Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Subforum  Luchtvaart  

Wat kunnen we samen als Luchtscouts

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Vliegtuig Scout of the World  

Erwin1966

Stad Lelystad
Provincie Flevoland
Erwin1966 heeft 1 posts gemaakt 1
Gepost op 18 mei 2011 :  09:55:19  Bekijk Erwin1966's persoonlijke forum pagina  Stuur Erwin1966 een forum prive bericht  Beantwoord deze post van Erwin1966 met een citaat [quote]
Hallo,

Even voorstellen: mijn naam is Erwin Brouwers, sinds vorig jaar voorzitter van de Luchtscouts Vliegveld Lelystad. Ik heb net dit forum ontdekt en me onmiddellijk ingeschreven. Kwam er trouwens achter dat een vorige voorzitter dat ook al had gedaan, dus dat account probeer ik weer terug te "veroveren" :)

Na wat leeswerk merk ik dat we toch wel een heel zeldzaam ras zijn, van alles over of we allemaal nog wel bestaan, iets met grijze overhemden en hoe sterk we (niet) vertegenwoordigd zijn op landelijk niveau.

Wat me vooral interesseert is wat we samen kunnen doen. Op de Luchtmachtdagen komen we elkaar ook niet veel tegen, hoewel dat toch wel een dag zou kunnen zijn waar we allemaal interesse in hebben denk ik. Maar dat is bijna nooit op een centrale plek, je zit altijd met reizen en overnachtingen enz.

Nou had ik zo eens zitten denken of het een plan is om iets te doen met het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg. Lekker centraal, gratis toegang en ik ken daar wat mensen (ook niet onhandig...). Wat vinden we daar van? Heeft zo iets kans van slagen? Ik hoor het graag, want ik wil daar best aan gaan werken!

Groeten,

Erwin

Erwin1966's sig
Maak van je werk je hobby, ga bij de Luchtscouts!

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 mei 2011 -  11:37:03  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Ik weet dat er hier meerdere bevlogen Scouts zitten die hun activiteiten tijdens landelijke evenementen tentoonspreiden. Een landelijke"Vlieg er eens uit"dag lijkt me wel leuk.Speciaal als het in een museum wordt gehouden.Met de hulp en inzet van de Luchtmacht wordt dit alleen maar leuker en beter.Bedenk wel dat dit niet iets is wat je 'even' in een paar weken in elkaar zet.
Weet niet of je volgende week op de Fundays bent,maar kom dan eens brainstormen bij m'n knopenkraam.

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
Voorzitter LVL heeft 8 posts gemaakt 8
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 mei 2011 -  23:07:36  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Het zou inderdaad even een klusje zijn, maar als je het ziet als een gezamenlijke opkomst van een dag valt het nog wel mee. Komt er een overnachting bij dan wordt het een ietsje meer werk.
Maar wat ik eerst wel zou willen weten is of er belangstelling voor is in Luchtscouting wereld. Want daar moet het toch mee beginnen. De rest is alleen maar werk :)

DMScout
NJMOD

Stad Capelle a/d IJssel
DMScout heeft 594 posts gemaakt 594
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door DMScout aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 mei 2011 -  14:15:39  Bekijk DMScout's persoonlijke forum pagina  Stuur DMScout een forum prive bericht  Bezoek DMScout's eigen webpagina  Klik om te kijken wat DMScout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van DMScout met citaat [quote]
Ik ken wel mensen bij de luchtscouts die nu op Ypenburg (voormalig vliegveld) zitten. Ik weet niet of die ook op dit forum zitten, maar misschien kun je ze eens mailen:

http://www.scoutingvwp.nl/

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 mei 2011 -  21:26:55  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Ik ga eens op emailadressenjacht....vast niet alle luchtscouts lezen dit forum.

BasQ

Stad Voorburg-Leidschendam
BasQ heeft 1 posts gemaakt 1
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door BasQ aan de moderator van dit forum. Gepost op 23 mei 2011 -  20:22:22  Bekijk BasQ's persoonlijke forum pagina  Stuur BasQ een forum prive bericht Beantwoord deze post van BasQ met citaat [quote]
beste Erwin,

allereerst welkom bij luchtscouting Nederland!

Laat ik mij zelf even voorstellen. Mijn naam is Bas Kuenen. Ik ben teamleider bij de luchtscouts van de Van Weerden Poelman groep en stam correspondent van de LLS (landelijke luchtscouting stam).

Het klopt dat wij een zeldzaam ras zijn maar ik denk dat luchtscouting binnen scouting nederland de afgelopen jaren een flinke boost heeft gehad. MIjn scoutinggroep heeft de afgelopen jaren Tijdens de NJ 2008, de scout-in 2009 en de JubJam 100 luchtscouting weer op de kaart gehad. Wij hebben daar als medewerker met succes programma onderdelen gedraaid en wij hebben een hoop scouts laten zien wat wij als luchtscouts allemaal doen.
Tijdens De JubJam 100 hebben voor het eerst samen met de luchtscouts uit Ursem en Zeist samen gewerkt. Dit heeft resulteert in hele goeie en actieve contacten.

Uiteraard zijn wij geïnteresseerd in het uitbreiden van onze contacten en kunnen wij jullie in contact brengen met andere luchtscoutinggroepen. Ik nodig je daarom uit om samen met jullie luchtscouts leidingteam in Ypenburg op een zaterdag avond langs te komen en onder het genot van een biertje wellicht idee uit te wisselen.

Mijn contact gegevens kan je hier vinden:
http://www.scoutingvwp.nl/index.php?option=com_contact&view=contact&id=11%3Aleiding-luchtscouts&catid=12%3Acontact-personen&Itemid=130

mvg

Bas

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 mei 2011 -  01:20:24  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Hoi Bas,

Al telefonisch contact gehad met jullie groep. Mijn idee gaat uit naar de tweede helft van juni voor een bezoek. Dan hebben we de Pinksteren achter de rug, en dat is toch altijd weer een druk weekeinde. Niet alleen met Scouting trouwens :)
Via SOL geprobeerd om wat mail rond te sturen maar verder nog niet veel reacties gehad. Maar we blijven het proberen.

Erwin

-rob-

Stad Ypenburg
-rob- heeft 80 posts gemaakt 80
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door -rob- aan de moderator van dit forum. Gepost op 30 mei 2011 -  11:39:29  Bekijk -rob-'s persoonlijke forum pagina  Stuur -rob- een forum prive bericht  Bezoek -rob-'s eigen webpagina  Klik om te kijken wat -rob-'s MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van -rob- Beantwoord deze post van -rob- met citaat [quote]
Hey DM scout, natuurlijk zit ik ook op het forum :). Alleen post ik wat minder dan jij :)
ik mis trouwens wel een luchtscout in de emoticons

Er zijn volgens mij zo'n 11 luchtscoutinggroepen in Nederland. De ene wat actiever dan de ander. Via www.watdoenluchtscouts.nl zijn we enige tijd geleden al begonnen op een makkelijke manier informatie tussen luchtgroepen uit te wisselen. Dit gaat van spel ideeën en compleet uitgewerkte spellen. Naar bouw suggesties en het eventueel leveren van bouwpakketten (waar wij trouwens ook merken de scholen dit erg leuk vinden om te gebruiken)
Maar een overleg tussen luchtscouts waarin gebrainstormd kan worden over diverse onderwerpen bestaat zo ver ik weet (nog) niet.

Wel is er vrij actief contact (zoals Bas al schrijft) tussen het Willem Versteegh eskader (Ursem),luchtscoutinggroep Zeist en de Van Weerden Poelaman groep. Deze groepen zijn ook op de jubjam100 actief geweest bij In2theair.
Ook met de luchtscouts van De Hartelgroep (Spijkenissen) is goed contact. Zij hebben, samen met mensen van Ursem vorig jaar meegedaan met de instructeurs cursus voor Lijnbestuurd vliegen die gegeven werd door Flybywire op Ypenburg. En verder spreek ik zelf ook regelmatig wat leiding van de Esdoorn in Leeuwarden en heb ik ook nog wat contacten overgehouden aan de Jubjam met luchtscouts in Engeland.

Hiermee wil ik dus zeggen dat er wel wat contacten zijn zo hier en daar maar dat zeker nog niet alle luchtgroepen van Nederland hier mee benaderd zijn.

Het lijkt mij ook een goed idee om wat meer te doen met luchtscouts. Ik denk dan aan een stukje kwaliteit behoud en verbetering maar ook het uitwissen van programma ideeën. En wellicht zoals hierboven al staat gezamenlijke excursies. Maar wellicht hebben andere mensen wel juist behoefte aan andere dingen, wellicht zijn nationale wedstrijden in het een of ander luchtscouts gerelateerd thema een idee of willen groepen "alleen maar" een jaarlijks evenement zoals al door een aantal groepen het georganiseerde Landelijke Luchtscouting Weekend.

Ik denk dat dat dan ook het belangrijkste is om uit te vinden wat de de verschillende groepen willen. En hoe kan je dat dan in groter verband vorm geven.

Maar dit zijn zomaar wat ideetjes van mij. Ik ben zeker bereid om hier in mee te denken,

Groet

Rob

-rob-'s sig
10% op de grond,
30% boven water,
60% in de wolken
100% luchtscout

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 juni 2011 -  17:24:12  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Zo ondertussen toch al wat reacties gehad, en nog positief ook :) Tijd om wat concreter te worden. Ik ga een mail rondsturen naar de luchtscoutcontacten om te kijken of we eens kunnen afspreken. Nou moeten we daar een plek voor kiezen, en dat valt nog niet mee met zoveel verspreidde groepen. Ik wil eigenlijk insteken op het militair luchtvaart museum in Soesterberg. Veel centraler kun je het niet krijgen, is voor iedereen aan te rijden. Ze hebben er ook koffie, en niet onbelangrijk: mogelijk kunnen we er zelfs al iemand van het MLM bij hebben om te kijken wat we daar eventueel kunnen organiseren.
Dus houd de mail in de gaten! Ik zal daarbij ook verwijzen naar dit forum. Hier met elkaar "praten" is makkelijker dan via de mail.

Groeten,

Erwin

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 19 juni 2011 -  23:47:15  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Nou, mijn vingers blauw getikt aan het volgende bericht. In het kort: een voorstel om eerst eens met een klein groepje bestuur en leiding van iedere luchtscoutinggroep bij elkaar te komen op zondag 3 juli in het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg. Zodat we ideeen kunnen uitwisselen en concreet kunnen werken aan een later te organiseren gezamenlijke Luchtscout opkomst.

Hallo medeluchtscouts,

Hierbij nog eens een poging om jullie te bereiken. Geloof me maar dat dat nog niet meevalt. Op de helft van de berichten die ik via Scouting Online heb gestuurd heb ik geen respons gehad, maar ik krijg van het systeem ook geen reactie of dat komt door niet bestaande emailadressen of iets dergelijks. Ook via ons aller websites is het vinden van contactinformatie niet erg makkelijk vanwege de vele webbased mail die we gebruiken. Vandaar dat ik het maar probeer via deze mail, maar tegelijkertijd ga ik ook nog eens via SOL, en via alle websites, en via het Scouting forum. Het kan dus zomaar dat deze mail je via meerdere wegen bereikt, maar beter dubbel dan niet toch?

Zoals eerder aangegeven zou ik graag zien dat we als luchtscouts (toch een zeldzaam en bijzonder ras) eens een gezamenlijke opkomst hebben. Mijn insteek is om dat in het Militair Luchtvaart Museum te doen: lekker centraal en past goed bij onze “signatuur”. Ik heb inmiddels al contact met het museum over zo’n dag, en ze lijken positief. Vanzelfsprekend kan ik pas verder met hen als ik ook weet dat wij als scouts enthousiast zijn over zo’n gezamenlijke dag. Over de invulling van die opkomst moeten we natuurlijk ook praten. Het doel zou zijn niet alleen ieder voor zich een leuk dagje op het museum te hebben (want dat kan altijd wel en ook zonder elkaar), maar vooral ook om weer eens met elkaar kennis te maken en te zien hoe we omgaan met het onderdeel “lucht” in luchtscouting. Het lijkt me super om daar met een paar honderd grijze blouzen aanwezig te zijn en samen met luchtvaart aan de slag te gaan, in welke vormen dan ook.

Na een telefonisch overleg met de Van Weerden Poelman Groep lijkt het het handigst om eerst eens in klein comité bij elkaar te komen om te polsen waar we mogelijkheden zien voor samenwerking, wat dan zou moeten uitmonden in de gezamenlijke opkomst. Misschien wat vertegenwoordigers van het bestuur en leiding van iedere groep? Ik zou dat willen doen op zondag 3 juli in het museum in Soesterberg. Vanwege de centrale locatie, maar ook omdat we dan meteen een beetje beeld hebben van de lokale mogelijkheden. Ik denk wel dat ik daar een plek kan regelen waar we kunnen praten, misschien zelfs wel met een kopje koffie er bij. En mogelijk dat we iemand van het museum er bij kunnen vragen om te kijken wat zij aan mogelijkheden zien.
Ik heb de zaterdag ook overwogen, maar dan zit iedereen waarschijnlijk met opkomsten. Mocht de zaterdag toch de voorkeur hebben dan hoor ik dat graag.

Ik lees graag de reacties,

Met vriendelijke groet,

Erwin Brouwers
Voorzitter Luchtscouts Vliegveld Lelystad

-rob-

Stad Ypenburg
-rob- heeft 80 posts gemaakt 80
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door -rob- aan de moderator van dit forum. Gepost op 20 juni 2011 -  12:19:49  Bekijk -rob-'s persoonlijke forum pagina  Stuur -rob- een forum prive bericht  Bezoek -rob-'s eigen webpagina  Klik om te kijken wat -rob-'s MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van -rob- Beantwoord deze post van -rob- met citaat [quote]
Ziet er goed uit. En ik zou zo komen, waren het niet dat 3 juli niet zo hele fijne datum is, de zomervakantie is dat namelijk begonnen (kampen etc).
Verder vroeg ik mij af wat je gemaild had via Scouts online. Ik heb namelijk niks gezien.

Groet

Rob

-rob-'s sig
10% op de grond,
30% boven water,
60% in de wolken
100% luchtscout

bob

Stad Nieuwegein
Provincie/Land Utrecht
bob heeft 338 posts gemaakt 338
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door bob aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 juni 2011 -  21:28:21  Bekijk bob's persoonlijke forum pagina  Stuur bob een forum prive bericht Beantwoord deze post van bob met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Erwin1966

Op de Luchtmachtdagen komen we elkaar ook niet veel tegen, hoewel dat toch wel een dag zou kunnen zijn waar we allemaal interesse in hebben denk ik.
Bedoel je de luchtmachtdagen van defensie (dit jaar op 16 en 17 september te Leeuwarden) of een andere soort luchtmachtdagen?

Hoe dan ook, luchtscouts zijn in de minderheid (net zoals waterscouts) en dan is het een klein beetje logies dat ze niet bovenuit springen. Maar het word wel tijd voor een flinke sprong naar boven. Daar ben ik mee eens.

Zou het niet mogelijk zijn om luchtscouts-dag te organiseren, met samenwerking met scouting nederland, om zo de luchtscouts bekender te maken?

Voorzitter LVL

Stad Lelystad
Provincie/Land Flevoland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Voorzitter LVL aan de moderator van dit forum. Gepost op 25 juni 2011 -  12:17:36  Bekijk Voorzitter LVL's persoonlijke forum pagina  Stuur Voorzitter LVL een forum prive bericht  Bezoek Voorzitter LVL's eigen webpagina Beantwoord deze post van Voorzitter LVL met citaat [quote]
Ik ben er al achter dat 3 juli voor veel groepen inderdaad al de zomervakantie is. Hier in
regio noord duurt dat nog een maand... Toch maar gaan reschedulen naar na de zomervakantie. Voor ons is dat dus dan pas september.

@Rob SOL geeft niet aan naar welk adres je stuurt, dus als het een adres is wat nergens aankomt dan gebeurt er ook niks. Ik heb wel ontdekt dat SOL niet zorgt voor veel respons, vandaar dat ik het ook via eigen websites geprobeerd heb. Wij hebben in SOL info@luchtsoutslelystad staan, en dat komt netjes uit bij alle bestuursleden; zo missen we geen inkomende mail.

@Bob De Open Dagen Luchtmacht heten tegenwoordig Luchtmachtdagen; dat is inderdaad in september. Beetje laat dit jaar. Heeft te maken met dorpsfeesten rond Leeuwarden rond deze tijd die zo niet verstoord worden. Nou vind ik jetsound niet storend, maar de meningen zijn verdeeld ;)

En mijn uiteindelijk doel is idd een Luchtscoutsdag, op het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg, en als het even kan met support van SN. Maar kan ook zonder: er allemaal gewoon heen komen op dezelfde dag zou ook al een mooi begin zijn. Maar het "verkopen" van het idee luchtscouts zit er wel bij in!

Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Vliegtuig Scout of the World  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg