| Schrijver |
Onderwerp  |
|
|
MartijnK
Brussel
Belgium
46
|
Gepost op 15 mei 2006 : 16:10:04
|
We hebben net via tent-shop.nl (die leverden tenminste betaalbaar in België) twee Sahara 500's gekocht, met los grondzeil. Het opzetten van de tent wijst zichzelf uit, op één ding na: de stokken onder de ingang.
De hoek van dit onderdeel (90 graden) is groter dan dan je zou verwachten, en ik begrijp niet helemaal hoe je dit onderdeel stevig kunt vastzetten. De pootjes op de slikranden zetten? De dopjes onder de poten zijn eigenlijk iets te glad hiervoor... Slikranden optillen en pootjes op de grond? Nog niet echt stevig, en zo heb je twee "gaten" in je mooi opgezette tent...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Sahara 500 (Obelink) en die me kunnen zeggen hoe zij de ingangsteun opzetten?
|
|
A.J. Martijn Körvers - Nauwgezette Arend FOS Open Scouting - België |
|
|
 |
|
Marc
Uti, non Abuti
Lichtenvoorde
Gelderland
1022
|
Gepost op 15 mei 2006 - 16:12:41
|
hmmz...
mocht je er helemaal niet uit komen dat er niemand kan helpen.
Meld het dan even dan kijk ik mijn tante even lief aan die werkt bij obelink... dan wil ik het wel na vragen voor je
|
|
|
|
- www.girlscouting.nl -
|
|
|
 |
|
Mief
Beverbabbelaar
Gelderland
1562
|
Gepost op 15 mei 2006 - 17:20:36
|
Het lijkt mij dat Obelink je zelf ook wel wil vertellen hoe het werkt. Een tent verkopen en dan zeggen "zoek het er maar mee uit" is tenslotte hele slechte reclame voor een zaak.
Ik zou dus even bellen met obelink,misschien hebben ze wel een opzetinstructie liggen.
|
|
|
|
| >> Zwijg! << |
|
|
 |
|
Jaeder
Nieuwegein
Utrecht
1543
|
Gepost op 15 mei 2006 - 18:16:41
|
Zoals ik de Sahara ken is die voorste ingang opgebouwd uit een driehoek met onderaan twee punten die je vlak langs het grondzeil steekt.
Maar dit model is ook iets groter, dus het zal wel weer ietsje anders zijn.
|
|
|
|
|
|
 |
|
MartijnK
Brussel
Belgium
46
|
|
 |
|
remco
den haag
Zuid-Holland
679
|
Gepost op 22 mei 2006 - 13:40:15
|
ja, heb hem van het weekend nog opgezet en me hetzelfgde afgevraagd, maar die puntjes naast het zeil in de grond steken is de manier waarop het moet. mooie tent,makkelijke tent en een gezellige tent ook voor groepjes om in te slapen!
|
|
|
|
| Iedereen liegt, maar dat geeft niet, want niemand luistert. |
|
|
 |
|
Beau
1
|
Gepost op 12 juli 2010 - 16:34:13
|
Ik heb de Sahara 500 en de stokken onder de ingang zijn het enigste minpunt aan deze tent. Er is inderdaad geen mooie mannier om deze te plaatsen. Als de ondergrond heel hard is blijft het frame ook niet goed staan doordat de pootjes te glad zijn.
Ik ben ook dit gevonden op de website van een duurdere bell-tent: "Most bell tent designs have a crude A frame which is just straight at the sides. We have a unique A frame door pole that follows the shape of the doorway rather than jutting into the side of the bell tent further round. This is tied in place with natural sisal rope ties."
Dat ziet er een veel betere oplossing uit...
|
|
|
|
|
|
 |
|
MarcoV
Borculo
Gelderland
73
|
Gepost op 12 juli 2010 - 17:07:33
|
Ik heb geen ervaring met dit type tent, maar zou je het verschuiven van de pootjes niet tegen kunnen gaan door deze tegen te houden met een halfronde haring die je op de schuifrichting tegen de stok aan zet.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Teun-1989
Gouda
Zuid-Holland
148
|
Gepost op 12 juli 2010 - 17:32:30
|
Wij gebruiken die tent elk jaar als leiding tent. Het is een mooie ruime tent waar veel mensen inpassen alleen inderdaad die voorstok is gewoon (Kwalitatief Uiterst Teleurstellende). Hij verschuift als je in en uit de tent gaat en er is niks tegen te doen. We hebben ook sahara's 300 maar daar is het probleem hetzelfde. Met de sahara 300 met vast grondzeil is het iets beter maar nog steeds niet goed.
Het is dat de tent goedkoop is..
|
|
|
|
| Wilogroep Gouda '' www.wilogroep.nl '' |
|
|
 |
|
Mona weet raad
Forum Fossiel
Rotterdam
Zuid-Holland
9059
|
Gepost op 12 juli 2010 - 21:38:40
|
Wordt de Sahara toevallig geimporteerd door Impo???
|
|
|
|
Mijn excuus voor deze lange topic.Ik had helaas geen tijd een kortere te schrijven. (vrij vertaald naar Blaise Pascal) |
|
|
 |
|
whistle
Gilwellian
Tilburg
Noord-Brabant
3249
|
Gepost op 12 juli 2010 - 22:27:17
|
Sahara's zijn enorm leuke tenten voor de actieve scouts: Om te testen om hij goed is neergezet hadden wij altijd gidsen en verkenners die gingen paaldansen aan de tentstok.
Deze tent heeft zeker niet mijn voorkeur. Je tent praktisch en netjes inrichten is bij een Sahara gewoon nauwelijks mogelijk.
|
|
|
|
| Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell |
|
|
 |
|
DMScout
NJMOD
Capelle a/d IJssel
Zuid-Holland
201
|
Gepost op 12 juli 2010 - 22:39:27
|
wij kiezen ook niet voor een Sahara, voor iets meer koop je een Trippstein tent. Veel handiger in te richten en veel ruimere ingangen. Met of zonder vast grondzeil te verkrijgen, ook bij Obelink op http://www.tent-shop.nl
|
|
|
|
|
|
 |
|
joanne
den helder
Noord-Holland
78
|
Gepost op 14 augustus 2010 - 23:59:13
|
ik ben zelf niet bekend met die tenten zou ook niet weten hoe ze eruit zien maar is zoiets niet tegen te houden door met lijnen te werken of door een klein gaatje in de stok te maken aan de zijkant (onderaan) en daar dan een punt van een haring in te doen (de korte kant van de haring) en dus de lange kant in de grond vast te zetten
|
|
|
|
| beoordeel niemand op het uiterlijk maar op het innerlijk |
|
|
 |
|
whistle
Gilwellian
Tilburg