| Schrijver |
Onderwerp  |
|
|
dennisz
Hellendoorn
Overijssel
18
Aangepast
|
Gepost op 03 februari 2010 : 20:39:43
|
Hallo, ik kreeg laast van mijn overbuurman die vroeger scout was, een boek die hij had gekregen als geschenk van de canadese padvinders tijdens de 2e wereldoorlog aan de nederlandse padvinders de padvinderswet is iets anders dan het nu is daarom post ik hem hier even,
Op de eer van een padvinder kan men vertrouwen. een padvinder is trouw. het is de plicht van de padvinder zich nuttig te maken en anderen te helpen een padvinder is een vriend voor allen en een broeder voor alle andere padvinders een padvinder is ridderlijk een padvinder is een dierenvriend een padvinder weet orders te gehoorzamen zonder tegenspreken een padvinder glimlacht en fluit onder alle moeilijkheden een padvinder is spaarzaam een padvinder is rein in gedachten, woord en daad
en dit viel mij ook op, (de padvinders belofte) Op mijn eer beloof ik ernstig te zullen trachten; mijn plicht te doen tegenover god en mijn land iedereen te helpen waar ik kan de padvinderswet te gehoorzamen
als iemand er belang bij heeft kan ik ook alle betekenissen van de padvinderswet posten,
|
|
| Padflikker Rules!! |
|
|
 |
|
Mona weet raad
Forum Fossiel
Rotterdam
Zuid-Holland
9063
|
Gepost op 03 februari 2010 - 21:25:23
|
Je hebt dan die rode.Dat is editie 1944. Hier zijn er kennelijk heeeeeeel veel van gedrukt.Maar die van jou is net even iets meer bijzonder omdat hij van de eerste eigenaar is.Echt leuk om in de tijd terug te gaan door die boekjes te lezen.
|
|
|
|
Mijn excuus voor deze lange topic.Ik had helaas geen tijd een kortere te schrijven. (vrij vertaald naar Blaise Pascal) |
|
|
 |
|
dennisz
Hellendoorn
Overijssel
18
|
Gepost op 03 februari 2010 - 21:34:41
|
ja, ik heb die rode het staat er een beetje vaag in,, er staat 1944 in en 1943 in
|
|
|
|
| Padflikker Rules!! |
|
|
 |
|
egel
Galbak
Pijnacker