Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  BE  

Dove scout recht op tolken Gebarentaal NGT /NMG

Vorige Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten
 Pagina: van 3

edwtie

Stad Den Haag
Provincie/Land Zuid-Holland
edwtie heeft 474 posts gemaakt 474
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2006 -  18:28:21  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door WoutR

Wij hadden bij de welpen een slechthorende & licht geestelijk gehandicapte jongen. Dat vroeg extra aandacht, zowel van de leiding als van ons als welpen, maar we kwamen best ver.

In mijn herinnering heeft er inderdaad een staflid gebarentaal geleerd om beter te kunnen communiceren, maar voor heel veel spel is dit na de uitleg niet meer nodig. Dan kunnen doof/slechthorend en horend gewoon samen spelen.

Ja.. Het is erg belangrijk dat hij langer scout kunnen blijven. Het moet ook leuk blijven.
Op langere termijn gaat het alleen lukken als je juiste weg kan kiezen.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

WoutR

Stad Delft
Provincie/Land Netherlands
WoutR heeft 267 posts gemaakt 267
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WoutR aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2006 -  18:36:08  Bekijk WoutR's persoonlijke forum pagina  Stuur WoutR een forum prive bericht  Bezoek WoutR's eigen webpagina Beantwoord deze post van WoutR met citaat [quote]
Op termijn was volgens mij het feit dat hij geestelijk gehandicapt was een grotere hindernis dan dat hij doof/slechthorend was. Hij was namelijk een welp met een verkenner-leeftijd. Op een gegeven moment wordt het verschil tussen de geestelijke leefltijd (6/7) en de lichamelijke leeftijd (spierkracht, lengte enz) namelijk wel te groot.

WoutR's sig
Wouter "WoutR" van Iersel

edwtie

Stad Den Haag
18 juni 2006 -  18:42:23 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2006 -  18:39:56  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door draeckje

Wat een uitleg allemaal Maar dit weet ik allemaal al... En het is ook allemaal logisch wat je zegt. En daarnaast zou ik dan echt wel die 3 modules hebben, ben nu bezig aan een 8ste module op de enige school in Nederland die NGT geeft. Ook begeef ik mij al in de doven wereld. En het klopt wel allemaal wat je zegt, met communicatie tussen doven en doven en doven en horenden, maar later zullen doven zich ook moeten redden in de horende wereld, je kunt ze niet vast blijven houden in die dovengemeenschap. En daarom denk ik dat het niet verkeerd is als doven ook in een reguliere groep gaan, en dat horenden ook eens wat meer moeite doen voor communicatie.

Ik had namelijk laatst een opkomst gehouden met als thema gebarentaal. De kinderen wisten er zoooo weinig van af, dus ik denk ook dat het belangrijk is om horenden te informeren over de dovenwereld, anders zullen ze deze vreemd blijven vinden.

Twee eisen erbij: De dove scouts moeten gelukkig en elkaar contact blijven (dus tussen verschillende scoutinggroepen) Zodat ze weten dat ze niet enige scouts zijn. Daarnaast wil ik dat hij langer scout tot plus scouts kan blijven. Bij volgende speltak Explorer en pivo voelde hij echter als buitenspel of als isolatie. Daarom is er goede inspanning doen totdat hij hele jeugdtijd scout blijft en ook in volwassentijd (ze kunnen dan joinen bij sdn)

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

Provincie/Land Noord-Brabant
SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2006 -  19:02:31  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
hm daarmee zonder je jezelf juist meer af dan dat je integreert. Ik weet niet of je als gehandicapte dat moet doen... kijk iets ernaast als een soort interessestam lijkt me prima maar een complete uitsluiting van een bepaalde groep mensen op basis van een handicap omdat er voor hen ook een apparte groep bestaat... dan kan je doven net zo goed binenn de blauwe vogels opnemen.

SN4BBEL's sig
Part of being confident is being able to remember previous events.

edwtie

Stad Den Haag
19 juni 2006 -  00:50:29 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door edwtie aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 juni 2006 -  00:43:36  Bekijk edwtie's persoonlijke forum pagina  Stuur edwtie een forum prive bericht  Bezoek edwtie's eigen webpagina Beantwoord deze post van edwtie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door SN4BBEL

hm daarmee zonder je jezelf juist meer af dan dat je integreert. Ik weet niet of je als gehandicapte dat moet doen... kijk iets ernaast als een soort interessestam lijkt me prima maar een complete uitsluiting van een bepaalde groep mensen op basis van een handicap omdat er voor hen ook een apparte groep bestaat... dan kan je doven net zo goed binenn de blauwe vogels opnemen.

Bij SDN en toekomstige scoutinggroep doen we echter niet binnen blauwe vogels. Omdat we meer tot een culturele identiteit kunnen ontwikkelen. In laatste tijd hebben we op meer culturele normen en waarden van doven gericht. Het bestaat ook al dat scoutinggroep voor islamtische scouts. Daarom hebben we gekozen dat we standaard speltekens voor Doven gaan hanteren. Dove scouts krijgen hetzelfde programma als horende scouts ,maar meer verdiepingstof betreft geheimtaalstof. Binnenkort is er een nieuwe internationale scoutingorganisatie voor dove scouts opgericht door 6 a 7 scoutinggroepen in het hele wereld binnen WSOM en WAGGGS. Inmiddels hebben we al contacten met andere scoutinggroep voor doven opgebouwd. We hebben ook ideeen uitgewisseld. Er zijn al aparte olympische spelen voor gehandicapten, paralympische spelen en aparte olympische spelen voor doven, Deaflypmische spelen. Doven doen nooit in paralympische spelen. Dove scouts gaan dus voor het eerst voor Jamboree voor Doven.

edwtie's sig
Plus Scout Oud Mohicanen
Scouting Doven Nederland
 Pagina: van 3 Bekijk het onderwerp: Scouting Doven Nederland Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Programma: met verstandelijk gehandicapten  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg