Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

schoenen en scouting

Vorige Pagina    Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?
 Pagina: van 5

richardjager
EX EM RA71

Stad landgraaf
Provincie/Land Limburg
richardjager heeft 1126 posts gemaakt 1126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door richardjager aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 augustus 2006 -  09:11:28  Bekijk richardjager's persoonlijke forum pagina  Stuur richardjager een forum prive bericht  Bezoek richardjager's eigen webpagina  Klik om te kijken wat richardjager's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van richardjager met citaat [quote]
klompen heb ik eens geprobeerd was bij mij geen sucses. Waarschinlijk omdat ik niet gewend ben om op die dingen te lopen

richardjager's sig
Life is a B#tch en than you marry 1

Peen

Stad Vlaardingen
Provincie/Land Zuid-Holland
Peen heeft 19 posts gemaakt 19
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Peen aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 augustus 2006 -  11:07:55  Bekijk Peen's persoonlijke forum pagina  Stuur Peen een forum prive bericht Beantwoord deze post van Peen met citaat [quote]
Ik draag graag kisten, heb er in 7 jaar bij de landmacht zo'n 5 paar bijelkaar gesprokkeld. Vlak voor ik de dienst verliet heb ik de meesten geruild en he dus nu genoeg kisten voor de komende paar jaar.
Ik kan er prima op lopen, lange afstanden ook geen probleem. En bij goed onderhoud ook waterdicht. Ik heb er echter wel sportzolen in zitten voor een betere demping.

Bij defensie gebruiken ze echter voor veiligheidsschoenen andere schoenen. Kisten hebben geen stalen neuzen. Veiligheidsschoenen (die ook veel lager zijn) wel.

AC

Stad Castricum
Provincie/Land Noord-Holland
AC heeft 8 posts gemaakt 8
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AC aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 oktober 2006 -  11:47:47  Bekijk AC's persoonlijke forum pagina  Stuur AC een forum prive bericht Beantwoord deze post van AC met citaat [quote]
Hehe bergschoenen :D

paddo hathi

Stad Zeddam
Provincie/Land Gelderland
paddo hathi heeft 512 posts gemaakt 512
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door paddo hathi aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 oktober 2006 -  20:08:08  Bekijk paddo hathi's persoonlijke forum pagina  Stuur paddo hathi een forum prive bericht  Bezoek paddo hathi's eigen webpagina  Klik om te kijken wat paddo hathi's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van paddo hathi met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Peen

Ik draag graag kisten, heb er in 7 jaar bij de landmacht zo'n 5 paar bijelkaar gesprokkeld. Vlak voor ik de dienst verliet heb ik de meesten geruild en he dus nu genoeg kisten voor de komende paar jaar.
Ik kan er prima op lopen, lange afstanden ook geen probleem. En bij goed onderhoud ook waterdicht. Ik heb er echter wel sportzolen in zitten voor een betere demping.

Bij defensie gebruiken ze echter voor veiligheidsschoenen andere schoenen. Kisten hebben geen stalen neuzen. Veiligheidsschoenen (die ook veel lager zijn) wel.

hoe kun je aan sportzolen komen? Zijn dat inlegzolen?
Ik heb ook al eens geprobeert om de vierdaagse te lopen op kisten.... ik had wel redelijk getraind, maar toch marsfractuur opgelopen!

Kisten: goede scoutingschoenen, maar helaas weinig demping!

paddo hathi's sig
the more you know, the less you need...

bertus

Stad Asten
Provincie/Land Noord-Brabant
bertus heeft 667 posts gemaakt 667
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bertus aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 oktober 2006 -  21:16:54  Bekijk bertus's persoonlijke forum pagina  Stuur bertus een forum prive bericht  Bezoek bertus's eigen webpagina Beantwoord deze post van bertus met citaat [quote]
Zelf soort van sport schoenen, tijdens hikes en droppings wandelschoenen... en tijdens kamp ook ooit op blote voeten overdag..... das echt relaxt....
Maar der zijn der bij ons ook genoeg die kisten aan hebben, ook verkenners.......

Mij hebben ze ook ooit gevraagd waarom ik die nie aan doe, want ik heb der wel...... maar ik vin me zelf al lomp genoeg zonder m'n kisten

bertus's sig
Ik ben niet klein......maar minder groot....!!

buxx

Stad Groningen
Provincie/Land Groningen
buxx heeft 50 posts gemaakt 50
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door buxx aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  11:56:18  Bekijk buxx's persoonlijke forum pagina  Stuur buxx een forum prive bericht  Bezoek buxx's eigen webpagina  Stuur buxx een ICQ bericht  Klik om te kijken wat buxx's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van buxx Bezoek buxx's eigen Weblog/blog site Beantwoord deze post van buxx met citaat [quote]
Als er niet al teveel gelopen hoeft te worden, auto te worden gereden of op hoogte te worden gepionierd, hou ik het graag op mijn klompen.

buxx's sig
www.buxx.nl - elke dag wat anders...
www.scoutpedia.nl - dé Scouting wiki...

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  12:30:31  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door paddo hathi
Kisten: goede scoutingschoenen, maar helaas weinig demping!
Mmmmm,
Ik heb nu in mijn kisten de inlegzooltjes van de ScoutShop (voor de scoutboots) zitten. Deze lopen ook wel heel erg prettig.

Zijn bij de scoutshop te bestellen (maar zullen ook wel elders en goedkoper te vinden zijn)

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Piet the destroyer

Stad Veghel
Provincie/Land Noord-Brabant
Piet the destroyer heeft 1845 posts gemaakt 1845
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  13:27:09  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
ik heb op de scout-in de speciale scouting wandel schoenen gekocht.

http://www.scouting.nl/frontend/sol/index.php?task=shm_basket&action=add&id=286..&prop_id=28632

die zitten erg goed om eerlijk te zijn en ik kan ze aan iedereen aanraden.

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  17:21:22  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Dachstein is jammer genoeg bijna niet meer normaal verkrijgbaar.Ik heb ze destijds altijd bij Perry Sport gehaald,Ze liepen idd zalig.Maar als ik ze vergelijk met m`n Meindls slijten ze wel stukken sneller.Plus ik mis een ABCD indicatie.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Sahi1972
100% Scout

Stad On the road
Sahi1972 heeft 398 posts gemaakt 398
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sahi1972 aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  17:30:18  Bekijk Sahi1972's persoonlijke forum pagina  Stuur Sahi1972 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sahi1972 met citaat [quote]
Mij viel de kwalitiet tegen. Ze lopen lekker, maar na een korte inloop periode én drie weken Wereld Jaboree laten de naden al los....

Sahi1972's sig
Yalahiiiiiiiii

wildkampeerder
leunstoel akela

Stad Oude Sluis
wildkampeerder heeft 1174 posts gemaakt 1174
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wildkampeerder aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  18:59:05  Bekijk wildkampeerder's persoonlijke forum pagina  Stuur wildkampeerder een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van wildkampeerder Beantwoord deze post van wildkampeerder met citaat [quote]
Ik loop al jaren op m'n Bata's met stalen neus, tussenplaat en anti-slipzool.
Die dingen zijn waterdicht, bijna niet stuk te krijgen en makkelijk in onderhoud.
De einge nadelen zijn dat het een tijdje duurt voor je ze ingelopen hebt en best wel aan het gewicht zijn.

Paddo

Paddo heeft 2371 posts gemaakt 2371
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Paddo aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 oktober 2007 -  23:42:04  Bekijk Paddo's persoonlijke forum pagina  Stuur Paddo een forum prive bericht  Bezoek Paddo's eigen webpagina Beantwoord deze post van Paddo met citaat [quote]
Als we veenlijken dan toch weer omhoog duwen: Ik zie hierboven in diverse posts wat negatieve reacties op wat jeugdleden meenemen. Zijn er ook groepen met verplichtingen omtrend schoenen?

Bij onze scouts zijn twee leden die 's zomers reglmatig op Teva's lopen. En dat voor een groep in een bos, vind ik wel erg weinig bescherming. Ik heb altijd gedacht: ze zullen aan de lijve ondervinden wat het is om onbeschermd rond te lopen, maar na twee incidenten binnen twee maanden, overweeg ik die krengen te verbieden:

Incident 1: Hakken met de scouts. Een Scout met gewone sportschoenen heeft één op één hakinstructie, en is aan het hakken in een 15 cm stam. Dennehout met noesten. Door opmerkingen van de leiding die erbij staat, let hij -kennelijk- (het gaat allemaal zo verschrikkelijk snel) even niet op, en de bijl ketst af op een noest, en stuitert in zijn voet. Denken we. Hoewel dwars door de sportschoen heen, is de sok heel, en zit er een grote rode streep op zijn voet. Ik ben (niet) benieuwd wat er gebeurd was als dit één van de Teva dragers was!

Incident 2: Welpen op fietstocht. Eén welp op teva's fietst staand op de pedalen om even vaart te maken, maar glijd van zijn trappers af. Niet alleen klokkespel op de stang, maar ook de grote teen schraapt onbeschermd met het topje over twee meter asfalt. Toen ik er naar mocht kijken (hij had eerst huilend zijn hand erom) stond het bovenste gedeelte 90 graden gedraaid recht vooruit...

Ik krijg steeds meer de nijging die slippers te verbannen naar waar ze horen: de camping....

Paddo's sig
Unattended children will be sold as slave!

Sahi1972
100% Scout

Stad On the road
Sahi1972 heeft 398 posts gemaakt 398
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sahi1972 aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 oktober 2007 -  01:16:53  Bekijk Sahi1972's persoonlijke forum pagina  Stuur Sahi1972 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Sahi1972 met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Paddo

Ik krijg steeds meer de nijging die slippers te verbannen naar waar ze horen: de camping....

Em gelijk heb je!

Sahi1972's sig
Yalahiiiiiiiii

paddo hathi

Stad Zeddam
paddo hathi heeft 512 posts gemaakt 512
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door paddo hathi aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 oktober 2007 -  14:02:47  Bekijk paddo hathi's persoonlijke forum pagina  Stuur paddo hathi een forum prive bericht  Bezoek paddo hathi's eigen webpagina  Klik om te kijken wat paddo hathi's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van paddo hathi met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Paddo

Incident 1:

Incident 2:

mmm... nu krijg je nog eens de gelegenheid om je EHBO ervaring uit te breiden!

paddo hathi's sig
the more you know, the less you need...

roel
Moderator..

Stad Here-you-go-weird
Provincie/Land Trinidad and Tobago
roel heeft 13203 posts gemaakt 13203
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door roel aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 oktober 2007 -  20:56:51  Bekijk roel's persoonlijke forum pagina  Stuur roel een forum prive bericht  Bezoek roel's eigen webpagina Beantwoord deze post van roel met citaat [quote]
Ach jah, wat heb ik niet aan op scouting: teva's, bergschoen, gympen, werkschoenen, en zelfs afgelopen zomer slippers..

* uiteraard allen in combinatie met de activiteit..

roel's sig
"Jazz is hot. Jazz is tijdloos. Jazz is de moeder, de rest is familie - Tijd om te beleven, dat Jazz modern, eclectisch, eigentijds, eigenwijs, diep, vet en ook de nieuwe trend is"

Jeffrey

Stad Zeist
Provincie/Land Utrecht
Jeffrey heeft 64 posts gemaakt 64
11 oktober 2007 -  21:09:52 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jeffrey aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 oktober 2007 -  21:08:16  Bekijk Jeffrey's persoonlijke forum pagina  Stuur Jeffrey een forum prive bericht  Bezoek Jeffrey's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Jeffrey's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Jeffrey met citaat [quote]
het ligt geheel aan de geplande opkomst en de weersomstandigheden.
Op een warme zomer dag geef ik graag de voeten meer lucht: Teva's
Kom ik op de motor, dan loop ik op kisten.
Gaan we wandelen of actief buiten spelen, dan draag ik bergschoenen.

En waarom dat dan weer?

Bergschoen schakelen moeilijk.
Tijdens de koude donkere dagen, zijn het voor mij diepvrieskisten.
Ik krijg bij het op post zitten, altijd koude voeten.

Jeffrey's sig
Een goeie planning is geen vervanging voor stom geluk.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2007 -  08:44:17  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Ik denk dat je met zekerheid kan stellen dat iedereen wel een schoenengarderobbe heeft waarin de Teva,Nike "Beatrix"/ "Juliana" (=dienstkist)Kaplaars en bergschoen voorkomen.Een kind weet dat als je ergens heen gaat je "dressed for the occasion" gaat.
@ Jeffrey. Als je kouwe stekkers in je bergschoenen krijgt,kan je er vanuit gaan dat er iets niet goed zit.Lekken ze? of passen ze niet goed?Het laatste wat je in bergschoen moet krijgen zijn wel koude voeten.

Ik weet dat er hier een forumlid rond doolt die z`n Meindl Extreme comfort catagorie E* zo lekker vindt lopen dat hij tot z`n dagelijkse schoeisel heeft uitgeroepen
(*)
Catagorie is de zwaarste klasse schoen die wordt gebruikt bij echt klimwerk.Met deze schoen loop je fluitend de Matterhorn op.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Sartoootje

Stad Amsterdam
Sartoootje heeft 56 posts gemaakt 56
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sartoootje aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2007 -  11:24:08  Bekijk Sartoootje's persoonlijke forum pagina  Stuur Sartoootje een forum prive bericht  Bezoek Sartoootje's eigen webpagina Beantwoord deze post van Sartoootje met citaat [quote]
Ik draag alleen maar gympen tijdens scouting en ook in 't dagelijks leven. Bij mijn groep (waterscouting) hakken en hiken we niet zoveel dus zijn hoge en wandelschoenen opzich niet nodig. Als we vletten in en uit het water halen probeer ik er meestal voor te zorgen dat ik mijn veiligheidsschoenen van school aan heb.

Met gympen/slippers beschadigd je vlet minder snel volgens mij aangezien sommige kids het nodig vinden om de boot in te springen. Wel ben ik er voorstander van dat je dichte schoenen draagt in de boot, of in elk geval bij het aanmeren. Tijdens het zeilen vind ik blote voeten ook geen probleem.

Sartoootje's sig
scouting is cool,
scouting is vet,
waterscouting is het best!

HenriekeR

Stad Tiel
HenriekeR heeft 278 posts gemaakt 278
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door HenriekeR aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2007 -  14:36:13  Bekijk HenriekeR's persoonlijke forum pagina  Stuur HenriekeR een forum prive bericht Beantwoord deze post van HenriekeR met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door paddo hathi

[quote]Oorspronkelijk gepost door Paddo

Incident 1:
Incident 2:

Soms moet je dingen in het perspectief zien.
Afgeleid tijdens het hakken uhm......
En gaan staan tijdens het fietsen?? Das beide ubehuabt nie handig... Als zo'n fiets bedoeld was om op te staan.. Hadden ze het zadel er wel af gelaten !

Ik draag mijn teva's veel, heel veel. April t/m augustus zeker dagelijks. Ze dragen lekker, je kunt zo het water in stappen en mijn voeten houden het gewoon niet te lang uit in dichte schoenen.
Maar als er gehiked wordt of in het bos gespeeld, ja dan doe ik schoenen aan. Ik heb dan ook altijd schoenen bij me.

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
Provincie/Land Netherlands
Hopman DB heeft 1059 posts gemaakt 1059
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 oktober 2007 -  14:46:15  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina Beantwoord deze post van Hopman DB met citaat [quote]
en een oud en wijs gezegde als HenriekeR haar teva's aantrekt dan gaat het regenen ;)

Hopman DB's sig
er is niks zo mooi als werken! ik kan er uren naar kijken!

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!
 Pagina: van 5 Bekijk het onderwerp: Grote clubaktie e.d. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Roken? met kids erbij?  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Vorige pagina   Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg