IS nog niet af. En zoals jullie kunnen zien gaat Himalaya te water. Niet helemaal uiteraard. We worden Amfibisch. Dus eigenlijk de mariniers van de zeescouts.
Ben al langzaam begonnen met contact zoeken met de admiraliteit heb ook nog ligplaatsen gekregen. Twee boten gekocht die helemaal zeil en helemaal motor gevaren moeten kunnen worden.
Er is beweging in ieder geval...
Heeft ieman BTW een linkje naar de stukken van de laatste Landelijke raad... In December ben ik er weer bij en dan moet ik even ingelezen zijn.
Wat ik er tot nu toe van kan zien wordt het een leuke site, wat ik vooral goed vind is dat onder de speltakken direct de leeftijden staan, voor mensen die (nog) niks van scouting weten is dit makkelijk.
Even offtopic: Ik zie dat verkenners tot 15 jaar is en leiding vanaf 17 jaar. Zit hier tussen niks?
Wat ik er tot nu toe van kan zien wordt het een leuke site, wat ik vooral goed vind is dat onder de speltakken direct de leeftijden staan, voor mensen die (nog) niks van scouting weten is dit makkelijk.
Even offtopic: Ik zie dat verkenners tot 15 jaar is en leiding vanaf 17 jaar. Zit hier tussen niks?
Verkenners zijn niet super strak tot 15 jaar mag uitlopen naar 17. Maar feitelijk vanaf 16 ben je stam.
@egel...
We hebben er voor gekozen omdat ons bereik groter word op het water. We gaan simpelweg water en land activiteiten combineren.
We zien ons zelf voorlopig als een landgroep met boten.
Maar waarom implementeer je met de komst van een nieuwe website ook niet gelijk de speltaknemen en -leeftijden die Scouting Nederland hanteert? Dat is toch veel makkelijker en straalt meer eenheid uit?
Maar waarom implementeer je met de komst van een nieuwe website ook niet gelijk de speltaknemen en -leeftijden die Scouting Nederland hanteert? Dat is toch veel makkelijker en straalt meer eenheid uit?
Zover ik de Himalaya ken gaan ze, en zeker anomalie, niet voor makkelijk, dat is niet uitdagend genoeg. Een van die uitdagingen is het hebben van een unitaire structuur, zoals B-P het opgesteld had.
Verkenners zijn niet super strak tot 15 jaar mag uitlopen naar 17. Maar feitelijk vanaf 16 ben je stam.
Zoals Egel ook al zegt, een groep kan er voor kiezen hier niet in mee te gaan. Ik denk dat het ook beter is om bewust en onderbouwd af te wijken van dit soort regels, dan het gewoon maar 1 op 1 in te voeren. Zoals B-P al zei: wat voor de ene groep werkt, werkt voor een ander niet.
Oorspronkelijk gepost door Teun-1989
Verkenners tot 17 jaar? waarom geen explo's?
Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, nu ken ik de groep van Anomalie verder niet. Maar in het algemeen zou het kunnen zijn dat:
Er met PL/APL's wordt gedraaid en de oudere meer een begeleidende rol hebben
Er onvoldoende oudere jeugdleden zijn om een explorergroep op te zetten
Er onvoldoende leiding is om een explorergroep op te zetten
Ik zeg niet dat dit een van de dingen is die bij Anomalie in de groep speelt, maar het zouden redenen kunnen zijn. Nogmaals, een explorergroep kan bij de ene groep perfect draaien, terwijl het bij de andere groep gewoon niet werkt.
Bij de huidige lichting verkenners binnen mijn groep zou het niet werken, zo te horen bij die van jouw groep ook niet. Dat hoeft niet automatisch te betekenen dat het bij alle groepen niet werkt.
Tja als het werkt bij jullie dan is het prima, kan het mij alleen niet voorstellen. Vaak is het zo dat onze padvindsters en verkenners op 15 jarige leeftijd er al meer dan aan toen zijn om over te vliegen. Plus dat het mij moeilijk lijkt om leuk spellen aan te bieden voor die verschillende leeftijden.
Tja als het werkt bij jullie dan is het prima, kan het mij alleen niet voorstellen. Vaak is het zo dat onze padvindsters en verkenners op 15 jarige leeftijd er al meer dan aan toen zijn om over te vliegen. Plus dat het mij moeilijk lijkt om leuk spellen aan te bieden voor die verschillende leeftijden.
Haha ja bij ons ook. En dan gaat vanaf 14 of 15 tot 17-18 bij de explo's en daarna een natuurlijke doorloop richting stam bij ons wel lekker soepel. Maar goed iedere groep is anders.
wouter's sig
Laat je kleren niet al te vies worden. Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk.
Tja als het werkt bij jullie dan is het prima, kan het mij alleen niet voorstellen. Vaak is het zo dat onze padvindsters en verkenners op 15 jarige leeftijd er al meer dan aan toen zijn om over te vliegen.
Dat ligt aan het programma, je moet die leeftijd iets te bieden hebben. Omdat de scouts zijn teruggegegaan naar 14 jaar is hun programma vaak kinderlijker geworden. Maar de meeste zeeverkenners werken nog steeds met 11-16 jaar en ook uit eigen ervaring weet ik dat dit prima gaat. Het ligt dus niet aan de jongens, maar aan het programma.
Kijk Drupal, daar ben ik fan van. Goed begin van de website, maar er staat nog niet veel op. En de layout is zeker ook nog niet helemaal naar wens?
Nee we zijn nog aan het afstemmen met de layout. Door de aanschaf van de boten en het instaleren van nieuw bestuur plus een erg grote flyer actie zijn we erg druk.