Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

schoenen en scouting

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?
 Pagina: van 5

richardjager
EX EM RA71

Stad landgraaf
Provincie Limburg
richardjager heeft 1126 posts gemaakt 1126
Gepost op 28 juli 2006 :  12:56:55  Bekijk richardjager's persoonlijke forum pagina  Stuur richardjager een forum prive bericht  Bezoek richardjager's eigen website  Klik om richardjager's MSN Messenger adres te zien  Beantwoord deze post van richardjager met een citaat [quote]
Enquête vraag:
Vaak zie ik kinderen en ook leiding naar een opkomst kamp of een andere activiteit komen,op schoenen waarvan ik denk hoe kon dat nu aan doen.

Welke schoenen dragen jullie het liefsat op scouting

wat is je ervaring met het soort schoenen tijdens scouting activiteiten

Keuzes:

schoenen met een hak
Open schoenen (sandalen)
wandelschoenen
rubberlaarzen
berg schoenen (meindel hangwangs)
leger kisten
sportschoenen
lakschoenen
anders nl

richardjager's sig
Life is a B#tch en than you marry 1

HenriekeR

Stad Tiel
Provincie/Land Gelderland
HenriekeR heeft 278 posts gemaakt 278
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  13:07:20  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
meetsal mijn bergschoenen.
Maar met erg mooi weer of met waterspelletjes ook wel mijn sandalen (nomad)

egel
Galbak

Stad Pijnacker
Provincie/Land Zuid-Holland
egel heeft 1660 posts gemaakt 1660
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door egel aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  13:28:17  Bekijk egel's persoonlijke forum pagina  Stuur egel een forum prive bericht  Bezoek egel's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van egel Beantwoord deze post van egel met citaat [quote]
Alle schoenen behalve de lakschoentjes voldoen en heb ik goede ervaringen mee. Ligt er maar net aan wat de aktiviteit en het weer is.
Bij anders: Blote voeten, want we zijn geen teerpootjes meer.

egel's sig
In omnibus requiem quaesivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
Provincie/Land Gelderland
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  13:48:49  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Mmmmmmm,
ijn voorkeur blijft uit gaan naar gewone legerkisten. Fantastisch om op te lopen en (bijna) niet kapot te krijgen.

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

martinvanderhooft

Stad Heeten
Provincie/Land Overijssel
martinvanderhooft heeft 214 posts gemaakt 214
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door martinvanderhooft aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  15:20:13  Bekijk martinvanderhooft's persoonlijke forum pagina  Stuur martinvanderhooft een forum prive bericht  Bezoek martinvanderhooft's eigen webpagina Beantwoord deze post van martinvanderhooft met citaat [quote]
is inderdaad niet echt te zeggen
met dit weer draag ik meestal sandalen want dat is toch het lekkerste. En als het weer minder is meestal de wandelschoenen (lowa).

Ook ik verbaas me trouwens over het schoeisel van veel leden en leiding. Platte rose instappers, witte puntlaarsjes en afgetrapte sneakers van alles kom je tegen, scouting is net "real life"
Want ook buiten scouting blijf je lachen, met naaldhakken de eiffeltoren beklimmen, met blokhakken door de Gorges du Verdun en ga zo maar door.

martinvanderhooft's sig
veertig uur scouten per week veel?? ach, het betaalt wel lekker toch....

Jasper
Een nieuw scoutingbegin.

Stad Den Haag
Jasper heeft 3210 posts gemaakt 3210
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jasper aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  15:50:12  Bekijk Jasper's persoonlijke forum pagina  Stuur Jasper een forum prive bericht  Bezoek Jasper's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jasper met citaat [quote]
kisten natuurlijk

Jasper's sig
https://www.facebook.com/jscoolen

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  15:50:40  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Bij een lange broek mijn legerkisten en bij een korte broek stevige lage wandelschoenen.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  15:58:14  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Legerkisten,Meindl Borneo`s,en Teva`s

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  16:05:16  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
hmm alsof meindl en hangwag de enige merken zijn :P haha maar goed ik zal je niet vervelen met de vele merken die beter zijn...

SN4BBEL's sig
Part of being confident is being able to remember previous events.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  16:12:42  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
De bergschoen die lekker zit is goed.Of dat nou een Meindl,Hangwag,of Joost mag het weten wat voor een merk is.Als hij maar goed zit!

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

RickUitDenHelder

Stad Den Helder
Provincie/Land Noord-Holland
RickUitDenHelder heeft 136 posts gemaakt 136
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door RickUitDenHelder aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  16:14:01  Bekijk RickUitDenHelder's persoonlijke forum pagina  Stuur RickUitDenHelder een forum prive bericht Beantwoord deze post van RickUitDenHelder met citaat [quote]
Kisten. Vooral vanuit practisch en veiligheids oogpunt. Heb het nl meegemaakt dat één van onze leden met hakken een hapje uit zn enkel haalde omdat hij sportschoenen aan had. 5 minuten ervoor had ik hem nog gewaarschuwd maar ja, RS zijn nog wel eens eigenwijs. Naderhand droeg hij ook altijd kisten.

Ook het verzwikken van enkels tijdens een hike wordt een heel stuk kleiner.

RickUitDenHelder's sig
Teamleider RSA 481

Be Prepared, for the unpreparable.

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  16:56:42  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Ik draag wandelschoenen waar ik mee kan rennen, klimmen, zwemmen en kan heuken...

n/a's sig
Primus inter pares...

Fred29

Stad Tilburg
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  17:57:38  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
Ik draag meestal mn bergschoenen, maar tijdens weekenden en kamp draag ik ook vaak sandalen.
Dit voor de afwisseling en dat je voeten een week lang bijna altijd opgesloten zitten in die hoge schoenen kan m.i. ook niet goed zijn.

Oermens

Stad IJzendijke
Provincie/Land Zeeland
Oermens heeft 32 posts gemaakt 32
28 juli 2006 -  18:29:35 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Oermens aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  18:28:49  Bekijk Oermens's persoonlijke forum pagina  Stuur Oermens een forum prive bericht Beantwoord deze post van Oermens met citaat [quote]
In de zomer draag ik altijd mijn teva's en anders bergschoenen of sportschoenen hangt een beetje van het weer af en wat we gaan doen.

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  18:53:36  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Draag mijn Teva's (heel af en toe) of mijn lage wandelschoenen (bijna altijd). Ervaring met de wandelschoenen zijn goed, lekker stevig, makkelijk in mul zand, en laag want dat bukt en rent ietjes makkelijker.

Soms zie je bij jeugdleden schoenen waarvan je denkt, hoe kan je daar in Gods naam op lopen. Maar ach iedereen zijn eigen keus, en ze merken wel dat hiken op kaplaarzen of snowboots toch niet echt prettig is, terwijl je dat toch van te voren aangeeft ...

Hopman A's sig
Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud!

Oeksweve

Stad Roalte
Provincie/Land Overijssel
Oeksweve heeft 81 posts gemaakt 81
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Oeksweve aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  20:35:07  Bekijk Oeksweve's persoonlijke forum pagina  Stuur Oeksweve een forum prive bericht  Bezoek Oeksweve's eigen webpagina Beantwoord deze post van Oeksweve met citaat [quote]
Ik draagg altijd kisten op scouting, goede bescherming voor enkels en natuurlijk handig bij het betere ragwerk

Oeksweve's sig
vedoan goan

martijnscout

Stad Sauwerd
Provincie/Land Groningen
martijnscout heeft 30 posts gemaakt 30
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door martijnscout aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  21:07:44  Bekijk martijnscout's persoonlijke forum pagina  Stuur martijnscout een forum prive bericht  Klik om te kijken wat martijnscout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van martijnscout met citaat [quote]
"(...) de Britse gidsen zaten nog zeer in de Victoriaanse sfeer. Smetteloos witte handschoenen, keurig gepoetste rijglaarsjes (...) (J.H. van der Steen, 75 jaar Scouting in Nederland, (Zaltbommel: Europese Bibliotheek, 1985)

En er staat me iets bij dat in het midden van de jaren tien van de vorige eeuw er een lichte agitatie was tussen de NPO en NPB over de schoenen die Scouts zouden moeten dragen. De ene club pleitte voor hoge schoenen: geschikter voor het betere padvinderswerk. De andere club was hier minder van gecharmeerd. Lage schoenen, zo stelden zij, ondersteunen de enkels minder en dragen daarmee bij aan een gezonde ontwikkeling van de Hollandsche padvindersvoet.
Nou kan ik de bron waarin ik dit heb gelezen niet zo eentweedrie vinden, en ik moet ook zeggen dat ik weinig trek heb om hiervoor al mijn oude padvindersbladen door te spitten.
Enfin, leuk om te zien dat zo'n topic na bijna een eeuw nog steeds speelt.

Ik geef trouwens de voorkeeur aan blote voeten of een paar oude nikes.

RickUitDenHelder

Stad Den Helder
Provincie/Land Noord-Holland
RickUitDenHelder heeft 136 posts gemaakt 136
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door RickUitDenHelder aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  23:18:07  Bekijk RickUitDenHelder's persoonlijke forum pagina  Stuur RickUitDenHelder een forum prive bericht Beantwoord deze post van RickUitDenHelder met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door padvinder_nl

Ik draag wandelschoenen waar ik mee kan rennen, klimmen, zwemmen en kan heuken...

Dat kan ik dus ook.

Oorspronkelijk gepost door Fred29

Ik draag meestal mn bergschoenen, maar tijdens weekenden en kamp draag ik ook vaak sandalen.
Dit voor de afwisseling en dat je voeten een week lang bijna altijd opgesloten zitten in die hoge schoenen kan m.i. ook niet goed zijn.

Euh dat heet gewenning... Ik neem voor 10 dagen expeditie alleen 1 set kisten mee. Ook vanuit practisch oogpunt, omdat je dan meer ruimte en gewicht bespaard, want alles moet op de rug mee.

RickUitDenHelder's sig
Teamleider RSA 481

Be Prepared, for the unpreparable.

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 juli 2006 -  23:47:22  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Schoenen, ach ja, ik ben niet kieskeurig. Snel zweetvoeten, en dan zijn kisten over het algemeen niet voor alle weertypes handig.

Weet nog wel toen ik voor het eerst werkschoenen aan had (stalen neuzen), die had ik een dag voor koninginnedag 2002 gekocht. Weet niet eens waarom, want stalen neuzen heb ik als loonadministrateur helemaal niet nodig. Koninginnedag. Natuurlijk weer geld verdienen met de groep, dus de hele dag in dienst van de Oranjevereniging. 's middags laat moesten we van die Arma podiumdelen (je weet wel, aluminium omlijsting) slepen. Eén ingeklapt exemplaar (de laatste voor de aanhanger vol was) stond op de kopse kant overeind, en één rowan hield 'em vast. Komt een van de leiding met ijs aangelopen. Ik zie de rowan er naar toe rennen, voel een windvlaag en hoor een zachte plof. Is het podiumdeel omgevallen, op mijn voeten! Beide stalen neuzen waren ingedeukt. Tenen zaten klem. Schoenen kon ik weggooien, maar ik heb kennelijk een beschermengel die besloten heeft dat ik eenmaal stalen neuzen moest aanschaffen. (ik snap alleen niet waarom ik gisteren in een opwelling nou een kogelvrij vest heb gekocht)

Tweede (waarschijnlijk herkenbare) verhaal met schoenen: Net als Kaa_Pmw_Ede loop ik ELK JAAR de Airborne Wandeltocht met de groep. Eén van de altijd-aanwezige-altijd-enthousiaste-welpen was er alleen op het afgesproken tijdstip niet. Twee minuten voor onze trein vertrok, kwam zijn mamma met hem aangerend. "Ik ben nog even nieuwe schoenen met Willem wezen kopen, want die oude waren geen gezicht meer" Helaas voor Willem, liepen we dat jaar -bij wijze van test- met de welpen (die dat wilden) naast de tien kilometer ook de vijftien. (En daar had Willem zich voor opgegeven)

Sinds dien vermelden we in het Airborne briefje dat de kinderen vooral zo afgetrapt mogelijke, lekker zittende wandelschoenen meemoeten. Willem heeft enkele jaren geleden op zomerkamp zijn Airborne-littekens eens laten zien (Volgens mij niet blijvend, gewoon wat uit de hand gelopen blaren), en hij is er kennelijk wel trots op. Hij schijnt ze ook aan een veteraan te hebben laten zien, als "ik-heb-ook-wat-voor-jou-over" symbool. Ach ja, "These shoes are made for walking"

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  01:29:09  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door RickUitDenHelder

Kisten. Vooral vanuit practisch en veiligheids oogpunt.
Ook het verzwikken van enkels tijdens een hike wordt een heel stuk kleiner.

Kisten zijn eigenlijk veiligheidsschoenen en bedoeld voor bescherming van je voeten.

Niet echt ideaal voor lange hikes, op een D-categorie bergschoen loopt ook niemand die 4-daagse. Zelfs in het leger gebruiken ze voor lange dagmarsen andere schoenen dan die kisten had ik gehoord...

Oftewel, prima dat je de functionaliteit binnen scouting inziet maar ga deze schoenen niet verheerlijken door ze eigenschappen toe te dichten die ze eigenlijk niet hebben omdat ze vooral als veiligheidsschoeisel gemaakt zijn.

SN4BBEL's sig
Part of being confident is being able to remember previous events.

robgerrits
Chill - Event Manager

Stad Oss
robgerrits heeft 742 posts gemaakt 742
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door robgerrits aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  01:59:19  Bekijk robgerrits's persoonlijke forum pagina  Stuur robgerrits een forum prive bericht  Bezoek robgerrits's eigen webpagina  Klik om te kijken wat robgerrits's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van robgerrits Beantwoord deze post van robgerrits met citaat [quote]
eviva la slippers, vooral op Wek kamp

robgerrits's sig
Scouting is net een virus, het blijft altijd rond dwalen in je lichaam

Vive la France!!
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg