Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Scouting Algemeen  Scouting Algemeen  

Nieuwe speltaktekens

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont  [Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina  Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: 2011 .Scouting op de Gay parade? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Baden-Powell schrijft  

mitcheleijkemans

Stad Eindhoven
Provincie Noord-Brabant
mitcheleijkemans heeft 286 posts gemaakt 286
Gepost op 20 juli 2010 :  13:04:38  Bekijk mitcheleijkemans's persoonlijke forum pagina  Stuur mitcheleijkemans een forum prive bericht  Bezoek mitcheleijkemans's eigen website  Beantwoord deze post van mitcheleijkemans met een citaat [quote]
Beste Forummers,

Het is bekend dat op de JubJam100 er gestemd zal worden over de nieuwe speltaktekens.
Zo komen er nieuwe speltaktekens voor bevers, welpen, scouts, explorers, roverscouts, maar ook komt er een speltakteken voor bestuurders.

Maar weet iemand of deze ontwerpen al ergens te bekijken zijn?

Groeten, Mitchel

Jacala_GD

Stad Alkmaar
Provincie/Land Noord-Holland
Jacala_GD heeft 408 posts gemaakt 408
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jacala_GD aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  13:35:43  Bekijk Jacala_GD's persoonlijke forum pagina  Stuur Jacala_GD een forum prive bericht  Bezoek Jacala_GD's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jacala_GD met citaat [quote]
Zoals bekend? Ik weet van niks. Toch vreemd, aangezien ik netjes sta ingeschreven als ambassadeur en welpenleider. Wie gaan er eigenlijk stemmen?

MarcoV

Stad Borculo
Provincie/Land Gelderland
MarcoV heeft 73 posts gemaakt 73
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MarcoV aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  13:53:39  Bekijk MarcoV's persoonlijke forum pagina  Stuur MarcoV een forum prive bericht  Bezoek MarcoV's eigen webpagina  Klik om te kijken wat MarcoV's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van MarcoV Beantwoord deze post van MarcoV met citaat [quote]
Voor mij is dit ook nog nieuw. Na even kijken zag ik op de website van de scoutshop een nieuwsbericht dat de nieuwe speltaktekens in september verwacht worden. Maar hier staat niks over een stemming bij de jubjam100.

Voor de kaboutergroepen die netjes in september over willen naar de welpen is dit weer een extra drempel. Bij ons stond in de planning om de kinderen de speltaktekens cadeau te doen, maar als een paar weken na de overgang nieuwe insignes uitkomen is dit ook vrij zinloos

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Keesie heeft 2684 posts gemaakt 2684
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  14:25:02  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Als er op de website van de Scoutshop staat dat de speltaktekens in spetember beschikbaar zijn, lijkt het mij sterk dat er op de Jubjam over gestemd kan worden. Die dingen moeten ook nog gemaakt worden...

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

MarcoV

Stad Borculo
MarcoV heeft 73 posts gemaakt 73
20 juli 2010 -  14:28:13 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MarcoV aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  14:27:43  Bekijk MarcoV's persoonlijke forum pagina  Stuur MarcoV een forum prive bericht  Bezoek MarcoV's eigen webpagina  Klik om te kijken wat MarcoV's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van MarcoV Beantwoord deze post van MarcoV met citaat [quote]
Zou een aanpassing van de speltaktekens trouwens niet ook door de landelijke raad moeten? of is dit al gebeurd? Zo ja, dan zou er toch ook al een ontwerp bekend moeten zijn.

mitcheleijkemans

Stad Eindhoven
Provincie/Land Noord-Brabant
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door mitcheleijkemans aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  14:29:32  Bekijk mitcheleijkemans's persoonlijke forum pagina  Stuur mitcheleijkemans een forum prive bericht  Bezoek mitcheleijkemans's eigen webpagina Beantwoord deze post van mitcheleijkemans met citaat [quote]
Ik las er iets over op roverscouts.nl, vandaar dat ik het me afvroeg. De informatie over september was mij inderdaad ook bekend, daarom vind ik het gedoe rondom de JubJam100 al zo vreemd.

mitcheleijkemans

Stad Eindhoven
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door mitcheleijkemans aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  14:31:02  Bekijk mitcheleijkemans's persoonlijke forum pagina  Stuur mitcheleijkemans een forum prive bericht  Bezoek mitcheleijkemans's eigen webpagina Beantwoord deze post van mitcheleijkemans met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door MarcoV

Zou een aanpassing van de speltaktekens trouwens niet ook door de landelijke raad moeten? of is dit al gebeurd? Zo ja, dan zou er toch ook al een ontwerp bekend moeten zijn.

Is onderdeel van de vernieuwde spelvisie. Evenals de nieuwe 'tekens van bevoegdheid'. Deze zijn er overigens wel op vooruit gegaan!

timon
Zeur Piet

Stad Hedel
timon heeft 6794 posts gemaakt 6794
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door timon aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  15:22:36  Bekijk timon's persoonlijke forum pagina  Stuur timon een forum prive bericht  Bezoek timon's eigen webpagina  Klik om te kijken wat timon's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van timon Beantwoord deze post van timon met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door mitcheleijkemans

Is onderdeel van de vernieuwde spelvisie. Evenals de nieuwe 'tekens van bevoegdheid'. Deze zijn er overigens wel op vooruit gegaan!
Mmmm,
aar zijn die al ergens te zien dan?

timon's sig
...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps...

mitcheleijkemans

Stad Eindhoven
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door mitcheleijkemans aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  15:34:41  Bekijk mitcheleijkemans's persoonlijke forum pagina  Stuur mitcheleijkemans een forum prive bericht  Bezoek mitcheleijkemans's eigen webpagina Beantwoord deze post van mitcheleijkemans met citaat [quote]
Ik heb er nog geen plaatjes van online gezien, hiervoor excuses.

Op www.scouting.nl vond ik het volgende:

Kwalificatietekens
De verworven competenties binnen Scouting Academy zijn zichtbaar op het uniform. Net als nu worden de tekens boven de rechter borstzak gedragen. De kwalificatietekens worden vierkant, met een blauwe achtergrond. Elke competentie krijgt een symbool, waaraan je kunt zien welke competentie de drager beheerst. Dit zullen (onder meer) de competenties leidinggevende, teamleider, groepsbestuurder en trainer zijn. De symbolen zullen typisch Scouting zijn. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het ontwerp. Als de eerste ontwerpen beschikbaar zijn zullen deze gepresenteerd worden in de Scouting Academy Nieuwsbrief of @-scout.

chefjohn

Stad Nijmegen
chefjohn heeft 317 posts gemaakt 317
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door chefjohn aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  19:48:10  Bekijk chefjohn's persoonlijke forum pagina  Stuur chefjohn een forum prive bericht Beantwoord deze post van chefjohn met citaat [quote]
en denken ze bij SN dat ik straks alle oude van uniform trek en de nieuwe er op naai??

Jacala_GD

Stad Alkmaar
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jacala_GD aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  20:00:49  Bekijk Jacala_GD's persoonlijke forum pagina  Stuur Jacala_GD een forum prive bericht  Bezoek Jacala_GD's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jacala_GD met citaat [quote]
Net zoals ze verwachten dat iedereen per direct een nieuwe blouse koopt en alles daarop naait zeker.

Ik denk dat ze wel wat realistischer zijn dan dat. De oude zijn niet meer verkrijgbaar, dus die nieuwe speltaktekens komen er vanzelf in. Net als de blouses. Of je moet natuurlijk nu gaan hamsteren en de scoutshop leeg kopen.

mitcheleijkemans

Stad Eindhoven
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door mitcheleijkemans aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  21:40:55  Bekijk mitcheleijkemans's persoonlijke forum pagina  Stuur mitcheleijkemans een forum prive bericht  Bezoek mitcheleijkemans's eigen webpagina Beantwoord deze post van mitcheleijkemans met citaat [quote]
Het zal langzaam gaan. Wel krijgen alle mensen die vanaf nu bevoegdheden halen de nieuwe badges, mensen die hun tekens al hebben kunnen op vertoon van hun certificaat bij de ScoutShop de nieuwe natuurlijk kopen.

En er zijn wel scouts die direct een Scoutfit aanschaffen en alles overzetten. Scouts zoals ik.

Jacala_GD

Stad Alkmaar
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jacala_GD aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juli 2010 -  22:36:47  Bekijk Jacala_GD's persoonlijke forum pagina  Stuur Jacala_GD een forum prive bericht  Bezoek Jacala_GD's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jacala_GD met citaat [quote]
Dan ben je niet de enige, hoor. Ik heb in april een nieuwe scoutfit gekocht en de boel overgezet. De reden was voor mij vrij simpel: die nieuwe stof is dunner en luchtiger, dat draagt een stuk beter dan de oude blouse. Die lummels voor de mouwen zijn ook handig, plus dat ik het veel minder warm heb. Nu draag ik het zelfs met de warmere opkomsten, voorheen had ik dan het T-shirt van de groep aangetrokken. Het heeft ook wat te maken met mijn voorbeeldfunctie. Een derde van onze welpen loopt er inmiddels in. Ik vind het dan wel zo netjes dat tenminste één persoon van het leidingteam hetzelfde draagt. De rest volgt wel via natuurlijk verloop.

Nu moet ik wel aantekenen dat ik de tweede leidinggevende ben van onze groep die een nieuwe blouse heeft gekocht. En dat die ander geen keus had omdat die sinds één seizoen meedraait. Maar goed, de rest volgt wel... (ooit)

Ik vind het wel jammer dat sommige mensen een hang naar het verleden lijken te hebben. Om een voorbeeld te geven: toen iemand van SN bij ons aan de jongerentak vroeg hoe wij tegenover het nieuwe uniform stonden, antwoordde er eentje (die ook leiding is) resoluut: "Wat een ****ing bullshit!"... terwijl hij nog nooit een nieuwe blouse in z'n handen gehad had. Om even aan te geven dat niet iedereen je mening deelt.

Zelf ben ik wel benieuwd naar de vernieuwingen. Ik hoop op verbeteringen en ook de nieuwe welpenboeken (voor zover verkrijgbaar) zien er goed uit. Daarom ben ik ook nieuwsgierig naar de nieuwe speltaktekens. Heb je er toevallig al iets van gezien, of moet dat allemaal geheim blijven tot september?

david.jansen

Stad Leiden
Provincie/Land Netherlands
david.jansen heeft 2001 posts gemaakt 2001
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door david.jansen aan de moderator van dit forum. Gepost op 25 juli 2010 -  11:47:23  Bekijk david.jansen's persoonlijke forum pagina  Stuur david.jansen een forum prive bericht  Bezoek david.jansen's eigen webpagina  Stuur david.jansen een ICQ bericht  Klik om te kijken wat david.jansen's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van david.jansen met citaat [quote]
Ik vind het vooral jammer dat je blijft veranderen. Eerst nieuwe scoutfit, redelijk deel van de dolfijnen draagt nu nieuwe blouse. Dan gaan we overstappen naar welpen-thema. Hopelijk met nieuwe speltaktekens, want ik zou het zonde vinden als we eerst de oude moeten uitdelen en dan tijdje later de nieuwe. Nieuwe insignes? Geen idee wanneer die verschijnen, en waarin je die zal kunnen vinden, want in boek voor de welpen staat alleen een voorbeeld, dus vermoedelijk staan ze in het boek voor de leiding wat later dit jaar uitkomt.
Maar ja, wachten tot alle veranderingen afgerond zijn en dan alles in 1x overzetten gaat ook niet, want waar haal je oude blousen etc nog vandaan in afwachting van voltooiing van de rest?
Over stemmen tijdens de Jubjam heb ik ook niets gehoord. Zou ook erg fout zijn; stemmen gebeurd in de landelijke raad, maar die bemoeit zich niet vaak met details, daar is meer een principe-besluit genomen dat er nieuwe tekens komen als onderdeel van nieuwe spelvisie. Als men dan leden wil laten stemmen, waarom dan niet een enquete onder alle leden, zoals met de scoutfit? Dat was nou net zo'n mooie ontwikkeling, dat men dingen echt aan de leden ging voorleggen, en dat er ook echt geluisterd is naar de uitkomst. zo iets creert draagvlak. Vage stemmingen en geheimhouden leidt juist tot weerstand.

david.jansen's sig
Saga/David

Tursiops

Tursiops heeft 142 posts gemaakt 142
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Tursiops aan de moderator van dit forum. Gepost op 25 juli 2010 -  12:34:21  Bekijk Tursiops's persoonlijke forum pagina  Stuur Tursiops een forum prive bericht Beantwoord deze post van Tursiops met citaat [quote]
Je kan natuurlijk op een JubJam wel de tekens tonen en wat 'eerste reacties' vragen aan de mensen. Zou je die reacties nog mee kunnen nemen.

Oorspronkelijk gepost door Keesie

Als er op de website van de Scoutshop staat dat de speltaktekens in spetember beschikbaar zijn, lijkt het mij sterk dat er op de Jubjam over gestemd kan worden. Die dingen moeten ook nog gemaakt worden...

??!? Als je ze eerst massaal produceert, dan heeft stemmen natuurlijk geen zin meer. Als je enkele prototypes of tekeningen o.i.d. voorlegt, kan je reacties nog meenemen in het definitieve ontwerp.....

joanne

Stad den helder
joanne heeft 78 posts gemaakt 78
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door joanne aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 augustus 2010 -  23:46:52  Bekijk joanne's persoonlijke forum pagina  Stuur joanne een forum prive bericht  Bezoek joanne's eigen webpagina  Klik om te kijken wat joanne's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van joanne met citaat [quote]
ik vind zelf de vernieuwingen en veranderingen erg doorslaan, en zal persoonlijk ook dus niet de scoutfit of nieuw speltak teken aanschaffen.
ben momenteel alleen stamlid, en heb nog een bevertrui,welpenblousche en zeeverkenners blousche in me huidige maat (zelfs iets te groot) in de kast liggen dus mocht ik ooit weer leiding worden zal ik er ook geen hoeven aan te schaffen *bhv als landscout bloushe maar die zal ik dan in de oude vorm proberen te regelen)

ik denk dat het aardig lang gaat duren voor het grotendeel van alle leden in het nieuwe scoutfit met nieuwe insignes lopen

joanne's sig
beoordeel niemand op het uiterlijk maar op het innerlijk

tomvanlamoen

Stad Boxtel
tomvanlamoen heeft 457 posts gemaakt 457
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 augustus 2010 -  19:51:25  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Nou... jeugdleden hebben door normaal verloop na de vakantie al voor minstens 50% de scoutfit. Aangezien de gemiddelde leidinggevende 3 jaar bij Scouting actief is zitten die ook al op 33% en over een jaar dus op 67% en dan heb je ook nog de oude garde (zoals ik) die toevallig net toe was aan een nieuwe bloes dus het gaat wel hard.

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

tomvanlamoen

Stad Boxtel
tomvanlamoen heeft 457 posts gemaakt 457
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 augustus 2010 -  19:52:37  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Overigens ben ik blij met de scoutfit.... droogt sneller, zit goed, alleen te korte mouwen maar die zijn toch altijd opgerold dankzij de handig mouw-ophouders.

Alleen mijn moeder was minder blij met het overzetten van de insignes

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

Bekijk het onderwerp: 2011 .Scouting op de Gay parade? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Baden-Powell schrijft  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont  [Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina  Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg