| Schrijver |
Onderwerp  |
|
|
anomalie
141
|
Gepost op 16 juli 2010 : 16:11:20
|
Standpunt Scouting Nederland inzake Oegandese Scouts die de JubJam100 bezoeken. In februari stond in de Belgische pers een artikel over de voorzitter van Scouting Oeganda die parlementariër is en een wetsvoorstel heeft ingediend om praktiserende homo’s te vermoorden. Deze voorzitter is door de Oegandese president benoemd als voorzitter van scouting Oeganda. In feite is hij geen scout. De scoutchief heeft bij WOSM aangegeven dat de scouting organisatie niet achter dit wetsvoorstel staat. Scouting Nederland verafschuwt het standpunt van de parlementariër, maar wil hier de jongeren die naar de JubJam100 willen komen niet de dupe van laten zijn. Deze jongeren met hun leiding zijn welkom. Het is juist goed dat men in contact komt met andere culturen, en dat in andere culturen respect voor de medemens ook heel anders ingevuld kan worden. Met de visumbrief aan de Oegandezen voor de JubJam100 is een brief meegestuurd waarin we onze zorg uitspreken, aangeven dat wij homo’s respecteren in ons land en wijzen op het standpunt van de WOSM over mensen rechten.
Deze brief is van Willemien aan mij persoonlijk. Met haar toestemming mocht ik hem op het forum plaatsen.
|
|
In het hart van het gooi en Gooischer dan goois
scoutinghimalaya.nl
|
|
|
 |
|
wildkampeerder
etherpiraat
696
|
Gepost op 16 juli 2010 - 16:27:35
|
zaak gesloten
|
|
|
|
| Alles wat je kunt is een verplichting. |
|
|
 |
|
anomalie
141
|
Gepost op 17 juli 2010 - 10:06:07
|
Mooi he,... aan het aantal reacties kan je mooi zien dat het niemand echt wat kon schelen. Twas dus alleen maar politiek correct gebulder voor de buhne. Als ik zelf een homo zou zijn zocht ik mijn bondgenoten niet hier in ieder geval. Veel bla bla weinig intresse.
|
|
|
|
In het hart van het gooi en Gooischer dan goois
scoutinghimalaya.nl
|
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
Gepost op 17 juli 2010 - 11:22:10
|
De discussie was elders al uitgewoed.
Het is toch een nette brief? Diverse forummers hadden die opvatting ook. Is me ook weer iets duidelijker geworden.
Alleen wie is die chiefscout, van Uganda?
|
|
|
|
|
|
 |
|
egel
Galbak
Pijnacker
Zuid-Holland
1333
|
|
 |
|
Jacala_GD
Alkmaar
Noord-Holland
408
|
Gepost op 17 juli 2010 - 13:19:39
|
Nette brief, nette afhandeling. Wat is er precies op aan te merken om op te reageren?
De Oegandese organisatie staat blijkbaar niet achter het wetsvoorstel, en hun voorzitter hebben ze ook opgelegd gekregen. De bezoekende scouts zijn gewezen op onze cultuur en wetten waarin homoseksualiteit wordt gerespecteerd. Zo lang zij zich gewoon fatsoenlijk gedragen zie ik geen reden om hen van de JubJam te weren. Mochten er toch problemen ontstaan dan zullen die vanzelf opgelost worden, desnoods met een vervroegd vertrek. Maar laten we even uitgaan van het goede van deze scouts en hen net als ieder ander gewoon een kans geven.
|
|
|
|
|
|
 |
|
praeses
928
|
Gepost op 03 augustus 2010 - 12:55:22
|
Zie Dik, discussie liep via andere onderwerpen. Blijf het standpunt van SN laf vinden. Angst om je eigen feestje in diskrediet brengen met een ferm standpunt. Gemiste kans
|
|
|
|
| You can't do business sitting on your ass |
|
|
 |
|
Akela-NL
forumgek
Breda
Noord-Brabant
1794
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
Gepost op 03 augustus 2010 - 17:00:42
|
Van Nederland niet of van hun land niet?
|
|
|
|
|
|
 |
|
Akela-NL
forumgek
Breda
Noord-Brabant
1794
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
Gepost op 03 augustus 2010 - 22:00:37
|
Ik ben benieuwd naar de reden. Scouts uit andere delen hebben blijkbaar wel visa gekregen.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Akela-NL
forumgek
Breda
Noord-Brabant
1794
|
|
 |
|
praeses
928
|
Gepost op 04 augustus 2010 - 08:22:16
|
Maar dan hebben anderen dan SN dus ingegrepen. SN had dat moeten doen, niet op basis van formaliteiten, maar op basis van normen.
|
|
|
|
| You can't do business sitting on your ass |
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
|
 |
|
whistle
Gilwellian
Tilburg
Noord-Brabant
3249
|
Gepost op 05 augustus 2010 - 15:27:41
|
Hey, hier wordt een onderdeel aangegrepen wat aansluit bij mijn beroep...
Er zijn landen waarvan burgers moeilijker een visum voor Nederland of een ander Schengenland kunnen krijgen. Oeganda is daar één van. (Suriname is ook zo'n voorbeeld en voor de Antillen is er wel vrije doorgang, maar is het tegenwoordig wel iets bemoeilijkt). Het heeft inderdaad allemaal te maken met het werkelijke doel wat deze mensen in Europa komen doen.
|
|
|
|
| Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell |
|
|
| |
Onderwerp  |
|