| Schrijver |
Onderwerp  |
|
|
Ep-Roos
Breda
Noord-Brabant
42
|
Gepost op 29 juli 2010 : 10:30:10
|
Beste mensen!
In de categorie belachelijk heeft Scouting in Nederland weer eens goed de plank mis geslagen gisteren!
Scouting = Bier zuipen dat was de duidelijk boodschap. Een goede reclame actie mijn inziens! Buiten dat vraag ik me af waarom mevr Meershoek als directeur weer zo nodig in beeld moet zijn terwijl ze zich daar helemaal niet mee moet bemoeien want het behoort helemaal niet tot haar taken volgens mij.
Een blamage mijn inziens en scouting is weer eens in het nieuws gekomen op een manier waar je niet trots op mag zijn.
Joris.
|
|
| De uitdaging van het leven zit in jezelf! |
|
|
 |
|
Akela-NL
forumgek
Breda
Noord-Brabant
1794
|
|
 |
|
MarcoV
Borculo
Gelderland
73
|
Gepost op 29 juli 2010 - 11:30:36
|
Ik kreeg in het item zelf het gevoel dat de opmerking van de jongens over bier zuipen werd afgedaan als jeugdige grootspraak. Ja, ze lusten een biertje, maar ze zijn er zeker ook voor het programma.
Wat ik zelf jammer vond in het item was dat er heel erg werd gemikt op het laten zien hoe modern scouting wel niet is. Hoewel het goed is om te laten zien dat er ook meer is als de verwachting van fikkie stoken en knopen, kwam er hierdoor niet echt uit wat scouting nou zo speciaal maakt. Het kamp werd zelfs vergeleken met 'andere' festivals. Ik had zelf graag gezien dat er aandacht werd besteed aan de dingen die jubjam juist onderscheiden van festivals.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Mona weet raad
Forum Fossiel
Rotterdam
Zuid-Holland
9059
|
Gepost op 29 juli 2010 - 11:41:26
|
Gisteren in m'n interview met een Telegraaf journaliste nog eventjes op het bestaan van dit Forum gewezen waar menig leider inspiratie vandaan haalt hoe je met veel fantasie,en weinig middelen kinderen een onvergeetelijk programma aanbod kan bieden.Iets waar menig zwaar gesubsidieerde instelling een puntje aan kan zuigen.Helaas niets van terug gelezen.De fotograaf is er wel in geslaagd mij een beetje fatsoenlijk op de plaat te zetten.
|
|
|
|
Mijn excuus voor deze lange topic.Ik had helaas geen tijd een kortere te schrijven. (vrij vertaald naar Blaise Pascal) |
|
|
 |
|
wouter
...
Meppel
Drenthe
4515
|
Gepost op 29 juli 2010 - 19:52:38
|
Wel een apart stuk in het journaal inderdaad :P
|
|
|
|
Laat je kleren niet al te vies worden. Sokken kun je controleren door ze op te blazen. Lukt dat, dan is wassen noodzakelijk. |
|
|
 |
|
Fred29
Tilburg
Noord-Brabant
933
|
Gepost op 29 juli 2010 - 20:14:17
|
Ik wist bij Editie NL ook niet wat ik hoorde. Ik ben al zeer lang bij Scouting maar Hitlerjugend?? Die assiocatie heb ik echt zeer zelden gehoord.
Maar, ik vond het wel grappig dat je er serieus aandacht aan besteedt hebben, ook grappig voor een nieuw uniform van Janice. Kortom...het filmpje was hartstikke positief, de inleiding aiaiaiaiai.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
Gepost op 29 juli 2010 - 22:29:20
|
Ik vond het NOS journaal juist goed. Er werd gezegd dat het de grootste jeugdvereniging van Nederland is en dat er wachtlijsten zijn en dat geeft een goede indruk. En dat bier ging niet over veel, maar dát het gedronken werd (wat niet des padvinders zou zijn...)
Kijk naar het elders geplaatste stukje van de Volkskrant. Klopt van geen kant, is inconsequent, maar dat is nu eenmaal journalistiek. Ze starten met een stapel cliques, mengen daar SN-informatie door en klaar is het (zoveelste) stukje. Zo worden de meeste stukjes gemaakt met dezelfde betrouwbaarheid (moet je bedenken als je de rest van de krant leest). Waar het om gaat is wat het uitstraalt naar de lezer en dat is overal dat Scouting modern is en dat is dus goed. Dat het feitelijk niet klopt maakt niks uit. En het is toch heel normaal dat Meershoek als directeur haar zegje doet?
|
|
|
|
|
|
 |
|
Fred29
Tilburg
Noord-Brabant
933
|
Gepost op 30 juli 2010 - 06:57:11
|
Die mw Meershoek mag best haar zegje doen. Wat ik jammer vind ik dat Scouting mn voor en door jongeren is. Het zou toch leuk zijn als er een jongere woordvoerder van SN in beeld zou zijn. Met alle respect, maar deze mw straalt dat toch niet uit.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Hopman A
Dol fijne Forum Hopman
Bergen op Zoom
Noord-Brabant
11241
|
Gepost op 30 juli 2010 - 10:36:01
|
Stukje was op sommige punten wat jammer, maar sommige kanten ook heel goed. Vooral de statement van Willemien dat er meer vrijwilligers nodig zijn om nog 100 jaar door te gaan. Die boodschap werd een beetje te niet gedaan door de lacherige jongens met het bier, maar toch het is gezegd. Enige wat ik miste is dat waterwerk totaal weer genegeerd werd, beetje jammer
|
|
|
|
| Spreken in tegeltjeswaarheden is zilver, zwijgen in tegeltjeswaarheden is goud! |
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
Gepost op 30 juli 2010 - 20:54:50
|
Volgens mij kwamen er ook diverse leden aan het woord. Als er een NOS ploeg langskomt dan wordt die natuurlijk begeleidt door voorzitter, directeur, kampleider of zoiets hoogs. Het is de NOS redactie die bepaalt wat er van de interviews wordt uitgezonden. De goede opmerkingen over grootste jeugdvereniging en wachtlijsten is ongetwijfeld ook van Meershoek.
|
|
|
|
|
|
 |
|
Mona weet raad
Forum Fossiel
Rotterdam
Zuid-Holland
9059
|
Gepost op 30 juli 2010 - 22:26:05
|
Toevallig dat ik Karolien voorbij zag lopen met het NOS team.Ze liep echt in haar eentje.Het Telegraaf team werdt wel begeleid door iemand
|
|
|
|
Mijn excuus voor deze lange topic.Ik had helaas geen tijd een kortere te schrijven. (vrij vertaald naar Blaise Pascal) |
|
|
 |
|
timon
Zeur Piet
Hedel
Gelderland
6794
|
Gepost op 31 juli 2010 - 15:16:32
|
Mmmmm, Een vriend van mij is de dag na het NOS journaal op bezoek geweest. Had het journaal gezien en moest toevallig in Roermond zijn. Had het er wel over dat SN de grootste jeugdvereniging was en dat de directrice in beeld was. Verder heb ik er niets van gehoord. Dus uiteindelijk is het belangrijkste bijgebleven.
Hij is heel even een stuk over het terrein gelopen en was onder de indruk van de omvang en hoe schoon het terrein was.
Ik denk dat de schade van het NOS wel mee valt.
|
|
|
|
| ...The only thing we take are pictures and we only leave footsteps... |
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
|
 |
|
anomalie
141
|
Gepost op 01 augustus 2010 - 17:02:13
|
heeft iemand linkjes naar journaal beelden ofzo. Of naar ander filmwerk.
|
|
|
|
In het hart van het gooi en Gooischer dan goois
scoutinghimalaya.nl
|
|
|
 |
|
Mona weet raad
Forum Fossiel
Rotterdam
Zuid-Holland
9059
|
|
 |
|
chefjohn
Nijmegen
Gelderland
317
|
Gepost op 01 augustus 2010 - 23:51:45
|
Je kan ook overdrijven zeg. In het hele item komen een keer 2 scouts voor die zeggen dat ze bier drinken. Het komt bij mij gewoon over als: "een biertje erbij moet kunnen" en het geeft zeker niet de indruk dat scouting enkel een grote zuipclub is. Persoonlijk stoor ik mij meer aan die persoon in het begin die daar staat uit te leggen waar al zijn insignes en badges voor staan. Da's echt zo'n type die alle vooroordelen over scouting bevestigt en zeker niet de indruk geeft dat we een moderne jeugbeweging zijn die met zijn tijd mee gaat.
Ik heb het net op uitzending gemist bekeken, iemand vroeg een link, bij deze: http://player.omroep.nl/?aflID=11220103
|
|
|
|
|
|
 |
|
chefjohn
Nijmegen
Gelderland
317
|
Gepost op 01 augustus 2010 - 23:56:01
|
stukje begint bij 21 minuten, scheelt oud nieuws kijken.
|
|
|
|
|
|
 |
|
egel
Galbak
Pijnacker
Zuid-Holland
1333
Aangepast
|
|
 |
|
Dik P
Katwijk
Zuid-Holland
2891
|
|
 |
|
pino
eemnes
Netherlands
1513
|
Gepost op 02 augustus 2010 - 13:31:11
|
ik vindt het stuk van de NOS toch nog best goed gemaakt het bierdrinken daar ligt geen nadruk op... zoals de journalist al zegt ook deze stoere jongens gaan van de tokkelbaan ;-) denk dat het wel wat informatiever had gekund.
|
|
|
|
| fantasien zijn de best bewaarde geheimen ;-) |
|
|
 |
|
chefjohn
Nijmegen
Gelderland
317
|
Gepost op 02 augustus 2010 - 20:37:12
|
Ja ik denk dat ze zo juist laten zien dat scouting voor iedereen leuk kan zijn, voor de echte die hard padvinders, maar ook voor diegene die gezellig een biertje bij een kampvuur willen drinken. Het is zeker niet zo dat scouting als een zuipclub werd afgeschilderd. Naar mijn mening is de stelling van Ep-Roos nogal overdreven.
|
|
|
|
|
|
| |
Onderwerp  |
|