Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  BE  

Dove scout recht op tolken Gebarentaal NGT /NMG

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten
 Pagina: van 3

edwtie

Stad Den Haag
Provincie Zuid-Holland
edwtie heeft 474 posts gemaakt 474
Aangepast
Gepost op 09 juni 2006 :  09:16:04  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen website  Beantwoord deze post van edwtie met een citaat [quote]
SDN heeft ervaring opgedaan tijdens proces van aanvraag scoutingtolken. We hebben evaluatie over deze proces besproken. In laatste tijd hebben dove scouts of leiding die verantwoordelijk voor dove scouts is, problemen met aanvraag voor scoutingtolken. Het geldt ook voor het bestuur van scoutinggroep/regio / Scouting Nederland.

Hoe kunnen we deze knelpunten bij aanvraag aanpakken?.

Voor grote evenementen zoals Wereld Jamboree hebben dove jonge scouts altijd recht op tolken gebarentaal. Voor langere opdrachten moet men minimaal 2 scoutingtolken beschikken Uiteraad moeten scoutingtolken wel lid van Scouting Nederland en Scouting Doven Nederland zijn. Zij zijn ook (oud)-leden van scoutinggroep. De scoutingtolken moeten ook de kennis van scouting beschikken.

Elke dove scout heeft standaard 30 tolkuren per jaar voor leefsituatie gekregen. De overgebleven tolkuren worden niet meegenomen in volgende kalenderjaar.

Er zijn twee manieren om meer tolkuren te verkrijgen:

-De machtigingsbrieven aan jonge scouts geven om niet-gebruikte tolkuren te werven (als vijf of meer scouts in jouw groep zitten)
-Extra tolkuren aan te vragen bij een van zorgkantoren. (als minder dan vijf dove scouts)
Om extra tolkuren te verkrijgen moet u een motiviatie en planning van grote evenementen of kamp geven. Maak dan een standaardbrief voor dove scouts. De ouders van dove scouts en dove scouts hoeven alleen sofinummer op deze brief te zetten.

Normaal gesproken worden verblijfskosten en vervoerskosten voor scoutingstolken vergoed. Alleen vervoerskosten worden tot 220 km alleen in Nederland door een zorgkantoor vergoed. Maar bij scoutinggroep of evenementen is er echter niet geval. De scoutingtolken maken uit de stafleden. Omdat ze hetzelfde rechten als andere stafleden hebben. Ze vallen onder verantwoordelijk van het bestuur van evenement of scoutinggroep.
Het is wel logisch dat iedere leidinglid en/of staflid ook eigen stafbijdrage moeten betalen.
Het betekent dat een scoutingtolk ook eigen stafbijdrage moet betalen. Dus gelijke monikken en gelijke kappen. Van zorgkantoor moet scoutingtolk bereid zijn om een deel van ontvangen geld te opofferen. Eenmaal ben je iets stuk armer,maar word je rijk met levenservaring.

Ik maak wel attent dat sommige scoutingtolken liever verblijfskosten en vervoerskosten willen vergoeden. Maar vrijwilligerswerk blijft vrijwillig. Aangezien onze rechten van dove scouts moeten we nog een probleem oplossen:

Om stafbijdrages of/en deelnemersbijdrage te verlagen moeten we natuurlijk sponsors of fonds opzoeken. Voor subsidies voor verblijfskosten en/of vervoerkosten moet scoutinggroep wel rechtspersoon hebben. Het is zeker niet makkelijk. We proberen al sinds vandaag geld te verzamelen. Tot nu toe zijn onze opbrengst voor SDN nog niet voldoende.

Voorlopig moeten ze nog stafbijdrage te betalen. Komende maanden zullen we een nieuwe opzet te doen.

SDN gaat doen:
Rechtspersoon te regelen.
subsidies van fonds te werven voor dove stafleden die graag met scoutingtolken kunnen gebruiken.

We hebben onze ervaringen aan LBT toegang aangeboden.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  09:52:56  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Euh me rug op,

De doven gemeenschap zou zelf ook eens er wat aan kunnen doen om meer open te staan naar de horende. Moepsel heeft al verschillende keren geprobeerd om bij het doven instituut gebaren taal te leren. Maar op al haar vragen krijgt ze geen antwoord.
Het zo fijn zijn als mensen als Moepsel en ook ik zelf. serieus genomen worden in onze verzoeken. Ik wil wel leren maar ik moet wel serieus genomen worden.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

edwtie

Stad Den Haag
Provincie/Land Zuid-Holland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  10:03:15  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door anomalie

Euh me rug op,

De doven gemeenschap zou zelf ook eens er wat aan kunnen doen om meer open te staan naar de horende. Moepsel heeft al verschillende keren geprobeerd om bij het doven instituut gebaren taal te leren. Maar op al haar vragen krijgt ze geen antwoord.
Het zo fijn zijn als mensen als Moepsel en ook ik zelf. serieus genomen worden in onze verzoeken. Ik wil wel leren maar ik moet wel serieus genomen worden.

Momenteel zijn we hard gewerkt. We weten dat gebarentaal geen eenvoudige taal is. We kunnen doen.

We hebben een lijst van welzijnstichtingen die gebarentaalcursussen kunnen geven. SDN gaat ook binnenkort eerste gebarentaalcursussen geven. Achter het schermen hebben we hard gewerkt om juiste docenten die ook lid van scouting zijn te werven.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

AN
Moderator

Provincie/Land Gelderland
AN heeft 2404 posts gemaakt 2404
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  10:44:57  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
De doven gemeenschap zou zelf ook eens er wat aan kunnen doen om meer open te staan naar de horende.

Ik denk dat het omgekeerde toch zeker ook geldt.

Zoals het voor hen moeilijk is ons te begrijpen is het voor ons moeilijk hen te begrijpen.

edwtie

Stad Den Haag
09 juni 2006 -  10:51:25 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  10:50:23  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Idd. Toegang weet geen goede raad. Daarom gaat SDN iets anders aanpakken. Als Landelijke raad aan SDN vraagt, dan zal SDN mogelijk vragen beantwoorden en mogelike gesprek over die kwestie.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  10:52:33  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door AN

De doven gemeenschap zou zelf ook eens er wat aan kunnen doen om meer open te staan naar de horende.

Zoals het voor hen moeilijk is ons te begrijpen is het voor ons moeilijk hen te begrijpen.

Je luistert niet

Als we ons best doen om contact te zoeken Horen we nooit meer wat terug. Dan doe ik mijn best en dan is het ook weer niet goed.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

edwtie

Stad Den Haag
09 juni 2006 -  10:57:46 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  10:56:52  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Je luistert niet

Als we ons best doen om contact te zoeken Horen we nooit meer wat terug. Dan doe ik mijn best en dan is het ook weer niet goed.

Ik merk dat afstand tussen horende wereld en dovenwereld soms groot is. Er zijn wel adressen waar je gebarentaalcursus kan krijgen. Maar over dovencultuur en andere delen van gebarentaalcursus moet je wel bij HBO zomerschool aanmelden. Het is wel gelegenheid voor je. Tussen 3 t/m 10 juli zijn er lessen over dovencultuur en gebarentaalcursussen. Er wordt ook 1 ECTS toegekend als je steeds studenten van andere hogeschool of universiteit hebben. Verder kan je niet vragen aan dovenschool, maar wel aan dovenschap, (belangorganisatie voor doven) Dovenschap heeft SDN wel erkend. Daar hebben we hier ook antwoorden op jouw vragen gegeven.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

AN
Moderator

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  11:21:23  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]

Je luistert niet

Oftewel; jij leest niet goed! Ik zeg nergens dat ik jou bedoel of wel soms?

Wat ik dus bedoel is dat beide werelden is wat meer voor elkaar open zouden moeten staan en niet alleen de dovengemeenschap naar ons, maar zeker ook andersom!

Enne als ik het mag vragen; op wat voor wijze zoek je contact met de dovengemeenschap, wat zou je graag willen weten wat niet beantwoordt is en met welke organisaties heb je zoal contact gehad dan?

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  11:35:21  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Kijk AN dit soort kletsverhaeln ken ik nu wel.

Ik geloof niet dat de horende gemeenschap de verplichting heeft om zich open te stellen naar de doven.
Dat zijn fictieve werkelijkheden. Er is geen verschil tussen horende en doven mensen. Althans niet in mijn optiek. Wat jij doet is twee groepen mensen benoemen die niet twee groepen zijn.

Ik ben al jarenlang voorstander van gebarentaal op school leren inplaats van Engels. Als we namelijk in de Eurounie allemaal gebarentaal spreken dus "zowel" horende als doven mensen is dat veel praktischer dan het engels. Voordeel is ook zeer zeker dat je op 6 jarige leeftijd hier al mee kan beginnen. Echter zelf kan ik geen gebarentaal.
En als ik een pleidooi wil houden voor invoering van doventaal. Moet ik zelf dit eerst meester zijn.

Ik heb contact gehad met verschillende doven scholen. Die na een mailtje of belletje niets meer van zich lieten horen.

n/a's sig

AN
Moderator

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  12:20:17  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
Ik geloof niet dat de horende gemeenschap de verplichting heeft om zich open te stellen naar de doven.

Waarom zou de dovengemeenschap dat dan weer wel naar ons moeten doen volgens jou?

Er is geen verschil tussen horende en doven mensen.

Daar verschillen we dan in mening!

Ik heb contact gehad met verschillende doven scholen. Die na een mailtje of belletje niets meer van zich lieten horen.

En dus deugd ineens het doveninstituut niet omdat scholen je niet willen beantwoorden???
Heb je een SUDO, GEWEDO, NVVS, FODOK of SAVON, FOS of dergelijke organisatie ook al geprobeerd?

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  12:30:50  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
An schreef

Waarom zou de dovengemeenschap dat dan weer wel naar ons moeten doen volgens jou?

Ano zegt
Doven hoeven zich ook niet open te stellen.
Dat is allemaal kolderriek gezever. Ik als halve Vlaming halve Nederlander roep toch ook niet dat jij je moet openstellen voor de Vlaamse gemeenschap in Nederland

Nee werkelijk er is geen verschil.
Ik kan geen verschil bedenken anders dan er mensen zijn die doof zijn en mensen die dat niet zijn. Is hier een verschil ?
Een vriend van mij is half blind, Ik heb een donkere vriend. Moepsel is Chronisch ziek, en ik heb ook nog een vriend die vermoedelijk Asperger heeft.Mijn zwager is een molukker Ik sanp niet zo goed waar je heen wilt om doven apart in een hoekje te zetten.

Nou ja ik mag toch verwachten dat men zijn best doet om horende de doven taal bij te brengen.
Ik ben niet ingevoerd in die blijkbaar zeer aparte mensgroep dus ik Zoou graag wat meer proactieve hulp verwachten

n/a's sig

AN
Moderator

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  13:26:11  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
An schreef;

Ano zegt

1e post anomalie;

Hmmm, heerlijk dat je jezelf tegenspreekt.

Ik kan geen verschil bedenken anders dan er mensen zijn die doof zijn en mensen die dat niet zijn.

Horen en niet kunnen horen is in mijn optiek wel degelijk een verschil, je geeft het zelf al aan.

Met dat verschil zet ik niemand in een hoekje, dat is gewoon de werkelijkheid! In mijn optiek zijn mensen dan helemaal geen aparte mensgroep, maar zit er wel degelijk een verschil.

EEN VERSCHIL maakt niet meteen een nieuwe mensengroep aan!!!

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  14:10:06  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]

An schreef;

Ano zegt

1e post anomalie;

Hmmm, heerlijk dat je jezelf tegenspreekt.

Ik kan geen verschil bedenken anders dan er mensen zijn die doof zijn en mensen die dat niet zijn.

Horen en niet kunnen horen is in mijn optiek wel degelijk een verschil, je geeft het zelf al aan.

Met dat verschil zet ik niemand in een hoekje, dat is gewoon de werkelijkheid! In mijn optiek zijn mensen dan helemaal geen aparte mensgroep, maar zit er wel degelijk een verschil.

EEN VERSCHIL maakt niet meteen een nieuwe mensengroep aan!!!

Zucht

Als je zegt dat horende zich moeten openstellen dan zeg ik doven moeten dat ook.
Maar wat mij betreft "moet" niemand wat dan ook.

Als je blijft volhouden dat dit geen aparte mensgroepen oplevert hoe zie je dit dan bij allochtonen ??

n/a's sig

AN
Moderator

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AN aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  14:37:08  Bekijk AN's persoonlijke forum pagina  Stuur AN een forum prive bericht Beantwoord deze post van AN met citaat [quote]
Zucht

Als je zegt dat horende zich moeten openstellen dan zeg ik doven moeten dat ook.
Maar wat mij betreft "moet" niemand wat dan ook.

Kijk weer ff naar je eerst post, jij was diegene die het juist andersom stelde, waarop ik antwoorden;'Ik denk dat het omgekeerde toch zeker ook geldt.

Zoals het voor hen moeilijk is ons te begrijpen is het voor ons moeilijk hen te begrijpen'.

Ben blij dat je kwartje gevallen is! Men zal allebei open moeten staan voor elkaar om samen iets te bereiken.

Als je blijft volhouden dat dit geen aparte mensgroepen oplevert hoe zie je dit dan bij allochtonen ??

We hebben het nu over doven, dus geen allochtonen want dan gaan we off-topic! Maar lees de laatste 3 regels uit mijn vorige post, wellicht dat dat antwoord geeft op je vraag!

Maar goed heb nog geen antwoord op deze vraag;Heb je een SUDO, GEWEDO, NVVS, FODOK of SAVON, FOS of dergelijke organisatie ook al geprobeerd? Ben namelijk erg benieuwd of je naast die scholen ook nog andere contacten hebt gezocht of het bij die scholen gelaten hebt....

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:06:58  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Dat had je al kunnen lezen,

Ik ben bij die scholen lang gehobbeld. En daar erd ik op een dusdanige wijze behandeld, dat ik niet heel veel zin meer kreeg.
Plus in acht nemening van een documantaire op TV in dizelfde periode waarin een woordvoerder van de doven gemeenschap er op tegen was om kinderen een gehoor herstelende operatie te geven. En nog een collega met een doof kind die geen enkel grapje kan verdragen met betrekking op het gebied van doofheid. Dan ga ik als integere horende niet erg gemotiveerd nog aan de slag met mijn telefoontikken

n/a's sig

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:10:19  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
EEn punt: andersom: horende heeft flink papier nodig om te communiceren in dovenwereld. Andersom hebben we ook papier nodig in horende wereld. Horenden hebben moeite met gebarentaal terwijl we moeite met Nederlands hebben.
het is dan 1-1 .

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:12:19  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Dat had je al kunnen lezen,

Ik ben bij die scholen lang gehobbeld. En daar erd ik op een dusdanige wijze behandeld, dat ik niet heel veel zin meer kreeg.
Plus in acht nemening van een documantaire op TV in dizelfde periode waarin een woordvoerder van de doven gemeenschap er op tegen was om kinderen een gehoor herstelende operatie te geven. En nog een collega met een doof kind die geen enkel grapje kan verdragen met betrekking op het gebied van doofheid. Dan ga ik als integere horende niet erg gemotiveerd nog aan de slag met mijn telefoontikken

volgens mij heb je iets verkeerde instantie gedaan. Scholen richten alleen op dove kinderen. Voor andere cursussen en andere welzijnstichtingen kan je wel via overgekoepelde Dovenschap,NVVS en SDN vragen!

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:14:08  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Moment ano moet even zoeken waar hij contact had opgenomen

n/a's sig

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:19:56  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Vraag me niet welke koepel het was maar ik weet wel weer hoe de laatste keer verliep

Moepsel had gebeld/of gemaild met een instantie of ze les kon krijgen. Deze instantie was inderdaad voornamelijk bedoelt om kinderen en ouders / begeleiders te leren praten in doventaal. En zoniet of zij dan wisten waar ze wel terecht kon.
En inderdaad geen antwoord.
Door telkens niet "gehoord te worden" is het na een tijdje wel erg ontmoedigend om nog langer je best te doen.

Ow Edwtie

Ik heb doven ontmoet die "uitstekend NL konden" Is alleen jammer dat je dat niet kon kan horen.

n/a's sig

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:28:37  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Vraag me niet welke koepel het was maar ik weet wel weer hoe de laatste keer verliep

Moepsel had gebeld/of gemaild met een instantie of ze les kon krijgen. Deze instantie was inderdaad voornamelijk bedoelt om kinderen en ouders / begeleiders te leren praten in doventaal. En zoniet of zij dan wisten waar ze wel terecht kon.
En inderdaad geen antwoord.
Door telkens niet "gehoord te worden" is het na een tijdje wel erg ontmoedigend om nog langer je best te doen.

Ow Edwtie

Ik heb doven ontmoet die "uitstekend NL konden" Is alleen jammer dat je dat niet kon kan horen.

er zijn twee soorten doven. prelinguale doven hebben dovencultuur. De meerderheid van de dovengemeenschap hebben slecht taalbeheersing. Het is bekend voor SDN. De gebarentaalcursussen worden gegeven door hogeschool (HU), welzijnstichtingen, Scouting Doven Nederland en Dovenscholen. De dovenscholen geven gebarentaalcursussen aan oud-leerlingen, ouders van dove kinderen en hun medewerkers.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

n/a
verwijderd

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  15:37:08  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
prelinguale doven hebben dovencultuur

Leg uit, wat is doven cultuur

n/a's sig
 Pagina: van 3 Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg