Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Materiaal & Techniek  

synthetisch pionier touw

Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Diemeter pionier palen  

ruudvandermeer

Stad Eindhoven
Provincie Noord-Brabant
ruudvandermeer heeft 33 posts gemaakt 33
Gepost op 04 oktober 2006 :  22:10:17  Bekijk ruudvandermeer's persoonlijke forum pagina  Stuur ruudvandermeer een forum prive bericht  Bezoek ruudvandermeer's eigen website  Beantwoord deze post van ruudvandermeer met een citaat [quote]
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het (synthetisch) touw dat je
bij de ScoutShop kan krijgen.

Wij hebben daar gekocht:
split film manila touw, 3strings, 8 milimeter

Mijn eerste indruk was dat 8 mm toch erg dun was en ook dat het wat glad
touw was voor in de handen.

gewoon, natuurlijk 8 milimeter touw lijkt toch dikker en veel prettiger in
de handen, maar ik hoor dat meer groepen overgaan naar synthetisch touw.
Mijn eertse indruk was niet zo goed, maar misschien vergis ik me gewoon.

Wat is jullie ervaring?

Ruud

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
Provincie/Land Netherlands
Hopman DB heeft 1059 posts gemaakt 1059
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  09:32:57  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina Beantwoord deze post van Hopman DB met citaat [quote]

Productgegevens
Productnummer: 42075
Naam: Gekleurd synthetisch touw 8mm
Omschrijving: Gekleurd synth. touw 8mm, 100 meter synthetisch touw. Kijk voor online knopen-instructies op de knopensite.
Prijs: € 11,10

bedoel jij deze ruud?

Hopman DB's sig
er is niks zo mooi als werken! ik kan er uren naar kijken!

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  10:07:05  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Het fijne eraan is dat je in de uiteindjes geen touwtje, bezetting of splits hoeft te leggen om het rafelen te voorkomen. Vlammetje erbij en het smelt vast.

De kleur van de touwen staat me trouwens niet aan.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

Refalm

Stad Nijmegen
Provincie/Land Gelderland
Refalm heeft 237 posts gemaakt 237
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Refalm aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  12:16:36  Bekijk Refalm's persoonlijke forum pagina  Stuur Refalm een forum prive bericht  Bezoek Refalm's eigen webpagina  Stuur Refalm een AOL bericht  Stuur Refalm een ICQ bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Refalm  Stuur Refalm een Yahoo! bericht Beantwoord deze post van Refalm met citaat [quote]
Ik wil geen discussie starten, maar ik kan synthetisch touw voor pionieren niet echt aanraden. Het is niet sterk genoeg, gaat niet lang mee, en bevorderd milieu bevuiling.

Hopman DB
Don Bosco Hopman

Stad Winssen
Hopman DB heeft 1059 posts gemaakt 1059
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman DB aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  14:20:08  Bekijk Hopman DB's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman DB een forum prive bericht  Bezoek Hopman DB's eigen webpagina Beantwoord deze post van Hopman DB met citaat [quote]
en de knopen gaan niet eens lekker vast zitten :)
maar wat me zou verbazen is als ze dit bij de scoutshop als pio touw uitgeven

Hopman DB's sig
er is niks zo mooi als werken! ik kan er uren naar kijken!

vallen doet geen pijn.

alleen het neerkomen!!

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  14:26:44  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
Wij gebruiken ik meen PP touw naar volle tevredenheid hoor. En ja het knoopt prima en stukken minder onderhoudsgevoelig dan natuurtouw.

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  16:18:22  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Spul van de Scout shop is hopeloze baggerzooi die ook nog eens veel te duur wordt verkocht.je hebt tegenwoordig zoveel soorten kwaliteits kunststof die nauwelijk van de "real deal" is te onderscheiden.Of het moet zijn dat je het kan afsmelten ipv splitsen.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

n/a
verwijderd

n/a heeft 3978 posts gemaakt 3978
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door n/a aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  16:22:33  Bekijk n/a's persoonlijke forum pagina  Stuur n/a een forum prive bericht Beantwoord deze post van n/a met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle

Het fijne eraan is dat je in de uiteindjes geen touwtje, bezetting of splits hoeft te leggen om het rafelen te voorkomen. Vlammetje erbij en het smelt vast.

De kleur van de touwen staat me trouwens niet aan.

Wow

Splitsen is nu niet het aller ergste werk,

Gezellig met heel de groep splitsen kan weinig kwaad.

Ano kan zelfs zo splisten dat de uiteinden dunner zij dan wanneer je splits op officieel wijze.

n/a's sig
Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a ****ing big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of ****ing fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing ****ing junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, ****ed-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  16:25:34  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Ik vind splitsen leuk!

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  16:30:32  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Splitsen is voormij zoiets als een reflex.Pas nog iets van 1 km weg in 5 en 10 meter stukken zitten weg splitsen.(okay,ik laat me betalen)

Mona weet raad's sig

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  18:32:11  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Splitsen hoort er bij, en zoals hierboven al gezegd pioniert synthetisch touw heel slecht. Doe mij maar gewoon de echte manilla vezels die je gewoon moet splitsen. Trekken lekker strak aan, moet je splitsen, geen vlammetjes nodig. Gewoon lekker strak en handig, zeker omdat je ze met een bekertje water helemaal vast zet en toch gemakkelijk loshaalt (met synthetisch touw vertrouw ik een vlot ook niet zo).

Hopman A's sig
Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud!

jojoje

jojoje heeft 108 posts gemaakt 108
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door jojoje aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  19:22:56  Bekijk jojoje's persoonlijke forum pagina  Stuur jojoje een forum prive bericht Beantwoord deze post van jojoje met citaat [quote]
vertrouw een vlot ook maar niet op HIT als die voor de begeleiding is gemaakt. Het leek wel of het door waterscouts was gemaakt.(wij landscouts wonnen bij ons altijd de vlottenrace van de waterratjes omdat ze niet konde knopen)

jojoje's sig
pino loves koekiemonster

Scoutertje

Scoutertje heeft 160 posts gemaakt 160
15 december 2018 -  20:17:36 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Scoutertje aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  19:35:15  Bekijk Scoutertje's persoonlijke forum pagina  Stuur Scoutertje een forum prive bericht Beantwoord deze post van Scoutertje met citaat [quote]
Dag Ruud en anderen,

Met het Scoutshop-touw heb ik geen ervaring. Ik ken
wel een andere kunstvezel. Ik ben al jaren erg tevreden
over het zogenaamde Splytex (ook wel Hempex). Dit is
een soort geruwd polypropyleen.

Toen onze materiaalman bij de groep er mee kwam
aanzetten, was ik heel sceptisch. Immers: wat een
boer niet kent, dat eet 'ie niet... Inmiddels ben
ik wel een overtuigd gebruiker... :-)

- Het natuurlijke beeld van manilla, hennep
- De sterkte van een kunstvezel
- Niet het gladde van polypropyleen
- Niet het scherpe van (nieuw) manilla
- Krimpvrij (errug handig met vlotten bouwen!)

Een plaatje staat op de website van TOES, want daar
wordt inmiddels ook de afgeschreven sjorlijnen door dit
materiaal vervangen.
http://toes.siffels.nl/afbeeldingen-materiaal/sjorlijnen.jpg
(links naar rechts: splytex, manilla, polyprop)

Groeten.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
05 oktober 2006 -  20:07:54 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 oktober 2006 -  20:06:27  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Ongeveer 8 jaar geleden een leguaan van manilla voor een van de museum sleepboten van het Maritiem Museum Rotterdam geknoopt.Dit voorjaar hebben we hem maar geschild,het lijk op/aangevuld met sloop polyprop,en vervolgens de hele leguaan opnieuw geknoopt van een syntetisch touw.Verwachte leeftijd zonder onderhoud 10 jaar.De manilla heeft het met 8 jaar nog lang vol gehouden,maar dat kan er aan liggen dat we hem bij het ophangen eerst doorweekt hebben met lijnolie.

NB:
Een leguaan is zo`n worst die rond de boeg van een sleepboot zit om schepen tegen de wal te duwen zonder er gelijk een deuk in te duwen.

Mona weet raad's sig

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 oktober 2006 -  18:55:44  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Scoutertje, een vraagje over dat Splytex touw.... Leg je daar ook eindsplitsen in? En wat kost het de meter? Misschien wel een keer een paar proefjes meedoen, want het lijkt mij niet echt wat. Maar testen en we will see.

Hopman A's sig

Scoutertje

Scoutertje heeft 160 posts gemaakt 160
06 oktober 2006 -  23:21:23 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Scoutertje aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 oktober 2006 -  23:17:04  Bekijk Scoutertje's persoonlijke forum pagina  Stuur Scoutertje een forum prive bericht Beantwoord deze post van Scoutertje met citaat [quote]
We leggen er geen splitsen in. We zetten de speciale touwsnijder
(soort soldeerboutmesding) erin en zijn klaar. Bij intensief
gebruik binnen een groep denk ik, dat je de uiteinden wat beter
moet smelten.

De prijs is zeker hoger dan manilla, maar wij hebben na een paar
kuilen om te testen, toch besloten om oude sjorlijnen voorlopig
alleen te vervangen door splytex.

Je kunt bij TOES in Lelystad altijd een zak touw huren om te proberen,
maar je woont niet echt in de buurt zie ik... Volgend jaar september
zitten we voor de Scout-In weer in Boxtel. Als je daar komt, kijk dan
maar naar het touw in de toegangspoort...

Er is trouwens ook nog een variant op de markt: Polytex. Dit heeft meer
de kleur van Manilla. Ken het zelf niet uit ervaring. Iemand anders?
Misschien wel een leuk Scout-In workshop-idee... Test de verschillende
sjortouwtjes...

PS: Wat was je in '95 bij de opening? Waterdruppel?

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 oktober 2006 -  14:50:06  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
Nee, ik was vlaggendrager van Sierra Leone :-)

Maar ik zal mee aanbevolen houden een keertje te checken. Maar als je een kort eindstukje overhebt, zeg maar een centimeter of 30 kan ik het wel door een serie testen heen halen.

Hopman A's sig
  Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Diemeter pionier palen  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg