Het Scouting Forum
Gebruikers naam
Wachtwoord
Bewaar wachtwoord

Inloggen
Wachtwoord vergeten?

Alle onderwerpen  Speltakken  DWEK  

Bonte avond

Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Schrijver Bekijk het onderwerp: kamp themas? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: paasprogramma  

Sander_Kaa

Sander_Kaa heeft 286 posts gemaakt 286
Gepost op 01 juli 2013 :  15:57:55  Bekijk Sander_Kaa's persoonlijke forum pagina  Stuur Sander_Kaa een forum prive bericht  Bezoek Sander_Kaa's eigen website  Beantwoord deze post van Sander_Kaa met een citaat [quote]
Hallo medeleiding,

Komend zomerkamp heb ik de eer om de bonte avond en voorbereiding uit te mogen werken. Daarbij heeft deze oud-gediende welpenleiding (inclusief de vastgeroestde ideeen) jullie hulp nodig.

Hoe ziet onze bonte avond eruit:
- In de middag bedenken de welpen hun sketches en verzamelen ze mateialen, liedjes etc.
- In de avond treden ze op in het bonte avond theater, een door de leiding gemaakt podium bij het kampvuur.
- De leiding doet ook een grappige sketch, meestal in combinatie met het 'ontgroenen' van de leiding die voor het eerst mee op zomerkamp was.
- De avond sluiten we met het uitreiken van de insignes (kampherinnerings-naambandje, insigne voor beste speurtocht-lopers, insigne voor beste nest).

Wie heeft goede tips voor onze bonte avond, de manier waarop we dit doen etc.

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Provincie/Land Zuid-Holland
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 juli 2013 -  18:29:48  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]

Ik denk dat bij het gross van de groepen het uiteindelijk programma pas tijdens het kamp wordt geboren.Je speelt in op gebeurtenissen,onhebbelijkheden,het weer,ongelukken.liefdes,teken,lekke tenten.You name it! Truuk is om er iets van te bakken wat jaren blijft hangen

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!

DMScout
NJMOD

Stad Capelle a/d IJssel
DMScout heeft 594 posts gemaakt 594
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door DMScout aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 juli 2013 -  20:22:05  Bekijk DMScout's persoonlijke forum pagina  Stuur DMScout een forum prive bericht  Bezoek DMScout's eigen webpagina  Klik om te kijken wat DMScout's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van DMScout met citaat [quote]
-Betrek je publiek bij je programma. Zeker bij jong publiek is het moeilijk om hun aandacht erbij te houden en dan helpt het als ze moeten bewegen, etc.
-Deel het publiek af en toe eens in groepen in voor een canon of voor iets anders. Kijken wie het beste is...
-Zorg voor herkenbaarheid, typetjes waarin het publiek zich kan herkennen.
-Gebruik muziekinstrumenten of ander dingen die geluid maken, die werken sfeer verhogend.

Dik P

Stad Katwijk
Dik P heeft 4253 posts gemaakt 4253
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Dik P aan de moderator van dit forum. Gepost op 01 juli 2013 -  22:27:01  Bekijk Dik P's persoonlijke forum pagina  Stuur Dik P een forum prive bericht Beantwoord deze post van Dik P met citaat [quote]
Een spannend verhaal vertellen? Dat is het traditionele hoogtepunt.

Sander_Kaa

Sander_Kaa heeft 286 posts gemaakt 286
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Sander_Kaa aan de moderator van dit forum. Gepost op 02 juli 2013 -  08:50:06  Bekijk Sander_Kaa's persoonlijke forum pagina  Stuur Sander_Kaa een forum prive bericht  Bezoek Sander_Kaa's eigen webpagina Beantwoord deze post van Sander_Kaa met citaat [quote]
Dank voor alle tips zover. Nog wat aanvullingen van mij ter verduidelijking:

- ik bereid niet zelf de sketches voor, dat doen de welpen zelf (normaliter de middag voor de bonte avond)
- de leiding heeft max. 3 eigen sketches waarmee er genoeg tijd voor de welpen overblijft.
- mijn voorbereiding richt zich vooral op: wat bouwen we (podium ofzo?), hoe wordt de bonte avond gepresenteerd etc.

tomvanlamoen

Stad Boxtel
Provincie/Land Noord-Brabant
tomvanlamoen heeft 581 posts gemaakt 581
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door tomvanlamoen aan de moderator van dit forum. Gepost op 07 juli 2013 -  19:12:25  Bekijk tomvanlamoen's persoonlijke forum pagina  Stuur tomvanlamoen een forum prive bericht  Bezoek tomvanlamoen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat tomvanlamoen's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van tomvanlamoen Beantwoord deze post van tomvanlamoen met citaat [quote]
Vertel je leden vooraf dat er een bonte avond stukje wordt verwacht. DAn kunnen ze dat thuis (met anderen) al bedenken en voorbereiden. Zo krijg je echt veel leukere stukjes (iig bij de scouts) en weet je ook zeker dat je leden de benodigde spullen bij zich hebben.

tomvanlamoen's sig
groetjes,

Tom
LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/tomvanlamoen
Weblog: http://tomvanlamoen.wordpress.com/
Twitter: http://www.twitter.com/tomvanlamoen
Scouting Boxtel: http://www.scoutingboxtel.nl
Scoutingnieuws: http://www.scoutingnieuws.nl of http://www.twitter.com/scoutingnieuws

PiPo

Stad Made
Provincie/Land Netherlands
PiPo heeft 2335 posts gemaakt 2335
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door PiPo aan de moderator van dit forum. Gepost op 08 juli 2013 -  11:55:25  Bekijk PiPo's persoonlijke forum pagina  Stuur PiPo een forum prive bericht  Bezoek PiPo's eigen webpagina  Klik om te kijken wat PiPo's MSN Messenger adres is.  Bekijk het Skype telefoon adres van PiPo Beantwoord deze post van PiPo met citaat [quote]
Bij een welpen kamp zal een bonte avond minder tussentijds gevormd worden. Bij oudere speltakken gaat dit al wat gemakkelijker.
Zorg ervoor dat, wat Tom al zegt, de kinderen eventueel thuis al het e.e.a. kunnen voorbereiden. Verder is het wel handig vooraf al een aantal zaken zelf voorbereid te hebben om tijdens de bonte avond te doen (denk aan sketches, liedjes). Bij welpen moet je niet verwachten dat ze lang de tijd nemen. Meestal is het een optreden van 1-2 minuutjes. Houd hier ook rekening mee met je planning.
Promoot de bonte avond gedurende het kamp. Meestal worden die kinderen die eigenlijk niets willen doen dan wel ge-enthousiasmeerd om toch iets te doen.

PiPo's sig
Ik wilde hier nog iets leuks neerzetten maar ik had al op 'Submit' geklikt...

david.jansen

Stad Leiden
Provincie/Land Netherlands
david.jansen heeft 2123 posts gemaakt 2123
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door david.jansen aan de moderator van dit forum. Gepost op 29 juli 2013 -  12:39:33  Bekijk david.jansen's persoonlijke forum pagina  Stuur david.jansen een forum prive bericht  Bezoek david.jansen's eigen webpagina  Klik om te kijken wat david.jansen's MSN Messenger adres is. Beantwoord deze post van david.jansen met citaat [quote]
Wij laten de welpen altijd per nest ook een dag van het zomerkamp uitbeelden. Leiding maakt indeling en de groepjes krijgen dan wat tijd op de dag zelf om daarover iets voor te bereiden. Daarnaast natuurlijk wat ze zelf maar willen, thuis al voorbereid hebben, of zo.

david.jansen's sig
Saga/David

Ressekee Heerenveen

Stad Assen
Provincie/Land Drenthe
Ressekee Heerenveen heeft 5 posts gemaakt 5
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Ressekee Heerenveen aan de moderator van dit forum. Gepost op 11 april 2014 -  23:11:02  Bekijk Ressekee Heerenveen's persoonlijke forum pagina  Stuur Ressekee Heerenveen een forum prive bericht Beantwoord deze post van Ressekee Heerenveen met citaat [quote]
Kijk eens op You-tube: daaar kun je van andere groepen filmpjes bekijken van kampvuuravonden. Bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=qMg_pk62y-4
Ik begon vaak met "toverpoeder" (echte completa) boven het kampvuur te gooien, Met de dan ontstane steekvlam had je gelijk iedereen alert. En dan hield ik een - vooraf gemaakt - verhaal om kampvuurliedjes en de sketches aan elkaar te praten. Zo kan je bijvoorbeeld kleuren noemen en waar dat je aan doet denken. De nesten hun sketches kun je zo makkelijk in je verhaal verwerken: Rood doet me denken aan nest rood, die ons iets wil laten zien. Iets ingewikkelder zijn de liedjes, maar met wat gebrainstorm met je mede-leiding kom je vast een heel eind.

Ressekee Heerenveen's sig
Laat de wereld een beetje beter achter dan je haar vond - BP

Mona weet raad
Forum Fossiel

Stad Rotterdam
Mona weet raad heeft 9754 posts gemaakt 9754
[KLACHTENMELDING] Stuur een klacht, tip of hints zoals zware taalfouten in over dit antwoord dat gepost is door Mona weet raad aan de moderator van dit forum. Gepost op 12 april 2014 -  07:44:47  Bekijk Mona weet raad's persoonlijke forum pagina  Stuur Mona weet raad een forum prive bericht  Bekijk het Skype telefoon adres van Mona weet raad Beantwoord deze post van Mona weet raad met citaat [quote]
Als je het goed doet,blijft een kamp/bonteavond voor de rest van je leven in je gedachte.Ik dacht dat ik een super goed geheugen had,maar..zal je net zien!!
Vorige week op de Duinenmars komt er een ongeschoren beer van kerel naar me toe.
;' Hey Hoppie!!.Ik weet zeker dat je mij niet meer kent!!' Ik : 'Nou.......Je gezicht niet,je stem is "ietsjes" zwaarder geworden,maar herken je stem wel hoor!!'
Sta je opeens met een (toen) 12 jarige Verkenner die je 18 jaar niet hebt gezien kamp herinneringen op te halen.Hij wist zich de meest stomme dingen zoals de kampliedjes nog redelijk goed te herinneren. Zijn zoontje brengt hij weekelijks vanuit DenHaag naar Rotterdam voor de Bevers bij z'n ouwe groep

Mona weet raad's sig
Meanings are like a asshole.We all have one!
  Bekijk het onderwerp: kamp themas? Onderwerp Bekijk het volgende onderwerp: paasprogramma  
 Nieuwe enquête starten doe je hier   Om deze post goed te kunnen printen klik je hier, het onderwerp wordt dan printervriendelijk getoont 
| More
[Boeklegger] Sla dit onderwerp op in jouw persoonlijke boeklegger pagina 
Post onder dit onderwerp een reactie   
Onderwerp menu
ScoutingForum Navigatie Menu
Enquêtes • Games • WebLinks •  WeerScout • Forum Crew • Contact
Rss feed, zie Hulp pagina voor meer uitleg