Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

schoenen en scouting

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?
 Pagina: van 5

1st Vaandrig
Gilwellian

Stad Gemeente Terneuzen(ZLD)
Provincie/Land Netherlands
1st Vaandrig heeft 635 posts gemaakt 635
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door 1st Vaandrig aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  13:47:59  Bekijk 1st Vaandrig's persoonlijke forum pagina  Stuur 1st Vaandrig een forum prive bericht  Bezoek 1st Vaandrig's eigen webpagina  Klik om te kijken wat 1st Vaandrig's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van 1st Vaandrig met citaat [quote]
Ik draag op dit moment beige zomerkisten in plaats van de normale zwarte. Deze worden ook in Irak gedragen, zijn lekker licht en koeler.

1st Vaandrig's sig
BP: "Learning by doing"

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  14:51:57  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
kisten de gekste!
hoewel die van mij na een jaar of 7 nu toch echt versleten zijn heerlijke dingen. Moet hoognodig nieuwe kopen. Overigens waren op kamp slippers ook wel handig.

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

wapsie

Stad Hoogkarspel
Provincie/Land Noord-Holland
wapsie heeft 468 posts gemaakt 468
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wapsie aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  16:34:47  Bekijk wapsie's persoonlijke forum pagina  Stuur wapsie een forum prive bericht  Bezoek wapsie's eigen webpagina Beantwoord deze post van wapsie met citaat [quote]
Bergschoenen en bij mooi weer mijn TEVA sandalen

HenriekeR

Stad Tiel
Provincie/Land Gelderland
HenriekeR heeft 278 posts gemaakt 278
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2006 -  19:34:56  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]

[i]Oorspronkelijk gepost door Fred29

Ik draag meestal mn bergschoenen, maar tijdens weekenden en kamp draag ik ook vaak sandalen.
Dit voor de afwisseling en dat je voeten een week lang bijna altijd opgesloten zitten in die hoge schoenen kan m.i. ook niet goed zijn.

Euh dat heet gewenning... Ik neem voor 10 dagen expeditie alleen 1 set kisten mee. Ook vanuit practisch oogpunt, omdat je dan meer ruimte en gewicht bespaard, want alles moet op de rug mee.

Dat is allemaal erg afhankelijk van je voeten.
Als 1 week op dezelfde schoenen loop, kan ik met mijn voeten naar de dokter en mijn schoenen bij het chemisch afval gooien.
Tevens, sandalen is lekken met nat werk. Helpen met douchen of natte spelletjes bijvoorbeeld.

j.neuman

Provincie/Land Gelderland
j.neuman heeft 34 posts gemaakt 34
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door j.neuman aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  09:07:25  Bekijk j.neuman's persoonlijke forum pagina  Stuur j.neuman een forum prive bericht Beantwoord deze post van j.neuman met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Mona weet raad

De bergschoen die lekker zit is goed.Of dat nou een Meindl,Hangwag,of Joost mag het weten wat voor een merk is.Als hij maar goed zit!

en ik moet ook alles maar weten

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  09:21:34  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door j.neuman
en ik moet ook alles maar weten

Als hij je tenen afkneld,of je het gevoel hebt dat ze als een doos aan je voeten bungelen,zitten ze NIET lekker.
Als je naar een gemiddelde buitensportzaak gaat,geven ze je doorgaans goed advies over welk type schoen voor jou van toepassing is.
Die dingen komen in gradaties,varierend van "a" tot "e".met een "Atje" loop je b.v de vierdaagse terwijl je met een "E" de Nanga Parbath kan beklimmen.De meeste van ons hier zullen iets in de "B/C" catagorie hebben

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  09:53:54  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Toen ik een maandje geleden mijn nieuwe schoenen kocht viel het me op dat ze bij de soepele lage schoenen het adviesje erbij hangen als het goede schoenen zijn voor Nordic Walking (Je weet wel, die lopers met die prikstokken die de looppaden schoonmaken).

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  15:42:55  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Een goede schoen voel je niet als je hem past. Maar advies inwinnen kan zeker, maar niet iedereen kent je voet, daar ben jij de kenner over. Maar je zeker niets wijs laten maken.

Hopman A's sig
Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud!

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  16:29:33  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Gympen of doctor Martins,
Ik heb leger kisten maar gebruik ze lang niet altijd.
Ik heb h eel wat jaren verplicht op kisten moeten lopen en ik vind dat men erg overdreven doet over de kwaliteit van deze schoenen.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

PBKaa

Stad Leiden
PBKaa heeft 213 posts gemaakt 213
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PBKaa aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  19:55:59  Bekijk PBKaa's persoonlijke forum pagina  Stuur PBKaa een forum prive bericht  Bezoek PBKaa's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PBKaa's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van PBKaa met citaat [quote]
geef mij ook maar Dr. Martens.

Helaas zijn die van mij een beetje overleden, profiel is dermate afsgesleten dat ik erop kan schaatsen.

Ook vaak bergschoenen.

PBKaa's sig
Toen wij uit driegaatsbrug vertrokken...

RickUitDenHelder

Stad Den Helder
RickUitDenHelder heeft 136 posts gemaakt 136
30 juli 2006 -  21:54:21 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door RickUitDenHelder aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  21:46:38  Bekijk RickUitDenHelder's persoonlijke forum pagina  Stuur RickUitDenHelder een forum prive bericht Beantwoord deze post van RickUitDenHelder met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door SN4BBEL

Oorspronkelijk gepost door RickUitDenHelder

Kisten. Vooral vanuit practisch en veiligheids oogpunt.
Ook het verzwikken van enkels tijdens een hike wordt een heel stuk kleiner.

Kisten zijn eigenlijk veiligheidsschoenen en bedoeld voor bescherming van je voeten.
Dat zei ik ook, Ik heb liever dat ze hoog schoeisel aan hebben dat dat ze met slippers of lage schoenen gaan hakken oid Dat vind ik niet verantwoord.

Ook bij het bouwen van pio objecten heb je weinig aan je sportschoentjes.

Niet echt ideaal voor lange hikes, op een D-categorie bergschoen loopt ook niemand die 4-daagse. Zelfs in het leger gebruiken ze voor lange dagmarsen andere schoenen dan die kisten had ik gehoord...

Oftewel, prima dat je de functionaliteit binnen scouting inziet maar ga deze schoenen niet verheerlijken door ze eigenschappen toe te dichten die ze eigenlijk niet hebben omdat ze vooral als veiligheidsschoeisel gemaakt zijn.

Ho ho, je moet de feiten niet met jou mening verdraaien.
Kisten verkleinen wel zeker de kans op verzwikking als je je verstapt. Echter wordt het ermee natuurlijk nooit uitgesloten.

Het heb al vaker de Vierdaagse uitgelopen (200km) en kan uit ervaringen spreken. Je ziet daar ook ik weet niet hoeveel mensen met een enkel die is dubbel gegaan toen ze een stoeprand oid niet zagen.
En bij defensie dragen ze wel degelijk aangewezen schoeisel. Dat is onderdeel van het verplicht uniform. Ze gaan ook niet zomaar in een T-shirt lopen omdat ze dat groene vlekkenpak te warm vinden.

Verder is de standaard kist is helemaal geen veiligheids schoen, daarvoor moet hij namelijk voldoen aan bepaalde voorwaarden. Als je met een voorhamer op je standaard kist slaat zijn je tenen net zo plat als een normale schoen en als je ze in de fik steekt zit er ook geen vlam vertraging op.
Je kunt de kist het beste vergelijken met een bergschoen. Dat is toch ook geen veiligheidsschoen?

Ook is de prijs van een kist een goede concurrent voor de gemiddelde bergschoen oid. Helemaal als ik zie hoe veel leden met hun schoeisel omgaan.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik iedereen vrij laat in de keus ik geef ook alleen mijn mening en adviezen.
Als je bij een kampvuur lekker zit zal ik ook niemand weerhouden slippers of niks te dragen.

RickUitDenHelder's sig
Teamleider RSA 481

Be Prepared, for the unpreparable.

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 juli 2006 -  22:40:09  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]

Als je bij een kampvuur lekker zit zal ik ook niemand weerhouden slippers of niks te dragen.

Dat doe ik dan wel! Straks ligt er ergens een kooltje dat minder fel gloeit en dan stap jij er met je blote voeten in!

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

a.mieke

Stad groningen
Provincie/Land Groningen
a.mieke heeft 46 posts gemaakt 46
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door a.mieke aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 juli 2006 -  08:35:48  Bekijk a.mieke's persoonlijke forum pagina  Stuur a.mieke een forum prive bericht Beantwoord deze post van a.mieke met citaat [quote]
Voor de categorie anders: klompen. Persoonlijk geen ervaring mee maar medeleding zweert erbij. Natuurlijk niet voor hikes maar op het kampterrein erg makkelijk!

rock-addict
Yee-Haa!

Stad Ouderkerk aan den IJssel
rock-addict heeft 1798 posts gemaakt 1798
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door rock-addict aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 juli 2006 -  08:44:23  Bekijk rock-addict's persoonlijke forum pagina  Stuur rock-addict een forum prive bericht  Bezoek rock-addict's eigen webpagina  Klik om te kijken wat rock-addict's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van rock-addict met citaat [quote]
met esta- en stammopkomsten altijd sportschoenen.
wanneer we echter gaan hiken of in ieder geval een stuk bij het clubhuis vandaan draag ik mijn bergstein bergschoenen of kisten.

rock-addict's sig
http://www.scoutingouderkerk.nl

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 juli 2006 -  11:03:38  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Omdat mijn oude werkgever erg royaal was met het van Rijkswege verstrekken van uniformstukken,kreeg ik iedere 18 maanden een paar Nike Beatrix (=kisten).Met als gevolg dat ik tot medio 2000 van ze hen mogen genieten.Het laatste paar dat ik via via los heb weten te weken was een paar Addidas kisten voor arrestatie teams.Nu na ong 5jaar en 2 keer verzolen zijn ze dan eindelijk op.Dit is echt een unicum,want sommige schoenen loop ik in 3 maanden compleet aan barrels.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Albert

Stad scherpenzeel
Provincie/Land Netherlands
Albert heeft 1760 posts gemaakt 1760
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Albert aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 juli 2006 -  17:03:53  Bekijk Albert's persoonlijke forum pagina  Stuur Albert een forum prive bericht  Bezoek Albert's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Albert's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Albert met citaat [quote]
loop op gry sports bergschoenen

Albert's sig
ergens ten zuiden van nergens

Fred29

Stad Tilburg
Fred29 heeft 1017 posts gemaakt 1017
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Fred29 aan de moderator van dit forum. Gepost op 31 juli 2006 -  17:49:43  Bekijk Fred29's persoonlijke forum pagina  Stuur Fred29 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Fred29 met citaat [quote]
ja klompen.... was ik ook vergeten. Maar die zitten geweldig.

richardjager
EX EM RA71

Stad landgraaf
Provincie/Land Limburg
richardjager heeft 1126 posts gemaakt 1126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door richardjager aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 augustus 2006 -  11:00:50  Bekijk richardjager's persoonlijke forum pagina  Stuur richardjager een forum prive bericht  Bezoek richardjager's eigen webpagina  Klik om te kijken wat richardjager's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van richardjager met citaat [quote]
ik loop tijdens mijn werk meestal op kisten. eigenlijk sinds de brug klas draag ik alleen maar kisten of d klasse berg schoenen. ook tijdens hikes en degelijke. ik heb een keer 60 km van de kennedy mars gelope op mijn d klasse meindls (na 20 km pas begonnen met lopen om een rowan die het toen al moeilijk had te steunen) Geen blaren alleen spierpijn.

Op kamp heb ik ook een paar sandalen die om te vormen zijn naar slippers bij me. voor het douche of als ik even snel schoenen nodig heb.

Ik heb dit jaar hangwangs d klasse gekocht. ik moet gewicht aan mijn schoenen hebben.Ik koop gemiddeld 1 x per 6 jaar nieuwe en ik loop er elke dag op. dan sparen die schoenen veel geld uit. andere schoenen leven niet zo lang bij mij

als ik een half uur op sport schoenen loop is de lucht zelfs voor mij niet meer te harden.

richardjager's sig
Life is a B#tch en than you marry 1

RickUitDenHelder

Stad Den Helder
RickUitDenHelder heeft 136 posts gemaakt 136
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door RickUitDenHelder aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 augustus 2006 -  13:01:45  Bekijk RickUitDenHelder's persoonlijke forum pagina  Stuur RickUitDenHelder een forum prive bericht Beantwoord deze post van RickUitDenHelder met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle

Dat doe ik dan wel! Straks ligt er ergens een kooltje dat minder fel gloeit en dan stap jij er met je blote voeten in!

Nou, dan gaan we niet om een kampvuur zitten maar om een gaslamp, of een aansteker.

RickUitDenHelder's sig
Teamleider RSA 481

Be Prepared, for the unpreparable.

bosbes

Stad IJzendijke
Provincie/Land Zeeland
bosbes heeft 495 posts gemaakt 495
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bosbes aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 augustus 2006 -  18:54:42  Bekijk bosbes's persoonlijke forum pagina  Stuur bosbes een forum prive bericht Beantwoord deze post van bosbes met citaat [quote]
Geef mij maar lekker bergschoenen, en bij mooi weer teva's of gewoon blote voeten.

Enne klopen lopen zeker lekker, vooral om op te werken....

bosbes's sig
Hee, wat mankt er daar? Ow ik zie het al het is kreupel hout
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg