Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Auw, dat doet pijn...

Vorige Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: taken bestuur Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Dronken zeeverkenners gooien met bierflessen
 Pagina: van 3

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  19:22:48  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Tuurlijk joh. Schuif het op een ander af.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Michzelf

Stad Weert
Provincie/Land Limburg
Michzelf heeft 403 posts gemaakt 403
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Michzelf aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  21:02:56  Bekijk Michzelf's persoonlijke forum pagina  Stuur Michzelf een forum prive bericht  Bezoek Michzelf's eigen webpagina Beantwoord deze post van Michzelf met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Paddo

Na het plaatsen van de stickers mag niet strak zittende bovenkleding toch weer terug in het openbaar? Apparaat vertelt je vanzelf wel wanneer sticker niet goed zit! Zeker wanneer je met T-shirts, hemden e.d. te maken hebt, kun je deze beter weer "afrollen". Zit het nergens strak.

Enne, wat betreft "spannend voor heren". Hou in gedachte dat de kans dat je ooit een 65+er gaat helpen veel groter is, dan de kans dat je een 25 jarige mag helpen. Hoewel ik tegen mond-op-mond beademing met hulpstukken ben (als ze er niet zijn moet je ook gewoon je werk durven doen!), is de kans dat ze minder fris ruiken als de oefenpop vele male groter dan diezelfde deerne van daarnet.

Ons werd verteld dat er voor alles wat het bovenlichaam bedekt: trui/blouse e.d. de schaar in de Aed-hulpset zit! Dus knippen!! Dit geldt ook voor de bh, want de bandjes zitten exact op de plaats waar een sticker hoort te komen. Onze instructrice was en is van mening dat alles middendoor moet, zeker niet omhoog rollen en later weer naar onder.
Als je de stickers goed hebt aangebracht kun je het met de blouse nog enigszins bedekken, maar wel zo dat je er zelf bij reanimatie geen last van hebt.

Dit gedeelte bedoelde ik niet met het spannend voor heren, maar hoe er na 1 augustus de plaatsbepaling voor reanimatie gaat plaatsvinden. Dit veroorzaakte nl. bij de heren van ons gezelschap een beetje giechels.

Hierbij ging het alleen nog maar om het oefenen bij Annie (of hoe je haar ook wil noemen)

Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl
Ik denk het wel, ik ben tot de conclusie gekomen dat je aan gezond verstand meer hebt dan een diploma.
en mocht je " amerikaanse toestanden " krijgen, dan sta je sterker zonder omdat je niet beter weet...

(at)padvinder_nl: ik vind jou conclusie erg jammer, mede omdat je het meteen onderbouwt met die amerikaanse toestanden, dit zal hier niet snel gebeuren omdat iedere Ehbo-er automatisch verzekerd is via de overkoepelende organisaties bv Oranje Kruis. Maar iedereen zijn eigen mening.

Michzelf's sig
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken!

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  22:36:46  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]

Ik denk het wel, ik ben tot de conclusie gekomen dat je aan gezond verstand meer hebt dan een diploma.
en mocht je " amerikaanse toestanden " krijgen, dan sta je sterker zonder omdat je niet beter weet...

Lees voor de grap eens het hele topic door, dan weet je dat het probleem juist ontstaat "als je niets weet".

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
Provincie/Land Gelderland
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 maart 2006 -  22:52:02  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]

Mmmmmm,
aar als je je gezonde verstand gebruikt, dan ben je al tot de conclusie gekomen dat je je diploma beter maar wel kunt halen.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  05:33:27  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Als je bang bent voor Amerikaanse toestanden, dan zou ik maar van iemand afblijven als je geen diploma hebt, hoe graag je ook wilt helpen.

Strax wordt je nog aangeklaagd wegens het ondeskundig handelen of het handelen zonder bevoegdheid.
En ik denk dat daar de kans groter op is dan wanneer je als gediplomeerde iemand helpt.

Vind je het trouwens erg als ik zeg dat ik je niet wijs vind?

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  08:20:25  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Paddo

Lees voor de grap eens het hele topic door, dan weet je dat het probleem juist ontstaat "als je niets weet".

Hoho ik weet wel wat, ik kan ook wat maar zonder diploma.
Ik laat me altijd bij praten door de BHVer op m'n werk en met de mensen die wel een diploma hebben, en zo heb ik m'n geweten weer gesust...

n/a's sig
Primus inter pares...

Marc
Uti, non Abuti

Stad Lichtenvoorde
Marc heeft 1022 posts gemaakt 1022
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Marc aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  08:39:36  Bekijk Marc's persoonlijke forum pagina  Stuur Marc een forum prive bericht  Bezoek Marc's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Marc's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Marc met citaat [quote]
Dat is ook een mogelijkheid. Zo weet je meer dan niks....

Marc's sig

- www.girlscouting.nl -

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  08:51:37  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmmm,
aar je laten bijpraten en er alleen over horen is toch iets anders dan het ook daadwerkelijk zelf doen.

Ik heb tijdens het MES herhalingsweekend gemerktdat er in een jaar toch een hoop dingen weg kunnen zakken. Hoe ging de stabiele zijligging ook alweer, wat was een shock en hoe herkende ik onderkoeling, hoe werkte ondersteunendvervoer ook alweer etc...

Natuurlijk hebt je ook zeker geen diploma nodig om eerste hulp te kunnen verlenen. Maar als je een geldig diploma hebt, betekend het wel dat je regelmatig bent bijgeschoold en je kennis en vaardigheden op pijl hebt gehouden.

timon's sig

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  20:20:09  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]

Hoho ik weet wel wat, ik kan ook wat maar zonder diploma.
Ik laat me altijd bij praten door de BHVer op m'n werk en met de mensen die wel een diploma hebben, en zo heb ik m'n geweten weer gesust...

Dus het voordeel is dat je niet beter weet omdat je je laat bijpraten? Weet je wel dat je beter weet? En dat sust ook je geweten?

-?-

Een beetje tegenstrijdig geloof ik...

Speciaal voor Padvinder_nl:

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

robgerrits
Chill - Event Manager

Stad Oss
robgerrits heeft 742 posts gemaakt 742
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door robgerrits aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  20:45:05  Bekijk robgerrits's persoonlijke forum pagina  Stuur robgerrits een forum prive bericht  Bezoek robgerrits's eigen webpagina  Klik om te kijken wat robgerrits's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van robgerrits Beantwoord deze post van robgerrits met citaat [quote]
ff misschien een stomme vraag maar zou het niet een leuke taak zijn voor scouting nederland om ons als leiding een cursus aan te bieden. Die mensen zijn er toch voor de ondersteuning, dan geef je hem als aparte cursus, of in combinatie met de programmatraining. Dan hebben die mensen van SN ook een keer iets te doen, want waarvoor ze zijn behalve voor de naam maar dat is weer een ander onderwer[/

robgerrits's sig
Scouting is net een virus, het blijft altijd rond dwalen in je lichaam

Vive la France!!

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 maart 2006 -  23:04:15  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmmmmm,
es.scouting.nl
deze bestaat dus al

timon's sig

WoutR

Stad Delft
Provincie/Land Netherlands
WoutR heeft 267 posts gemaakt 267
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 april 2006 -  15:15:40  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]

Jammer dat je tot deze conclusie komt.

Zeker ook omdat je de "Amerikaanse toestanden" als argument blijft gebruiken terwijl je in Nederland eigenlijk juridisch heel sterk in je schoenen staat als je gewoon doet wat je hebt geleerd. Ik maak me hier als EHBOer eigenlijk helemaal niet druk over. Ik ken uit Nederland ook nog geen verhalen over dit soort aanklachten.

Gevaar voor aanklagen bestaat eigenlijk alleen als je op eigen houtje maar wat gaat staan te klungelen (de onrechtmatige daad, onjuist handelen als je beter had moeten weten). Als je slecht geïnformeerd bent en je veroorzaakt daardoor extra letsel loop je een veel groter risico om aangeklaagd te worden dan als je handelt volgens de richtlijnen.

Gezond verstand is verder inderdaad een belangrijke aanvulling op het diploma. Je moet alleen wel een zeker niveau van basiskennis hebben om dat gezond verstand op toe te passen. Met gezond verstand maar zonder kennis van zaken kom je er niet.

Als je bijvoorbeeld met je gezond verstand een teek wegbrand of verdooft met alcohol omdat dat ooit een standaard behandeling was vergroot je de risico's terwijl er goede alternatieven zijn. Als je slachtoffer Lyme krijgt dan had je wat mij betreft toch echt beter moeten weten.

WoutR's sig
Wouter "WoutR" van Iersel

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 april 2006 -  22:24:28  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door WoutR

Even deels off-topic:

Zouden jullie vinden dat er behoefte aan een officiële erkennings-badge om aan te geven welke leiding een officiële (Oranje kruis) cursus eerste hulp hebben gevolgd?

Dat zou de hulpverleners herkenbaarder maken, en mogelijk ook het bewustzijn vergroten dat die mensen er zijn en dat ze er zouden moeten zijn.

EDIT:
Vaak wordt nu al gebruik gemaakt van:

Maar dat heeft geen officiële betekenis voor stafleden omdat het een scouts-insigne is. Regelmatig zie je ook eigen varianten (zoals de rode ronde badge met een wit kruis die de MES gebruikt).

Wat dacht je trouwens hiervan? Duidelijk zat, lijkt me.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 april 2006 -  18:44:54  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Alleen jammer dat ze zo hun eigen rug zwaar verbranden ;)

Hopman A's sig
Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud!

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 april 2006 -  19:06:48  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
pfff...het zijn toch EHBOers? die weten wel wat goed voor ze is....

n/a's sig
Primus inter pares...

Marc
Uti, non Abuti

Stad Lichtenvoorde
Marc heeft 1022 posts gemaakt 1022
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Marc aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 april 2006 -  19:25:24  Bekijk Marc's persoonlijke forum pagina  Stuur Marc een forum prive bericht  Bezoek Marc's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Marc's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Marc met citaat [quote]
ze kunnen elkaar helpen als ze verbrand zijn

Marc's sig

- www.girlscouting.nl -

pino

Stad eemnes
Provincie/Land Netherlands
pino heeft 1513 posts gemaakt 1513
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door pino aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 april 2006 -  20:23:20  Bekijk pino's persoonlijke forum pagina  Stuur pino een forum prive bericht  Bezoek pino's eigen webpagina  Klik om te kijken wat pino's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van pino Beantwoord deze post van pino met citaat [quote]
bij ons is er 1 iemand met een geldig diploma maar binnenkort krijgt alle leiding van het trainings team van de regio een soortgelijke ehbo training hij is alleen niet echt rechtsgeldig maar de kennis hebben we dan wel

pino's sig
fantasien zijn de best bewaarde geheimen ;-)
 Pagina: van 3 Bekijk het onderwerp: taken bestuur Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Dronken zeeverkenners gooien met bierflessen  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg