Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Materiaal & Techniek  

Opzetten Sahara 500

Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont  [Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina  Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Oude palen ontschorsen Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Haringen voor grote luifel  

MartijnK

Stad Brussel
Provincie Belgium
MartijnK heeft 46 posts gemaakt 46
Gepost op 15 mei 2006 :  16:10:04  Bekijk MartijnK's persoonlijke forum pagina  Stuur MartijnK een forum prive bericht  Bezoek MartijnK's eigen website  Stuur MartijnK een AOL Bericht  Klik om MartijnK's MSN Messenger adres te zien  Beantwoord deze post van MartijnK met een citaat [quote]
We hebben net via tent-shop.nl (die leverden tenminste betaalbaar in België) twee Sahara 500's gekocht, met los grondzeil. Het opzetten van de tent wijst zichzelf uit, op één ding na: de stokken onder de ingang.

De hoek van dit onderdeel (90 graden) is groter dan dan je zou verwachten, en ik begrijp niet helemaal hoe je dit onderdeel stevig kunt vastzetten.
De pootjes op de slikranden zetten? De dopjes onder de poten zijn eigenlijk iets te glad hiervoor...
Slikranden optillen en pootjes op de grond? Nog niet echt stevig, en zo heb je twee "gaten" in je mooi opgezette tent...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Sahara 500 (Obelink) en die me kunnen zeggen hoe zij de ingangsteun opzetten?

MartijnK's sig
A.J. Martijn Körvers - Nauwgezette Arend
FOS Open Scouting - België

Marc
Uti, non Abuti

Stad Lichtenvoorde
Provincie/Land Gelderland
Marc heeft 1022 posts gemaakt 1022
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Marc aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 mei 2006 -  16:12:41  Bekijk Marc's persoonlijke forum pagina  Stuur Marc een forum prive bericht  Bezoek Marc's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Marc's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Marc met citaat [quote]
hmmz...

mocht je er helemaal niet uit komen dat er niemand kan helpen.

Meld het dan even dan kijk ik mijn tante even lief aan die werkt bij obelink...
dan wil ik het wel na vragen voor je

Marc's sig

- www.girlscouting.nl -

Mief
Beverbabbelaar

Mief heeft 1562 posts gemaakt 1562
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 mei 2006 -  17:20:36  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Het lijkt mij dat Obelink je zelf ook wel wil vertellen hoe het werkt. Een tent verkopen en dan zeggen "zoek het er maar mee uit" is tenslotte hele slechte reclame voor een zaak.

Ik zou dus even bellen met obelink,misschien hebben ze wel een opzetinstructie liggen.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1543 posts gemaakt 1543
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 mei 2006 -  18:16:41  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
Zoals ik de Sahara ken is die voorste ingang opgebouwd uit een driehoek met onderaan twee punten die je vlak langs het grondzeil steekt.

Maar dit model is ook iets groter, dus het zal wel weer ietsje anders zijn.

MartijnK

Stad Brussel
Provincie/Land Belgium
MartijnK heeft 46 posts gemaakt 46
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MartijnK aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 mei 2006 -  19:31:15  Bekijk MartijnK's persoonlijke forum pagina  Stuur MartijnK een forum prive bericht  Bezoek MartijnK's eigen webpagina  Stuur MartijnK een AOL bericht  Klik om te kijken wat MartijnK's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van MartijnK met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Jaeder

Zoals ik de Sahara ken is die voorste ingang opgebouwd uit een driehoek met onderaan twee punten die je vlak langs het grondzeil steekt.

Maar dit model is ook iets groter, dus het zal wel weer ietsje anders zijn.

Neen hoor, zoals je het beschrijft zit het bij de 500 ook. Maar volgens jou is het dus echt de bedoeling dat de punten gewoon op de grond staan, tussen grondzeil en slikranden door?
Mij lijken de punten die op de grond staan nogal glad, zodat ze eigenlijk enkel in positie worden gehouden door het hoekstuk bovenaan, dat dus langzaam maar zeker zal openbuigen... Of heb ik het nu verkeerd?

MartijnK's sig
A.J. Martijn Körvers - Nauwgezette Arend
FOS Open Scouting - België

remco

Stad den haag
Provincie/Land Zuid-Holland
remco heeft 679 posts gemaakt 679
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door remco aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 mei 2006 -  13:40:15  Bekijk remco's persoonlijke forum pagina  Stuur remco een forum prive bericht  Bezoek remco's eigen webpagina Beantwoord deze post van remco met citaat [quote]
ja, heb hem van het weekend nog opgezet en me hetzelfgde afgevraagd, maar die puntjes naast het zeil in de grond steken is de manier waarop het moet.
mooie tent,makkelijke tent en een gezellige tent ook voor groepjes om in te slapen!

remco's sig
Iedereen liegt, maar dat geeft niet, want niemand luistert.

Beau

Beau heeft 1 posts gemaakt 1
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Beau aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  16:34:13  Bekijk Beau's persoonlijke forum pagina  Stuur Beau een forum prive bericht Beantwoord deze post van Beau met citaat [quote]
Ik heb de Sahara 500 en de stokken onder de ingang zijn het enigste minpunt aan deze tent. Er is inderdaad geen mooie mannier om deze te plaatsen. Als de ondergrond heel hard is blijft het frame ook niet goed staan doordat de pootjes te glad zijn.

Ik ben ook dit gevonden op de website van een duurdere bell-tent: "Most bell tent designs have a crude A frame which is just straight at the sides. We have a unique A frame door pole that follows the shape of the doorway rather than jutting into the side of the bell tent further round. This is tied in place with natural sisal rope ties."

Dat ziet er een veel betere oplossing uit...

MarcoV

Stad Borculo
MarcoV heeft 73 posts gemaakt 73
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MarcoV aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  17:07:33  Bekijk MarcoV's persoonlijke forum pagina  Stuur MarcoV een forum prive bericht  Bezoek MarcoV's eigen webpagina  Klik om te kijken wat MarcoV's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van MarcoV Beantwoord deze post van MarcoV met citaat [quote]
Ik heb geen ervaring met dit type tent, maar zou je het verschuiven van de pootjes niet tegen kunnen gaan door deze tegen te houden met een halfronde haring die je op de schuifrichting tegen de stok aan zet.

Teun-1989

Stad Gouda
Teun-1989 heeft 148 posts gemaakt 148
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Teun-1989 aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  17:32:30  Bekijk Teun-1989's persoonlijke forum pagina  Stuur Teun-1989 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Teun-1989 met citaat [quote]
Wij gebruiken die tent elk jaar als leiding tent. Het is een mooie ruime tent waar veel mensen inpassen alleen inderdaad die voorstok is gewoon (Kwalitatief Uiterst Teleurstellende). Hij verschuift als je in en uit de tent gaat en er is niks tegen te doen. We hebben ook sahara's 300 maar daar is het probleem hetzelfde. Met de sahara 300 met vast grondzeil is het iets beter maar nog steeds niet goed.

Het is dat de tent goedkoop is..

Teun-1989's sig
Wilogroep Gouda '' www.wilogroep.nl ''

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9059 posts gemaakt 9059
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  21:38:40  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bezoek Mona weet raad's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Wordt de Sahara toevallig geimporteerd door Impo???

Mona weet raad's sig
Mijn excuus voor deze lange topic.Ik had helaas geen tijd een kortere te schrijven.
(vrij vertaald naar Blaise Pascal)

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3249 posts gemaakt 3249
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  22:27:17  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Sahara's zijn enorm leuke tenten voor de actieve scouts: Om te testen om hij goed is neergezet hadden wij altijd gidsen en verkenners die gingen paaldansen aan de tentstok.

Deze tent heeft zeker niet mijn voorkeur. Je tent praktisch en netjes inrichten is bij een Sahara gewoon nauwelijks mogelijk.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

DMScout
NJMOD

Stad Capelle a/d IJssel
DMScout heeft 201 posts gemaakt 201
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door DMScout aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 juli 2010 -  22:39:27  Bekijk DMScout's persoonlijke forum pagina  Stuur DMScout een forum prive bericht  Bezoek DMScout's eigen webpagina  Klik om te kijken wat DMScout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van DMScout met citaat [quote]
wij kiezen ook niet voor een Sahara, voor iets meer koop je een Trippstein tent. Veel handiger in te richten en veel ruimere ingangen. Met of zonder vast grondzeil te verkrijgen, ook bij Obelink op http://www.tent-shop.nl

joanne

Stad den helder
Provincie/Land Noord-Holland
joanne heeft 78 posts gemaakt 78
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door joanne aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 augustus 2010 -  23:59:13  Bekijk joanne's persoonlijke forum pagina  Stuur joanne een forum prive bericht  Bezoek joanne's eigen webpagina  Klik om te kijken wat joanne's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van joanne met citaat [quote]
ik ben zelf niet bekend met die tenten zou ook niet weten hoe ze eruit zien maar is zoiets niet tegen te houden door met lijnen te werken of door een klein gaatje in de stok te maken aan de zijkant (onderaan) en daar dan een punt van een haring in te doen (de korte kant van de haring) en dus de lange kant in de grond vast te zetten

joanne's sig
beoordeel niemand op het uiterlijk maar op het innerlijk

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3249 posts gemaakt 3249
15 augustus 2010 -  08:38:10 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 augustus 2010 -  08:35:23  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door joanne

ik ben zelf niet bekend met die tenten zou ook niet weten hoe ze eruit zien maar is zoiets niet tegen te houden door met lijnen te werken of door een klein gaatje in de stok te maken aan de zijkant (onderaan) en daar dan een punt van een haring in te doen (de korte kant van de haring) en dus de lange kant in de grond vast te zetten

Sahara's zijn die ronde tenten met één punt omhoog.
Je kan aan deze staander geen scherp voorwerp maken, zonder tentdoek of grondzeil naar de knoppen te krijgen. Als het ware klemt de staander zich, door de spanning, tussen het tent- en grondzeil. Je zou hem natuurlijk ook op kunnen zetten zonder grondzeil, maar dan wordt het verblijf in de Saharatent een nog minder succes...

Wie een uitdaginkje wil: het is mogelijk om de Sahara in je eentje goed op te zetten.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell
  Bekijk het onderwerp: Oude palen ontschorsen Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Haringen voor grote luifel  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont  [Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina  Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg