Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Op welke mouw draag je de insignes?

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Praat jij ook Jamboorisch? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Verwijderde topic boekje veerkamp
 Pagina: van 2

Dik P

Stad Katwijk
Provincie Zuid-Holland
Dik P heeft 4252 posts gemaakt 4252
Aangepast
Gepost op 02 september 2006 :  17:31:50  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht  Beantwoord deze post van Dik P met een citaat [quote]
Enquête vraag:
Vroeger zaten de insignes op de rechter mouw, want links hingen de patrouillelinten (zouden anders over de insignes hangen). Ik zie dat ze tegenwoordig links moeten. In Katwijk zit alles nog rechts. Hoe zit dat bij jullie en weet iemand nog wannneer en waarom ze verhuisd zijn?

Dus: waar zitten de (prestatie)insignes?

Keuzes:

Op je linkermouw
Op je rechtermouw

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
02 september 2006 -  18:49:18 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 september 2006 -  18:18:11  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Links zaten vroeger wèl de klasse-insignes.
Bij mijn eerste groep dragen de insignes nog rechts.

De verschijnselen badges en patches van elke activiteit en kamptterrein hebben het gewoon onmogelijk gemaakt om de structuur te handhaven.

Bij mijn groep? Tja, alles een beetje door elkaar. Nou ja, dat komt nog wel goed. Even langzaam beginnen.

EDIT: Om een beetje te stimuleren om badges/patches/rommel op een kampvuurdeken te stikken, houd ikzelf mijn uniform bescheiden en met regelmaat draag ik mijn kampvuur-bodywarmer. Gewoon onder het mom: "zo kan het ook."

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

roel
Moderator..

Stad Here-you-go-weird
Provincie/Land Trinidad and Tobago
roel heeft 13203 posts gemaakt 13203
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door roel aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 september 2006 -  19:34:56  Bekijk roel's persoonlijke forum pagina  Stuur roel een forum prive bericht  Bezoek roel's eigen webpagina Beantwoord deze post van roel met citaat [quote]
toen ik verkenner was zat alles door elkaar, daarna ook op een kampvuurdeken genaaid, en explo en nu stamuniform is ook was bescheidener..en gaan er meer op de deken..

roel's sig
"Jazz is hot. Jazz is tijdloos. Jazz is de moeder, de rest is familie - Tijd om te beleven, dat Jazz modern, eclectisch, eigentijds, eigenwijs, diep, vet en ook de nieuwe trend is"

tucker
Hopman T

Stad Leuven/Halsteren
Provincie/Land Belgium
tucker heeft 566 posts gemaakt 566
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tucker aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 september 2006 -  20:32:00  Bekijk tucker's persoonlijke forum pagina  Stuur tucker een forum prive bericht  Bezoek tucker's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tucker's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tucker Beantwoord deze post van tucker met citaat [quote]
Ben persoonlijk ook fan van de kampvuurdeken... ben alleen aan het wachten op m'n verkenner uniform.. dat blijft iig bescheidener dan m'n stam/explo uniform

tucker's sig
One World, One Promise!
One Peace?

Dik P

Stad Katwijk
Provincie/Land Zuid-Holland
02 september 2006 -  22:40:38 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 september 2006 -  22:38:29  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle
Inderdaad, maar dat was er altijd maar één neem ik aan. Als je een hogere klasse kreeg, ging de lagere eraf? Dus zitten nu klasse- en vaardigheidsinsignes op dezelfde mouw? In Katwijk dragen ze alle badges e.d. links.

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 september 2006 -  23:29:27  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Dik P

Inderdaad, maar dat was er altijd maar één neem ik aan. Als je een hogere klasse kreeg, ging de lagere eraf? Dus zitten nu klasse- en vaardigheidsinsignes op dezelfde mouw? In Katwijk dragen ze alle badges e.d. links. [/quote]

OPfficieel wel, maar wij bleven gewoon stug alles dragen. Dus bovenaan de derde, dan de tweede en daaronder de eerste klasse.

Het model wat ik straks wil hebben, als mijn klasse-systeem een beetje loopt, is op de linkermouw van boven naar beneden: het afrondingsteken, de klasse-insignes, de vaardigheidsinsignes. We zien wel hoe vol het loopt. Hopelijk erg vol, zodat die activiteitenbadges eens wat beperkter worden.
Uiteraard weet ik ook wel dat zulke badges erg leuk zijn voor de jeugdleden, maar drie RSW-badges is in mijn ogen "een uit de hand gelopen zaak." Dat ze er daar maar één (de meest recente) van dragen vind ik genoeg.

whistle's sig

Dik P

Stad Katwijk
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 september 2006 -  14:28:58  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Het model wat ik straks wil hebben, als mijn klasse-systeem een beetje loopt, is op de linkermouw van boven naar beneden: het afrondingsteken, de klasse-insignes, de vaardigheidsinsignes. We zien wel hoe vol het loopt.
Een verkenner hoort altijd met opgerolde mouwen te lopen....
Zitten links ook nog de patrouillellinten?
Wat zit er dan rechts? Gaan ze niet een beetje scheef lopen?

loutje

Stad Voorburg
loutje heeft 257 posts gemaakt 257
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door loutje aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 september 2006 -  17:27:18  Bekijk loutje's persoonlijke forum pagina  Stuur loutje een forum prive bericht  Bezoek loutje's eigen webpagina  Klik om te kijken wat loutje's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van loutje met citaat [quote]
links zitten al me prestatie insignes, rechts tot waar me mouw is opgerold 1 + een halfe rij met naambandjes, boven de borstvakjes nog wat badges van jubliumkamp (moets daar van de groep) een tijgertje, bever teken en nog iets geloof ik.
op me rug zitten alle andere badges die ik heb van terein en kampen waar ik ben geweest. me rug is al voor 3/4 vol..

wordt nogal wel eens nagekekne vanwegen mijn volle blouse als ik op hit of kamp ben

loutje's sig
een week geen scouting een week niet geleeft.

Meiske

Stad Leiden
Meiske heeft 351 posts gemaakt 351
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Meiske aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 september 2006 -  08:02:42  Bekijk Meiske's persoonlijke forum pagina  Stuur Meiske een forum prive bericht Beantwoord deze post van Meiske met citaat [quote]
Ik heb rechts m'n naambandje en regio-badge zitten. Links zitten bandjes van de activiteiten van de afgelopen jaren, insignes, afrondingsteken en badges van tereinnen. Boven m'n rechterborstzakje zitten Nederlandse vlag, herinnering aan de erehagen bij Paleis Soestdijk.

bosbes

Stad IJzendijke
Provincie/Land Zeeland
bosbes heeft 495 posts gemaakt 495
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bosbes aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 september 2006 -  18:13:43  Bekijk bosbes's persoonlijke forum pagina  Stuur bosbes een forum prive bericht Beantwoord deze post van bosbes met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door loutje

wordt nogal wel eens nagekekne vanwegen mijn volle blouse als ik op hit of kamp ben

Viel mij ook op tijdens de HIT, nou heb ik ook niet te klagen hoor, rechts zitten al mijn bandjes, links vaarheidsinsignes 2 rijen breed en op m'n rug zitten de badges van de novembermars

bosbes's sig
Hee, wat mankt er daar? Ow ik zie het al het is kreupel hout

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 september 2006 -  19:40:59  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Dik P

Een verkenner hoort altijd met opgerolde mouwen te lopen....
Zitten links ook nog de patrouillellinten?
Wat zit er dan rechts? Gaan ze niet een beetje scheef lopen?

Nou, ik hanteer meer de regel dat ze alles boven de elleboog moeten hebben. En de mouwen opgerold... Tja, soms als het koud is doe ik dat zelf ook niet eens. Maar om toch aan de traditie vol te houden, sla ik de manchetten om. Dan is er tenminste nog iets opgerold.
Ja, er zitten links ook patrouillelinten. Wanneer zijn die eigenlijk van rechts naar links gegaan... Ze hebben ooit rechts gezeten. De linten laat je lekker over de insignes vallen. Rechts zitten die tekens waar je organisatorisch staat: groepsnaambandje en regiobadge. Het ploegteken hoort hier ook als je dat gebruikt. Wel krom dat de linten links worden gedragen

En gaan ze dan niet scheef lopen... Ze hebben er in ieder geval geen last van. En anders laat je ze een verkennersstok dragen voor het evenwicht. Die droegen ze altijd aan de rechterzijde.

whistle's sig

Chil de Wouw

Stad Kleinen Stadt in der Nähe von Amsterdam
Provincie/Land Netherlands
Chil de Wouw heeft 232 posts gemaakt 232
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Chil de Wouw aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 september 2006 -  21:20:49  Bekijk Chil de Wouw's persoonlijke forum pagina  Stuur Chil de Wouw een forum prive bericht  Stuur Chil de Wouw een AOL bericht  Stuur Chil de Wouw een ICQ bericht  Klik om te kijken wat Chil de Wouw's MSN Messenger adres is.  Stuur Chil de Wouw een Yahoo! bericht Beantwoord deze post van Chil de Wouw met citaat [quote]
Die insignes gaan lekker links.

Dik P

Stad Katwijk
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 september 2006 -  23:17:50  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Ja, er zitten links ook patrouillelinten. Wanneer zijn die eigenlijk van rechts naar links gegaan... Ze hebben ooit rechts gezeten.
Nee hoor, altijd links.

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 september 2006 -  23:24:43  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]

whistle's sig

Bart84

Stad Amstelveen
Provincie/Land Noord-Holland
Bart84 heeft 16 posts gemaakt 16
09 september 2006 -  12:46:55 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Bart84 aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 september 2006 -  12:46:18  Bekijk Bart84's persoonlijke forum pagina  Stuur Bart84 een forum prive bericht  Bezoek Bart84's eigen webpagina Beantwoord deze post van Bart84 met citaat [quote]
Als het plaatje werkt dan mag het (hopelijk) voor zich spreken

PS een uniform is natuurlijk niet compleet zonder hoed.

Bart84's sig
See things from the boy's point of view.

n/a
verwijderd

n/a heeft 2812 posts gemaakt 2812
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 september 2006 -  14:46:12  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
wat zit er op die linkerborstzak?

n/a's sig
Primus inter pares...

Bart84

Stad Amstelveen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Bart84 aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 september 2006 -  16:21:36  Bekijk Bart84's persoonlijke forum pagina  Stuur Bart84 een forum prive bericht  Bezoek Bart84's eigen webpagina Beantwoord deze post van Bart84 met citaat [quote]
Hmm, even vergeten dat die helemaal niet logisch is... Dat is het regio Amsterdam Amsteland plakkaat.

Bart84's sig

david.jansen

Stad Leiden
Provincie/Land Netherlands
david.jansen heeft 2123 posts gemaakt 2123
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door david.jansen aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2006 -  11:36:00  Bekijk david.jansen's persoonlijke forum pagina  Stuur david.jansen een forum prive bericht  Bezoek david.jansen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat david.jansen's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van david.jansen met citaat [quote]
daar hoort het speltakteken wat in dit plaatje boven de andere borstzak zit. dus of we de rest avn dat plaatje moeten geloven als authoriteit, da's nogal te betwijfelen

david.jansen's sig
Saga/David

Bart84

Stad Amstelveen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Bart84 aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2006 -  12:01:12  Bekijk Bart84's persoonlijke forum pagina  Stuur Bart84 een forum prive bericht  Bezoek Bart84's eigen webpagina Beantwoord deze post van Bart84 met citaat [quote]
@ david.jansen
Dit is ook het uniform zoals dat bij mijn groep door de beugel gaat. (Dat had ik er best wel even bij mogen vermelden...)
En inderdaad, 'officeel' hoort het speltak insigne op de rechterborstzak. En het regio insigne hoort helemaal nergens als je http://www.scouting.nl/static/algemeen/uniform.html mag geloven.
Bij ons gaat het er zo aan toe omdat ons regio insigne zo een onmogelijk groot apparaat is.

Maar Rechts hebben wij (van boven naar onder) het groepsnaambandje en dan de kamp- & activiteitenbadges. Op de linkermouw zitten de vaardigheidsinsignes en aan die kant hangen ook de patrouille linten.

PS bij ons is de bedoeling dat de kamp- & activiteitenbadges 2 jaar mogen blijven zitten. Op die manier blijft er genoeg ruimte om de nieuwe plakkers op te spelden. De oude insignes kunnen dan in het plakboek. Hebben andere groepen daar ook een manier voor of is het gebruikelijker om door te blijven plakken?

Bart84's sig

SN4BBEL
Excellente Moderator ;)

SN4BBEL heeft 5452 posts gemaakt 5452
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door SN4BBEL aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2006 -  12:32:37  Bekijk SN4BBEL's persoonlijke forum pagina  Stuur SN4BBEL een forum prive bericht  Bezoek SN4BBEL's eigen webpagina Beantwoord deze post van SN4BBEL met citaat [quote]
Dat regio-insigen hoort gewoon rechts, onder je naambandje, waar vroeger ook het gewestelijk insigne had gezeten. Idem voor de groepsbadge als je die hebt. Die kampinsignes zouden dan boven de borstzakken moeten.

SN4BBEL's sig
Part of being confident is being able to remember previous events.

hopvrouwke

hopvrouwke heeft 81 posts gemaakt 81
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door hopvrouwke aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 september 2006 -  16:17:26  Bekijk hopvrouwke's persoonlijke forum pagina  Stuur hopvrouwke een forum prive bericht Beantwoord deze post van hopvrouwke met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door SN4BBEL

Die kampinsignes zouden dan boven de borstzakken moeten.

Dat is ook niet helemaal waar; 1 badge van de laatste activiteit die je gedaan hebt mag boven je rechter borstzak. De rest moet op je rechtermouw. Maar dit geldt over het algemeen alleen voor de grotere activiteiten als een scout-in, jamboree, begrafenis van de koninklijke familie of het zoveel jarig bestaan van Scouting.

Pagina: van 2 Bekijk het onderwerp: Praat jij ook Jamboorisch? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Verwijderde topic boekje veerkamp  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg