Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Activiteiten  LSW  

LSW/RSW Badges

Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: medewerker worden  

diethomaso

Stad heesch
Provincie Noord-Brabant
diethomaso heeft 148 posts gemaakt 148
Aangepast
Gepost op 26 augustus 2012 :  15:39:42  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen website  Beantwoord deze post van diethomaso met een citaat [quote]
Hallo,

Ik heb wat vragen over de badges die tijdens de LSW worden weggegeven, en ook over die van RSW.
Dit zou ik graag weten omdat ik insignes spaar, en ze natuurlijk allemaal wil hebben om de serie compleet te maken.

Vanaf welk jaar worden die grote vierkante insignes gemaakt en uitgegeven tijdens de RSW en LSW?

Welke regios zijn er met de RSW, en hoeveel verschillende insignes er zijn er dus? Heeft iemand hier een lijstje van met namen van de regios?

En hoe zit dit met de RSW? Hoeveel worden er dan vrijgegeven en hoe heten die regios dan?

gr Thomas

Edit:
Gaat het bij de RSW om deze regios? http://www.scoutingwedstrijden.nl/scoutingwedstrijden/docs/LSW%202012%20-%20toegewezen%20ploegen.pdf

of deze? http://www.scoutingwedstrijden.nl/scoutingwedstrijden/docs/LSW%202012%20-%20ploegenverdeling.pdf

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
Provincie/Land Noord-Brabant
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 augustus 2012 -  19:03:38  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Ze bestaan bij mijn weten in dit grote rechthoekige formaat sinds 2000. Ik meen dat het thema toen "Route 66" was.

Het is niet echt te stellen dat er per regio maar één type badge was. Elke regio mag zijn naam toevoegen op de badge, maar in 2000 waren nog niet alle districten in uitvoering ook gefuseerd tot regio's. Zo zijn er nog steeds regio's waar twee of meer keer de RSW (oude DSW) wordt georganisseerd.
Voorbeeld: In mijn eigen regio (Hart van Brabant) wordt nog (helaas) tweemaal een RSW georganiseerd: Eén RSW en één DSW (voor de stijfkoppen van het district Kwartier van Oisterwijk). Zij hebben dan ook een eigen badge.

Bij de LSW verschijnt er voor de deelnemers één soort badge. Het is dezelfde, maar dan als onderschrift "Landelijke Scoutingwedstrijden."

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 26 augustus 2012 -  20:02:49  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle

Ze bestaan bij mijn weten in dit grote rechthoekige formaat sinds 2000. Ik meen dat het thema toen "Route 66" was.

Het is niet echt te stellen dat er per regio maar één type badge was. Elke regio mag zijn naam toevoegen op de badge, maar in 2000 waren nog niet alle districten in uitvoering ook gefuseerd tot regio's. Zo zijn er nog steeds regio's waar twee of meer keer de RSW (oude DSW) wordt georganisseerd.
Voorbeeld: In mijn eigen regio (Hart van Brabant) wordt nog (helaas) tweemaal een RSW georganiseerd: Eén RSW en één DSW (voor de stijfkoppen van het district Kwartier van Oisterwijk). Zij hebben dan ook een eigen badge.

Bij de LSW verschijnt er voor de deelnemers één soort badge. Het is dezelfde, maar dan als onderschrift "Landelijke Scoutingwedstrijden."

Oke, en die insigne van de DSW zijn hetzelfde, of?
En het is dus mogelijk (voorbeeld) dat er in 2000 maar 7 insignes zijn met verschillende regio naam er op? En in 2012 al 25?

DMScout
NJMOD

Stad Capelle a/d IJssel
Provincie/Land Zuid-Holland
DMScout heeft 594 posts gemaakt 594
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door DMScout aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 augustus 2012 -  13:18:44  Bekijk DMScout's persoonlijke forum pagina  Stuur DMScout een forum prive bericht  Bezoek DMScout's eigen webpagina  Klik om te kijken wat DMScout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van DMScout met citaat [quote]
Volgens mij zijn die rechthoekige badges er sinds 'Route 66', ik weet even niet meer in welk jaar dat was. Zou inderdaad 2000 kunnen zijn.

In de eerste paar jaar kreeg je voor de LSW alleen een extra bandje dat je onder de RSW badge kon doen.
Dus een smal (naam)bandje in dezelfde breedte, kleur en lettertype, dat onder die grote badge pastte.

Een paar jaar later zijn ze toen overgestapt op een LSW badge. Dat werd dezelfde badge als op de RSW's, maar dan 'LSW Baarn' als tekst.

Het is aan de Regio's vrij om wel of niet mee te doen met de RSW / LSW badge. Ze kunnen ook zelf een badge laten maken. Zo heeft Maasdelta vorig jaar een eigen badge laten maken voor de RSW, in het thema 'Game Over'.
Zover ik weet doen de meeste regio's inmiddels wel mee met die landelijke RSW badge, maar dat hoeft dus niet.

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 augustus 2012 -  15:53:05  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door DMScout

Volgens mij zijn die rechthoekige badges er sinds 'Route 66', ik weet even niet meer in welk jaar dat was. Zou inderdaad 2000 kunnen zijn.

In de eerste paar jaar kreeg je voor de LSW alleen een extra bandje dat je onder de RSW badge kon doen.
Dus een smal (naam)bandje in dezelfde breedte, kleur en lettertype, dat onder die grote badge pastte.

Een paar jaar later zijn ze toen overgestapt op een LSW badge. Dat werd dezelfde badge als op de RSW's, maar dan 'LSW Baarn' als tekst.

Het is aan de Regio's vrij om wel of niet mee te doen met de RSW / LSW badge. Ze kunnen ook zelf een badge laten maken. Zo heeft Maasdelta vorig jaar een eigen badge laten maken voor de RSW, in het thema 'Game Over'.
Zover ik weet doen de meeste regio's inmiddels wel mee met die landelijke RSW badge, maar dat hoeft dus niet.

Oke het is duidelijk. Heeft iemand misschieen lijstje van welke insignes er dan zijn uitgegeven per jaar. Dus welke regios in 2000,2001 ect een eigen badge hebben gemaakt en welke de landelijke hebben gedaan. Zo voor de RSW en LSW?

WilloW

Stad Arnhem
Provincie/Land Gelderland
WilloW heeft 142 posts gemaakt 142
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door WilloW aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 augustus 2012 -  20:58:37  Bekijk WilloW's persoonlijke forum pagina  Stuur WilloW een forum prive bericht  Bezoek WilloW's eigen webpagina Beantwoord deze post van WilloW met citaat [quote]
De regio KleinGelderland maakt elk jaar een eigen RSW badge.
Onze regio geeft ook elk jaar een draai aan het landelijke thema, wij hebben nooit precies dezelfde naam.

WilloW's sig
- Je bent nog niet dronken, zolang je op de grond kan liggen, zonder iets te moeten vasthouden! -

whistle
Gilwellian

Stad Tilburg
whistle heeft 3324 posts gemaakt 3324
27 augustus 2012 -  21:50:54 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door whistle aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 augustus 2012 -  21:50:22  Bekijk whistle's persoonlijke forum pagina  Stuur whistle een forum prive bericht Beantwoord deze post van whistle met citaat [quote]
Als er al een overzicht van bestaat is het zeker hier te vinden of op te vragen: NVVSO.

whistle's sig
Leave this world al little better than you found it. ~ Baden-Powell of Gilwell

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 27 augustus 2012 -  21:56:20  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door whistle

Als er al een overzicht van bestaat is het zeker hier te vinden of op te vragen: NVVSO.

Jah van die vereniging ben ik lid. Maar ik weet dat ze die daar niet verkopen op cd! Anders had ik hem natuurlijk daar gekocht!

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Keesie heeft 3002 posts gemaakt 3002
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 augustus 2012 -  00:11:34  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
In het raam bij de ruimte van het telteam van de LSW staat altijd een bord met heel veel badges van RSW's en LSW's, misschien kun je erachter komen door iemand van het telteam te vragen een foto van dat bord te maken.

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 28 augustus 2012 -  18:24:51  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Keesie

In het raam bij de ruimte van het telteam van de LSW staat altijd een bord met heel veel badges van RSW's en LSW's, misschien kun je erachter komen door iemand van het telteam te vragen een foto van dat bord te maken.

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld. Maar helaas heb ik die nog nooit mogen bezichtigen, heb nog nooit meegedaan aan de LSW, en ben er ook nooit geweest!

Iemand anders misschien ooit een foto van gemaakt of mogen maken?

Keesie
Moderator

Stad Nijkerk
Keesie heeft 3002 posts gemaakt 3002
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Keesie aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 augustus 2012 -  09:04:20  Bekijk Keesie's persoonlijke forum pagina  Stuur Keesie een forum prive bericht  Bezoek Keesie's eigen webpagina Beantwoord deze post van Keesie met citaat [quote]
Ik heb al even voor je zitten kijken, maar helaas geen foto voor je gevonden. Misschien even een oproepje doen op de facebookpagina van de LSW of in het forum hier voor LSW-medewerkers.

Keesie's sig
"Als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd" (Tröckener Kecks)

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 augustus 2012 -  21:38:27  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Keesie

Ik heb al even voor je zitten kijken, maar helaas geen foto voor je gevonden. Misschien even een oproepje doen op de facebookpagina van de LSW of in het forum hier voor LSW-medewerkers.

LSW medewerkers, heeft iemand een foto!

diethomaso

Stad heesch
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door diethomaso aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 september 2012 -  15:30:51  Bekijk diethomaso's persoonlijke forum pagina  Stuur diethomaso een forum prive bericht  Bezoek diethomaso's eigen webpagina Beantwoord deze post van diethomaso met citaat [quote]
Geen reactie via facebook van de LSW, helaas.
Iemand hier misschien nog die foto?

Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: medewerker worden  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg