Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

dasring of dasriem

Volgende Pagina  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Scouting Kon Tiki Putten door brand verwoest Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Stem op scouting Frama! 10 seconden werk....
 Pagina: van 2

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
Aangepast
Gepost op 05 februari 2009 :  00:11:50  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht  Beantwoord deze post van whistle met een citaat [quote]
Enquête vraag:
Ik geloof niet dat ik de enige ben die weet dat er twee namen in omloop zijn voor dat dingetje wat je das bij elkaar houdt. De een noemt het dasring de ander dasriem.

Maar hoe noem jij het nou? Ik wil graag weten wat de meest gebruikte naam is van de dasring/dasriem.

Keuzes:

Dasring
Dasriem
Ik gebruik de namen door elkaar
Ik gebruik een heel ander woord

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

Piet the destroyer

Stad Veghel
Provincie/Land Noord-Brabant
Piet the destroyer heeft 1845 posts gemaakt 1845
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  00:14:48  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
Dasring natuurlijk.

van een dasriem had ik nog nooit gehoord totdat ik het hier last.

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  00:16:37  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Piet the destroyer

Dasring natuurlijk.

van een dasriem had ik nog nooit gehoord totdat ik het hier last.

Dan zal je nog raar staan te kijken als je 'dasriem' googelt.

whistle's sig

gb

gb heeft 1096 posts gemaakt 1096
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door gb aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  01:07:50  Bekijk gb's persoonlijke forum pagina  Stuur gb een forum prive bericht Beantwoord deze post van gb met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle

Dan zal je nog raar staan te kijken als je 'dasriem' googelt.

Inderdaad, maar ik heb er ook nog nooit van gehoord

Piet the destroyer

Stad Veghel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  01:42:59  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
maar als ik google mag geloven dan is dasring het meestgebruikte woord

Dasring 26.500 hits
Dasriem 409 hits

Piet the destroyer's sig
For to be free is not merely to cast off one's chains, but to live in a way that respects and enhances the freedom of others.

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Rodolf

Provincie/Land Limburg
Rodolf heeft 205 posts gemaakt 205
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Rodolf aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  11:08:43  Bekijk Rodolf's persoonlijke forum pagina  Stuur Rodolf een forum prive bericht  Bezoek Rodolf's eigen webpagina Beantwoord deze post van Rodolf met citaat [quote]
Dasring! da's logieschssjj

Rodolf's sig
..::Vooruit denken scheelt nadenken!::..

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Provincie/Land Gelderland
Keesie heeft 3002 posts gemaakt 3002
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  11:12:14  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Zou het verschil ook niet zijn dat een rasring officeel een leren rondje is? En de dasriem een gevlochten leren ding?

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  11:19:11  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Dasriem???????? echt nog nooit van gehoord!!! Gewoon Dasring(.nl)
Turk,of slide hoor je me ook wel eens gebruiken.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Piet the destroyer

Stad Veghel
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Piet the destroyer aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  13:18:00  Bekijk Piet the destroyer's persoonlijke forum pagina  Stuur Piet the destroyer een forum prive bericht  Bezoek Piet the destroyer's eigen webpagina Beantwoord deze post van Piet the destroyer met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Keesie

Zou het verschil ook niet zijn dat een rasring officeel een leren rondje is? En de dasriem een gevlochten leren ding?

rasring? jij maakt het wel helemaal bont

Piet the destroyer's sig

- Nelson Mandela

www.scoutingveghel.nl

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Provincie/Land Gelderland
Keesie heeft 3002 posts gemaakt 3002
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  13:57:31  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Hmmm, tsja een tiepvautje is zo gemaakt...

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  16:01:00  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]

Ik dacht even dat je het over de oude Zuid Afrikaanse das versierselen had.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

douwey

douwey heeft 202 posts gemaakt 202
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door douwey aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  16:12:15  Bekijk douwey's persoonlijke forum pagina  Stuur douwey een forum prive bericht Beantwoord deze post van douwey met citaat [quote]

dat denk ik ook

Hopman A
Dol fijne Forum Hopman

Stad Bergen op Zoom
Hopman A heeft 11497 posts gemaakt 11497
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Hopman A aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  18:28:48  Bekijk Hopman A's persoonlijke forum pagina  Stuur Hopman A een forum prive bericht  Bezoek Hopman A's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Hopman A's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Hopman A Beantwoord deze post van Hopman A met citaat [quote]
dasring, bij riem denk ik eerder aan iets wat je vastgespt

Hopman A's sig
Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud!

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  21:19:14  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Hmmz, de dasriem wordt kennelijk zeer weinig gebruikt. Toch is het bij mij op de groep een woord dat aardig gebezigd wordt. Maar ja, ik vind het ook een raar woord dus ik houd het gewoon bij dasring.

whistle's sig

Jaeder

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
Jaeder heeft 1801 posts gemaakt 1801
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jaeder aan de moderator van dit forum. Gepost op 05 februari 2009 -  21:36:50  Bekijk Jaeder's persoonlijke forum pagina  Stuur Jaeder een forum prive bericht  Bezoek Jaeder's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jaeder met citaat [quote]
Dasring hoor ik het meest. Ook wel geregeld dasklompje, maar dan zijn het klompjes natuurlijk.

limbolandjgirl

Stad Echt
Provincie/Land Limburg
limbolandjgirl heeft 221 posts gemaakt 221
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door limbolandjgirl aan de moderator van dit forum. Gepost op 06 februari 2009 -  18:13:07  Bekijk limbolandjgirl's persoonlijke forum pagina  Stuur limbolandjgirl een forum prive bericht  Bezoek limbolandjgirl's eigen webpagina Beantwoord deze post van limbolandjgirl met citaat [quote]
Ik heb nog nooit van dasriem gehoord.

limbolandjgirl's sig
met Scouting verken en ontdek je de wereld pas!

-- www.scoutingpey.eu --

Oeksweve

Stad Roalte
Provincie/Land Overijssel
Oeksweve heeft 81 posts gemaakt 81
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Oeksweve aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 februari 2009 -  16:56:35  Bekijk Oeksweve's persoonlijke forum pagina  Stuur Oeksweve een forum prive bericht  Bezoek Oeksweve's eigen webpagina Beantwoord deze post van Oeksweve met citaat [quote]
het ligt eraan wat je hebt. een dasriem moet je sluiten(de turkse knoop riem). een das ring heeft een vaste ronding en is niet te openen.

Oeksweve's sig
vedoan goan

wouter
...

Stad Meppel
Provincie/Land Drenthe
wouter heeft 4839 posts gemaakt 4839
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wouter aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 februari 2009 -  17:00:10  Bekijk wouter's persoonlijke forum pagina  Stuur wouter een forum prive bericht  Klik om te kijken wat wouter's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van wouter met citaat [quote]
Dasriem had ik ook nog nooit van gehoord.

wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden.
Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.

Nina

Stad Hillegom
Nina heeft 34 posts gemaakt 34
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Nina aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 februari 2009 -  17:30:04  Bekijk Nina's persoonlijke forum pagina  Stuur Nina een forum prive bericht Beantwoord deze post van Nina met citaat [quote]
Ik gebruik dasring... naja, t maakt mij niet uit, zolang mn das maar bijelkaar blijft :)

Nina's sig
Before you criticize someone, walk a mile in his shoes. Then
when you do criticize that person, you'll be a mile away and
have his shoes.

Dahin

Stad Turnhout
Provincie/Land Belgium
Dahin heeft 639 posts gemaakt 639
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dahin aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 februari 2009 -  21:44:17  Bekijk Dahin's persoonlijke forum pagina  Stuur Dahin een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dahin met citaat [quote]
dasring ken ik idd wel ja, maar het atm gewoon een blanco houten klompje om hangen. krijg dr altijd leuke reacties op als ik hier in Belgenland op een scouts evenement rondloop.

Dahin's sig
klein is fijn

Dennis

Stad Mestreech
Provincie/Land Netherlands
Dennis heeft 366 posts gemaakt 366
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dennis aan de moderator van dit forum. Gepost op 24 november 2009 -  20:49:29  Bekijk Dennis's persoonlijke forum pagina  Stuur Dennis een forum prive bericht  Bezoek Dennis's eigen webpagina  Stuur Dennis een ICQ bericht Beantwoord deze post van Dennis met citaat [quote]
ben meer van de dasriem net zoals onze groep. Misschien ook een beetje aan Regio gebonden? Zitten zelf meerin het zuiden.
Maarre...

Hoe heet zo'n ding in het Engels?
Willen zelf dasriemen/ringen maken, maar de lege leren exemplaren bij de scoutshop zijn nogal duur. Druk op zoek naar een goedkopere leverancier

Dennis's sig
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg