's terug te komen. heb het zelf wel gehad. maar is verlopen, je moet nadat je het behaald hebt bij blijven les of zo. maar dat zoek ik dus nie aangezien ik niet tegen bloed kan. Wel zijn er bij ons 2 bij die (denk ik ) bhv hebben.
als er daadwerkelijk iets gebeurt zorg ik gewoon dat degene waar dat mee gebeurt iswordt behandeld door een van de 2 bhv-ers.

bertus's sig
Ik ben niet klein......maar minder groot....!!

Michzelf

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
Michzelf heeft 403 posts gemaakt 403
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Michzelf aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  20:50:27  Bekijk Michzelf's persoonlijke forum pagina  Stuur Michzelf een forum prive bericht  Bezoek Michzelf's eigen webpagina Beantwoord deze post van Michzelf met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door bertus
Wel zijn er bij ons 2 bij die (denk ik ) bhv hebben.
als er daadwerkelijk iets gebeurt zorg ik gewoon dat degene waar dat mee gebeurt iswordt behandeld door een van de 2 bhv-ers.

Wauw ideale situatie, alle leiding altijd aanwezig en bij de hand!!

Sorry, voor mijn sarcasme, maar: Ik neem aan dat er wel eens mensen afwezig zijn van je leidingteam en tijdens bv. een tocht met posten zullen die 2 "waarschijnlijke" bhv-ers ook niet altijd net in de buurt zijn als er iets gebeurt!?

Ik zelf heb al vanaf 1992 mijn EHBO papiertje (met verbandleer en reanimatie toendertijd als extra aantekeningen), daarna heb ik zelfs Baby- en Kind reanimatie gevolgd (en nog steeds bijgehouden). Jaarlijks alle herhalingen netjes gevolgd en dit jaar via het werk een training in AED-Bediening toegevoegd (Automatische Externe Defibrilator=een hartslagmeetapp. wat ook een schok toe kan dienen).
Toevallig staat voor morgen op het programma: de opleiding tot BHV-er (bedrijfshulpverlener)
(met 8 mensen waarmee we ook al jaren de EHBO-herhalingen doen), puur als toevoeging op het Eerste Hulp stukje idd. de ontruiming, brandblussen en dergelijke.

Ik ben zelf al 2 jaar geen leidster meer, maar wel nog steeds actief binnen de club; maar heb de zaak wel up to date gehouden, want er blijven steeds nieuwe dingen gebeuren op EHBO gebied en je neemt het altijd mee (persoonlijke bagage) op je werk, thuis, scouting en ook op stap enz.

En als je waar dan ook iemand kunt helpen, dat vind ik al genoeg voldoening, daar doe je het voor.

Michzelf's sig
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken!

WoutR

Stad Delft
Provincie/Land Netherlands
WoutR heeft 267 posts gemaakt 267
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  21:51:56  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door TOUAREC

Tsja... beetje doorgeschoten discussie...

Tuurlijk moet je altijd zorgen voor een back-up persoon. Niet alleen om straks in de rechtzaal te kunnen getuigen maar ook om te helpen waar nodig. Persoonlijk zou ik denk ik niet twijfelen om te handelen(eerder achteraf zie posts elders).

Was overigens ook een van de discussiepunten tijdens mijn laatste herhalingscursus EHBO. Daarbij werd als regel gesteld dat je wel aangeklaagd kan worden als je niet helpt (plichtsverzuim als EHBOer). Helpen is dan een breed begrip (dat wat in je kunne ligt); hulpdiensten waarschuwen kan dan al voldoende zijn. In praktijk blijkt dat het Europees rechtssysteem uit gaat van de goed bedoelingen van de EHBOer. Betekent niet dat je niet aangeklaagd zal kunnen worden maar dat de kans op een veroordeling verwaarloosbaar klein is. VS is natuurlijk een ander verhaal...

Tevens kun je in Europa ook niet als EHBOer aangeklaagd worden omdat je handelingen verricht die de toestand onbedoeld erger maken.

Ik heb ook opgelet bij mijn (MES) herhalingslessen (en net terug van hetzelfde weekend als timon):

Aansprakelijkheid

In Nederland ben je volgens de wet alleen aansprakelijk indien je een "onrechtmatige daad" pleegt. In de praktijk komt dat er op neer dat je alleen aansprakelijk bent "indien je beter had moeten weten". Als je gewoon handelt volgens de richtlijnen die je tijdens je cursus hebt geleerd heb je dus als eerstehulpverlener geen probleem.

In het wetboek van strafrecht is inderdaad een artikel opgenomen over de plicht om hulp te verlenen indien een medemens in nood verkeert. Dit komt er eigenlijk gewoon op neer dat je iemand niet zomaar dood mag laten gaan als je hem zelf (zonder gevaar voor eigen leven) kunt helpen.

Bescherming van de privacy

Als hulpverlener moet je inderdaad rekening houden met de gevoelens van het slachtoffer. (In de EHBO heet iedereen die hulp nodig heeft een slachtoffer, ook als het bijvoorbeeld alleen over een splinter gaat). Niet alleen om aanklachten te voorkomen, maar ook om te zorgen dat het slachtoffer zich niet vervelender voelt dan al nodig is.

Daarom is het, indien enigszins mogelijk, en vooral bij het werken op plaatsen "where the sun don't shine" (bruikbaar citaat van Mona weet raad) zeker aan te raden om rekening te houden met de privacy. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het volgende: (Even uit mijn duim gezogen, hier zijn vast nog wel uitbreidingen/verbeteringen op te verzinnen)

- De hulpverlener is van het zelfde geslacht als het slachtoffer. (Denk bijvoorbeeld maar eens hoe moeilijk het is voor een meisje van 13 om aan een EHBOer te vertellen dat ze een teek in de schaamstreek heeft en hoeveel moeilijker dat is als er alleen mannen zijn).

- Het slachtoffer mag een behandeling (of behandeling door een bepaald persoon) weigeren. Je mag proberen iemand te overtuigen, maar je mag niets doen wat je slachtoffer niet wil. Dring dit dan ook niet op. Ook al betekent dit dat je op iemand moet wachten of dat je naar een arts moet gaan zoeken voor iets waarvan je vind dat je het zelf ook wel aan kunt.

- Bedenk vantevoren of je dit soort zaken alleen of in tweetallen wil behandelen. Vraag ook of het slachtoffer dat goed vind (en houd rekening met het antwoord)

- Neem de klachten van het slachtoffer serieus, maak hier geen grappen over want het slachtoffer voelt zich al ongemakkelijk genoeg.

- Zorg voor een goed bereikbare maar afgeschermde ruimte voor de behandeling.

Vaardigheden en het EHBO diploma

Een cursus EHBO is niet echt moeilijk. Die is zo opgezet dat zoveel mogelijk mensen hem kunnen halen en dan over een minimum aan levensreddende vaardigheden beschikken. Omdat dit een minimum aan vaardigheden is hoor je regelmatig kritiek op het EHBO diploma. Het is echter wel een heel belangrijk minimum waar je veel mee kunt. De echte hulpverlening leer je (net zoals bijvoorbeeld bij een rijbewijs) pas door te oefenen. Dingen zien, weten hoe je reageert en daarvan leren hoe het beter kan is belangrijk. Op het moment dat je gaat oefenen leer je pas echt hoeveel je kunt met de (eenvoudige) vaardigheden die je tijdens de cursus hebt geleerd. Ik heb zelf mijn cursus ook pas later echt op waarde weten te schatten.

Verder kan ik inderdaad, net zoals Timon, de MES aanbevelen. Omdat de MES niet alleen een EHBO-vereniging maar ook een scoutinggroep is zijn de herhalingen/oefeningen ook voor een groot deel gericht op de praktijk bij scouting en vergelijkbare evenementen. De MES is goedkoper dan veel andere EHBO-verenigingen en ik hoor van mensen die beide hebben uitgeprobeerd dat de oefeningen ook beter zijn. Verder is het natuurlijk gewoon gezellig.

HIT heeft ook goede EHBO oefeningen en van het ondersteunen van evenementen als EHBOer leer je veel.

Leidinggevenden met EHBO-diploma

Naar aanleiding van de evenementen waar ik aanwezig ben geweest kan ik stellen dat er eigenlijk ALTIJD wel wat gebeurt. Als je geluk hebt zijn het slechts twee pleisters maar regelmatig kom je al bij verzwikkingen en erger. Levensbedreigende situaties zie gelukkig je bijna nooit, maar de EHBO heeft altijd genoeg werk te doen. Een paar EHBO-ers per speltak (denk ook aan de man/vrouw verdeling) zijn zeker aan te raden.

Wie van jullie weet bijvoorbeeld hoe te handelen als een scout uit een boom valt?
Is er sprake van verstuikingen of breuken? Wanneer denk je aan rug/nekletsel? Kunnen de verschijnselen hiervan ook na enige tijd optreden? Zo ja, hoe merk je dat? Mag hij/zij nog bewegen of vervoerd worden? Moet er een ambulance komen? Hoe vang je de omstanders en betrokkenen op?

Dit is een regelmatig voorkomende situatie. Stel jezelf de vraag:
- Kunnen jullie het aan als het een keer mis gaat?
Zo nee, of bij twijfel:
- Wat ga je doen om het te verbeteren?

WoutR's sig
Wouter "WoutR" van Iersel

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  22:18:45  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
BHV versus EHBO.

* Paddo heeft BHV, en een beetje onofficiele EHBO

En ik hoop nooit een BHV-er tegen te komen, als ik een EHBO-er nodig heb! Maar dat moet ook juist, want BHV-ers vervullen een hele andere taak:

BHV-ers moeten in geval van calamiteiten:
-(laten) evacueren en mensen uit gevarenzones weghalen, plus inventariseren hoeveel mensen er achter blijven.
-Ernstige -levensbedreigende- situaties behandelen op basis van "probeer situatie niet te laten verergeren tot echte hulp er is", of met een defibrilator circulatie te herstellen.

Toen ik in mijn rol als BHV-er tijdens een rollenspel iemand die van een steiger was gevallen niet in stabiele zijligging wilde leggen, omdat de circulatie goed was, kreeg ik te horen dat ik dat niet kon garanderen tot de hulpdiensten er waren. Hoewel ik niet wist of er nek- hoofd- of rugletsel was, MOEST de persoon in stabiele zijligging.

Ik heb er niet zo veel aan bij Scouting (zeg maar nagenoeg niets) tot er ooit een zware brand zal komen, een gasexplosie zich voordoet, of iets anders ergs. Het enige wat ik handig vind, zijn die jaarlijks terugkerende reanimatie-trainingen (ik vergeet altijd 3 keer ademen, en ? keer hartmassage), de defibrilator-training... En het gas-brandjes blussen blijft leuk. (laten ze bij jullie ook de ontploffende campingaz-blikjes zien? Leuk!)

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  23:18:22  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Paddo
die jaarlijks terugkerende reanimatie-trainingen (ik vergeet altijd 3 keer ademen, en ? keer hartmassage)
Mmmmm,
oesten 2 beademingen zijn en 15 keer hartmassage.

Maar die richtlijn is weer aangepast en nog simpeler geworden. Is nu na het constateren dat het slachtoffer niet meer ademt, meteen 30 keer hartmassage en vervolgens 2 keer beademen, en vervolgens weer 30 keer hartmassage etc etc...

(at) WoutR, daar kom je dan altijd net te laat achter. Liepen nog meer forumleden op het MES weekend rond.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

WoutR

Stad Delft
27 maart 2006 -  23:31:50 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  23:20:30  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Even deels off-topic:

Zouden jullie vinden dat er behoefte aan een officiële erkennings-badge om aan te geven welke leiding een officiële (Oranje kruis) cursus eerste hulp hebben gevolgd?

Dat zou de hulpverleners herkenbaarder maken, en mogelijk ook het bewustzijn vergroten dat die mensen er zijn en dat ze er zouden moeten zijn.

EDIT:
Vaak wordt nu al gebruik gemaakt van:

Maar dat heeft geen officiële betekenis voor stafleden omdat het een scouts-insigne is. Regelmatig zie je ook eigen varianten (zoals de rode ronde badge met een wit kruis die de MES gebruikt).

WoutR's sig

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  23:29:42  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Ja, die behoefte heb ik wel. Hierover heb ik ooit een leuk voorstel gedaan in het topic "Leiding wel of geen insignes."

Op de foto staat een insigne dat wordt verkocht bij de MES en bij Pastruka. Het is een model van het oude EHBOinsigne. Dit is dus niet het vaardigheidsinsigne dat de Scoutshop verkoopt.
Ik pleit (al een jaar of 6) voor het invoeren van dit insigne voor kaderleden met een geldig EHBO-diploma. Plaats op het uniform: Linkermouw, het liefst bovenaan.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

WoutR

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 maart 2006 -  23:43:57  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Ja, dat insigne bedoelde ik. Mijn edit was tegelijkertijd met jouw post.

Ik zou nu denken aan een extra insigne in de serie erkenningen/tekenen van bevoegdheid. Dus zo'n ovaal insigne met dat Vinkje en het uitroepteken, maar dan met als achtergrond het Europese "first aid" herkenningsteken, dus groen met een wit kruis. Dat zou voor iedereen meteen duidelijk moeten zijn. Je weet dat het dan een echte erkenning is en niet zomaar een badge, en je herkent dan ook de eerste hulp.

Dus een combinatie van:
en

(Voor wie het nog niet weet: het Rode Kruis wil niet dat er een rood kruis wordt gebruikt voor EHBO indien deze niet door het Rode Kruis zelf wordt verzorgd).

WoutR's sig

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 maart 2006 -  00:03:08  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Het zou kunnen. Ik ben trouwens niet zo'n voorstander om het kruis te jatten van Medic First Aid. Maar iets anders is prima.

Maar of het in deze vorm nog aanslaat weet ik niet. Ik vind nog steeds die rode ronde het mooist. Daarbij komt dat de erkenningstekens niet vervallen, maar het EHBOdiploma wel kan vervallen. Ik ben dus voor een iets andere vorm.

whistle's sig

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 maart 2006 -  10:08:13  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Daarbij komt trouwens nog dat het ronde insigne duidelijker is. Mensen van buiten scouting kennen de betekenis van die vinkjes niet, maar ook binnen scouting moet je soms nog weleens uitleggen waar die tekens voor staan. Dus meer reden voor een duidelijk insigne en volgens mij voldoet die rode ronde daaraan.

whistle's sig

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 maart 2006 -  10:17:48  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
BEn Hospik opgeleid. Momenteel geen Ehbo, maar lees mezelf zo nu en dan in.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

Michzelf

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
Michzelf heeft 403 posts gemaakt 403
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Michzelf aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 maart 2006 -  21:58:50  Bekijk Michzelf's persoonlijke forum pagina  Stuur Michzelf een forum prive bericht  Bezoek Michzelf's eigen webpagina Beantwoord deze post van Michzelf met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door timon
Mmmmm,
oesten 2 beademingen zijn en 15 keer hartmassage.

Maar die richtlijn is weer aangepast en nog simpeler geworden. Is nu na het constateren dat het slachtoffer niet meer ademt, meteen 30 keer hartmassage en vervolgens 2 keer beademen, en vervolgens weer 30 keer hartmassage etc etc...

Dit is ons idd. ook alvast verteld bij de AED-training, MAAR met uitdrukkelijk erbij dat dit pas ingaat vanaf 1 augustus a.s.
Ook voor het plaatsbepalen hebben we een nieuw trucje geleerd, wat best "spannend" is voor de heren onder ons ()

Verder alle discussies over privacy ten spijt; volg eens een AED (defibrilator)-training. Hier leer je namelijk om op een ontbloot bovenlichaam twee pads (stickers) te plakken en verder volg je de instructies van het apparaat en probeer je alleen omstanders uit de weg te houden. Slachtoffer ligt "vrolijk" al die tijd met de hele poppenkast open en bloot op straat of waar dan ook....

Michzelf's sig
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken!

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 maart 2006 -  23:24:03  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
[i]Oorspronkelijk gepost door MichzelfHier leer je namelijk om op een [u][i]ontbloot bovenlichaam twee pads (stickers) te plakken en verder volg je de instructies van het apparaat en probeer je alleen omstanders uit de weg te houden. Slachtoffer ligt "vrolijk" al die tijd met de hele poppenkast open en bloot op straat of waar dan ook....

Na het plaatsen van de stickers mag niet strak zittende bovenkleding toch weer terug in het openbaar? Apparaat vertelt je vanzelf wel wanneer sticker niet goed zit! Zeker wanneer je met T-shirts, hemden e.d. te maken hebt, kun je deze beter weer "afrollen". Zit het nergens strak.

Enne, wat betreft "spannend voor heren". Hou in gedachte dat de kans dat je ooit een 65+er gaat helpen veel groter is, dan de kans dat je een 25 jarige mag helpen. Hoewel ik tegen mond-op-mond beademing met hulpstukken ben (als ze er niet zijn moet je ook gewoon je werk durven doen!), is de kans dat ze minder fris ruiken als de oefenpop vele male groter dan diezelfde deerne van daarnet.

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  06:35:30  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmmmm,
aar even afkloppen.
Hoop niet dat ik überhaubt nog een keer iemand hoef te reanimeren. Daar ga ik dan ook maar even niets bij visualiseren...

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

WoutR

Stad Delft
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  10:57:01  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl

Enquête vraag:
Hoeveel leidinggevenden in jullie groep hebben een geldig EHBO-diploma op zak?

Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl

Er is bij ons een dicussie op gang gekomen of je wel een EHBO-diploma nodig hebt, en of je uberhips wel ingrijpen mag.
Want, als je iemand helpt wordt je aangeklaagd voor aanranding, als je niets doet wordt je ook aangeklaagd wegens plichtsverzuim.

Het enige wat je mag doen is een huisarts bellen dus waarom een duur diploma halen?

We raken ondertussen wel steeds verder off-topic. Ik wil deze draad niet kapen met interessante discussies over een officiële badge of de details van de AED training. (Indien iemand een nieuwe draad start doe ik weer vrolijk mee)

(at) Padvinder_nl: is je vraag over of je een EHBO-diploma nodig hebt, wat je er echt mee mag en hoe het in Nederland zit met aanklagen al voldoende beantwoord?

WoutR's sig

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  18:56:51  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Ik denk het wel, ik ben tot de conclusie gekomen dat je aan gezond verstand meer hebt dan een diploma.
en mocht je " amerikaanse toestanden " krijgen, dan sta je sterker zonder omdat je niet beter weet...

n/a's sig
Primus inter pares...

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
30 maart 2006 -  19:18:40 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  19:16:46  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
En dit alles onder het motto"Zalig zijn de simpelen van geest?". 95% (gokje) van de gediplomeerde EHBO`ers zal hun kennis nooit hoeven te gebruiken.Maar neem van mij aan dat je het jezelf de rest van je leven kwalijk neemt als er een kind van je vanwege jouw onkunde komt te overlijden. Een beetje extra kennis is nooit weg,DUS HALEN DAT DIPLOMA!!.Als je het op tijd en geld gaat gooien,probeer dan eens het via je baas te regelen.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  19:20:06  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Mona weet raad

En dit alles onder het motto"Zalig zijn de simpelen van geest?". 95% (gokje) van de gediplomeerde EHBO`ers zal hun kennis nooit hoeven te gebruiken.Maar neem van mij aan dat je het jezelf de rest van je leven kwalijk neemt als er een kind van je vanwege jouw onkunde komt te overlijden. Een beetje extra kennis is nooit weg,DUS HALEN DAT DIPLOMA!!.Als je het op tijd en geld gaat gooien,probeer dan eens het via je baas te regelen.

Ik ben de enige zonder in een team van 3

n/a's sig
Primus inter pares...
 Pagina: van 3 Bekijk het onderwerp: taken bestuur Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Dronken zeeverkenners gooien met bierflessen  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg