Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  JOTA-JOTI 17,18 en 19 okt 2014 - After Daylight  JOTA-JOTI Archief  

Films bewerken

Volgende Pagina  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Onderwerp is gesloten 
Schrijver Bekijk het onderwerp: weblog joti Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: jota 2006 windows bureaublad
 Pagina: van 2

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
Provincie Netherlands
Hopman DB heeft 1059 posts gemaakt 1059
Aangepast
Gepost op 03 oktober 2006 :  20:40:08  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen website
Wat gebruiken jullie voor een progje om films te bewerken.
ikzelf gebruik pinnacle studio. maar hebben jullie tips om special effects enzo in te kunnen bouwen?
dit lijkt me handig voor de JOTA-JOTI
voor het promofilmpje

Hopman DB's sig
er is niks zo mooi als werken! ik kan er uren naar kijken!

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Provincie/Land Netherlands
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 03 oktober 2006 -  22:43:28  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede
met studio 10 kun je redelijk veel (gratis) effecten gebruiken
met een chroma-key scherm erbij kun je helemaal gekke dingen doen
met wat slimmigheid kun je ook zelf natuurlijk dingen in scene zetten (met wat vertragen/versnellen kom je vaak een heel eind)

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  08:21:28  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
oke ik heb nu nog studio 9 zitten er in 10 meer effecten?

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

remco

Stad den haag
Provincie/Land Zuid-Holland
remco heeft 679 posts gemaakt 679
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door remco aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  09:29:07  Bekijk remco's persoonlijke forum pagina  Stuur remco een forum prive bericht  Bezoek remco's eigen webpagina
dat doet me denken aan:
wie weet er een manier om quick time filmpjes te bewerken zo dat je ze 90 graden (of meer) kan draaien?
Dus als je verkeerd hebt gestaan met je camera, dat je hem kan wbewerken dat je hem alsnog normaal kan afspelen!

remco's sig
Iedereen liegt, maar dat geeft niet, want niemand luistert.

BVV
Scoutingvriend

Stad Zwolle
Provincie/Land Overijssel
BVV heeft 1201 posts gemaakt 1201
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BVV aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  13:20:11  Bekijk BVV's persoonlijke forum pagina  Stuur BVV een forum prive bericht  Bezoek BVV's eigen webpagina  Stuur BVV een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van BVV
Oorspronkelijk gepost door Hopman DB

oke ik heb nu nog studio 9 zitten er in 10 meer effecten?

Ik heb ze allebei weleens gebruikt, maar het verschil is voor zover ik weet erg klein. Hier het aanschaffen van een nieuwe versie waard.

Verder een erg gebruikersvriendelijk programma waar iedereen direct mee aan de slag kan trouwens!

Voor de wat meer special effects moet zou je denk ik eens naar Adobe Premiere moeten kijken, maar daar moet je dan ook direct veel meer tijd in steken.

Wetsema

Provincie/Land Groningen
Wetsema heeft 83 posts gemaakt 83
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Wetsema aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  14:38:09  Bekijk Wetsema's persoonlijke forum pagina  Stuur Wetsema een forum prive bericht  Bezoek Wetsema's eigen webpagina
Oorspronkelijk gepost door BVV
Voor de wat meer special effects moet zou je denk ik eens naar Adobe Premiere moeten kijken, maar daar moet je dan ook direct veel meer tijd in steken.

Vooral meer geld Adobe Premiere kost US $849 (€670) en Pinnacle Studio zo'n €40 er van uitgaande dat scouts eerlijk zijn.

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  15:02:13  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
Oorspronkelijk gepost door Wetsema

Oorspronkelijk gepost door BVV

Vooral meer geld Adobe Premiere kost US $849 (€670) en Pinnacle Studio zo'n €40 er van uitgaande dat scouts eerlijk zijn.

tja dat STOND in de scoutswet toch?
een scout is eerlijk spaarzaam en sober
vooral spaarzaam :P

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  16:45:36  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede
een mooi verschil tussen 9 en 10 vind ik de feature dat je scenes achterste voren kan spelen
verder zijn er allerlei kleine dingen maar niet echt hele grote verschillen.....
de prijs is inderdaad erg redelijk

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  16:50:48  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
bij 10 krijg je toch een chromakey doek of niet?

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 04 oktober 2006 -  21:59:27  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede
die heb ik wel besteld ja,
misschien zijn er wel mee-bestel pakketten...
erg leuk ding is dat

WilloW

Stad Arnhem
Provincie/Land Gelderland
WilloW heeft 142 posts gemaakt 142
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WilloW aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  00:55:20  Bekijk WilloW's persoonlijke forum pagina  Stuur WilloW een forum prive bericht  Bezoek WilloW's eigen webpagina
ik gebruik pinnacle 10 en heb vorig seizoen de film die we gemaakt hebben bij de Arnhemse winter hike helemaal ge-edit met Adobe premier 2.0. (hartstikke eerlijk )

WilloW's sig
- Je bent nog niet dronken, zolang je op de grond kan liggen, zonder iets te moeten vasthouden! -

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  08:24:20  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
als ik het goed heb is dat chromakey doek niets meer dan een knalgroen doek toch?

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  08:41:19  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede
jep!

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  08:44:07  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
oke dan is zo'n doekje nog wel zelf (lees door me vriendin) te maken :)

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

doc
Moderator

Stad Dordrecht
Provincie/Land Zuid-Holland
doc heeft 158 posts gemaakt 158
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door doc aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  08:54:57  Bekijk doc's persoonlijke forum pagina  Stuur doc een forum prive bericht  Bezoek doc's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van doc
Oorspronkelijk gepost door remco

dat doet me denken aan:
wie weet er een manier om quick time filmpjes te bewerken zo dat je ze 90 graden (of meer) kan draaien?
Dus als je verkeerd hebt gestaan met je camera, dat je hem kan wbewerken dat je hem alsnog normaal kan afspelen!

Dat kan met Virtualdub, gebruik ik zelf ook wel eens om filmpjes die ik met mijn fotocamera neem recht te zetten.

doc's sig
CQ...CQ...Dit is PE2DOC...

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 7163 posts gemaakt 7163
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 oktober 2006 -  00:18:46  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon

Mmmmmmm,
aar dar hebben wij ook gedaan. Voornamelijk omdat wij graag een blauw doek wilde. Op een groen doek vallen ook de welpebblousen weg en das natuurlijk niet de bedoeling...

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 oktober 2006 -  09:29:38  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina
Oorspronkelijk gepost door timon

Mmmmmmm,
aar dar hebben wij ook gedaan. Voornamelijk omdat wij graag een blauw doek wilde. Op een groen doek vallen ook de welpebblousen weg en das natuurlijk niet de bedoeling...

daar heb je wel een goede!
kan dat ook met blauw of andere kleur dan?

Hopman DB's sig

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

PiPo

Stad Made
PiPo heeft 2335 posts gemaakt 2335
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PiPo aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 oktober 2006 -  12:43:35  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PiPo's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo

Oorspronkelijk gepost door timon

Mmmmmmm,

daar heb je wel een goede!
kan dat ook met blauw of andere kleur dan?

Ik weet niet of dat ook in Studio 10 kan, maar in principe moet het met alle kleuren kunnen. Blauw, groen, geel. Ik geloof dat blauw de beste keus was omdat die kleur ook het minst in je lichaamskleur voorkwam dacht ik...

PiPo's sig
Ik wilde hier nog iets leuks neerzetten maar ik had al op 'Submit' geklikt...

AKATIM

Stad Arnhem
AKATIM heeft 2 posts gemaakt 2
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AKATIM aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  17:26:01  Bekijk AKATIM's persoonlijke forum pagina  Stuur AKATIM een forum prive bericht  Klik om te kijken wat AKATIM's MSN Messenger adres is.
Ik gebruik zelf Final Cut Pro Studio 5 bij het Bewerken van Video & Film.
Voor Special effects gebruik ik Adobe Photoshop CS 2, Adobe After Effects 6.5 & Motion [Deze zit in het FCP pakket]
maargoed... dat zijn niet de meest standaard progamma's en deze gebruik ik op een mac.

Ik ben dan ook niet echt helemaal thuis in de windows spullen, natuurlijk ken ik pinnacle & Avid wel, maar weet niet de speciale opties er van.

Ik kan je wel opweg helpen met de chroma key!
Ik ken het programma studio 10 niet, maar als er een chroma-key inzit werkt deze inprinciepe zoals pipo zecht.
Wat een Chroma-key doet is het vervangen van een bepaalde kleur door bijvoorbeeld een achtergrond.

Het makkelijkst is hiervoor een groene wand te gebruiken omdat deze de minst voorkomende kleur is in je lichaam.
Daarbij geeft het minder storing dan een Blauwe achtergrond. De RGB kleur Blauw geeft meer storing dan Groen. [makkelijk uit te proberen in photoshop]
Dus je kunt beter een Groen vlak hebben dan een blauwe.

Maar dan het probleem met de welpen en kabouterblousjes.. Klopt....
Aangezien het niet handig is om groen op groen te zetten Kun je dus het beste een blauwe Achterwand gebruiken.
Het enige waar je dan wel op moet letten is dat je de achterwand GOED uitbelicht.

DUS
Waar je voor moet zorgen als je wilt Chroma-keyen op een Welp of Kabouter:

1 Een blauwe achtergrond die groot genoeg is om een persoon voor te zetten en het totale beeld van je camerascherm vult. 2mx2m of 2x3m zal wel voldoende zijn.

2 Probeer de blauwe wand zo strak mogelijk uit te belichten.. [hoe meer licht, hoe beter!]
Dit kun je doen met TL licht of misschien wel een kleine bouwlamp.
Zorg er wel voor dat het doek strak staat, geen vouwen of zo, dit levert alleen maar schaduwen, dus storing op.

3 Als je de achterwand naar wens hebt uitbelicht kun je de personen gaan uitbelichten.
dit is vrij simpel, zorg er alleen voor dat de achtergrond zo min mogelijk/ geen schaduwen vangt, en de persoon voor de camera niet over belicht is.

nu kun je gaan filmen.

tip:
Stel je wilt de persoon totaal in beeld.... en je hebt nog doek over...
1 zorg er dan voor dat het doek ook op de grond ligt... [TL lamp er boven is voldoende om dit uit te lichten.]
2 Monteer camera met een 90o draai op het statief en kader de persoon zo dat je alleen de persoon en het doek hebt..

Achteraf kun je het beeld gewoon weer terug draaien en aan de slag gaan met de Key!

SUCCES!!

AKATIM

Stad Arnhem
AKATIM heeft 2 posts gemaakt 2
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door AKATIM aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  17:52:12  Bekijk AKATIM's persoonlijke forum pagina  Stuur AKATIM een forum prive bericht  Klik om te kijken wat AKATIM's MSN Messenger adres is.
Hier nog een Filmpje
hoe je de de Chroma-Key toepas in studio 10.
http://www.animationsforvideo.com/html/projectorroomchromakey.htm

Als je Studio 10 hebt kun je makkelijk Adobe after effects aanschaffen [zoals in het fimpje te zien]

geloof me! After effects is GENIAAL!
http://www.youtube.com/watch?v=Ge1RZnl-bb8

[In dit filmpje wordt het volledig uitgelegt...
en een stuk makkelijker dan ik heb gedaan hehe..]

d_menno

d_menno heeft 60 posts gemaakt 60
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door d_menno aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 oktober 2006 -  18:08:35  Bekijk d_menno's persoonlijke forum pagina  Stuur d_menno een forum prive bericht
Wij hebben laatst Adobe Premiere gebruikt tijdens een kamp. Voorbeeldje:

http://www.scoutingbuysballot.nl/promofilm_famka2006.asf (groter formaat van de film op de site zelf)

Pagina: van 2 Bekijk het onderwerp: weblog joti Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: jota 2006 windows bureaublad  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Onderwerp is gesloten 
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg