Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Subforum  Scouting op het Internet  

Waar moet een goede verhuur pagina aan voldoen?

Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: waar is iedereen? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Nieuw weblog over Scouting: ScoutingDing.nl  

PiPo

Stad Made
Provincie Netherlands
PiPo heeft 2335 posts gemaakt 2335
Gepost op 15 januari 2013 :  08:48:34  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen website  Klik om PiPo's MSN Messenger adres te zien  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo  Beantwoord deze post van PiPo met een citaat [quote]
Beste forumvriendjes en vriendinnetjes,

We zijn bijna zover en ons clubgebouw in Made kan bijna verhuurd worden.
Dat betekend ook dat we dit helder op de website moeten vermelden middels een aparte verhuurpagina.

Nu willen we dit uiteraard direct goed oppakken.
Van daar aan jullie de vragen: Waar zijn jullie specifiek naar op zoek als jullie een clubgebouw zoeken? Dus waar moet een goede verhuur pagina aan voldoen?

Ik zat zelf al te denken dat minimaal de volgende informatie beschikbaar moet zijn:

- Omschrijving van het gebouw en het terrein incl. voldoende foto's
- Informatie over de kosten en voorwaarden (welke materialen zitten bij de huur inbegrepen)
- Omschrijving van de omgeving; Incl. kort samengevat wat er is te doen voor de verschillende leeftijdsgroepen
- Verhuurkalender met de reeds beschikbare data's (vrij, gereserveerd, verhuurd)

PiPo's sig
Ik wilde hier nog iets leuks neerzetten maar ik had al op 'Submit' geklikt...

raymond_s

Stad Zaandam
Provincie/Land Noord-Holland
raymond_s heeft 76 posts gemaakt 76
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door raymond_s aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  11:42:23  Bekijk raymond_s's persoonlijke forum pagina  Stuur raymond_s een forum prive bericht  Bezoek raymond_s's eigen webpagina  Klik om te kijken wat raymond_s's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van raymond_s Beantwoord deze post van raymond_s met citaat [quote]
- minimum en maximum aantal mensen
- Kampvuur mogelijkheid
- Invaliden geschiktheid

Kijk anders ok eens in de accomodatiegids van Scouting Nederland (en meld je daar ook aan)
http://accgids.scouting.nl

raymond_s's sig
Problemen bestaan niet, alleen uitdagingen

dconel

Stad Hank
Provincie/Land Netherlands
dconel heeft 9 posts gemaakt 9
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door dconel aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  14:24:15  Bekijk dconel's persoonlijke forum pagina  Stuur dconel een forum prive bericht  Bezoek dconel's eigen webpagina Beantwoord deze post van dconel met citaat [quote]
En duidelijke routebeschrijving vanaf meerdere kanten mag niet ontbreken.

Kijk eens hoe wij het doen: http://www.scoutinghank.nl/index.php/accommodatie/kraaiennest

dconel's sig
www.scoutinghank.nl
www.waterscouting.com

geert h
elke week een feestje

Provincie/Land Noord-Brabant
geert h heeft 972 posts gemaakt 972
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door geert h aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  17:27:55  Bekijk geert h's persoonlijke forum pagina  Stuur geert h een forum prive bericht  Bezoek geert h's eigen webpagina Beantwoord deze post van geert h met citaat [quote]
Loop anders alle pictogrammen van de accomodatiegids af, dan heb je zeker het belangrijkste gehad.

_Ari

Stad Alkmaar
_Ari heeft 336 posts gemaakt 336
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door _Ari aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  17:41:10  Bekijk _Ari's persoonlijke forum pagina  Stuur _Ari een forum prive bericht Beantwoord deze post van _Ari met citaat [quote]
Tot nu toe is al een hoop genoemd (mooie tip van de accomodatiegids!), maar ik mis nog het linkje naar (of liever op de pagina zelf) een kaart à la Google Maps. Ik gebruik dat nogal eens om een globale indruk te krijgen van de omgeving en het is meteen een routebeschrijving. Is er bos of ander groen in de buurt, of een recreatieplas? Ligt het niet pal naast een snelweg, wat zit er om het terrein heen? Ik ben nogal visueel ingesteld, vandaar.

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  23:38:12  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
ter inspiratie: http://www.doolhut.nl/

vooral beetje proberen te denken over wie er het gebouw huren en wat die willen weten...
misschien heb je er wat aan..
of ziet iemand weer dingen die wij beter anders kunnen doen...

Tha

Stad Roden
Provincie/Land Drenthe
Tha heeft 207 posts gemaakt 207
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Tha aan de moderator van dit forum. Gepost op 15 januari 2013 -  23:42:21  Bekijk Tha's persoonlijke forum pagina  Stuur Tha een forum prive bericht  Bezoek Tha's eigen webpagina Beantwoord deze post van Tha met citaat [quote]
Indien een clubhuis wifi beschikbaar heeft is dat zeker het vermelden waard. Met de opkomst van mobiele telefonie hebben een aantal groepen de landlijn opgezegd. Met de opkomst van tablets en smartphones zijn die deels weer teruggekomen. Al kan het niet hebben van wifi en mobiele telefonie bereik ook een pluspunt zijn ;-)

knoop

Stad Enschede
Provincie/Land Overijssel
knoop heeft 22 posts gemaakt 22
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door knoop aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 januari 2013 -  08:44:55  Bekijk knoop's persoonlijke forum pagina  Stuur knoop een forum prive bericht  Bezoek knoop's eigen webpagina Beantwoord deze post van knoop met citaat [quote]
Iets minder tastbaar: zoekmachine optimalisatie en analyse. Dit zorgt ervoor dat je vindbaar bent op google (het liefst ook voor algemene termen, dan trek je mensen die helemaal niet wisten dat ze naar een scoutinggebouw op zoek waren). Analyse bv met google analytics zorgt ervoor dat je weet wat je bezoekers doen op je site, en het daarop kan optimaliseren. Zie je bijvoorbeeld dat bezoekers eindigen op de tarievenpagina, en nooit naar de reserverings- of contactpagina gaan, dan moet je misschien wat doen aan je prijzen of de weergave daarvan :P

Wat ik denk dat ook wel een nuttige toevoeging is is een rondleiding in je gebouw, zoals http://www.scoutingmondriaan.nl/rondleiding/rondleiding.html

Analytics moet je tegenwoordig trouwens officieel nog even toestemming voor vragen aan bezoekers van je site.

knoop's sig
...Hier had uw advertentie kunnen staan...

Dahin

Stad Turnhout
Provincie/Land Belgium
Dahin heeft 639 posts gemaakt 639
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dahin aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 januari 2013 -  19:23:03  Bekijk Dahin's persoonlijke forum pagina  Stuur Dahin een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dahin met citaat [quote]
tip: een gastenboek. Groepen die al zijn wezen huren een positief verhaaltje laten schrijven.

Dahin's sig
klein is fijn

knoop

Stad Enschede
Provincie/Land Overijssel
knoop heeft 22 posts gemaakt 22
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door knoop aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 januari 2013 -  19:54:26  Bekijk knoop's persoonlijke forum pagina  Stuur knoop een forum prive bericht  Bezoek knoop's eigen webpagina Beantwoord deze post van knoop met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Dahin

tip: een gastenboek. Groepen die al zijn wezen huren een positief verhaaltje laten schrijven.

Ben ik het niet mee eens. Het idee van positieve verhaaltjes is goed, maar een gastenboek is meestal een enorme spam-magneet. Beter is het denk ik om gasten naar hun ervaring te vragen, en typerende stukjes uit die ervaringen op de site te zetten. Als je dan toch een gastenboek wil is het denk ik het handigst om er eentje te nemen waarbij alle berichten goedgekeurd moeten worden voordat ze online komen.

knoop's sig
...Hier had uw advertentie kunnen staan...

PiPo

Stad Made
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PiPo aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 januari 2013 -  20:56:15  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PiPo's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo Beantwoord deze post van PiPo met citaat [quote]
Iedereen bedankt voor hun reactie! Er zitten absoluut bruikbare tips/ideeen tussen.
Meer reacties zijn overigens altijd welkom!

@knoop: bedankt voor de tip m.b.t. de rondleiding! Volgens mij kan je (wanneer je 360 graden foto's hebt) middels de Google Streetview API een mooie en duidelijke (a la streetview) navigatie maken binnen je gebouw. Dat lijkt me ok wel leuk, misschien ga ik er nog wel mee spelen.

@Kaa_pmw_Ede: Bedankt voor de site! Erg duidelijk, zeker de pagina over de omgeving, petje af.
Wat ik wel op de site mis is de prijs (of kijk ik niet goed?). Wanneer ik een gebouw zoek maak ik een lijstje van de gebouw-opties incl. de prijs. Als ik hiervoor eerst een mailtje moet sturen is dit weer een extra drempel.

PiPo's sig

MvH MontySCOUT

Stad Huizen
MvH MontySCOUT heeft 808 posts gemaakt 808
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door MvH MontySCOUT aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 januari 2013 -  13:10:27  Bekijk MvH MontySCOUT's persoonlijke forum pagina  Stuur MvH MontySCOUT een forum prive bericht  Bezoek MvH MontySCOUT's eigen webpagina  Bekijk het Skype telefoon adres van MvH MontySCOUT Beantwoord deze post van MvH MontySCOUT met citaat [quote]
Ik zoek zelf ook altijd direct op prijs. Clubhuizen zonder prijs gaan op het 'reserve' lijstje.

MvH MontySCOUT's sig
Scouting is een permanente verslaving!

Kaa_pmw_Ede
Moderator

Stad Ede
Kaa_pmw_Ede heeft 2354 posts gemaakt 2354
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Kaa_pmw_Ede aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 januari 2013 -  20:09:17  Bekijk Kaa_pmw_Ede's persoonlijke forum pagina  Stuur Kaa_pmw_Ede een forum prive bericht  Bezoek Kaa_pmw_Ede's eigen webpagina  Klik om te kijken wat Kaa_pmw_Ede's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van Kaa_pmw_Ede Beantwoord deze post van Kaa_pmw_Ede met citaat [quote]
@Kaa_pmw_Ede: Bedankt voor de site! Erg duidelijk, zeker de pagina over de omgeving, petje af.
Wat ik wel op de site mis is de prijs (of kijk ik niet goed?). Wanneer ik een gebouw zoek maak ik een lijstje van de gebouw-opties incl. de prijs. Als ik hiervoor eerst een mailtje moet sturen is dit weer een extra drempel.

bewuste keuze met duidelijke nadelen... maar ook voordelen... helemaal als je verschillende tarieven hanteert voor scouting, jeugdwerk en bedrijven..

Dahin

Stad Turnhout
Provincie/Land Belgium
Dahin heeft 639 posts gemaakt 639
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dahin aan de moderator van dit forum. Gepost op 17 januari 2013 -  21:58:05  Bekijk Dahin's persoonlijke forum pagina  Stuur Dahin een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dahin met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door knoop

Oorspronkelijk gepost door Dahin

Ben ik het niet mee eens. Het idee van positieve verhaaltjes is goed, maar een gastenboek is meestal een enorme spam-magneet. Beter is het denk ik om gasten naar hun ervaring te vragen, en typerende stukjes uit die ervaringen op de site te zetten. Als je dan toch een gastenboek wil is het denk ik het handigst om er eentje te nemen waarbij alle berichten goedgekeurd moeten worden voordat ze online komen.

zo iets bedoel ik :)

Dahin's sig
klein is fijn

Tursiops

Tursiops heeft 616 posts gemaakt 616
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Tursiops aan de moderator van dit forum. Gepost op 18 januari 2013 -  13:37:33  Bekijk Tursiops's persoonlijke forum pagina  Stuur Tursiops een forum prive bericht Beantwoord deze post van Tursiops met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door PiPo

- Omschrijving van het gebouw en het terrein incl. voldoende foto's
- Informatie over de kosten en voorwaarden (welke materialen zitten bij de huur inbegrepen)
- Omschrijving van de omgeving; Incl. kort samengevat wat er is te doen voor de verschillende leeftijdsgroepen
- Verhuurkalender met de reeds beschikbare data's (vrij, gereserveerd, verhuurd)

en
Oorspronkelijk gepost door raymond_s

- minimum en maximum aantal mensen
- Kampvuur mogelijkheid
- Invaliden geschiktheid

Kijk anders ok eens in de accomodatiegids van Scouting Nederland (en meld je daar ook aan)
http://accgids.scouting.nl

Niet heel onbelangrijk:
- Contactgegevens voor vragen of de verhuur (anders wordt daadwerkelijk huren wel heel erg lastig )

Eventueel:
- wat is er bij de huur inbegrepen of bij te huren (met name keukengerei, borden, pionierhout, stookhout etc.

Eveneens ter inspiratie:

Verhuursite Scouting Tono-groep of kijk op facebook bij vrijwel hetzelfde topic: https://www.facebook.com/scoutingnederland/posts/10151352507814253

Willem de bever

Stad Ede
Provincie/Land Gelderland
Willem de bever heeft 28 posts gemaakt 28
22 mei 2013 -  13:22:21 Aangepast
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Willem de bever aan de moderator van dit forum. Gepost op 22 mei 2013 -  13:09:55  Bekijk Willem de bever's persoonlijke forum pagina  Stuur Willem de bever een forum prive bericht  Bezoek Willem de bever's eigen webpagina Beantwoord deze post van Willem de bever met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door Kaa_pmw_Ede

bewuste keuze met duidelijke nadelen... maar ook voordelen... helemaal als je verschillende tarieven hanteert voor scouting, jeugdwerk en bedrijven..

De vraag naar de Doolhut is meer dan voldoende. Alle huurders zijn tot nu toe erg enthouasiast over de locatie en omgeving.
Dit maakt het voor ons niet noodzakelijk om prijzen te vermelden.

Het hanteren van verschillende tarieven voor Scouting/verenigingen/bedrijven kan de inkomsten ten goede laten komen

Nog een paar tips:
- Zorg voor een beschikbaarheids kalender (scheelt veel mail contact)
- Zorg voor duidelijke foto's
- vertel wat er toe doen is in de omgeving
- Maak de Site vindbaar (Bij wordpres met de hulp van SEO)

Succes!

Groeten,

Maurits (verhuurder van de Doolhut)

PiPo

Stad Made
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PiPo aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 december 2015 -  10:34:27  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PiPo's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo Beantwoord deze post van PiPo met citaat [quote]
Oorspronkelijk gepost door PiPo

@knoop: bedankt voor de tip m.b.t. de rondleiding! Volgens mij kan je (wanneer je 360 graden foto's hebt) middels de Google Streetview API een mooie en duidelijke (a la streetview) navigatie maken binnen je gebouw. Dat lijkt me ok wel leuk, misschien ga ik er nog wel mee spelen.

En ja hoor... bijna 3 jaar na deze reactie heb ik een eerste opzet van de 360 virtuele rondleiding gemaakt. Zie: http://www.scoutingmade.nl/index.php/verhuur/virtueel-rondkijken

PiPo's sig

gb

gb heeft 1096 posts gemaakt 1096
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door gb aan de moderator van dit forum. Gepost op 16 december 2015 -  21:56:58  Bekijk gb's persoonlijke forum pagina  Stuur gb een forum prive bericht Beantwoord deze post van gb met citaat [quote]

En ja hoor... bijna 3 jaar na deze reactie heb ik een eerste opzet van de 360 virtuele rondleiding gemaakt. Zie: http://www.scoutingmade.nl/index.php/verhuur/virtueel-rondkijken
[/quote]

Dat ziet er net als jullie gebouw "gelikt" uit.
Eigenlijk te mooi.

Bekijk het onderwerp: waar is iedereen? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: Nieuw weblog over Scouting: ScoutingDing.nl  
Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg