Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  BE  

Dove scout recht op tolken Gebarentaal NGT /NMG

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten
 Pagina: van 3

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

Provincie/Land Noord-Brabant
SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  16:39:12  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
volgens mij bedoeld hij dat die doven een andere belevingswereld hebben omdat de geluidsdimensie ontbreekt.

SN4BBEL's sig
Part of being confident is being able to remember previous events.

edwtie

Stad Den Haag
Provincie/Land Zuid-Holland
edwtie heeft 474 posts gemaakt 474
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  18:53:00  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door anomalie

prelinguale doven hebben dovencultuur

Leg uit, wat is doven cultuur

Het geldt andere regels. Doven hebben zelfs eigen sportvereniging en internationale organisaties en verder ook internationale organisatie die door VN is erkend, WFD.
Verder kennen doven ook eigen Spelen, Deaflympische Spelen die is erkend door IOC.
Momenteel zijn aantal scoutinggroepen voor Doven (inclusief SDN) in het wereld bezig om Internationale organisatie voor dove scouts op te richten.
Lees even goed door in Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dovencultuur

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  19:20:36  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door edwtie

Het geldt andere regels. Doven hebben zelfs eigen sportvereniging en internationale organisaties en verder ook internationale organisatie die door VN is erkend, WFD.
Verder kennen doven ook eigen Spelen, Deaflympische Spelen die is erkend door IOC.
Momenteel zijn aantal scoutinggroepen voor Doven (inclusief SDN) in het wereld bezig om Internationale organisatie voor dove scouts op te richten.

ah oke

maar dan is het voor ons horende toch ook lastig om daar tussen te komen

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 juni 2006 -  19:59:30  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Oorspronkelijk gepost door edwtie

ah oke

maar dan is het voor ons horende toch ook lastig om daar tussen te komen

Even als je ook in buitenland komt dan heb je ook lastig.
Maar het zijn goede tips.:
Werelddovendag is een beurs voor doven en horenden die belangstelling hebben met dovenwereld. Het zal op 23 september in Utrecht plaatsvinden. Op deze manier kan je informatie van aantal organisaties verkrijgen. SDN staat ook straks ook bij WDD betrokken.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

draeckje

Stad Haarlem
Provincie/Land Noord-Holland
draeckje heeft 5 posts gemaakt 5
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door draeckje aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 juni 2006 -  16:51:41  Bekijk draeckje's persoonlijke forum pagina  Stuur draeckje een forum prive bericht  Bezoek draeckje's eigen webpagina Beantwoord deze post van draeckje met citaat [quote]
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en kreeg de tip van mijn groepsbegeleider om hier eens te snuffelen. Dit omdat ik Nederlandse Gebarentaal studeer. Daarnaast ben ik welpenleiding en ga ik volgend jaar kabouters draaien i.p.v welpen.
Ik zit er mee dat het mij geweldig lijkt om ook dove leden in een horende groep te hebben. Hoe denken jullie daarover. Zou dat kunnen, intergreren deze verschillende mensen met elkaar? Ik hoor graag van jullie. En misschien zelfs wel over dove kinderen (omgeving Haarlem) die wel op scouting willen.

Groetjes Lieske

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 14 juni 2006 -  19:44:51  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Heb al ervaringen gehad met doven in de groep, gaat eigenlijk best goed... sterker nog de doven hebben het volgens mij hartstikke naar hun zin want als iets hun niet bevalt doen ze net of ze je niet begrijpen.

Maar goed bij de scouts schreven we altijd in onze patrouille van die briefjes, en dat deed hij dan ook, bij de gidsen zaten de meiden met hun dove gids te gebarentalen wat ze geweldig vonden en bij de bevers maakt het eigenlijk helemaal niet uit als je maar vooral beeldend verteld en accepteerd dat een doof kind soms een eigen werkelijkheid heeft.

Ik moet wel zeggen dat het gemakkelijker is als je zelf ook gebarentaal kan, vooral bij de wat jongere speltakken waar de dove zelf nog niet of niet zo goed kan schrijven. En je moet geduldig zijn. Bovendien moet het binnen je stafteam kunnen qua bezetting, een dove is vaak toch een begeleider nodig, hetzij een staflid hetzij een jeugdlid waarmee hij/zij kan communiceren. Dat betekend dat je dan 1 op 1 werkt en je aandacht niet aan de andere kinderen kan geven. Wat dat betrefd is het werken met doven net zoals met andere gehandicapten binnen scouting, het vraagt vooral bij de jongere speltakken extra aandacht en je moet je afvragen of je dat ook wil en kan.

SN4BBEL's sig

draeckje

Stad Haarlem
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door draeckje aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  12:31:20  Bekijk draeckje's persoonlijke forum pagina  Stuur draeckje een forum prive bericht  Bezoek draeckje's eigen webpagina Beantwoord deze post van draeckje met citaat [quote]
Ik heb wel het idee dat ik dat aankan. Ook omdat ik zelf goed op weg ben met mijn gebarentaal, zet mij ook maar tussen een paar gebarentaalgebruikers en ik red me wel.
Maar het probleem is meer dat ik 1 doof persoon ken in Haarlem, ik weet niet goed hoe ik dove kinderen moet benaderen om op scouting te komen. Iemand een ideetje?

draeckje's sig
een gebaar is mooier dan een woord

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  12:48:59  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Soms is het sowieso verbazend
'Bij een groep in de buurt zit een blind kind.
Blind geboren. Ik hoorde onlangs dat dit kind deelnam in een sneeuwballen gevecht. En het zelfs beter er vanaf bracht dan de ziende kinderen. Alles op gehoor. En bij kleine probleemjes hielp de groep als geheel het blinde kind. Uiteindelijk werkt dit ook weer alleen wanneer er vanuit de groep genoeg rust en dicipline is.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  13:37:47  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
ik vind het een beetje raar doel, zo van ik doe een studie voor doventolk (o.i.d.) en wil dus dove kinderen in mijn groep zodat ik lekker kan gebarentalen. Denk eigenlijk dat je er niet bewust naar op zoek moet gaan, je kan wel de mogelijkheid aanbieden maar om nu te zeggen het kan dus het moet is wat kort door de bocht.
Maar goed als je persee iets met doven wil doen zou je kunnen kijken of er een school in de regio zit voor slechthorenden (is vast wel in haarlem-amsterdam) en anders informeren bij andere groepen of ze dove jeugdleden hebben en behoefte aan staf die daar mee om kan gaan.

SN4BBEL's sig

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  13:53:59  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door SN4BBEL

ik vind het een beetje raar doel, zo van ik doe een studie voor doventolk (o.i.d.) en wil dus dove kinderen in mijn groep zodat ik lekker kan gebarentalen. Denk eigenlijk dat je er niet bewust naar op zoek moet gaan, je kan wel de mogelijkheid aanbieden maar om nu te zeggen het kan dus het moet is wat kort door de bocht.
Maar goed als je persee iets met doven wil doen zou je kunnen kijken of er een school in de regio zit voor slechthorenden (is vast wel in haarlem-amsterdam) en anders informeren bij andere groepen of ze dove jeugdleden hebben en behoefte aan staf die daar mee om kan gaan.

Effen Het is een Gebarentaalstam voor je. We zoeken je voor een plaats van gebarentaalstam. Daar kunnen horende scouts bij gebarentaalstam ervaring uit te wisselen.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  13:59:26  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door draeckje

Ik heb wel het idee dat ik dat aankan. Ook omdat ik zelf goed op weg ben met mijn gebarentaal, zet mij ook maar tussen een paar gebarentaalgebruikers en ik red me wel.
Maar het probleem is meer dat ik 1 doof persoon ken in Haarlem, ik weet niet goed hoe ik dove kinderen moet benaderen om op scouting te komen. Iemand een ideetje?

Als SDN gaan we een goede opzet om dove jeugdleden te werven bij dovengemeenschap. Eerst gaan we naar Jamboree voor Doven om ervaringen uit te wisselen. In Ireland is er een scoutinggroep voor Doven. Ze hebben ernorme kennis opgebouwd.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  14:01:13  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Voor gebarentaalstam van SDN is er plaatsen voor jullie. Binnen stam hebben zij gebarentaal beschikken. Daar kunnen jullie op deze manier ideeen uit te wisselen. Zelfs zijn erkende gebarentaaltolken ook lid van scouting nederland en scouting doven nederland.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
15 juni 2006 -  14:30:06 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  14:08:04  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en kreeg de tip van mijn groepsbegeleider om hier eens te snuffelen. Dit omdat ik Nederlandse Gebarentaal studeer. Daarnaast ben ik welpenleiding en ga ik volgend jaar kabouters draaien i.p.v welpen.
Ik zit er mee dat het mij geweldig lijkt om ook dove leden in een horende groep te hebben. Hoe denken jullie daarover. Zou dat kunnen, intergreren deze verschillende mensen met elkaar? Ik hoor graag van jullie. En misschien zelfs wel over dove kinderen (omgeving Haarlem) die wel op scouting willen.

Groetjes Lieske

Ja. Maar integreren blijft mogelijk. Het is echter nog belangriljker dat dove scouts elkaar kunnen communiceren. Samenwerking tussen dove scouts is meer succesvoller dan tussen ene dove scout en horende scouts. We hebben een mogelijkheid dat jullie kunnen meekijken in Jamboree voor Doven. Daar zien jullie dove scouts elkaar en plezierig kunnen communiceren. Toch hebben dove scoutingleiders minder aandacht want het gaat veel sneller met gebarentaal.

Gezegde: Eerst zien,dan pas geloven.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

draeckje

Stad Haarlem
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door draeckje aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  17:26:53  Bekijk draeckje's persoonlijke forum pagina  Stuur draeckje een forum prive bericht  Bezoek draeckje's eigen webpagina Beantwoord deze post van draeckje met citaat [quote]
Ja. Maar integreren blijft mogelijk. Het is echter nog belangriljker dat dove scouts elkaar kunnen communiceren. Samenwerking tussen dove scouts is meer succesvoller dan tussen ene dove scout en horende scouts. We hebben een mogelijkheid dat jullie kunnen meekijken in Jamboree voor Doven. Daar zien jullie dove scouts elkaar en plezierig kunnen communiceren. Toch hebben dove scoutingleiders minder aandacht want het gaat veel sneller met gebarentaal.

Ik snap je niet helemaal... Jij zegt dus dat het beter is om een hele aparte speltak of groep voor doven te hebben omdat samenwerking tussen een dove en een horende scout niet goed gaat? En wat bedoel je met de opmerking: Dove scoutingleiders hebben minder aandacht (voor wie?) omdat gebarentaal sneller is.

draeckje's sig

draeckje

Stad Haarlem
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door draeckje aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  17:34:19  Bekijk draeckje's persoonlijke forum pagina  Stuur draeckje een forum prive bericht  Bezoek draeckje's eigen webpagina Beantwoord deze post van draeckje met citaat [quote]

Waarom is dat kort door de bocht? Ik vind het sowieso belangrijk dat er intergratie mogelijk is tussen doven en horenden. En doordat ik NGT studeer is dit in mijn groep makkelijker dan in een groep waar niemand NGT kent.
En je hoort mij niet zeggen dat het moet!! Ik bied inderdaad alleen de mogelijkheid aan. Ik wil alleen weten hoe ik dove kinderen het best kan benaderen, ik sleur ze niet aan de haren naar mijn groep toe...
Beetje jammer van zo'n felle reactie...

draeckje's sig

edwtie

Stad Den Haag
15 juni 2006 -  20:31:28 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  20:16:56  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Ik snap je niet helemaal... Jij zegt dus dat het beter is om een hele aparte speltak of groep voor doven te hebben omdat samenwerking tussen een dove en een horende scout niet goed gaat? En wat bedoel je met de opmerking: Dove scoutingleiders hebben minder aandacht (voor wie?) omdat gebarentaal sneller is.

Bezoek eens bij Werelddovendag. Daar zal je anders ervaren. Dovengemeenschap heeft eigen dovencultuur en eigen geschiedenis opgebouwd. Dovengemeenschap heeft zelfs eigen Deaflympische Spelen en eigen theather. In horende wereld voelden doven soms niet thuis. Omdat gebarentaal andere grammatica en andere regels heeft.
Samenwerking tussen horende scouts en dove scouts is niet goed, omdat hij veel informatie mist. Daardoor vindt hij soms niet leuk. De gebarentaal is ook niet eenvoudig. De doven maken vaak sneller gebarentaal. Een van mijn leden heeft ervaring verteld hoe heeft zij ervaren.

Als je sneller praat dan kan ik jou niet volgen. Precies hetzelfde als dove sneller gebarentaal maakt,dan kan horende niet volgen.

De dovengemeenschap heeft tragische geschiedenis en ooit slechte ervaringen met horende wereld. Ze waren ook onderdrukt door horende wereld toen ze eigen taal wilden spreken.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
15 juni 2006 -  20:41:40 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  20:23:58  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Waarom is dat kort door de bocht? Ik vind het sowieso belangrijk dat er intergratie mogelijk is tussen doven en horenden. En doordat ik NGT studeer is dit in mijn groep makkelijker dan in een groep waar niemand NGT kent.
En je hoort mij niet zeggen dat het moet!! Ik bied inderdaad alleen de mogelijkheid aan. Ik wil alleen weten hoe ik dove kinderen het best kan benaderen, ik sleur ze niet aan de haren naar mijn groep toe...
Beetje jammer van zo'n felle reactie...

Ja. maar dove kinderen willen graag samenwerken en hebben ook eigen gebarentaal. Sinds kort hebben dovenscholen tweetalig onderwijs aan doven aangeboden. Het is ook best vergelijken met belgische scholen ook tweetalig onderwijs (frans en nederlands) kunnen aanboden.
Ze kiezen liever gebarentaal als moedertaal. Daarom willen we een scoutinggroep met gebarentaal en Nederlands. Het is tweetalige scoutinggroep. Onder scoutinggroep voor Doven is er gebarentaal als voertaal. Naar verwachting wordt deze NGT erkend als derde rijkstaal naast Fries.
de Doven hebben veel meer eisen dan gehandicapten. Daarom hebben jongerencommissie voor doven en SDN elkaar besproken. Er zijn al internationale kampen voor doven. (buiten scouting). Internationale organisatie voor doven, WFD heeft VN-status.

Toch hebben dove kinderen recht op gebarentaaltolken. De gebarentaaltolk te inhuren voor scoutinggroep is te duur. Op reguliere school krijgt de dove kind vaak een gebarentaaltolk. De scoutingleiders moeten minstens 3 modules gebarentaal volgen en ze moeten ook in dovenwereld kennen. Het is veel anders dan je denkt.

De Ierse scoutinggroep voor Doven heeft nu met SDN samengewerkt om nieuwe scouttinggroep in Nederland op te richten. In het wereld is er ongeveer 6 scoutinggroepen voor Doven.

Feiten van Scouting Ireland:

According to scouting, it has a policy of integrating young people into their local Scout Unit regardless of their abilities. This policy was the result of awareness during 1981, the year for disabled people. Since then many young deaf children joined their local units but some did not stay very long because of they had problems communicating with mainly hearing members

Scouting Ireland heeft ervaringen met integratie tussen doven en horenden. Deze Integratie was mislukt in verleden tijd. Omdat gebarentaal ingewikkeld is. Om succesvolle spelteken te krijgen heb je minimaal 5 a 6 dove kinderen nodig.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

edwtie

Stad Den Haag
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 juni 2006 -  20:34:15  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]

Dove scoutingleiders hebben minder aandacht voor dove scouts. Het betekent dat ze worden behandeld als normale scouts , dus niet als gehandicapt.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

draeckje

Stad Haarlem
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door draeckje aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 juni 2006 -  12:08:54  Bekijk draeckje's persoonlijke forum pagina  Stuur draeckje een forum prive bericht  Bezoek draeckje's eigen webpagina Beantwoord deze post van draeckje met citaat [quote]
Wat een uitleg allemaal Maar dit weet ik allemaal al... En het is ook allemaal logisch wat je zegt. En daarnaast zou ik dan echt wel die 3 modules hebben, ben nu bezig aan een 8ste module op de enige school in Nederland die NGT geeft. Ook begeef ik mij al in de doven wereld. En het klopt wel allemaal wat je zegt, met communicatie tussen doven en doven en doven en horenden, maar later zullen doven zich ook moeten redden in de horende wereld, je kunt ze niet vast blijven houden in die dovengemeenschap. En daarom denk ik dat het niet verkeerd is als doven ook in een reguliere groep gaan, en dat horenden ook eens wat meer moeite doen voor communicatie.

Ik had namelijk laatst een opkomst gehouden met als thema gebarentaal. De kinderen wisten er zoooo weinig van af, dus ik denk ook dat het belangrijk is om horenden te informeren over de dovenwereld, anders zullen ze deze vreemd blijven vinden.

draeckje's sig

WoutR

Stad Delft
Provincie/Land Netherlands
WoutR heeft 267 posts gemaakt 267
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2006 -  17:00:07  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Wij hadden bij de welpen een slechthorende & licht geestelijk gehandicapte jongen. Dat vroeg extra aandacht, zowel van de leiding als van ons als welpen, maar we kwamen best ver.

In mijn herinnering heeft er inderdaad een staflid gebarentaal geleerd om beter te kunnen communiceren, maar voor heel veel spel is dit na de uitleg niet meer nodig. Dan kunnen doof/slechthorend en horend gewoon samen spelen.

WoutR's sig
Wouter "WoutR" van Iersel
 Pagina: van 3 Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg