Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Activiteiten  Regionaal, Nationaal en Internationaal  

Nationale Jamboree 2012 gaat niet door

Volgende Pagina  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Greppeltocht 2012 Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Kandersteg Servicekampen 2010
 Pagina: van 2

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Provincie Gelderland
Keesie heeft 2997 posts gemaakt 2997
Gepost op 12 januari 2012 :  13:29:41  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen website  Beantwoord deze post van Keesie met een citaat [quote]
Van de website van de Nationale Jamboree:

Beste scouts,

Tot onze spijt moeten we jullie melden dat de Nationale Jamboree dit jaar helaas niet doorgaat. De reden hiervoor is dat het aantal aanmeldingen voor dit evenement veel lager is dan verwacht. Ook een eventuele doorstart in afgeslankte vorm is om finan-ciële redenen niet haalbaar en biedt wat ons betreft te weinig mogelijkheden voor een NJ-waardig programma. Alle groepen die zich reeds hadden ingeschreven heb-ben inmiddels hierover bericht gehad van ons.

Wij balen hier natuurlijk enorm van. Veel NJ-medewerkers waren namelijk al maan-denlang druk in de weer met de voorbereidingen voor dit kamp. Ondanks hun gewel-dige inzet en enthousiasme kunnen we niet dat fantastische scoutingevenement neerzetten dat we voor ogen hadden. Er blijkt op dit moment gewoon onvoldoende animo te zijn om deel te nemen aan een grootschalige scoutingkamp.

Hopelijk komt er voor iedereen die graag mee had willen doen aan dit kamp snel een nieuwe kans om aan een groot Scoutingevenement mee te doen. Als alternatief voor de Nationale Jamboree 2012 zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan de Jamboree in Denemarken, NICES in Nederweert, de BrumJam in Engeland, de Icelandic Jamboree of de Seacon Zeilschool Scouting Nederland. Op de website van Scouting Nederland vind je meer info hierover. Organiseren jullie liever een eigen kamp? Op veel labelterreinen en andere (inter)nationale kampeerterreinen is nog plaats. Je vindt alle mogelijkheden via Mijn Scouting, het ledengedeelte van www.scouting.nl.

Tot slot willen we langs deze weg alle groepen die belangstelling hebben getoond voor de Nationale Jamboree 2012 bedanken voor hun interesse en aanmelding. Maar bovenal zijn we bijzonder veel dank verschuldigd aan al die vrijwilligers die zich hebben ingezet om dit kamp te organiseren.

Graag tot ziens op één van de andere landelijke activiteiten van Scouting Nederland!

Vriendelijke groet,
Namens het organisatieteam van de Nationale Jamboree 2012,

Richard en Carlo
kampleiders Nationale Jamboree 2012

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Provincie/Land Gelderland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  13:31:43  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Altijd zuur om zoiets te moeten beslissen. Respect dat het in al zo'n vroeg stadium gebeurt, nog een paar maanden wachten op meer deelnemers en de kosten stijgen ook weer. Jammer, maar begrijpelijk.

Keesie's sig

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Provincie/Land Netherlands
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  14:03:30  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
naar inderdaad.

waarom zitten mensen hier niet op te wachten?? mijn gok het is te duur... of komt het door ervaringen op vorige afleveringen (die waren vrij positief dacht ik) weet iemand daar meer over?

doc
Moderator

Stad Dordrecht
Provincie/Land Zuid-Holland
doc heeft 157 posts gemaakt 157
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door doc aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  14:03:40  Bekijk doc's persoonlijke forum pagina  Stuur doc een forum prive bericht  Bezoek doc's eigen webpagina  Stuur doc een ICQ bericht  Klik om te kijken wat doc's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van doc Beantwoord deze post van doc met citaat [quote]
Met een zomerkamp heb je veel minder last minute beslissers dan met bijvoorbeeld een Scout-In. Langer wachten had dan ook niet heel veel meer deelnemers opgeleverd. Ben wel benieuwd hoeveel deelnemers er nu uiteindelijk waren en of je daar echt geen landelijk "regiokamp" van had kunnen maken. Hoewel het terrein daar dan waarschijnlijk te duur voor is, waardoor je weer een ander terrein moet zoeken en dan kom je in de knoei met vergunningen etc...

Heel spijtig voor alle deelnemers en medewerkers, maar beter dan er een halfbakken verliesdraaiend kamp van te maken

doc's sig
CQ...CQ...Dit is PE2DOC...

doc
Moderator

Stad Dordrecht
doc heeft 157 posts gemaakt 157
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door doc aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  14:05:30  Bekijk doc's persoonlijke forum pagina  Stuur doc een forum prive bericht  Bezoek doc's eigen webpagina  Stuur doc een ICQ bericht  Klik om te kijken wat doc's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van doc Beantwoord deze post van doc met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Kaa_pmw_Ede

naar inderdaad.

waarom zitten mensen hier niet op te wachten?? mijn gok het is te duur... of komt het door ervaringen op vorige afleveringen (die waren vrij positief dacht ik) weet iemand daar meer over?

Te snel op de JubJam denk ik, groepen zijn gewend hooguit eens in de vier jaar een groot kamp te hebben. Beter hadden ze een Nawaka kunnen houde, die watergroepen komen toch wel ;)

doc's sig
CQ...CQ...Dit is PE2DOC...

JanL

Stad Beemster
Provincie/Land Noord-Holland
JanL heeft 125 posts gemaakt 125
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door JanL aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  15:05:16  Bekijk JanL's persoonlijke forum pagina  Stuur JanL een forum prive bericht  Bezoek JanL's eigen webpagina Beantwoord deze post van JanL met citaat [quote]
Tjee wat jammer zeg. Ik ben als explorer naar de NJ2008 geweest met m'n groep, en dat was echt heel leuk. Als afscheidskadootje heb ik de groepsfoto van mijn subkamp gekregen, die hangt nog steeds (letterlijk) boven mijn bed.

Dik P

Stad Katwijk
Dik P heeft 4200 posts gemaakt 4200
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  15:51:17  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door doc
Te snel op de JubJam denk ik
Denk ik ook, vond het ook wel erg snel. Het zijn toch dure kampen, zeker de Jubjam en daar kun je niet te vaak bij de ouders mee aan komen.

praeses

praeses heeft 1897 posts gemaakt 1897
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door praeses aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  16:46:02  Bekijk praeses's persoonlijke forum pagina  Stuur praeses een forum prive bericht Beantwoord deze post van praeses met citaat [quote]
Markt is even verzadigd.
Zonde van de inzet.
Zal ook met de kosten te maken hebben, dit heeft nooit 1 reden

praeses's sig
You can't do business sitting on your ass en daarom: wees realist; ga voor het onmogelijke.

MvH MontySCOUT

Stad Huizen
MvH MontySCOUT heeft 808 posts gemaakt 808
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MvH MontySCOUT aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  17:03:28  Bekijk MvH MontySCOUT's persoonlijke forum pagina  Stuur MvH MontySCOUT een forum prive bericht  Bezoek MvH MontySCOUT's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van MvH MontySCOUT Beantwoord deze post van MvH MontySCOUT met citaat [quote]
Ik kan me 2 redenen voorstellen, te snel na de jubjam, 3 grote kampen in 6 jaar is veel. En de prijs, NJ2008(als deelnemer gegaan) koste al 225 maar nu was het zelfs 250(200 voor medewerkers, jubjam was 150 voor medewerkers). Serieus ik vond 150 euro al heel veel voor de jubjam maar ook ik heb overwogen om staf te worden bij de NJ maar 200 euro voor vrijwilligers werk? Nee bedankt!

Als je een normale groep scouts hebt, kun je voor 250 euro 2 weken erg leuk op kamp in het buitenland :)

Maar ik kan me voorstellen dat de medewerkers die er al lang mee bezig zijn het niet leuk vinden... en terecht!

MvH MontySCOUT's sig
Scouting is een permanente verslaving!

Jacala_GD
Happende krokodil

Stad Alkmaar
Jacala_GD heeft 1266 posts gemaakt 1266
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jacala_GD aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  17:12:59  Bekijk Jacala_GD's persoonlijke forum pagina  Stuur Jacala_GD een forum prive bericht  Bezoek Jacala_GD's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jacala_GD met citaat [quote]
Het is inderdaad flink balen, maar ik zie liever dat het nu afgeblazen wordt dan dat het nog 2-3 maanden later was gebeurd. Nu heb je nog voldoende tijd om een alternatief op poten te zetten. Het kostenplaatje is altijd een hekel punt... alles bij elkaar jammer, maar we moeten toch door.

DMScout
NJMOD

Stad Capelle a/d IJssel
DMScout heeft 594 posts gemaakt 594
13 januari 2012 -  18:06:32 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door DMScout aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  18:06:29  Bekijk DMScout's persoonlijke forum pagina  Stuur DMScout een forum prive bericht  Bezoek DMScout's eigen webpagina  Klik om te kijken wat DMScout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van DMScout met citaat [quote]
Heel jammer dat het evenement niet doorgaat.

Zelf had ik voor dit jaar al de keuze gemaakt om met de Roverway mee te gaan naar Finland, daarvan was de inschrijving verlengd tot 10 januari. Als dit nieuws eerder bekend was geworden hadden mensen zich nog voor de Roverway aan kunnen melden, als deelnemer of IST.

De organisatie van de Roverway kijkt nog of het aanmelden nog een keer verlengd kan worden, maar dan moet de Finse organisatie dus een uitzondering maken voor Nederland... in dat geval zou het aantal aanmeldingen wel eens fors toe kunnen nemen.

Persoonlijk denk ik dat het geen fluit uitmaakt of het 2 jaar na de JubJam is. De mensen die willen komen die komen toch wel. Het is gewoon gaaf om eraan mee te helpen en het mee te maken, iedere keer opnieuw.

Wellicht heeft het met de Scout-In te maken van vorig jaar, dat de eigenaar van het Landgoed in Boxtel een wat hogere prijs heeft gevraagd dan normaal. Niet gek, overigens. De Scout-In getuigde namelijk niet echt van fatsoenlijk scouting-gedrag (om het maar even voorzichtig uit te drukken, zie het uitgebreide topic daarover).

De deelnameprijs vind ik zelf de belangrijkste reden. Dat je deelnemers geld vraagt oke, het is 10 dagen all-in en dan vind ik 250 euro best redelijk in deze tijden. Maar voor al die vrijwilligers en de leiding moet je lagere andere tarieven hanteren. Stel je voor: eerst een half jaar ploeteren om het voor elkaar te boksen met 0 euro budget, avonden en weekenden plannen ter voorbereiding, dan tenslotte 2 weken volluit gaan en dan ook nog 250 euro lappen? Zo krijg je geen vrijwilligers meer...

De Roverway is 600 euro voor IST, dat is ook niet goedkoop en daar komt de reis ook nog bij, maar als je bedenkt dat je daarvoor 2 weken in Finland mag verblijven, daar zitten 3 weekenden en een feest bij en een kleidingpakket, dus valt het wel weer mee...

Wellicht komt er met het nieuwe Landgoed in Zeewolde ook een tariefsverlaging voor de vrijwilligers? Immers is er straks minder infrastructuur aan te leggen.
De Nawaka 2014 op Zeewolde voor 100-150 euro?, we zullen zien...

wildkampeerder
leunstoel akela

Stad Oude Sluis
wildkampeerder heeft 1173 posts gemaakt 1173
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door wildkampeerder aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  18:12:29  Bekijk wildkampeerder's persoonlijke forum pagina  Stuur wildkampeerder een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van wildkampeerder Beantwoord deze post van wildkampeerder met citaat [quote]
Heel verstandig, wie weet hebben ze geleerd van de vorige keer en nemen ze nu wat ruimer de tijd om de boel voor te bereiden.

MvH MontySCOUT

Stad Huizen
MvH MontySCOUT heeft 808 posts gemaakt 808
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MvH MontySCOUT aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  19:38:08  Bekijk MvH MontySCOUT's persoonlijke forum pagina  Stuur MvH MontySCOUT een forum prive bericht  Bezoek MvH MontySCOUT's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van MvH MontySCOUT Beantwoord deze post van MvH MontySCOUT met citaat [quote]
@DMScout, je zegt dat het geen fluit uitmaakt? Je bedoelt daarmee waarschijnlijk de vrijwilligers? Mwha ik had al lang geleden besloten dat ik deze NJ zou overslaan, maar de vacature lijst met allerlij programma hoofden/diensthoofden gevraagd was wel lang.

Als leiding zijnde van een welpengroep ervaar ik toch dat grote kampen minder in trek zijn dan bij eigen kampen (Jubjam als voorbeeld genomen. We konden 1 welp mee krijgen voor de Jubjam of 13 voor een normaal kamp, dan heb je snel gekozen).

Verder wat ik merk, is dat ouders tegenwoordig terug houdender zijn. of het kamp duur te lang, of de kinderen zijn nog niet uitgerust voor school(terwijl je vrijdag 12.00 al stopt :P). Ouders zijn volgens mij veel drukker en ik ben bang dat dit op de scoutsleeftijd niet veel veranderd. Een minder leuk voorbeeld is dat ouders gescheiden zijn en ze allebij het kind mee op kamp willen nemen... Noway dat het dan nog tijd heeft om naar een groot kamp te kunnen...

Overigens wat ook mee speel is dat leiding(troepstaf) ook op eens 225 euro moest gaan betalen. Nu kan je dit wel doorrekenen aan je kids maar dan wordt het er niet beter op. Veel leiding is jong en daar hebben ze dus geen zin in...

Ik denk dat wil de NJ weer iets betekenen dat ze in 2016 kleinschaliger zullen moeten doorstarten op een (goedkoper?) ander terrein met meer oog op de vrijwillig, dan de troepstaf en als je die overhaalt, volgen de inschrijvingen van zelf wel!

MvH MontySCOUT's sig
Scouting is een permanente verslaving!

dennisz

Stad Hellendoorn
Provincie/Land Overijssel
dennisz heeft 37 posts gemaakt 37
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door dennisz aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  20:37:09  Bekijk dennisz's persoonlijke forum pagina  Stuur dennisz een forum prive bericht  Bezoek dennisz's eigen webpagina  Klik om te kijken wat dennisz's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van dennisz met citaat [quote]
heb er zelf nog over na zitten te denken, maar mijn groep gaat niet, dus wou ik samen met iemand gaan, maar dit is niet mogelijk omdat alleen groepen zich konden aanmelden. dus tjah dan hield het voor mij jammer genoeg ook op

dennisz's sig
Bier heuhh

larsv

Provincie/Land Netherlands
larsv heeft 365 posts gemaakt 365
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door larsv aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  22:14:33  Bekijk larsv's persoonlijke forum pagina  Stuur larsv een forum prive bericht  Bezoek larsv's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van larsv Beantwoord deze post van larsv met citaat [quote]
De belangrijkste reden uit de inventarisatie die is gedaan onder teamleiders was met stipt op 1 de korte tijd tussen de JubJam100 en de NJ. Daarna was een van de belangrijkste redenen nu een keer een eigen kamp te doen ipv mee te doen aan grotere activiteiten. De prijs werd opvallend weinig als reden genoemd. Tot nu toe waren er slechts (ongeveer) 300 ingeschreven deelnemers, verdeeld over zo'n 25 groepen. 'Normaal' waren dat er rond deze tijd al ruim 1500-2000. Uit de inventarisatie bleek dat in de meest gunstige berekening (alle 'misschien komen we wel' als ja gerekend en naar boven afgerond) 1500-2000 net te halen was op de eindstreep, maar met een minimumscenario op 3000 deelnemers ben je er nog niet. In afgeslankte vorm is financieel niet haalbaar omdat de locatie de nodige infrastructuur vereist (ook vanuit vergunningen) en je ook een 'NJ-waardig' programma wilt bieden. Als organisatie is geprobeerd de deelnemende groepen in een mail naar hun in ieder geval een aantal alternatieven te bieden en ook te wijzen op de mogelijkheden die er nog zijn bij een aantal kampeerterreinen, zodat ze nog tijd en ruimte hebben hun eigen kamp te organiseren. Al met al heel erg jammer!

Ian

Ian heeft 126 posts gemaakt 126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ian aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  22:42:33  Bekijk Ian's persoonlijke forum pagina  Stuur Ian een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ian met citaat [quote]
Dat is ontzettend jammer voor de deelnemers en medewerkers zeg, maar de juiste beslissing zo te lezen.
misschien te dicht op de JubJam, wie weet.

Jacala_GD
Happende krokodil

Stad Alkmaar
Jacala_GD heeft 1266 posts gemaakt 1266
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jacala_GD aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  23:45:15  Bekijk Jacala_GD's persoonlijke forum pagina  Stuur Jacala_GD een forum prive bericht  Bezoek Jacala_GD's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jacala_GD met citaat [quote]
Tja, met zulke vooruitzichten kun je helaas weinig anders. Wel fijn dat er vanuit het land deze openheid van zaken wordt gegeven, dat schept toch een hoop duidelijkheid. In 2016 beter dan maar. Maar voor die tijd nog Nawaka natuurlijk.

Jasper
Een nieuw scoutingbegin.

Stad Den Haag
Jasper heeft 3204 posts gemaakt 3204
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Jasper aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 januari 2012 -  23:54:02  Bekijk Jasper's persoonlijke forum pagina  Stuur Jasper een forum prive bericht  Bezoek Jasper's eigen webpagina Beantwoord deze post van Jasper met citaat [quote]
Inderdaad fijn dat men zo snel communiseert. Persoonlijk heb ik niets met dit soort grote kampen, vind het zelf veels te leuk om met mijn leden op pad te gaan. Ben zelf als explorer wel eens op Jamboree geweest (Flevoland) en ben zelf ok een keer als vrijwilliger mee geweest. Maar het was gewoon niet mijn ding.

Wel hoop ik dat ze voor de leden die het wel leuk vinden dat het een volgende wel lukt!

Jasper's sig
https://www.facebook.com/jscoolen

Ian

Ian heeft 126 posts gemaakt 126
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ian aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2012 -  14:54:34  Bekijk Ian's persoonlijke forum pagina  Stuur Ian een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ian met citaat [quote]
@DMScout nulletje teveel

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Provincie/Land Gelderland
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2012 -  16:53:02  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Ian

@DMScout nulletje teveel

Maar, waar precies dan? Ik zie heel veel nulletjes in zijn post.

Keesie's sig

JanL

Stad Beemster
JanL heeft 125 posts gemaakt 125
13 januari 2012 -  17:08:35 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door JanL aan de moderator van dit forum. Gepost op 13 januari 2012 -  17:04:53  Bekijk JanL's persoonlijke forum pagina  Stuur JanL een forum prive bericht  Bezoek JanL's eigen webpagina Beantwoord deze post van JanL met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Keesie

Oorspronkelijk gepost door Ian

@DMScout nulletje teveel

Maar, waar precies dan? Ik zie heel veel nulletjes in zijn post.

DMScout wil 100 dagen op kamp voor 250 euro, en vindt dat een redelijk bedrag. Persoonlijk vind ik 2,50 per dag wat magertjes.
(moet dus 10 dagen zijn.)

Maargoed, het is wel 2x zoveel als een gemiddeld kamp. Daar moet ik ook nog over nadenken of ik dat de ouders aan wil doen.

Pagina: van 2 Bekijk het onderwerp: Greppeltocht 2012 Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Kandersteg Servicekampen 2010  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
  Volgende pagina
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg