Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  Bevers  

vredeslicht met bevers

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: Luxe probleem Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kind kan vader moeilijk los laten  

geert h
elke week een feestje

Provincie Noord-Brabant
geert h heeft 972 posts gemaakt 972
Gepost op 07 november 2012 :  18:22:05  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen website  Beantwoord deze post van geert h met een citaat [quote]
Na verschillende jaren hier verhalen gelezen te hebben voor het vredeslicht, had ik in gedachten om dit jaar ook die kant in te gaan met een aantal leden van onze groep. Omdat ik zelf bevers draai, was mijn eerste ingeving om met de bevers te gaan. Nu lijkt me dat enerzijds gaaf voor de bevers ook, maar anderzijds heb ik ook mijn bedenkingen. Het tijdschema zou er als volgt uitzien:
-9:00 uur richting station
-9:14 uur trein richting Utrecht
-10:17 uur aankomst Utrecht (zonder overstappen)
-10:30 uur begin vredeslichtmanifestatie
-12:08 uur trein terug
-13:05 uur terug op station Tilburg (met 1 overstap in Den Bosch)

Nu is er die dag ook kerstmarkt bij ons in het dorp, wat is er nu mooier als de vuurkorven die daar staan aan te steken met het vredeslicht?

Maar de twijfel zit hem eigenlijk een beetje in of de treinreis niet aan de lange kant is, wellicht zelfs te lang voor bevers. En aangezien er slechts 4 personen per groep naar binnen zouden mogen moeten we ook nog kiezen welke 2 kinderen met 2 leiders daar naartoe gaan. Heeft hier iemand ervaring mee? Of zou ik het beter voor kunnen stellen aan onze explo's?

_Ari

Stad Alkmaar
Provincie/Land Noord-Holland
_Ari heeft 337 posts gemaakt 337
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door _Ari aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 november 2012 -  18:48:09  Bekijk _Ari's persoonlijke forum pagina  Stuur _Ari een forum prive bericht Beantwoord deze post van _Ari met citaat [quote]
Met bevers heb ik geen ervaring, alleen met scouts. Vorig jaar ging ik samen met twee scouts en een explorer naar de manifestatie, dit jaar gaan we met twee personen scoutsleiding en twee scouts.

Wij zitten iets langer in de trein (1 uur en 15 minuten), maar dat is wel vol te houden. Gewoon niet in de stiltecoupé gaan zitten en gaan. Met bevers zou ik het persoonlijk niet aandurven, precies om de reden die je aangeeft. De manifestatie zelf is ook vooral zitten en kijken. Vorig jaar heb ik (toen als welpenleiding) de keuze gemaakt om twee scouts te vragen en niet twee welpen. Ik denk ook dat deze activiteit buiten de belevingswereld van je bevers ligt. Het voorstel doorsturen naar een oudere speltak lijkt me dan ook verstandig.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 november 2012 -  21:40:04  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Door de jaren genoeg Bevers het Licht zien ophalen. je sugestie om er de korven in het dorp mee aan te steken zijn weer eens iets anders.(Misschien maak ik wel een omweggetje voor om het op de plaat te zetten)
Bevers pikken het allemaal anders op .Zie maar.

Een en al oor.

Vol vuur.

Booooooooeeeeeiend!!

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

geert h
elke week een feestje

Provincie/Land Noord-Brabant
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 november 2012 -  22:01:30  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Dat geeft in ieder geval de indruk dat het te doen moet zijn met bevers. Heb je ook het idee hoelang de bevers die jij tegen kwam hebben moeten reizen?

Baloejunior

Stad Monnickendam
Provincie/Land Noord-Holland
Baloejunior heeft 54 posts gemaakt 54
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Baloejunior aan de moderator van dit forum. Gepost op 09 november 2012 -  13:09:20  Bekijk Baloejunior's persoonlijke forum pagina  Stuur Baloejunior een forum prive bericht  Bezoek Baloejunior's eigen webpagina Beantwoord deze post van Baloejunior met citaat [quote]
Het afgelopen jaar heb ik het met scouts gedaan.
Maar dit jaar gaan de welpen. Het was wel zo dat de welpen die ik vorig jaar had gezien het zo spannend vonden dat ik bijna dacht dat het te spannend was. Maar probeer als je met bevers gaat niet de allerjongste mee te nemen.

Verder is 2 leiding en 2 kids wel het makkelijkste omdat als 1 iemand naar het toilet moet niet iedereen mee hoeft.

Groetjes Florinda (baloe)

Baloejunior's sig
www. scoutinggroepwaterland.nl

Wietse

Stad Rijswijk
Provincie/Land Zuid-Holland
Wietse heeft 140 posts gemaakt 140
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Wietse aan de moderator van dit forum. Gepost op 10 november 2012 -  00:34:52  Bekijk Wietse's persoonlijke forum pagina  Stuur Wietse een forum prive bericht  Bezoek Wietse's eigen webpagina  Stuur Wietse een Yahoo! bericht Beantwoord deze post van Wietse met citaat [quote]
Uurtje in de trein met Bevers is goed te doen hoor.
De landelijke BeverDoeDag waren we 1:30 uur naar opweg en ging ook prima

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 november 2012 -  20:10:09  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Bedankt voor de aanvullingen. We hebben ons opgegeven, mochten we het met de bevers uiteindelijk toch niet doen dan krijg ik wel een aantal explo's mee.

Uiteraard blijven aanvullingen welkom.

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 november 2012 -  18:59:59  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Gisterenavond te horen gekregen dat de kerstmarkt in het dorp is afgelast door de plaatselijke middenstandsvereniging. Jammer, maar we hebben al wat ideeën om er een andere invulling aan te geven.

geert h
elke week een feestje

[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 december 2012 -  14:01:31  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Vanochtend was het dan zover, om kwart voor 9 verzamelen met de bevers die mee zouden gaan op het gebouw. Iets over 9 waren we op het station, alwaar we niet veel later in de trein konden stappen. De treinreis ging uitstekend. In Utrecht even kijken welke kant we in moesten, maar al snel zagen we andere scouts lopen waarmee we mee konden lopen. Het vredeslicht opgehaald en uiteraard de presentatie gekeken. Toen we buiten kwamen bleek de olielamp iets te laag te staan en waaide gelijk uit. Dat was een leermoment, en we kregen nieuw vredeslicht van een andere groep. Het vuur iets hoger gehouden en de rest van de terugreis ging voorspoedig. Vanmiddag kerstviering, alwaar we het gaan gebruiken en verdelen.

Bekijk het onderwerp: Luxe probleem Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: kind kan vader moeilijk los laten  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg