Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  BE  

Eindscriptie

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Blauwe Vogels.. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Explorockje  

Xx___Jess

Xx___Jess heeft 1 posts gemaakt 1
Gepost op 29 februari 2008 :  12:21:50  Bekijk Xx___Jess's persoonlijke forum pagina  Stuur Xx___Jess een forum prive bericht  Beantwoord deze post van Xx___Jess met een citaat [quote]
Hallo.

Ik ben Jessica Elschot en ik zit bij de landscouts in Harderwijk.

Ik houd mijn eindscriptie over scouting. Wij zijn laatst in de groepsraad een situatie tegengekomen die mij interresant leek om te onderzoeken. De situatie was als volgt. Één van onze speltakken had een vraag vanuit ouders gekregen of het geestelijk beperkte zusje van een meisje dat bij die speltak zat ook bij onze scoutinggroep mocht komen. Niemand in de groepsraad wist hier eigenlijk raad mee omdat wij hier nog nooit eerder mee te maken hadden gehad.

Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt:' In hoeverre kun je kinderen met een geestelijke,- of lichamelijke beperking toelaten op een gewone scoutinggroep.'

Één van mijn deelvragen is:' Wat zijn de verschillen in activiteiten van een gewone scoutinggroep en een blauwe vogelgroep?'

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Ik heb nog een deelvraag waar ik niet helemaal uit kom. Ik hoop ook dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven.

'Aan welke eisen moet een scoutinggroep voldoen om kinderen met een geestelijke,- of lichamelijke beperking toe te laten?'

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Jessica

Xx___Jess's sig
Een mens is meer dan zijn daden!

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 februari 2008 -  13:17:51  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
Je moet denk ik naar drie situaties kijken:
- gewone speltak in een gewone groep
- speciale speltak in een gewone groep
- bijzondere groep

Daarnaast is je vraagstelling erg breed, er zijn qua eisen grote verschillen tussen kinderen met een lichamelijke of verstandelijke of sociale beperking.

Je zou eens het Handboek Scouts met een Handicap kunnen doorlezen. Deze was te bestellen tegen verzendkosten bij de Scoutshop of dat nog zo is moet je even nakijken.

De activiteiten zal ik nog op terugkomen, ben nu aan het werk :-)

paddo hathi

Stad Zeddam
Provincie/Land Gelderland
paddo hathi heeft 512 posts gemaakt 512
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door paddo hathi aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 februari 2008 -  23:31:28  Bekijk paddo hathi's persoonlijke forum pagina  Stuur paddo hathi een forum prive bericht  Bezoek paddo hathi's eigen webpagina  Klik om te kijken wat paddo hathi's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van paddo hathi met citaat [quote]
Ik bekijk het vanuit een "normale" groep.

het belangrijkste is dat je leidinggroep groot genoeg is om de extra tijd die zo'n kind vergt, vrij te hebben, zonder dat het programma en de rest van de kinderen eronder lijden.

De belangrijkste eis is ook dat de leiding het aan kan, en het ziet zitten om ook zo'n kind de tijd van zijn/haar leven te geven. Verder is het wel handig natuurlijk dat het gebouw en het terrein een beetje makkelijk toegankelijk zijn...

paddo hathi's sig
the more you know, the less you need...

Moepsel2
Geen apartheid!

Moepsel2 heeft 3043 posts gemaakt 3043
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Moepsel2 aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2008 -  08:52:53  Bekijk Moepsel2's persoonlijke forum pagina  Stuur Moepsel2 een forum prive bericht Beantwoord deze post van Moepsel2 met citaat [quote]
Als ik jou was zou ik een "case study" maken. Dan ga je langs bij een 'gewone' groep en kijk je net zo lang rond als je nodig hebt om alle relevante informatie te verzamelen, ga je daarna langs bij een blauwe vogelgroep en daar doe je hetzelfde en dan kun je ook nog langs een gewone groep die specifiek stelt gehandicapte kinderen ook als lid te (willen) hebben. Moet je alleen oppassen welke info je wilt en kunt generaliseren naar een grotere groep, maar goed dat moet je sowieso wel, bij welk onderzoek dan ook.

En je kunt naturally altijd contact opnemen met het LSC in Leusden voor hulp en ondersteuning hierbij (jaha Moepsel gaat iets positiefs zeggen!). Ze zijn er megabehulpzaam bij.

Moepsel2's sig
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind. -Rudyard Kipling

"Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They're not fond of rules, and they have no respect for the status-quo. You can quote them, disagree with them, glorify them, or vilify them. But the only thing you can't do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. And while some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." -Think different

Mief
Beverbabbelaar

Provincie/Land Gelderland
Mief heeft 1685 posts gemaakt 1685
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mief aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 maart 2008 -  23:01:11  Bekijk Mief's persoonlijke forum pagina  Stuur Mief een forum prive bericht  Klik om te kijken wat Mief's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van Mief met citaat [quote]
Neem eens contact op met de Regio, zij hebben wel informatie of kunnen je doorverwijzen naar iemand die je meer kan vertellen. Aangezien binnen de regio NVF de werkgroep van project toegang best actief is heb je daar denk ik een goede kans op informatie.

Mief's sig
>> Zwijg! <<

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
02 maart 2008 -  08:18:57 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 maart 2008 -  08:13:30  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
http://www.scoutingforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2483&SearchTerms=scouts,met,handicap
http://www.scoutingforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=917&SearchTerms=scouts,met,handicap
http://www.scoutingforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2082&SearchTerms=scouts,met,handicap
Een onderwerp waar we al een paar toetsenborden op hebben versleten

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

egel
Galbak

Stad Pijnacker
Provincie/Land Zuid-Holland
egel heeft 1660 posts gemaakt 1660
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door egel aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 maart 2008 -  11:07:02  Bekijk egel's persoonlijke forum pagina  Stuur egel een forum prive bericht  Bezoek egel's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van egel Beantwoord deze post van egel met citaat [quote]
Voor wat meer info zie ook:
http://www.scoutpedia.nl/wiki/Scouts_met_een_handicap

lees ook vooral het verhaal over de "Postgroep I Luctor et Emergo".

egel's sig
In omnibus requiem quaesivi et nusquam inveni nisi in angulo cum libro
  Bekijk het onderwerp: Blauwe Vogels.. Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Explorockje  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg